Böyük ziyalı
Xalid Əlimirzəyev-90
Hər bir xalqın mənəvi simasını, mütərəqqi
ideya və əməllər uğrunda mübarizəsini ilk
növbədə onun ziyalıları müəyyən edir. Azərbaycan
tarixini vərəqlədikcə bir daha əmin oluruq ki,
dövrün qabaqcıl ictimai-siyasi, elmi, əxlaqi təsisatını
müəyyən dərəcədə şüurlara, qəlblərə
çatdırmaq, millətin tərəqqisi, intibahı
uğrunda fəaliyyət göstərmək missiyası daha
çox zıyalıların üzərinə
düşür. Xalqımızın
yetirdiyi görkəmli tarixi şəxsiyyətlər, elm və
incəsənət xadimləri, sözün əsl mənasında
böyük ziyalılar bütün dövrlərd bu məsuliyyəti
dərindən dərk etmiş, millətin işıqlı gələcəyi
naminə əllərindən gələni əsirgəməmiş,
ona təmənnasız xidmət göstərmişlər.
XX yüzilliyin ortalarından başlayaraq Azərbaycanın
böyük ziyalı ordusunda öz vətəndaş
mövqeyi, cəsarəti ilə seçilən qələm
sahiblərindən biri də Xalid Əlimirzəyevdir. O, vətənini,
xalqını, onun ədəbiyyatını, tarixini, mədəniyyətini,
ürəkdən sevən, vətəndaşlıq borcunu ləyaqətlə
yerinə yetirən əsl ziyalı idi.
Xalid Əlimirzəyev xalqına xidmət
üçün, onun mənəvi varlığına, ruhuna
daha yaxından bələd olmaq üçün ədəbiyyat
sahəsini seçmişdi. Amerika yazıçısı Uilyam
Folknerin dediyi kimi: "Hər insan öz yaddaşının məhsuludur.
Xalqın maddiləşən yaddaşı isə
yalnız ədəbiyyatdır. Bu mənada
ədəbiyyatı xalq yaratmır, ədəbiyyat xalqı və
milləti yaradır". Belə bir həqiqəti hələ
gənc yaşlarından dərk
edən Xalid Əlimirzəyev 83 illik ömür
payının böyük hissəsini ədəbiyyat vasitəsilə
xalqına, onun tərəqqisinə, istiqlalına xidmət
kimi ağır, məsuliyyətli və şərəfli bir
işə sərf etmişdir.
O, 1932-ci
ilin soyuq dekabrında Qəbələ rayonunun Qəmərvan kəndində
anadan olmuşdur. Başı buludlara söykənən, sinəsi
ilin bütün fəsillərində ağ
örpəyə bürünən qocaman Şahdağın ətəyində
yerləşir Qəmərvan kəndi. Füsunkar
təbiəti ilə dillər əzbəri olan bu ucqar dağ
kəndi həm də özünün yetirdiyi əmək
adamları, alimləri, ziyalıları ilə
tanınmışdır. Belə
ziyalılardan üçü kənddə
sayılıb-seçilən, hörmət sahibi olan
Əlimirzəyevlər nəslinin nümayəndələri
idi. Bir ocağın övladları: bacarıqlı təsərrüfat
rəhbəri, elin, obanın ağsaqqalı, Sosialist Əməyi
Qəhrəmanı Əşrəf Əlimirzəyev, dəyərli
monoqrafiyaları, dərslik və kitabları, elmi məqalələri
ilə tarixşünaslığımızın
inkişafına mühüm töhfələr vermiş tarix
elmləri doktoru, professor Xəlil Əlimirzəyev və elmi-bədii,
ictimai fikrimizin formalaşmasında əvəzsiz xidmətləri
ilə tanınmış ədəbiyyatşünas alim, tənqidçi,
yazıçı, filologiya elmləri doktoru, professor Xalid
Əlimirzəyev. Bu ailənin yaşca ən
kiçiyi olan Xalid Əlimirzəyev ilk təhsilini doğma kəndində
almışdır. 1947-ci ildə yeddiillik Mirzəbəyli
kənd məktəbini bitirib Bakıya gəlmiş, həmin il Dəmiryol Texnikumuna daxil olmuşdur. Texnikumda oxuduğu illərdə daim mütaliə
etmiş, tez-tez teatr tamaşalarına getmiş, ədəbiyyat
sahəsindəki yenilikləri, ədəbi prosesi maraqla izləmişdir.
