Poeziya
zəfərin təntənəsi kimi
Tariximizi vərəqlədikdə görürük ki,
Azərbaycan qadınları xalqın tərəqqisində həmişə
fəal rol oynayıblar. Onlar gözəllikləri, nəcib əməlləri,
ağıl və zəkaları ilə təkcə nümunəvi
ailə kultu yaratmayıblar, igid oğullar, qızlar tərbiyələndirməklə
yanaşı, milli mənəviyyatın, sosial əxlaqın
formalaşması və sağlam, uzaqgörən idarəçilik
işinə də öz töhfələrini vermişlər.
Öz fədakar əməyi, fəal ictimai
mövqeyi, filologiyamızda orijinal yeri olan belə
qadınlardan biri də filologiya elmləri doktoru, professor,
Əməkdar müəllim, şair Mahirə Nağı
qızı Hüseynovadır.
Professor Mahirə Nağıqızı neçə illərdir
ADPU-nun Filologiya fakültəsinə rəhbərlik edir. Onun fakültəyə
dekan təyin olunmasından sonra fakültədə tədrisin
keyfiyyəti xeyli yüksəlib. Vətənə,
xalqa, millətə, dövlətçiliyə, milli soykökə
bağlılıq onun fəaliyyətinin, ədəbi
yaradıcılığının hər səhifəsində
təcəssüm olunur. İstər
publisistikası, istər nəsri, istərsə də
poeziyası xalq, torpaq, vətən sevgisi ilə yoğrulub.
O, ilk dəfə olaraq Qərbi Azərbaycanın Dərələyəz
mahalının aşıq və el şairlərinin
yaradıcılığının dil və üslub
xüsusiyyətlərini araşdırmış, elmi-ədəbi
nəticələr əldə etmişdir.
Mahirə xanım orta məktəbdə oxuduğu illərdən
şeir yazıb. Xüsusən də onun bədii
yaradıcılığı ali məktəbdə
oxuduğu illərdən ardıcıl şəkil alıb və
respublikanın müxtəlif mətbuatında dərc edilib,
ayrı-ayrı nəşriyyatlarda 20-yə yaxın şeir
kitabı çap olunub. Bunlardan "Mənim anam", "Su
at dalımca, ana", "Ana sevgisindən doğan nəğmələr",
"Yaşadacaq anam məni", "Ana kəndim
Xalxalım", "Ömrün çıraqdır sənin",
"Sözün hikməti", "Analı dünyam",
"Haqqa çağıran səs",
"Bayatılar", "Bayatılar və üç
şeir", "Ruhuna beşiksə, tanı, Vətəndir"
və s. kitab və topluları göstərə bilərik.
"Ruhuna beşiksə, tanı, Vətəndir"
kitabı hələlik onun sonuncu şeir toplusudur və buna seçilmiş
əsərlər də demək olar. "Ruhuna beşiksə,
tanı, Vətəndir" şeirlər kitabı Mahirə
xanımın poetik düşüncə sistemi barədə
dolğun təsəvvür yarada bilir.
Ümumilikdə, Mahirə Nağıqızının
şeir yaradıcılığına nəzər saldıqda
aydın görünür ki, onun lirik qəhrəmanı
zamanın, günümüzün, hisslərimizin ən
ağır və dərdli məzmununu özündə əks
etdirir. Şairənin "lirik "Mən"i qəlbinin
hökmü ilə nəfəs alır,
düşünür, sevinir. Düşüncələr
daha çox hər an pünhan
qalmış sirləri açmağa hazırdır. Burada
sevginin tərənnümündən çox, insanın iç dünyasının iztirabları önə
çıxır. Bu da təsadüfi deyil, bütün bunlar
mənən iztirab və əzab çəkmiş insanın
artıq gizli saxlaya bilmədiyi duyğularının sözdə
poetikləşən müxtəlif çalarlarıdır:
O da dağ, bu da dağ,
ayrı-ayrıdı,
Çayını aparan dərəsi birdi.
Yalında
gözləyə, yan-yörəsində
Yüz ovçu dayana, bərəsi birdi.
Kimdi ox
olanı, kimdi yay çəkir,
Kimdi qazan
asan, kimdi pay çəkir?
Neçə
min ildir ki, ərlər hay çəkir,
Dərdləri cürbəcür, nərəsi birdi.
Mahirə xanıma bu istedad professor,
böyük dilçi alim, ictimai xadim, folklorşünas Həsən
Mirzədən və anası, el ağbirçəyi, sinəsi
bayatılarla dolu olan Nazlı anadan keçib.
Mahirə Nağıqızı həm də nəğməkar
şairdir. Bəstəkarların onun sözlərinə bəstələdiyi
onlarca mahnı müğənni və xanəndələrimiz
tərəfindən sevilə-sevilə oxunur. Eləcə də çağdaş
aşıqlarımız Mahirə xanımın
qoşmalarına repertuarlarında mühüm yer verirlər.
