“Yaşamağın yanında...” yaşayan şair
Tanınmış şair Qalib Şəfahətin "Eşqə
batır yanaqlarını”
("Elm və təhsil”-2019)
şeirlər kitabını
oxuya-oxuya böyük,
intellekt şairimiz Əli Kərimin bir şeirini xatırladım, - "zəhmətkeş
buruq” adlı şeirini. Orada göstərilirdi ki, hamının nəzər-diqqətindən
uzaq, heç kəsin fikir vermədiyi, baxıb göz yetirmədiyi bir yerdə, bir yalın dağ yamacında tənha bir buruq işləyir. O taya, bu taya,
sağa-sola baxmadan, yollara göz qoymadan öz işindədir. Çalışır,
əlləşir, neftini
çıxarır. Nə
sağ ol gözləyir bir kimsədən, nə də təltif, ödül.
Qalib mənə həmin
o zəhmətkeş, halallıq
içində çalışan
buruğu xatırlatdı.
Paytaxt şəhərindən
uzaqlarda yaşayıb
yaradan şair, nasir Qalib Şəfahətin
adını çəkdiyim
bu kitabında şeirlərinin əksriyyəti
poeziyanın fəlsəfəsini,
fəlsəfənin poeziyasını
açıb göstərməyə yönəlmişdir. Şair
yazmır ki, yazdığı şeirlərin
yanında olsun, onların arasında onlarla birgə işə gəlib getsin, yazır ki, "mən yaşamıram ki, sadəcə "hər gün yaşamağın
yanındayam, işə
gedib gəlirəm,- deyir, daha sonra
"şeir yazmıram
ki,
ürəyimi boşaldım. Yazıram ki, "elə bilərlər ki, mən də orada yaşayıram,- yazır. Linqvistik poetik duyumun,
insan təfəkküründə
zövqlə rahatca adaptasiya etdiyi dərin, yozumlu düşüncənin ağırlıq
mərkəzi yenə
də poetik düşüncə çalarları
yaradır,- "yaşamağın
yanından keçib getmək, keçib gəlmək hələ yaşamaq deyil ki...”
Həm yaşamaq, həm
də yazmaq, yaratmaq onun üçün
bu qoşa paradiqmaların, yəni iki fəslin, qoşa qütbün arasında düşüncə,
fikir poeziyasının
energetikasında gözəl,
yaraşıqlı bir
hiperaktiv ikilik, ekizlik motivləri ilə üz-üzə gəlir,- biri yaşamaq, biri yazmaq: "hamı elə bilir ki, mən orada
dincəlirəm, məni
orada görən olub... Elə bilirlər, mən orada yaşayıram” deyir. Harada yaşayır
o lirik "mən”, harada?! Bəlkə də heç
kim bilmir, onu hamı arayır,
axtarır, amma O bir poetik şeir
ampulitudasiyasının "yaşamağa görə
sürünməmək” feyzindədir.”
Sürünmürəmsə, deməli, yaşayıram!
İdentiklik paradiqmasından
boylana-boylana baxır və yaşamağın yanından keçib gedir.
Hər şey kimi-
Bir az varam,
bir az yoxam,
Amma özümün
deyiləm.
Hər şeydən bir az,
Hərdən bir az,
Yığılıram, mən oluram.
Metaforik
məlzəmələrdən yaranan lirik "mən”in kimliyinin nüvəsində bu anlamda:
Özümdən başqa
Hamı
mənə sahib çıxır,-
Mən özümün
olmayanda. ("Özümün
deyiləm”, səh.
22)
Şairin poetik razyezdləri, deyim, yol ayrımları
oxucunu onun bir şair kimi
sənətkar fərdiyyətini,
ekzisatensal fəlsəfəsini
bir daha aydınlaşdırmağa sövq
etdirir. Qalib Şəfahətin lirik "Mən-i” öz subyektiv məna və duyumları ilə poetik detallar və situasiyalar ölçülərində başdan-başa
onun yeniliyini və orijinallığını
özündə bərqərar
edir:
Götür,
Göy üzünü
saxla əlində.
Qol-qanad
açım,
Mən uçum
orada.
... Əllərindəki göy
üzün,
Göy üzündə
mən.
Bir qızın bapbalaca əllərində böyük
bir göy üzü, orada ucsuz-bucaqsız bir sevgi çiləsi, xeyir-dua sənaları, metaforik ruh... Türlü yöndən baxa-baxa şeirli yolun əvvəli, sonu görünməyən bir
bəyazlığı, maviliyə
çalan döngələri,
assosiativ fikir və düşüncə
çalarları ifadə
obraz axtarışlarında
bir daha özünü büruzə
verir. Həm ritm-ahəng, həm
də struktur-biçim
cəhətlərindən.
Səni
unutduğum yerdə itib-batmışam,
Tapa bilmirəm özümü. (səh.54)
Bu şeirdə uzaq-uzaqlardan keçən kölgələr,- poetik instaluasiuaları
tez gözə dəyir, unutduğu adamın bir daha tapılmadığı
yerdə özünü
də tapa bilməyən
O, lirik "mən” o qızın ədalarına
yerləşməyən addımlarına
yazığı gəlməyə
başlayır. (səh.34) O
xanımın təkəbbürlü
yerişindən şikəst
qala biləcəyindən
nigarançılıq hissləri
keçirir. Şairin yeni
məna dayaqlarına bu nigaranlıq bir növ elə
bil güc-qüvvət
verməyə başlayır.
Yol... Yollar... Həyat yolu,
şeir, poeziya cığırları, çoxusu
da kədər-qüssə dolu, amma bununla
belə hamısı insan ayaqlarının izlərindən, ləpirlərindən
təpər, qüvvət
alır:
Ayağımdan çıxır bu
yol,
Ayağım kiçilib mənim.
Sevincimə böyük
gəlir,
Qəmimə biçilib mənim. (səh.31)
Şeirin leksik-semantik qatlarında,
şaxələrində "Ayağım kiçilib mənim” misrası ilə başlayan yazının altuanısını
incələyəndə insan
ayağının kiçilmədiyini
yox, ayaqdan çıxıb gedən
yolların uzaqlığını,
nəhayətsizliyini göz
önünə gətirirsən.
Şeirin poetik təhkiyyəsində, metofizik
substansiyanın da öz sərin yelləri əsməyə
başlayır:-"Qəmimə
biçilən yollar sevincimə böyük gəlir” deyir şair. "Eşqə batır yanaqlarını”
adlı şeir toplusunda uğurlu yazılar çoxdur.
"Yalanlar”, "İtirdim”,
"Qadın ayaqqabısı”,
""Dar ağacı”
və onlarla başqa şeirləri fikir, düşüncə,
yeni intellekt baxımından oxunaqlıdır.
"Nə yaxşı
ki tez yapışdım
O titrəyən əlindən.
Əlim əlində
qaldı.”
deyən şairə
arzu edərdik ki, əli həmişə
diqqətcil, qədirbilən
oxucuların əlində
qalsın.Oxucu əlində
qalan şair əlləri isə həmişə güclü
və hərarətli
olur...
Tahir Taisoğlu
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 19
fevral.- S.25.