Artıq sonuncu kursda ali təhsil
alacağına, ədəbiyyatçı olacağına qərar
vermişdir.
Bakı Dəmiryol Texnikumunu müvəffəqiyyətlə
bitirdikdən sonra o, 1951-ci ildə sənədlərini Azərbaycan
Dövlət Universitetinin (BDU) Filologiya fakültəsinə
vermişdir. Beş illik tələbəlik illərindən
başlayaraq onun uzun ömür yolu bu müqəddəs tədris
ocağı ilə bağlı olmuşdur.
Xalid
Əlimirzəyev universitetdə təhsil aldığı
dövrdə Azərbaycan ziyalılığının modeli
olan, elmin sirlərini dərindən öyrədən kamil
şəxsiyyət, yüksək intellekt, saf mənəviyyat
sahibi olan Mikayıl Rəfili, Həmid Araslı, Əli
Sultanlı, Mir Cəlal Paşayev, Feyzulla Qasımzadə, Məmməd Arif kimi görkəmli müəllimlərdən
dərs almışdır. Ustad müəllimlərindən
Mir Cəlal Paşayevin isə onun həyatında, tədqiqatçı
alim kimi yetişməsində müstəsna rolu və xidmətləri
olmuşdur. Alicənablığı,
xeyirxahlığı, müdrikliyi, sadəliyi ilə tələbələrin
rəğbətini qazanmış Mir Cəlal Paşayev daxil
olduğu ilk gündən Xalid Əlimirzəyevin mənəvi
dayağı, xeyirxah məsləhətçisi, atalıq
qayğısını əsirgəməyən himayəçisi
olmuşdur. O, bu barədə xatirələrində
yazırdı: "Universitetə daxil olduğum gündən
hiss edirdim ki, Mir Cəlal müəllimin mənə xüsusi
rəğbəti var. Şükürlər olsun ki, bu rəğbət
illər keçdikcə daha da böyüdü, əsl
dostluğa, ata-oğul münasibətinə çevrildi və
mənim üçün gələcək həyat
yollarımda böyük mənəvi dayaq, arxa oldu. Mən sonralar başa düşdüm ki, Tanrı məni
yaradanda taleyimə Mir Cəlal müəllim adlı xilaskar bir
insanın adını yazıb" ("Mənəvi
borc").
Mir Cəlal müəllim sevimli tələbəsinin gələcəkdə
istedadlı tədqiqatçı alim, ədəbiyyat cəbhəsinin
fəal mücahidi olacağına inanmış, bu yolda hər
zaman ona bələdçilik etmişdir. Diplom və
elmi işlərinin (namizədlik və doktorluq) rəhbəri
olmuşdur.
Xalid Əlimirzəyevin ilk tədqiqatı 1956-cı ildə
"C.Məmmədquluzadənin bədii nəsrində
qadın azadlığı problemi" mövzusunda
yazdığı diplom işi olmuşdur. Bu mövzunu
ona Mir Cəlal Paşayev tövsiyə etmiş,
özünün də diplom işinin rəhbəri
olacağını bildirmişdir. Mövzunun
adını eşidəndə bir qədər tərəddüd
edən tələbəsinə ürək-dirək verərək
demişdir: "Mirzə Cəlili başa düşmək siz
yaşda gənclər üçün bir qədər çətindir.
Sən onun yaradıcılığını
yenidən oxu. Həm də
düşünə-düşünə oxu. Qoyulmuş mətləblərin mahiyyətini,
yazıçının adi əhvalatlar, sadə insanların
həyatı fonunda nə demək istədiyini dərk etməyə
çalış. Mirzə Cəlil
dünyası çox geniş bir aləmdir. Sən gələcəkdə tədqiqatçı
olmaq istəyirsənsə, bu böyük sənətkarın
ətəyindən yapış. O özü ilə bərabər
səni də yüksəldəcək, qarşında
böyük yaradıcılıq imkanları açacaq. Buna əmin olmasam, sənə bu mövzunu vermərəm".
