Mirasdan pay
hekayə
Virciniya VULF (1882-1941) – Əsl adı
Adelina Virciniya Stiven olan britaniyalı şairə,
romançı, tənqidçi, novella ustası, naşir,
esseçi və feministdir.
"Əziz
Sessi Millerə". Gilbert Klendon arvadının yataq
otağındakı qrim masasının üstündə, bir
ovuc üzük və yaxa sancağı arasından
götürdüyü mirvari qaşlı yaxa sancağına
bağlanmış kartda yazılan cümləyə göz
atdı: "Əziz Sessi Millerə. Sevgilərlə".
Böyük
diqqət Ancelaya xas olan cəhət idi, hətta öz katibəsi
Sessi Milleri də unutmamışdı o. Gilbert Klendonu təkrar
fikir götürdü, çünki arvadının
bunları bu şəkildə qoyması hər halda ona qəribə
gəlirdi: qadın hər rəfiqəsi üçün,
kiçik də olsa, xüsusi hədiyyə
ayırmışdı.
Sanki əcəlinin
yaxınlaşdığı ürəyinə
damıbmış. Bundan altı həftə əvvəl evdən
çıxanda, Pikkadilli küçəsində səkidən
hərəkət zolağına tərəf keçərkən
maşının təkərləri altına düşənə
qədər qadın tamamilə sağlam idi.
İndi
ev sahibi Sessi Millerin gəlişini gözləyirdi. Evlərində
uzun illər çalışan bu qadının xüsusi diqqətə
layiq olduğunu düşündüyü üçün bu
gün onu evlərinə dəvət eləmişdi.
Qadının gəlişini gözləyərkən istər-istəməz
düşündü: "Hər şeyə rəğmən,
Ancelanın bütün əşyaları məhz bu şəkildə
qoyub getməsi hər halda qəribədir". Xatirə olsun
deyə, bütün rəfiqələrinə nə isə
ayırmışdı mərhumə. Bu üzük və
sırğaların, Çin mücrülərinin (hər
cür mücrü və sandıqçalara
bayılırdı axı o) hərəsi onun bir həmdəmi
üçün nəzərdə tutulmuşdu. Bu əşyaların
hər biriylə bağlı Gilbertin könlündə bir xatirə
vardı. Bax, bunu o özü xanımına
bağışlamışdı. Bu yaqut gözlü, mina qata
malik delfini isə xanımı Venesiyanın dar dalanlarından
birində bəyənib, almışdı. Onu görərkən
xəzinə tapıbmış kimi üstünə
cummuş, hətta o ara sevincdən
çığırmışdı da. Şəxsən ərinə
isə qadın, əlbəttə, gündəliklərini
çıxmaq şərtiylə, heç nəyi miras
qoymamışdı. Yaşıl rəngli tumac dəriylə
üzlənmiş on beş dəftər indi kişinin arxa tərəfindəki
masada üst-üstə yığılmışdı. Evləndikləri
vaxtdan bəri arvadı hər il gündəlik tutmuşdu. Hətta
bu gündəliklər ucbatından ər-arvad arasında,
adına mübahisə deməyək, xəfif incikliklər də
yaşanmışdı. Əri otağa girdiyi an
yazdığı gündəliyi xanımı adətən ya
örtər, ya da əliylə səhifəni qapayaraq deyərdi:
"Yox ki yox... Mən öləndən sonra... oxuyarsan bəlkə".
Budur, indi də xanımı miras payı kimi ona gündəliklərini
qoyub gedib. Halbuki arvadından çox
yaşayacağını kişi heç ağlına da gətirməzdi.
Əgər o qəza anında arvadı nəyi və niyə
etdiyini anlasaydı, çox yəqin, indi həyatda olardı.
İstintaq vaxtı sürücü ifadəsində
demişdi ki, səkiylə gedən qadın qəfildən
özünü maşının altına
atdığından... əyləcə basmağa macal
tapmayıb...
Dəhlizdə
yüksələn səs-küy kişini öz fikir aləmindən
ayırdı. Xidmətçi qadın xəbər verdi:
- Miss
Miller gəlib, ser.