Əməkdar artist, xanəndə Elnur Zeynalov
Mahirə Nağıqızının sözlərinə
ürəyəyatan mahnılar bəstələyib. Onların birini də sevilən gənc xanəndə-müğənni
Almaxanım Əhmədli şövqlə oxuyur. "Sən olaydın" adlanan nəğmə
tamaşaçılar tərəfindən rəğbətlə,
məhəbbətlə qarşılanır.
Şairin çoxşaxəli
yaradıcılığında Vətənin bütün
gözəllikləri Azərbaycanın ekvivalenti
anlamını ifadə edən müqəddəs bir məkan
kimi simvollaşdırılır. Onun vətən sevgisi bitib-tükənməyən,
sonsuzluğa qədər davam edən ən ali,
ülvi hisslərin məcmusuna çevrilir:
Bitər sərhədlərin bu yer
üzündə,
Qəlbimdə sərhədin nədən bitmədi?
Gəlmisən,
üzürsən eşq dənizində,
Sənə məhəbbətim, Vətən, bitmədi.
Erməni vandallarının əsrlərdir
Azərbaycana qarşı apardığı
işğalçılıq siyasəti, otuz il
düşmən əsirliyində qalan doğma
Qarabağımızın talan edilməsi, yağı
tapdağı altında inləməsi şairdə acı təəssüf
hissi doğurur, lakin insana ümidsizlik təlqin etmir. Şair vətəni,
ana yurdu və onun timsalında xalqımızı, vətən
övladlarını məğrurluğa, əyilməzliyə
səsləyir:
Qan axan yarana gözüm
yaşını
Dərman əvəziydi, səpələdim mən.
Bu da bir
sınaqdı, əymə başını,
Sınıq əhvalına dözə bilmərəm.
Mahirə Nağıqızının "Sən
döyüşə hazır ol" şeiri Azərbaycan
xalqını bir ideya ətrafında birləşməyə,
düşmənlərə qarşı eyni mövqedən
çıxış etməyə istiqamətləndirən səfərbərlik
çağırışıdır. Şeirdə Azərbaycan əsgərinin
qəhrəmanlığına, məğlubedilməzliyinə
böyük ümidlər bəsləyən, onun gücünə,
qüdrətinə güvənən xalqımızın məğrur
və təəssübkeş ziyalısının qəlbində
əbədi və əzəli torpaqlarımızın azad
olunacağına dərin inamı ifadə olunmuşdur:
Azərbaycan əsgəri, yolun
Şuşaya gedər,
O
yürüşün naminə son döyüşə
hazır ol!
İntizarda
Laçındı, Zəngilandı, Kəlbəcər,
Pir
görüşün naminə, son döyüşə
hazır ol!
Sən vətənin
gücüsən, vətənin əsgər oğlu,
Vətən haya çağırmaz, haraylamaz hər
oğlu.
Qızlar
gül-çiçəyiylə süslər müzəffər
oğlu,
O gəlişin
naminə, son döyüşə hazır ol!
44 günlük
Qarabağ savaşında hər bir Azərbaycan əsgərinin
devizinə çevrilən bu misralar bizi qələbədən-qələbəyə
apardı. Azərbaycan xalqı və onun
mübariz, cəsur oğulları zülm və istibdada, erməni
vandalizminə son qoydu. Həmçinin bu
müqəddəs arzu bütövlükdə Azərbaycan
xalqının istəyi kimi reallaşdı, Ali Baş Komandan
İlham Əliyevin və yenilməz ordumuzun qəhrəmanlığı
sayəsində 2020-ci ilin 10 Noyabrında tarixi
torpaqlarımız, əzəli Qarabağımız mənfur
düşmənlərin caynağından qoparıldı.
Bu tarixi qələbə bütün həmvətənlərimiz
kimi, Mahirə Nağıqızının da hədsiz sevincinə
səbəb oldu və onu yeni-yeni vətənpərvərlik
mövzusunda əsərlər yazmağa ruhlandırdı.
Ana məhəbbətinin böyüklüyü, müqəddəsliyi
də Mahirə Nağıqızı
yaradıcılığının əsas leytmotivinə
çevrilən mövzulardandır. Bütün çətinliklərə
sinə gərərək min bir əziyyətlə övlad
böyüdən, qayğıkeş, mərhəmətli, cəfakeş
ana obrazı ümumiləşmiş Azərbaycan
qadınlarının simvolu təsiri bağışlayır:
Sənə açılan gün sənin
deyildi,
Bizlə bölüşübsən lap əvvəlindən.
Necə
saxlayırdın, möcüzə idi,
Yorğun gözlərində təbəssümü sən.
O
gözün nuruyla dünya göründü,
Oradan başladı yolumuz bizim.
Həmin
təbəssümdür bəlkə də indi,
Ən böyük sərvəti hər birimizin.
Şeirin
hər misrasında ana nəvazişinin istisində
qızınan övlad qəlbinin hərarətini,
üzündə o müqəddəs varlığın
çöhrəsindən nur alan təbəssümünü
və böyük həyat eşqini, qurub-yaratmaq əzmini, gələcəyə
inam hissini görmək mümkündür.