Müəlliminin dərin elmi təhlilə əsaslanan
hər sözünü, tövsiyəsini həmişəlik
beyninə həkk edən gənc tələbə bu mövzu
üzərində həvəslə işləmişdir.
Mir Cəlal müəllim diplom işindən
razı qalmış, hətta müdafiədən sonra onu
mükafata layiq görmüşdür.
Universiteti
bitirdikdən sonra Xalid Əlimirzəyev neçə il doğulub boya-başa çatdığı
Qəbələ rayonunda orta məktəbdə müəllim,
dərs hissə müdiri vəzifəsində
çalışmışdır. Bu illər ərzində
o, universitetlə əlaqəni kəsməmiş, müəllimlərinin,
xüsusilə diplom rəhbəri Mir Cəlalın tövsiyəsi
ilə Bakıya qayıtmış, aspiranturaya daxil
olmuşdur. Elə Mir Cəlal müəllimin təklifi
ilə "Mirzə Cəlilin ədəbi-tənqidi
görüşləri" adlı elmi iş üzərində
çalışmışdır. Namizədlik dissertasiyasını
vaxtından bir il əvvəl bitirib "Azərbaycan ədəbiyyatı
tarixi" kafedrasına təhvil vermişdir. Gənc
dissertantın maddi vəziyyətinin çətinliyini öyrənən
Mir Cəlal müəllim onu hələ müdafiə etməmiş
işə götürmüş, hazırlıq və qiyabi
şöbələrdə saathesabı dərs vermişdir.
Mir Cəlal
Paşayev keçən əsrin 60-70-ci illərində istedad
və tədqiqatçılıq bacarığına dərindən
bələd olduğu, inandığı Xalid Əlimirzəyev
kimi gəncləri -tələbələrini: Firudin
Hüseynovu, İnayət
Bektaşini, Təhsin Mütəllimovu, Cəlal
Abdullayevi, Abdulla Abbasovu, Qara Namazovu, İfrat Əliyevanı və
başqalarını 1963-cü ildən rəhbərlik etdiyi
"Azərbaycan ədəbiyyat tarixi" kafedrasına cəlb
etmişdir. Onlar Mir Cəlal müəllimlə artıq tələbə-müəllim
deyil, həmçinin yaxın dost kimi çiyin-çiyinə
işləmək, birlikdə elmin sirlərini fəth etmək
şərəfinə nail olmuşdular. Mir Cəlal
müəllimin ətrafına toplanmış bu gənc alimlər
tezliklə onun etimadını doğrultdular. Nəinki
universitetdə, hətta respublika miqyasında, onun
hüdudlarından kənarda belə öz ixtisasını
yaxşı bilən peşəkar müəllim, istedadlı,
müasir düşüncəli alim kimi tanındılar. Əsl ziyalı kimi xalq arasında böyük
nüfuz və hörmət qazandılar. Azərbaycan
ədəbiyyatının, ədəbi-bədii, tarixi-nəzəri
proseslərini araşdırma sahəsində böyük
uğurları olan Mir Cəlal elmi-nəzəri məktəbinin
görkəmli nümayəndəsi, öz müəllimlərinin
layiqli davamçıları oldular. Hər
zaman Mir Cəlal müəllimə sonsuz minnətdarlıq,
hörmət və sevgi ilə onun adını və
qoyduğu ənənələri yaşatdılar.
İllər sonra
Xalid Əlimirzəyevin qələmə
aldığı "Mənəvi borc" əsəri də belə bir ehtiramın, ustad
qarşısındakı mənəvi borcun yerinə yetirilməsinin
ifadəsi idi. 2006-cı ildə
çap olunmuş, memuar janrında yazılmış "Mənəvi
borc" kitabında görkəmli alim, yazıçı,
böyük şəxsiyyət, vətəndaş, ali və
yüksək mənəvi keyfiyyətlərin
daşıyıcısı olan əsl Azərbaycan
ziyalısının - Mir Cəlal Paşayevin portreti
canlandırılmışdır. Bu kitab elmi
ictimaiyyət tərəfindən Mir Cəlal müəllimin
xatirəsini əbədiləşdirən ən dəyərli
əsərlərdən biri kimi qiymətləndirilir.