Qadın
otağa daxil oldu. İndiyədək ev sahibi bu qadınla nə
təkbətək görüşmüşdü, nə də
onu belə, yəni göz yaşları içində
görmüşdü. Qadının bu cür yasa batması
başa düşülən idi, çünki Anjela sayəsində
özünə təkcə çörəkpulu
qazanmırdı, həm də onunla dostlaşmışdı.
Otursun deyə, qadın üçün kreslo çəkən
Gilbert Klendon düşündü ki, əslində bu xanım
arvadının qalan rəfiqələrindən heç nə
ilə fərqlənmir. Bu Sessi Miller kimi, yəni
qarapaltarlı, qaraqabaq və portfel daşıyan qısaboylu
qadınlar minlərlədir. Ancaq hədsiz dərəcədə
həssas olan Ancela Sessi Millerdə misilsiz özəlliklər
kəşf eləmişdi: axı o, həmişə öz
yerini bilirdi, nəzakətliydi, ona inanıb, ürəyini
aça bilərdi və sair və ilaxır.
Bir
müddət miss Miller kəlmə kəsəcək halda
olmadı. Eləcə oturub, dəsmalla gözlərini
qapadı. Sonra birtəhər özünü ələ
aldı və dedi:
- Üzr
istəyirəm sizdən, mister Klendon.
Kişi də
bu məzmunda nələrsə mızıldandı:
"Düşdüyünüz durumu anlamaq çətin
deyil. Çünki xanımımın sizinlə necə səmimi
olduğunun fərqində idim".
Otağa
göz gəzdirən qadın dilləndi:
- Bu evə
elə öyrəşmişdim ki.
Sonra onun
baxışları ev sahibinin arxa tərəfindəki masaya
dikildi. Bu masa arxasında o, Ancela ilə baş-başa verib,
işləyərdi. Tanınmış siyasi xadimin
xanımı olduğu üçün Ancelanın çiyinlərinə
bəlli bir yük düşməkdəydi və ərinin
karyerada yüksəlişi zamanı onun başlıca köməkçisi
məhz arxasındakı qadın idi. Gilbert bu iki qadını
həmişə bir arada görərdi: Sessi yazı
makinası arxasında əyləşib, ev sahibəsinin diktə
etdiyi mətni yazardı. Yəqin, elə indi miss Miller də
istər-istəməz o anları xatırlayır. İndi
artıq arvadının miras qoyduğu yaxa sancağını
ona təqdim eləmək qalır. Əlbəttə, sən
deyən də yerinə düşən bir hədiyyə
sayılmaz bu. Bəlkə də onun əvəzinə
qadına bir miqdar pul və ya yazı makinasını hədiyyə
eləmək daha uyğun sayılardı. Ancaq neyləmək
olar, mərhumə özü karta belə yazmışdı:
"Əziz Sessi Millerə, sevgilərlə".
Sancağı
qadına təqdim eləməzdən öncə kişi əvvəlcədən
hazırladığı qısa nitqi də dilə gətirib
vurğulayır ki, qadının bu hədiyyəni layiqincə
dəyərləndirəcəyindən əmindir,
çünki xanımı onu böyük şövqlə
yaxasına taxardı...
Sancağı
alan miss Miller də əvvəlcədən cavab nitqi
hazırlayıbmış kimi bildirir: rəfiqəsinin hədiyyəsi
onun üçün əvəzsiz bir yadigar olacaq...
O ara ev
sahibi düşünür ki, yəqin,
qarşısındakı qadının geyimləri arasında
hər halda bu yaxa sancağına uyğun bir qiyafə
tapılar. İndi qadının əynində qapqara paltar var
idi və bu, bir növ eyni işdə
çalışanların xidməti geyimi
sayılırdı. Sonra isə düşündüm ki,
qadın yas saxladığından belə geyinib,
çünki bu yaxınlarda onun da başına müsibət
gəlib: əziz-girami qardaşı Anceladan bir, ya da iki həftə
əvvəl həlak olub. Deyəsən, hansısa qəzada.
İndi dəqiq xatırlamır, ancaq Ancela bununla bağlı
ona nələrsə demişdi. Son dərəcə həssas
biri olan Ancela da o ara hədsiz dərdə-qəmə
batmışdı.