Bir millətin varlığı, kimliyi, keçdiyi şərəfli
tarixi yolu digər mənəvi dəyərlərlə
yanaşı, həm də onun ana dilinin saflığında,
duruluğunda və çoxçalarlığında ehtiva
olunur. Mahirə Nağıqızının
yaradıcılığında ana dilinə həsr etdiyi
poetik nümunələr də xüsusi yer tutur.
"Orxonlardan üzü bəri yazın qalıb, // Altaylardan
Balkanlara izin qalıb" - deyən şair Azərbaycan dilinin
minilliklər boyu çox çətinliklərdən
keçərək cilalanıb günümüzə gəlib
çatmasını, xalqımızın zəfər salnaməsinin
bu dildə yazılmasını böyük qürur hissilə
xatırladır:
Bu dünyanın yaşı qədər
tarixin var,
Sonu qədər,
başı qədər tarixin var,
Ha baş
vursam bitməz qatı, ana dilim,
Dədəm-babam amanatı, ana dilim.
Mahirə Nağıqızının zəngin söz
palitrasında onun təbiətin, cəmiyyətin və
idrakın ümumi inkişaf qanunauyğunluqlarının
poetik anlamını, dərin fəlsəfi fikir
yükünü daşıyan şeirləri diqqəti cəlb
edir.
Yaradılışdan bugünədək bəşər
övladının keçdiyi ömür yolunun mahiyyətini
açan, sirlərlə dolu kainatın möcüzələrinə
işıq salan bu poeziya nümunələri şairin öz
oxucusu ilə ixtilatı təsiri bağışlayır və
insanı dünyanı dərk etməyə, onun var- dövlətinə,
şan-şöhrətinə uymamağa, həyatın
enişli-yoxuşlu yollarında büdrəməməyə,
ağıla və idraka arxalanmağa bir
çağırış nidasıdır.
Şair
"Yol gələr, yol gedər mənzilə çatmaz, //
Yollarda başlayar, bitər bu dünya" kimi fəlsəfi
deyimlərdə ucu-bucağı görünməyən qoca
dünyanın paradoksallıqlarını yüksək sənətkarlıqla
açıb göstərir:
Ümiddən düşməyən
dilək yaratdı,
O, Allah
yaratdı, mələk yaratdı.
Ev qurdu,
bağ saldı - gerçək yaratdı,
Özünü gəzənin duyğusu - dünya.
Nə salam verəndir, nə salam alan,
Ovqatı ötəri, vüsalı yalan.
Mahirə,
söylə ki, bizlərə qalan,
Bir addı, onun da suçlusu dünya.
Mahirə
Nağıqızının polifonik
yaradıcılığında onun geniş
dünyagörüşünü, həyata və cəmiyyətə
baxışını, fəlsəfi fikir yükünü
özündə əks etdirən "Rənglərin
simfoniyası" şeirinin xüsusi yeri var. Şair min illərin
dərin mifik yaddaşına söykənərək yeddi rəngin
hər birinin spesifik xüsusiyyətini, çalarlarını
simvollaşdıraraq onların əsl mahiyyətini
açmağa müvəffəq olur:
Ağappaq
dünyamdır ruhuma güzgü,
Əminlik - deyəndə, yada Ağ gələr.
Qırmızı
rəngində istəklə sevgi,
Gücün, iradənlə yaşamaq gələr.
Yaşıl
- düzgünlüyün, cəhü-cəlalın,
İradə, dözümün özüdür ancaq.
Göy rənglə
birləşsə ağıl-kamalın,
Səni yüksəklərə o qaldıracaq.
Mahirə
Nağıqızının çəhrayı rəngi təmiz
məhəbbətin, boz rəngi ilahi qüvvətin, qara rəngi
bəşəriyyətin pisliyə açdığı
dava-dalaşın, sarı rəngi dirçəlişin, zəfər
və qələbənin rəmzi kimi
simvollaşdırması onun öz sələfləri olan Səməd
Mənsurdan, Rəsul Rzadan fərqli bir yanaşma sərgilədiyini
göstərən maraqlı məqamlardır.
Görkəmli
alim, pedaqoq, istedadlı şair, Əməkdar müəllim
Mahirə Nağıqızı 30 ildən artıqdır ki,
böyük yaradıcılıq yolu keçərək ədəbi
fəaliyyətinin kamillik zirvəsinə yüksəlmişdir.
Azərbaycan elminin, zəngin və çoxəsrlik ədəbiyyatımızın
inkişafına dəyərli töhfələr verən Mahirə
Nağıqızına yeni-yeni yaradıcılıq
uğurları və müvəffəqiyyətlər
arzulayırıq!
Vüqar ƏHMƏD
Gülbəniz BABAYEVA
Ədəbiyyat qəzeti.-
2022.- 12 fevral. S. 19.