Varislər
Ürəyi ovulan adam...
"Varislər"in
bugünkü qonağı milli teatrımızın
inkişafında misilsiz xidmətləri olan ustad sənətkar,
kinomuza, mədəniyyətimizə öz töhfələrini
vermiş sevilən insan, gənc aktyor nəslinin yetişməsində
ürəklə iştirak edən unudulmaz müəllim, dost,
siyasi xadim, Xalq artisti Mikayıl Mirzənin varisi - oğlu Mətin
Mirzədir.
O, 1947-ci ilin 1 yanvar tarixində
Şamaxının Talış kəndində, Şahvələd
kişinin ailəsində dünyaya göz
açmışdı. Uşaqlığı qədim
Şirvan torpaqlarında keçən Mikayıl Mirzənin
içi hələ erkən yaşlarından sözlə,
şeirlərlə, yazılarla dolu idi. Orta məktəbi
bitirdikdən sonra filoloq olmaq arzusu ilə Bakıya üz
tutmuşdu, lakin müəyyən səbəblərdən
planları dəyişdi, arzuları korrektə olundu və
qısa zaman sonra Azərbaycan tamaşaçısı
Mikayıl Mirzənin simasında içi sənət eşqilə
dolu, ruhu yaratmaq sevdası ilə aşıb-daşan bir sənətkar
gördü.
Bu gün o unudulmaz aktyordan, o
böyük insandan, gözəl müəllimdən
danışacağıq və bu söhbətdə bizə sənətkarın
varisi Mətin Mirzə bələdçilik edəcək.
- Mətin bəy, xoş
gördük. "Varislər" uzun fasilədən
sonra ilk söhbətini unudulmaz Mikayıl Mirzə ilə
başlayır. Ənənəvi olaraq ilk
sualımız Mikayıl Mirzənin doğulub boya-başa
çatdığı ailə ilə bağlı olacaq.
Kim olub Şahvələd kişi?
Qaçaq Şahvələdin
oğlu
- Şahvələd
kişinin nəsli-kökü şamaxılıdır. Atam da
Şamaxının Talış kəndində dünyaya
göz açıb. Təəssüf
hissi ilə deyim ki, artıq o kənd yoxdur, sadəcə qəbir
yerləri qalıb orada. Ötən əsrin
60-cı illərində həmin kənddən Ağsuya
böyük köç olub və ondan sonrakı dövrdə
də kənd yavaş-yavaş boşalıb.
Şahvələd
kişi ötən əsrin əvvəlində
- 1900-cü ildə anadan olub. Cümşüd
adlı bir qardaşı da olub. Belə deyək
də, lap gənc yaşlarından qaçaq həyatı
yaşayıb. Çox ağır həyat
keçirib. Sovetlərə həmişə
nifrət edib. Sonradan kolxozda işləsə
də bu nifrəti heç vaxt səngiməyib.
1918-ci il Şamaxı qırğını vaxtı
ermənilər Şahvələdin əmisini qundağdakı
körpəsi ilə bir yerdə qətlə yetiriblər. Şahvələd gedib onlardan qisasını
alıb. Bu, Nuru Paşanın Qafqaz İslam Ordusunun
başında Gəncəyə gəldiyi zamana təsadüf
edib, Şahvələd kişi də əmisinin
qisasını alandan sonra Gəncəyə gedib,
könüllü Nuru Paşanın ordusuna qoşulub.
Daha sonra
Bakıda Cümhuriyyət qurulub, Şahvələd kişi Cümhuriyyət orusuna qatılıb,
inqilab olanda bolşeviklərə qarşı vuruşub. Bolşeviklər hakimiyyətə gələndən
sonra Şahvələd kimi adamları bir-bir tapıb cəzalandırırdılar.
Babam bolşevik təzyiqlərindən qurtulmaq
üçün dağlara çəkilib, qaçaqlara
qoşulub. Çox qarışıq
dövr olub. Qonşu-qonşunu, qohum-qohumu
satırmış...