Bu vaxt
Sessi Miller yerindən qalxır. Əlcəklərini taxmağa
başlayır. Yəqin, burada çox ləngiməyə gərək
duymur. Ancaq gələcək planları barədə bir-iki kəlmə
kəsmədən kişi onu buraxa bilməz axı. Nə
düşünür? Bir köməyə-filan ehtiyacı
varmı?
Qadın
dalğın halda arxasında saatlarla oturduğu o masanı,
onun üstündəki yazı makinasını, gündəlikləri
süzməkdəydi. Ancela ilə bağlı xatirələrə
daldığından o, kişinin verdiyi sualları cavabsız
buraxdı, sanki onların məğzini heç
anlamamışdı.
Kişi
sualını təkrarladı:
- Miss
Miller, gələcəklə bağlı hansı
planlarınız var?
Qadın
narahat və uca səslə:
- Planlar?
O-o, mister Klendon, hər şey yolundadır! - dedi. - Məndən
dolayı he-e-ç narahat olmayın.
Qadının
sözlərindən belə məlum oldu ki, hər hansı
maddi sıxıntı çəkmir. Kişi bununla bağlı
məqamları bir məktubla öyrənməyin daha doğru
olacağını düşündü. Odur ki, indi,
qadının əlini sıxarkən sadəcə:
- Miss
Miller, nə vaxt sizə bir köməyim dəyə bilərsə,
buna həmişə hazır olduğumu əsla unutmayın...
- deməklə kifayətləndi və qapını
açdı. Bir saniyəliyinə qadın duruxdu, sanki qəflətən
nəyi isə xatırlamışdı.
Bayaqdan bəri
ilk dəfə kişinin düz gözlərinin içinə
baxan qadının baxışlarındakı
canıyananlıq qarışıq maraq hissi mister Klendonun nəzərindən
yayınmadı. Qadın sözünün ardını gətirdi:
- İndi
və ya gələcəkdə hər hansı məsələdə
bir köməyimə ehtiyac duysanız, unutmayın ki, sırf
xanımınızın xatirinə bunu yerinə yetirməkdən
elə mən də məmnunluq duyaram...
Bunu deyib,
qadın evdən çıxdı. Ayrılarkən dediyi
sözlər və baxışlarındakı ifadə
kişini xeyli heyrətləndirdi, sanki o, bu köməyə gərək
duyulacağını bəri başdan bilirdi. Kişi otağa
qayıtdığı vaxt ağlında məzəli, bəlkə
də fantastik sayılacaq bir fikir doğdu. Bəlkə o
romanlarda yazıldığı kimi, bu qadın da ötən
illər uzunu ona gizli rəğbət və
bağlılıq hissi bəsləyirmiş?
Aynanın
önündən keçərkən baxışları
öz əksinə sataşdı. Yaşı əllini
aşsa da, güzgünün şahidliyinə əsasən,
onun hələ də yetərincə gözəgəlimli bir
kişi olduğunu danmaq haqsızlıq olardı. Odur ki, məzələnərək
dedi:
-
Zavallı Sessi Miller!
Kaş
indi arvadı sağ olaydı, bax, onda bu zarafata hər ikisi
uğunub, gülərdi. İxtiyarsız olaraq kişi əlini
arvadından miras qalan gündəliyə uzatdı. Təsadüfən
açdığı bir səhifədə
yazılmışdı: "Gilbert hədsiz cazibədar
görünürdü". Sanki bu cümlə ilə
arvadı onun bayaqkı sualını cavablandırmış və
demişdi ki: "Hə, hə, sən həqiqətən
cazibədar bir kişisən". Əlbəttə ki, bayaq
Sessi Miller də bunun fərqindəydi.
Sonrakı
sətirləri oxudu:
"Onun
arvadı olmağımla necə də öyünürəm".
Əri də həmişə elə bir arvadı olmasıyla
fəxr edərdi. Qonaqlıqlar zamanı masanın o biri
cinahında oturan xanımını süzərkən adətən
öz-özünə etiraf edirdi ki, onun arvadının bu məclisdə
tayı-bərabəri tapılmaz!
