Ey həyat qınına
girməyən qılınc
Belə bir söz var
ki, bütün ömrü boyu, hansı sahədə fəaliyyət göstərməyindən
asılı olmayaraq, hər bir kəs
öz avtoportretini çəkir. Bu portret
sözlə, söhbətlə,
musiqiylə, foto, tablo və ya
da cizgilərlə çəkilib yadda qalır. Mikayıl Müşfiqin (05.06.1908 –
06.01.1938) “Ey həyat qınına girməyən
qılınc” misrası
onun bütün xarakterini, həyat yolunu, məramını əks etdirən avtoportret cizgisidir. Bu misra “Şair
və vətəndaş”
adlı dramatik səhnəciyindəndir. Çox
təəssüf ki, kitablarının hamısında
bu əsər yersiz
ixtisarlar və ehtiyac duyulmayan düzəlişlərlə nəşr
olunub.
Sovet quruluşunun məddahlarına
cani-dildən inanan 12 yaşlı Mikayıl az sonra, özü
də V.İ.Leninin təbirilə desək, “çarizmdən alınıb
üzərinə bir az sosializm boyası
çəkilmiş” yeni
quruluşun üst görünüşünü
təriflədi.
Sovet yazıçıları
cərgəsində böyük
bədii dəyərli
sözü və mərdanə şəxsiyyətilə
öz obrazını yarada bilən şair, başqa həmkarları kimi, quruluşun verdiyi imtiyazlardan bəhrələnib. O dövrdə
hər bir yazar öz əsərini
bədii dərgilərdə
çap edib (qələmiyyə) qonorar
alır, bundan əlavə, kitabının
nəşrindən də
yaxşı maliyyə
vəsaiti əldə
edirdi. Hər bir yazar, mütləq mənada tərcümə fəaliyyəti
də göstərməli,
tərcümələrini nəşr
edib qonorar almalıydı. Şairin
hər misrası 5 qəpik dəyəri ilə ödənirdisə,
tərcümənin hər
misrasına 1 manat qonorar verilirdi. Bundan əlavə, Yazıçılar
İttifaqının hər
bir üzvü, istedadı var, ya yoxdur, fərq
eləməz, teatr səhnəsi üçün
mütləq bir əsər yazmalıydı.
Müşfiqin 1937/1938-ci il mövsümündə
səhnəyə qoyulmaq
üçün teatrla
yaradıcılıq müqaviləsi
olub.
Şairin
atası, Azərbaycan
ədəbiyyatında opera librettosu janrının banisi Mirzə Əbdülqadir Molla İsmayıl oğlu İsmayılzadə Visaqi
hicri-qəməri tarixlə
14 zilhiccə 1281-ci ildə (05.06.1865), bazar
günü Xızıda
dünyaya gəlib, 15
zilhiccə 1332-ci ildə
(22.10.1914), çəharşənbə günü Bakıda vəfat edib. (Doğum
gününə diqqət
edilirsə, oğlu Mikayıl Müşfiqlə
(05.06.1908) bir gündə
dünyaya gəldiyi aydınlaşır. Bəlkə də
bu mistik uyarlıq, Ümumdünya
Poeziya Gününə
müvafiq olaraq, Azərbaycan öz şairlər gününü
5 iyunda sabitləşdirdi.)
Atasında olmuş teatr
səhnəsi üçün
mənzum pyes yazmaq vərdişini özündə formalaşdırmaq
üçün Mikayıl
Müşfiq dramatik poemalarından başqa, poetik səhnə eskizləri də yaratdı. Bu baxımdan,
şairin “İnqilab
və Mədəniyyət”
jurnalının 1935-ci ilin
iyun-iyul aylarını
əhatə edən birləşik ¹
6-7 (124-125) nömrəsinin 6-7-ci səhifələrində çap
olunmuş dramatik səhnəciyi böyük
maraq kəsb edir.
Sovet dövrü yazıçılarının yaradıcılıq kredosu Nikolay Alekseyeviç Nekrasovun (1821 – 1877) 1855-ci ildə yazdığı “Şair və Vətəndaş” (“Ïîýò è Ãðàæäàíèí”) adlı dialoq formalı xırda poemasında Şairə Vətəndaşın dili ilə söylənən “Şair olmaya bilərsən, Amma vətəndaş olmağa borclusan!” (“Ïîýòîì ìîæåøü òû íå áûòü, Íî ãðàæäàíèíîì áûòü îáÿçàí”.) misraları əsasında formalaşdı.
Poeziya teatrlarının repertuarı üçün maraq yaradacağını nəzərə alaraq, Mikayıl Müşfiqin “Şair və Vətəndaş” dramatik səhnəciyini olduğu kimi, dəyişdirmədən təqdim edirəm:
Kursivlə göstərdiyim misralarda
şairimizin avtoportreti
daha aydın görünür.
Hacı Firudin Qurbansoy
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 31 dekabr.- S.30.