1941-1945-ci illərin müharibəsində Şahvələdin
qardaşı Cümşüd müharibəyə gedib. Bu isə
bolşevik ordusunda, qırmızı orduda xidmət etməyə
razı olmayıb. Babam kimi bir neçə
nəfər də olub, onları həbs edib cərimə
batalyonuna göndəriblər. Orada
yaralanıb və yenidən rayona qayıdıb. Müharibədən sonra onu həbs etmək istəyiblər,
bəxtinə yaxşı, xeyirxah adamlar çıxıb,
qoruyublar Şahvələd kişini. Birtəhər yola
gətiriblər, kolxozda iş veriblər, yavaş-yavaş
öz zəhməti ilə dolanmağa başlayıb. Ağsu dolayları boyu müəyyən meşələrin
salınmasında, ağacların əkilməsində
birbaşa iştirak edib.
Qardaşı Cümşüd müharibədən
qayıtmayıb. Onun bir qızı olub, onu da babam
böyüdüb. O da mənim bibim sayılır. Atamgil ailədə dörd qardaş, bir bacı
olublar. Atam ailənun kiçik
övladı olub.
Həssas adamlar
Lap ulu
babamızın adı Mirzalı imiş. Soyadımız
Mirzə də oradan gəlir. Amma onun əsl adı Zal kişi olub. Seyid olduğuna
görə "mir" sözönünü əvvələ
artırıblar. Bu nəsil-kök Cənubi
Azərbaycana, nəcabətə, şah babamız Xətaiyə
gedib çıxır. Biz çox həssas
adamlarıq, qəribə intuisiyamız var, çox şeyi əvvəlcədən
hiss edirik, duyuruq. Mən atdığım
hər addımı ürəyimin səsi ilə edirəm.
Olara, yaxud olmaza ürəyim qərar verir.
Atamda da intuisiya güclü idi. Atamdan
başqa, bir əmimiz ali təhsil
almışdı, amma böyük əmimiz ali savadlı
olmasa da, bilgin adam idi, rusca oxuyurdu, şeirlər
yazırdı, hazırcavab idi.
Ağsudan teatra
- Mətin bəy, Mikayıl Mirzə
niyə aktyor oldu? Şeir də yazırdı, məqalə də
yazırdı. Onun içi həm də ədəbiyyatla
dolu idi. Amma Səməndər Rzayev, Rasim Balayev və
Mikayıl Mirzədən sonra Ağsudan milli teatr və kino sənətinə
xeyli adam gəldi.
-
Mikayılın geniş mütaliəsi var idi. Ola
bilsin bu, atasından gəlirdi. Şahvələd kişi folklor bilicisi idi. Xeyli
dastan, bayatı, rəvayət bilirdi. Rayon
adamları o vaxtlar belə dastanları, rəvayətləri
el şənliklərində, toylarda eşidirdilər. Ustadlar gəlirdi elə məclislərə,
deyişirdilər, söz savaşına girirdilər. Adamlar da dinləyir,
görüb-götürürdülər. Yəni indiki şənliklərdən çox fərqlənirdi
o məclislər. İndi toylarda öyrənməli
heç nə olmur.
Atam uşaqlıqdan şeir əzbərləməyi
sevib. Danşırdı ki, hələ məktəbdə
oxuyanda onları pambıq yığmağa
aparırmışlar. Pambıqçı
qızlar ona deyirmiş ki, Mikayıl, sənin pambıqla
işin olmasın. Çıx
hündür bir yerə, bizə şeir de. Sənin əvəzinə də pambığı
biz yığarıq.
Atam yaxşı saz çalırdı. Yeniyetmə
vaxtı tövlənin damında özü üçün
bir guşə yaradıb, saatlarla orda saz
çalırmış. Ümumiyyətlə, o çox
istedadlı adam olub. Yaxşı
musiqi duyumu var idi. Yaxşı rəsmlər
çəkirdi.
Sazı susdurulan adam
Bir dəfə qonşuda yas düşüb, atam da
balacadı, ağlına gəlməyib ki, yaxınlıqda
hüzr yeri var, saz çalmaq olmaz. Əmim onun saz
çalmasına əsəbiləşib sazını
sındırmışdı. Atam o vaxtdan
sazdan ayrı düşüb. Daha heç
kəs ona saz almayıb. Amma doymaq bilmədən
saz ifalarını dinləyirdi. Mənə
vəsiyyəti olmuşdu. Demişdi ki,
öləndə qəbrimin üstündə "Yanıq Kərəmi"
havası ifa eləsinlər.