1963-cü ildən Filologiya fakültəsində pedaqoji
fəaliyyətə başlayan Xalid Əlimirzəyev yarım əsrdən
artıq Azərbaycan ədəbiyyatı tarixindən, ədəbiyyatşünaslığın
əsaslarından, ədəbiyyat nəzəriyyəsindən
mühazirələr oxumuşdur. O öz ziyasını, zəngin
biliyini əsirgəmədən tələbələrinə
elmin sirlərini öyrətmiş, müəllimlik peşəsi
ilə həmişə qürur duymuşdur.
Xalid müəllimin mühazirələri hər zaman
yüksək elmi-nəzəri səviyyəsi, dərin
ictimai-tərbiyəvi məzmunu ilə seçilmişdir. Əzəmətli
görünüşü, alicənab davranışı, hər
kəlməsinə, hər cümləsinə dilimizin incəlik
və gözəllikləri hopmuş, insanı özünə
cəlb edən qeyri-adi nitqi, maraqlı söhbətləri həmişə
tələbələrin diqqətini cəlb etmiş,
yaddaşlarına həkk olunmuşdur. Xalid müəllim
öz tələbələrinin yaddaşında həm də
xalqını, onun mədəniyyətini, ədəbiyyatını,
tarixini, dilini sevdiyi qədər sevdirməyi bacaran, təbliğ
edən, "Kitabi-Dədə Qorqud" dastanından, Nizami
dühasından danışarkən, M.F.Axundzadə, Mirzə
Cəlil, Sabir həqiqətlərini anladarkən Azərbaycanın
müstəqilliyinə, işıqlı gələcəyinə
dərin inam yaradan böyük ziyalı kimi əbədiləşmişdir.
"Hələ XII əsrdə dünyaya Nizami
kimi nəhəng bir şəxsiyyət, dahi söz ustadı bəxş
etmiş xalqımızın keçmişindən və
bugünündən gileylənməyə, əsarətə və
cəhalətə boyun əyməyə haqqı, hüququ
yoxdur. O, həmişə, hər yerdə, tarixin ən
çətin, ziddiyyətli mərhələlərində belə
başını uca tutmalı, qürurla, inamla
yaşamalıdır". Belə müdrik tövsiyələri
dinləyən tələbələrdən hər biri Xalid
Əlimirzəyevi böyük pedaqoq, gənc nəslin azad
düşüncəli, vətənini, dövlətçiliyini
sevən, cəsarətli, mübariz, əsl vətəndaş,
əsl insan kimi yetişməsində əvəzsiz xidmətləri
olan unudulmaz müəllim kimi xatırlayır.
Xalid Əlimirzəyevin filologiya elmi sahəsində
yüksək ixtisaslı kadrların hazırlanması, gənc
alimlərin yetişdirilməsində də böyük əməyi
olmuşdur. "Azərbaycan ədəbiyyatı tarixi"
kafedrasının aspirant və doktorantı olmuş onlarca gənc
tədqiqatçının elmi rəhbəri, rəsmi
opponenti, məsləhətçisi kimi onlara yol göstərmiş,
kömək etmiş, ən mürəkkəb, mübahisəli
məqamlarda arxa-dayaq olmuşdur. Ömrünü
təhsilə, onun problemlərinin həllinə həsr
etmiş pedaqoq kimi tanınan Xalid Əlimirzəyev, təsadüfi
deyil ki, 1992-1993-cü illərdə Azərbaycan Respublikası
Təhsil nazirinin birinci müavini vəzifəsində
çalışmışdır.