Oxumağa
davam elədi. Birinci gündəlik onun parlamentə ilk dəfə
seçildiyi ili əhatə edirdi. O vaxt bu ər-arvad birlikdə
bütün əyaləti dolaşmışdı: "Gilbert
yerinə keçib əyləşəndə gurultulu
alqışlar qopdu. Bütün iştirakçılar yerlərindən
qalxmaqla, ayaq üstə: "Əcəb qiyamət
oğlandır" mahnısını oxudular. Mən bundan
tamamən sarsılmışdım". Hə, o səhnəni
kişi də unutmamışdı. Xanımı səhnədə,
onun böyründə əyləşmişdi.
Arvadının ona dikilən heyranlıq dolu
baxışları, yaşaran gözləri hələ də
kişinin xatirindəydi. Bəs sonra?
Bir
neçə səhifəni də çevirdi. Venesiyaya səfərləri
barədə qeydlərə çatdı. Seçkilərdən
sonrakı bu səfərləri xeyli unudulmaz olmuşdu:
"Florianın dükanında dondurma yedik". Kişinin
üzünə təbəssüm qondu - xanımı lap
uşaq qədər saf idi, çünki dondurma yeməyə
bayılırdı. "Gilbert Venesiyanın tarixiylə
bağlı mənə maraqlı hekayətlər
danışdı. Öyrəndim ki, dojlar..." Beləcə,
qadın bütün təəssüratlarını məktəbli
xəttiylə gündəliyin səhifələrinə
köçürmüşdü. Ancela ilə səyahətlər
bir də ona görə maraqlıydı ki, həmişə
yeni şeylər öyrənməyə can atırdı.
Özünün inanılmaz dərəcədə avam, cahil
olduğunu dönə-dönə etiraf etməsinə
baxmayaraq, adama həmişə xeyli cazibədar təsir
bağışlayardı o.
Açdığı
sonrakı gündəlikdə ərlə-arvadın Londona
dönüşündən bəhs olunurdu. "Xoş təəssürat
yaratmaq həvəsindəydim. Odur ki, əynimə gəlinlik
paltarımı geyinmişdim". Hə, o vaxt Ancela ərinin
rəisi, son dərəcə zəhmli bir adam sayılan,
ahıl yaşlı ser Edvardı sözün əsl mənasında
tilsimləmişdi. Artıq Gilbert qeydləri tələm-tələsik
oxumaqla, ayrı-ayrı ifadələr hesabına müxtəlif
səhnələri xəyalında canlandırırdı.
"İcmalar
Palatasında nahar elədik... Lavqrovzların rautuna (kübarlar
üçün təşkil olunan təntənəli ziyafətə
- A.Y.) qatıldıq. Ledi L. məndən soruşdu ki, Gilbertin
xanımı olmağın məsuliyyətini nə dərəcədə
dərk edirəm?".
Kişi
digər illərə keçmək üçün
sonrakı gündəliklərə nəzər saldı. Qeydlərə
əsasən Gilbert iş-gücünə möhkəm
bağlandığından xanımı vaxtının
böyük qismini evdə keçirməyə
başladı... Övladlarının olmaması qadından
ötrü bir ara çəkilməz dərdə
çevrilibmiş. Gündəlikdə deyilirdi: "Gilbert
üçün bir oğul doğmağı elə
arzulayırdım ki!". Halbuki kişi övladsız
olmalarını heç vaxt özünə dərd eləməmişdi,
çünki həyatı onsuz da gərgin və
maraqlıydı. Həmin il o, hökumətin tərkibində
ilk dəfə alababat bir vəzifəyə təyin
edilmişdi. Vəzifəsi babat olsa da, arvadı gündəliyində
yazırdı: "Onun baş nazir seçiləcəyinə
zərrəcə şübhə bəsləmirəm!". Nə
bilmək olar, olaylar fərqli axara düşsəydi, o, elə
baş nazir postunu da tuta bilərdi. Mümkün variantlar barədə
xəyala daldığı üçün o, qiraətinə
ara verdi. Düşündü ki, bu siyasət - elə lotereya
kimi, qumar kimi bir şeydir, hələlik cəmi-cümlətanı
əlli yaşı olduğundan onun oyundan kənar biri
sayılması yolverilməzdir!
Sonrakı
səhifələrdə o, xanımının həyatı
üçün əhəmiyyətli sayılacaq, əslində
isə xırda-xuruş hadisələr, bəxtəvər
olaylar barədə daha nələrəsə rast gəldi.