Nəsə...
atam orta məktəbi bitirib, Bakıya gələndə
atası icazə verməyib. Kəndin
işini-gücünü atıb, hara gedirsən, deyib?
Atam deyib: "Mən dərdləri ürəyimə doldurub
gedirəm kənddən, amma bir gün bura söz sahibi kimi
qayıdacağam".
Atam Bakıya gəlib, sənədlərini o vaxtkı
pedaqoji institutun Filologiya fakültəsinə verir. Həmin
dövrdə rəhmətlik Xəlil Rza da orada işləyirmiş.
İmtahan götürənlərdən biri də
Xəlil Rza olur. Atam şifahidən əla
qiymət alsa da, qrammatikadan kəsilir. Xəlil
deyir ki, bu cür şifahi savadı olan adamı kəsmək
doğru deyil. Amma kəsilir. Şəhərdə qalıb, işləməyə
başlayır. O vaxt Səməndər Rzayev artıq incəsənət
institutunda oxuyurmuş. Səməndər atama məsləhət
görüb ki, bu istedadla, bu biliklə sən çətinlik
çəkmədən incəsənətə daxil ola bilərsən. O vaxt rektor Rahib Hüseynov
olub, hamı onu yaxşı adam kimi
xatırlayırdı. Beləcə, atam sənədlərini
verib, imtahanlardan keçib və incəsənət institutuna
daxil olub.
- Təəssüf hissi
keçirmirdi ki? İncəsənət onun
arzularını içində boğmuşdu axı.
- Yox, təəssüfləndiyini
görməmişəm. Amma həmişə
deyirdi ki, incəsənətə gəlməsəydim bəlkə
də yaxşı bir yazıçı olardım. Rəssamlığa getsəydim bəlkə də
yaxşı rəssam olardım.
- Amma bütün həyatı
teatrla bağlandı. Az yazdı. Daha
çox teatr aktyoru kimi, televiziya tamaşalarının aktyoru
kimi yadda qaldı.
- Onun gəncliyi
çox ağır keçib. Uzun illər
yataqxanada qalmışıq. Yataqxanadan əvvəl
isə Mirzəağa Əliyev küçəsində bir rus
babulyasının zirzəmi tipli mənzilində kirayədə
yaşayıb. Zirzəmi qoxusu, nəmişlik,
soyuq və o, elə bir şəraitdə yaşamağa məhkum
olub. Allah Süleyman Rüstəmə rəhmət
eləsin, mənim üç yaşım olanda birotaqlı mənzil
almağımıza kömək eləmişdi.
Danışırdı hərdən, deyirdi, həmin
babulyanın evində nimdaş pencək varmış, hərdən
soyuq havalarda o pencəyi geyib, instituta gedirmiş. Həm də
tədris teatrında fəhlə işləyib,
dekorasiyaları qurub.
"Aydın"
tamaşasının uğuru
Bunların kurs tamaşası "Aydın" olub. O tamaşada sonradan
tanıdığımız məşhurlar - Mikayıl Mirzə
(Aydın), Elmira Şabanova (Gültəkin), Rasim Balayev
(Dövlət bəy), Zərnigar Ağakişiyeva (Susanna),
Əlabbas Qədirov (Surxay) - rol alıblar. Tamaşa
çox böyük əks-səda doğurdu. Bundan sonra Rahib müəllim onu institutda qalıb səhnə
danışığından dərs deməyə dəvət
edib. Onun kinoda epizodik rolları olub. Həmişə deyədi ki, indiki ağlım
olsaydı heç vaxt o rollara çəkilməyə
razı olmazdım. O rollara ehtiyac üzündən
çəkilmişəm. Amma "Nəsimi"
və "Babək" filmlərdində baş rola sınaq
çəkilişlərinə dəvət alıb. Tale
işidi də... Mən onun kinoda nisbətən böyük
rolu kimi Xalq yazıçısı Anarın ssenari müəllifi
və quruluşçu rejissoru olduğu "Uzun ömrün
akkordları" filmindəki Sarabski obrazını misal
çəkə bilərəm.