Xalid Əlimirzəyev ədəbiyyat tarixçisi və
nəzəriyyəçi, tənqidçi kimi zəngin və
çoxcəhədli yaradıcılığa malik olan,
filologiya elminin inkişafına töhfələr vermiş
alimlərimizdən biridir. Güclü elmi təfəkkürü,
müstəqil mövqeyi, özünəməxsus üslubu,
geniş mövzu dairəsi ilə seçilən alim klassik və
müasir Azərbaycan ədəbiyyatının ədəbi-nəzəri
problemlərinə, mədəni irsimizin tədqiqinə, ədəbiyyatşünaslığın
və incəsənətin müxtəlif məsələlərinə
dair 300-dən artıq elmi məqalənin, 350-dən çox
publisistik yazının, 20-yə yaxın genişhəcmli
monoqrafiya, kitab, dərslik və dərs vəsaitinin müəllifidir.
Onun ilk kitabı "Ədəbi qeydlər"
adlanır. 1975-ci ildə "Gənclik"
nəşriyyatında işıq üzü görmüş
kitabda 60-cı illərdə dövri mətbuatda dərc
olunmuş, əksəriyyəti daha çox nəzəri, problematiq
xarakter daşıyan, ədəbiyyatşünaslığın,
XX əsr ədəbi-estetik fikrimizin mərhələləri
izlənilən məqalələr toplanmışdır.
Müxtəlif illərdə çap olunmuş "Problemlər və
xarakterlər dramaturgiyası", "Bədii həqiqət
uğrunda", "Dramaturgiyamızda ideal və qəhrəman",
"Cəlil Məmmədquluzadənin ədəbi-tənqidi
görüşləri", "Kitabi-Dədə Qorqud
dastanında şəxsiyyət və cəmiyyət
problemi", "Nizami Gəncəvinin insan
konsepsiyası", "Dramaturgiya, teatr və səhnə sənəti",
"Siyasət və əxlaq", "Ədəbiyyatşünaslığın
elmi-nəzəri əsasları", "Mənəvi
borc", "M.F.Axundzadənin ideal və sənət
dünyası", "Klassiklərimizin ideal və poetik sənət
dünyası" (2 cild), "Dahi sənətkar,
böyük vətəndaş", "Ədəbi-tənqidi
məqalələr" və s. monoqrafiya və kitablar Xalid
Əlimirzəyevin ciddi elmi axtarışlarının, gərgin
zəhmətinin məhsuludur. Eyni zamanda yetkin bir
qələm sahibinin ədəbiyyat tarixçisi və nəzəriyyəçisi,
tənqidçi kimi gördüyü işlərin, elmi
yaradıcılığının nə qədər zəngin
və əhatəli olduğunu göstərir. Azərbaycan ədəbiyyatına, incəsənətinə
dərindən bələd olmaq, ədəbi nümunələrin
mövzu, ideya və sənətkarlıq problemlərinə
düzgün qiymət vermək, elmi-nəzəri cəhətdən
obyektiv nəticələrə gəlmək, yeni, orijinal fikir
və mülahizələr irəli sürmək bu
kitabları səciyyələndirən əsas xüsusiyyətlərdir.
Xalid Əlimirzəyevin elmi
yaradıcılığı onun alim və şəxsiyyət
məsuliyyəti, özünə, irəli sürdüyü
mühakimə və hökmlərə inamı, fəal vətəndaşlıq
mövqeyi, mənsub olduğu xalqa, Vətəninə sonsuz məhəbbətidir,
həqiqət və ideal axtarışlarıdır.
Xalid Əlimirzəyevin elmi yaradıcılığının
əsas mərhələsini dahi sənətkar Cəlil Məmmədquluzadə
irsinin öyrənilməsi, tədqiq və təhlili təşkil
etmişdir. Hələ tələbə ikən ustadı Mir Cəlalın
bələdçiliyi ilə "böyük idrak və tərbiyə
məktəbi olan Mirzə Cəlil dünyasına"
(X.Ə.) yaranan maraq və sevgi Xalid Əlimirzəyevi bu sahədə
yeni-yeni zirvələr fəth etməyə sövq
etmişdir. O, 1964-cü ildə "Cəlil Məmmədquluzadənin
ədəbi-tənqidi görüşləri"
mövzusunda namizədlik, 1972-ci ildə "Cəlil Məmmədquluzadənin
dramaturgiyası'' mövzusunda doktorluq işi müdafiə
etmişdir. Mir Cəlal müəllimin vaxtilə müdrikcəsinə
tövsiyə etdiyi kimi, tədqiqatçıların
qarşısında böyük yaradıcılıq
imkanları açan C. Məmmədquluzadə irsinin mükəmməl
tədqiqi, sanballı elmi nəticələrin əldə
edilməsi Xalid Əlimirzəyevi bir ədəbiyyatşünas
alim kimi yüksəltmiş, ona elmi mühitdə nüfuz və
hörmət qazandırmışdır.