Növbəti
gündəliyi əlinə aldı. Bəxtə-bəxt bir səhifəni
açdı: "Əcəb ağciyərmişəm! Yenə
fürsəti əldən qaçırtdım. Ərim son dərəcə
məşğul olduğu bir vaxtda öz
qayğılarımla onu yükləməyi, nədənsə,
mən aşkar xudbinlik kimi dəyərləndirirəm. Nadir
hallarda axşamları onunla baş-başa keçirirəm".
Nəyi nəzərdə
tuturmuş o? Hə-ə, bu da açıqlama qismi, söhbət
onun İst-Enddə işlədiyi dövrdən gedir.
"Cəsarətlənib,
ötəri də olsa, Gilbertlə danışdım. O mənə
dərin maraq və səmimiyyət göstərdi".
O da bu
söhbəti xatırlayırdı. Xanımı şikayətlənmişdi
ki, həyatda özünü gərəksiz,
işsiz-gücsüz biri sanır. O da bir işin qulpundan
yapışmaq, insanlara yardım etmək istəyir. Bunları
dilinə gətirərkən, bax, burada, bu kresloda əyləşmişdi
və yanaqları da allanmışdı. Əri isə məzələnərək
soruşmuşdu ki, bəyəm həyat yoldaşının
qulluğunda durmaq, qayğısını çəkmək
az işdir ki?! Əgər xanımı özünə əlavə
bir məşğuliyyət axtarırsa, eybi yox, əri buna da
etiraz eləməz. Yetər ki, nə istədiyini dəqiq
desin: xeyriyyəçiliklə məşğul olacaq, yoxsa bir
komitə-zad quracaq? Hər nə istəyir, eləsin, təki
özünü çox da əldən salmasın. O vaxtdan
etibarən arvadı hər çərşənbə
günü Uaytçepelə getməyə başladı. Hər
dəfə oraya yollanarkən əyninə taxdığı
paltarlar kişini lap hövsələdən
çıxarırdı. Ancaq deyəsən, arvadı bu
işə ciddi şəkildə girişmişdi. Bununla
bağlı gündəliyində də xeyli qeyd vardı:
"Missis Consgilə baş çəkdim... on övladı
var... bədbəxt hadisə nəticəsində əri əlindən
xəsarət alıb. Liliyə bir iş tapmaqdan ötrü əlimdən
gələni əsirgəmədim". Və sair və
ilaxır.
Qeydlərdə
ərinin adına artıq adda-budda rastlanırdı. Qiraət
ona çox da ləzzət vermirdi daha. Bəzi qeydlər isə
ümumiyyətlə anlaşılmırdı. Məsələn,
bu: "B.M. ilə sosializm barədə mübahisə elədik".
Kim idi bu B.M.? Adamın inisialları ona heç tanış gəlmirdi:
görünür, xanımı bu qadınla eyni komitənin
iclaslarına qatılırmış. "B.M. iqtidardakı
sinifləri amansızcasına söyürdü... İclasdan
çıxıb, birlikdə evə dönərkən onu
mövqeyindən daşındırmağa
çalışdım. Ancaq elə tərsin biridir ki!".
Deməli,
bu B.M. - kişi imiş, həm də o özünü
"intelligent" sayanlardan biriymiş, çünki adətən
Ancela belələrini yolagəlməz və tərs adamlar
hesab edirdi. Belə çıxırdı ki, arvadı həmin
kişini evinə də dəvət edibmiş? "Nahar yeməyinə
B.M.də qatıldı. O, Minni ilə əl
görüşdü!".
Cümlənin
sonundakı bu nida işarəsi Gilbertin xəyalında
canlandırdığı portretə daha bir cizgi əlavə
elədi: belə məlum olurdu ki, bu B.M. qaravaşla
özü arasında bir fərq, məsafə
qoymadığından onunla əl görüşməyi də
rəva görürmüş! Bəlkə də o,
kübarların verdiyi ziyafətlərdə öz
düşüncələrini açıqlamaq
üçün xüsusi öyrədilmiş fəhlələrdən
biridir. Bu tip insanlara Gilbert yetərincə bələd idi və
onlara hər hansı rəğbət-filan da duymurdu.