Cəlil Məmmədquluzadə irsi bütün dövrlərdə
geniş maraq doğurmuşdur. F.Köçərlidən
başlamış bir neçə nəslə mənsub alim və
ədəbiyyatşünaslar Mirzə Cəlil haqqında
bir-birindən qiymətli fikirlər söyləmiş, onun bədii
yaradıcılığı, ayrı-ayrı əsərləri,
publisistikasına dair dəyərli məqalə və
monoqrafiyalar yazmışlar. Bununla belə
Xalid Əlimirzəyev Mirzə Cəlil
yaradıcılığına dönə-dönə
müraciət etmiş, hesab etmişdir ki, "onun milli və
bəşəri keyfiyyətlərə, humanist, vətənpərvər
məzmununa görə həmişə müasir, həmişə
aktual olan ədəbi irsi zaman keçdikcə
özünün yeni-yeni tədqiqat və təhlilini gözləyir.
İctimai-ədəbi fikrimizin parlaq səhifələrindən
olan C.Məmmədquluzadə
yaradıcılığının öyrənilməsini müstəqillik
dövrümüzün elmi-nəzəri tələbləri əsasında
davam etdirmək, görülən işlərin
miqyasını və idrakı mahiyyətini daha da dərinləşdirmək,
müəyyən təhrif və ziddiyyətlərdən təmizləmək
bugünkü ədəbiyyatşünaslığın
qarşısında duran aktual vəzifələrdən biridir"(X.Ə.). 2010-cu ildə
çap olunmuş 682 səhifəlik "Dahi sənətkar,
böyük vətəndaş" adlı monoqrafiyada alim belə
bir vəzifəni yerinə yetirməyi qarşısına məqsəd
qoymuşdur. O, C.Məmmədquluzadə irsində tədqiq
olunmamış problemləri, bəzi mübahisəli,
qeyri-obyektiv, birtərəfli mülahizələri yenidən
saf-çürük etmiş, dəqiq elmi faktlara söykənərək
fundamental bir monoqrafiya yaratmışdır. Beş fəsildən
ibarət monoqrafiyada Mirzə Cəlilin həyatı, ədəbi-mədəni
mühiti, dramaturgiyası, bədii nəsri, "Molla Nəsrəddin"
satirik jurnalı, ədibin publisistik fəaliyyəti, ədəbi-tənqidi
görüşləri, yaradıcılığının sənətkarlıq
məziyyətləri, bütövlükdə ictimai-bədii
fikrimizin böyük bir dövrü milli və bəşəri
aspektlərdən tədqiq və
təhlil olunur. Bu baxımdan "Dahi sənətkar,
böyük vətəndaş" kitabı C.Məmmədquluzadə
irsini daha dərindən və ətraflı öyrənmək
üçün qiymətli elmi mənbədir.
Xalid Əlimirzəyev hələ gənc
yaşlarından bədii yaradıcılıqla da məşğul
olmuşdur.
O, dərin həyati müşahidələrin məhsulu olan
povest, hekayə və dram əsərlərinin müəllifidir.
"Peşmançılıq" adlı ilk
hekayəsi 1955-ci ildə yazılsa da, onun bədii
yaradıcılıq nümunələri uzun illər sonra
2008-ci ildə kitab halında nəşr olunaraq oxuculara təqdim
olunmuşdur. "Bələdçi" adlanan kitabda
müxtəlif illərdə qələmə
alınmış "Peşmançılıq", "Məhəbbət
sorağında", "İztirabın sonu",
"Qoşa məzar" kimi lirik-psixoloji və satirik
üslubda yazılmış "Qərib adam",
"Şöhrətovun yuxusu", "Gərək biləydin",
"Ehtiyatzadə" hekayələri, mövzusu müasir gəncliyin
həyatından götürülmüş, bitkin obrazlar silsiləsi
yaradılmış "Bələdçi" povesti
toplanmışdır. Kitabda həmçinin
"Böhtan", "Zümrüd", "Yalan ayaq tutar,
yeriməz", "Səadət sorağında",
"Daşa dönmüş ürəklər" adlı
dram əsərləri də çap edilmişdir. Bu dram əsərlərindən "Səadət
sorağında" Azərbaycan Dövlət Akademik Dram
Teatrının, "Daşa dönmüş ürəklər"
isə Bakı Bələdiyyə Teatrının
repertuarında səhnəyə qoyulmuş, böyük
tamaşaçı marağı qazanmışdır.
Xalid Əlimirzəyevin müxtəlif mövzularda qələmə
aldığı əsərləri onun bir yazıçı
kimi tipik, yaddaqalan obrazlar yaratmaq, insanın daxili aləminə
nüfuz etmək bacarığının, sadə, şirin təsvir
üsulunun, cəmiyyətin problemlərinə yanaşmada vətəndaş
mövqeyinin ifadəsidir. Onun bədii əsərlərindən
ibarət irihəcmli ikinci kitabı - "Qarabağ harayı
və ruhların üsyanı" 2015-ci ildə nəşr
olunmuşdur. "Qarabağ harayı və ruhların
üsyanı", "Ümid çırağı",
"Kimdir müqəssir", "Ax, namərd dünya",
"Babamın nəsihətləri" və b. əsərlər
də forma və məzmun, dil, üslub baxımından
seçilən nümunələrdir. "Qarabağ
harayı və ruhların üsyanı" əsərində
xalqımızın Vətən sevgisi, torpaq həsrəti,
doğma yurdu mənfur düşməndən azad etmək
arzusu əks olunmuşdur.
2010-cu ildə
yazılmış əsərdə yazıçının
xalqımızın qətiyyət, milli birlik və həmrəylik
göstərərək gec-tez öz əzəli
torpaqlarına qovuşacağına, haqq işində qələbə
qazanacağına olan inamı Azərbaycanın igid
oğullarının, qəhrəman ruhların qeybdən gələn
harayına, nidasına çevrilir: "Gözün aydın,
Vətən baba! Azərbaycan ordusu bütün
cəbhə boyu hücuma keçib. Qarabağın
əsarətdə olan kəndləri, şəhərləri
bir-bir azad olunur". On il sonra bu inam,
bu arzu tarixi gerçəkliyə çevrildi. Bu
gün qalib xalq, dövlət olaraq cəsarətlə
"Qarabağ Azərbaycandır" deyirik, böyük fəxr
və qürurla qələbə sevincini yaşayırıq.
Düşməndən azad olunmuş torpaqlarımızın
hər qarışını yenidən dirçəldirik! Əminik ki, Xalid Əlimirzəyevin, Qarabağ həsrəti
ilə dünyasını dəyişmiş
ziyalılarımızın, Vətən
övladlarımızın ruhu şaddır.
Xalid Əlimirzəyev Azərbaycanın milli istiqlal,
azadlıq və demokratiya uğrunda mübarizə tarixindəki
xidmətləri ilə tanınmış qabaqcıl
ziyalılardandır. O, xalq hərəkatının öncüllərindən
olmuş, bir müddət "Amal" ziyalı hərəkatına
rəhbərlik etmişdir. Vətənə, xalqa təmənnasız
xidməti özünün həyat amalına çevirən
Xalid Əlimirzəyev bir ziyalı kimi bu yolda vətəndaş
mövqeyini dəyişməmiş, öz əqidəsinə, məsləyinə
sadiq qalmışdır.
Qədirbilən
Azərbaycan xalqı yetirdiyi böyük ziyalısının
- Xalid Əlimirzəyev adını, Vətən və millət
naminə gördüyü işləri, fikirlərini, fəaliyyətini
hər zaman yaşadacaq!
Bakı,
2022-ci il
Rəfayət
Əlimirzəyeva
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 17 dekabr.- S.14-15