Budur, yenə
də ona aid qeyd: "B.M. ilə Tauerdə oldum... İddia edir
ki, inqilab qaçılmazdır... Bizim hələ də xəyali
bir dünyada yaşadığımızı sanır". Hə
də, bu B.M. kimisi ancaq bu cür həqiqətlər
püskürə bilər. Gilbert sanki o adamın səsini də
eşidə bilirdi artıq. Onun görkəmini aşkar şəkildə
xəyalında canlandırırdı: pırtlaşıq
saqqala malik bu yontanmamış tip tvid kostyum geyinib,
qırmızı qalstuk taxır və durmadan
çalışıb-vuruşur. Necə ola bilər ki, Ancela
onun kimliyini anlamasın?
Qeydlərə
göz atdı: "...haqda B.M. çox yüksək fikirdədir".
Sözügedən adamın adı xüsusi ciddi-cəhdlə
qaralanmışdı. "Ona söylədim ki, ... ilə
bağlı heç bir təhqir eşitmək istəmirəm".
Yenə də ad qaralanıbdır. Bəlkə bu, Gilbertin
öz adıydı və həmin sətirləri
yazdığı vaxt əri otağa girdiyindən Ancela
yazını əliylə örtməyə məcbur
qalıbmış? Bunu düşününcə, onun B.M.-ə
qarşı duyduğu hiddət daha da artdı. Burada, bu otaqda
oturub, ev sahibinin arxasınca danışmağa onun nə həddi
varmış?! Bəs Ancela niyə ərinə heç nə
deməyib? Əriylə həmişə hədsiz səmimi
olan qadın niyə bu məqamı ondan gizli tutub?!".
O,
gündəliyi sürətlə vərəqləməklə,
sadəcə B.M. ilə bağlı qeydləri oxumağa
başladı. "B.M. mənə öz
uşaqlığı barədə danışdı.
Anası xalqın qapılarında günəmuzd işlərdə
çalışırmış... Bunu xəyalımda
canlandıranda, bu cür dəbdəbə içində
yaşamamdan az qalıram lap çiyrinim... Bir şlyapa
üçün ona üç gineya (61 şillinq) ödəyirmişlər!..".
Kaş
arvadı bu cür müşkül məsələlərə
baş-beyin yormaqdansa, onlar barədə birbaşa əriylə
dərdləşəydi! B.M. qadına mütaliə
üçün kitablar da verirmiş. Karl Marks. "Gələcək
inqilab". Bu B.M-in inisialları necə sıx təkrarlanırdısa,
kişinin gözlərinin önü qaralırdı. Bəs
niyə bircə kərə də onun adı tam
yazılmayıb, axı? Bunun ardında nə isə Ancelaya
xas olmayan, rəsmi və intim bir məqam yatırdı, əlbət.
Bəlkə arvadı o adama elə "B.M." deyə
müraciət edirmiş? Davam elədi. "Nahardan sonra, qəflətən
B.M. mənə baş çəkdi. Xoşbəxtlikdən mən
yalqız idim". Bu qeyd bir il əvvələ aid idi.
"Xoşbəxtlikdən - bəs niyə xoşbəxtlikdən?!
- mən yalqız idim". Bəs
Gilbert, görəsən, həmin axşam harada imiş? Tarixi
əsas götürüb, öz rəsmi görüş və
tədbirlərini qeyd elədiyi dəftərə göz
atdı. Həmin axşam o, lord-merin verdiyi ziyafətə
qatılıbmış. B.M. ilə Ancela isə o
axşamı baş-başa keçiriblər!
Hər
şeyi xatirində canlandırmağa çalışdı.
Həmin axşam evə döndüyündə xanımı
oturub, onun yolunu gözləmişdi, yoxsa yatağına
girmişdi artıq? Bəs otaqda necə, hər şey həmişəki
yerindəydi, ya yox? Masada qədəhlər var idi, ya yox?
Stullar öz yerindəydi, ya tərpədilmişdi? Lord-merin
verdiyi ziyafətdə söylədiyi nitqdən başqa o, indi
heç nəyi xatırlamırdı.
Qarşılaşdığı bu durumu o, heç cür
izah edə bilmirdi: necə olub ki, onun xanımı evdə tək
qalan kimi yad bir kişini evə gətirib? Bəlkə bu
sualın cavabını o, sonrakı cildə tapacaqdı?
Arvadı
öldüyündən əlinə aldığı sonuncu
cild yarımçıq qalmışdı. Budur, elə ilk səhifədəcə
yenə də o lənətəgəlmişin adına rast gəldi:
"B.M. ilə baş-başa nahar elədim. Hədsiz
çılğın idi... deyirdi ki, artıq bir-birimizin
olmalıyıq... Başına ağıl qoymağa
çalışsam da, məni əsla dinləmədi. Təhdid
edərək söylədi ki, əgər mən...".
Sonrakı
sətirlər yenə ciddi-cəhdlə
qaralanmışdı. Bütün səhifə boyu bir söz
yazılmışdı: "Misir, Misir, Misir". Qaralamadan
heç nə anlamaq olmurdu, ancaq o yaramazın evli
qadını xəyanətə çəkmək istədiyi
şübhəsizdi. Onlar bu otaqda baş-başa imişlər!
Hiddətdən
Gilbert Klendonun üzü pörtdü. O, tələm-tələsik
gündəliyi vərəqlədi. Görəsən,
qadın ona nə cavab veribmiş? İnisiallarla bağlı
qeydlər bitdi. Sonrakı qeydlərdə sadəcə
"o" var idi. "Yenə o gəlmişdi. Bir qərara gəlmədiyimi
söylədim ona... yalvardım ki, çıxıb
getsin". Gör ha, bu əclaf onun arvadına evin içindəcə
göz verib, işıq vermirmiş. Bəs yaxşı,
arvadı niyə lap əvvəldən ona kəskin cavab verməyibmiş,
axı?! Niyə bu qədər tərəddüdə
qapılıbmış ki?!
Hə-ə,
bu da cavab: "Ona məktub yazdım". Bir neçə
boş səhifədən sonra yazılıb: "O, dediyi təhdidi
gerçəkləşdirdi". Bəs sonra, axı sonra nə
olub? Səhifələri sürətlə çevirməyə
girişdi. Heç bir qeyd yoxdur. Hə, budur, öz
ölümü ərəfəsində qadın bu qeydi
edibmiş: "Eyni hərəkəti etməyə bəs mənim
necə, cürətim çatacaqmı?". Qeydlər bununla
bitdi.
Gilbert
Klendonun barmaqları açıldığı
üçün gündəlik döşəməyə
düşdü. Gözləri önündə Ancelanın xəyalı
canlandı. Budur, o, Pikkadillidə, səkinin kənarında
dayanıbdır. Gözləri geniş açılıb,
yumruqları isə düyünlənib. Bir maşın
sürətlə ona yaxınlaşmaqdadır...
Bu,
dözülməzdir. Gilbert mütləq əsl gerçəyi
öyrənməliydi. İkicə addım atmaqla, o, telefonu əlinə
aldı:
- Miss
Miller?
Sükut.
Sonra dəstəkdə bir hənirti duyuldu. Ən nəhayət,
qadının səsi eşidildi xətdə.
- Sessi
Miller sizi eşidir.
Gilbert nərə
çəkərmiş kimi soruşdu:
- Kimdir bu
B.M.?
Qadının
otağında, buxarının üstündəki ucuzvarı
saatın taqqıltısı duyuldu telefonun dəstəyində.
Sonra qadın köks ötürdü. Nəhayət, cavab gəldi:
- O adam mənim
qardaşım idi.
Doğrudan
ha, deməli, bu adam onun qardaşı imiş. Öz canına
qəsd edən qardaşı.
Bunun
ardınca Sessi Millerin sualı gəldi qulağına:
- Sizə
nəyi isə izah etməmə gərək var?
Kişi
ona çımxırdı:
- Yox!
Heçcə nəyə gərək yoxdur!
Bəli, Gilbert mirasdan öz payını almışdı. Qadın həqiqəti deyirdi. Arvadı bilərəkdən özünü yolun hərəkət qisminə atıbmış ki, bu sayədə öz sevgilisinə qovuşa bilsin. Elə özünü oraya atmaqla da, ərindən həmişəlik ayrılıbmış.
Tərcümə:
Azad Yaşar
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 10 dekabr.- S.30-31.