Atam 70-ci illərdə dublyajda iştirak edib. Xeyli film səsləndirib.
Amma teatr onun sənət məbədi oldu.
Siz sənəti bilən adamsız, yəqin
razılaşarsınız, kino aktyoru bir anda məşhurlaşdıra
bilir, teatrda isə aktyor yetişir, formalaşır.
Bizim "Günahsız Abdulla"
- Mən Mikayıl müəllimin
teatrdakı tamaşalarından bir neçəsinə
baxmışdım. "Fəryad"
tamaşasında oynadığı Zahid, "Od gəlini"ndəki
Elxanı indi də yadımdadır. Üstəlik, bir də
televiziya üçün çəkilən bir epizod var,
C.Cabbarlının yubileyi üçün çəkilib o
kadrlar. Elxanla (M.Mirzə) Afşinin (H.Xanızadə)
zindanda görüşü. Çox
maraqlı kadrlardı. Amma onun televiziyada
yaratdığı və hələ də xatirələrdə
yaşayan unudulmaz obrazları var. "Günahsız
Abdulla"dakı Abdulla mən deyərdim ki, televiziya
tariximizin ən uğurlu tamaşalarından biri, Abdulla
obrazı da ən möhtəşəm obrazlardandır.
"Günahsız Abdulla" Ramiz Həsənoğlu
ilə Mikayıl Mirzənin birgə möhürlədiyi
şedevrdi. "Topal Teymur"dakı
şair Girmani də maraqlı idi.
Davam eləyək. Bir müddət incəsənət institutunda müəllim
işlədi, amma sonra getdi. Niyə?
İncitdilər onu, yoxsa başqa səbəblər var idi?
Ruhən azad insan
-
Bilirsiniz necədi? Tanıyırdınız da onu, bu adam alov kimiydi, ildırım kimiydi,
çılğın idi, ruhuynan əlləşirdi. Sözü üzə deyirdi. Sevənləri
qədər, onu sözü üzə deməsinə görə
sevməyənləri də var idi. Əksinə,
institutda rəhbərliklə, belə deyək də Aslan
Aslanovla da, Timuçin Əfəndiyevlə də yaxşı
münasibəti var idi. Sadəcə bir məqamda hiss
etdi ki, institut onun vaxtını, enerjisini alır, teatrda sənətlə
daha ciddi, ürəyi istəyən kimi məşğul
olmağa imkanları tükənir. Onun sənətlə
bağlı böyük arzuları var idi. Ruhən azad insan idi. Sığışmırdı
auditoriya divarları arasına.
Bürokratik əngəlləri qəbul eləyə
bilmirdi, çərçivələrə
sığmırdı. Balaca-böyük bir-neçə vəzifə
də təklif olunmuşdu ona, elə buna görə vəzifəyə
də getmirdi. Hətta Milli Məclisin
sessiyaları da bəzən yorurdu, bezdirirdi onu.
- Mətin bəy, səksəninci
illərin ortalarında akademik teatrda bir qruplaşma
yaranmışdı. Teatra rəhbər təyinatı
səsvermə ilə aparılırdı. Bu, Qorbaçovun demokratiya siyasətinin bir
parçası idi. Bu demokratik ab-hava
çox sənətçini bir-birinə düşmən eləmişdi.
O vaxt rəhmətlik Məlik Dadaşovla rəhmətlik Həsənağa
Turabovun adı hallanmışdı akademik teatra direktor
olmağa, səsvermədə Həsənağa Turabaov qalib gəldi
və uzun illər teatra rəhbərlik elədi. Mikayıl Mirzə Məlik Dadaşova səs verənlərin
arasında olmuşdu. Sonradan onun bu
addımı Turabovla münasibətlərinə xələl
gətirmədi ki?
-
Mikayıl da, Turabov da böyük adamlar idi. Həm
də yaxın olmuşdular, münasibətləri var idi.
Hər kəs öz mövqeyini sərbəst
şəkildə bildirməlidir. Atam Məlik
Dadaşovla yaxın idi və təbii ki, öz dostunu
müdafiə etməliydi. Turabov da buna dəyər verməliydi
və verdi də.
- Mikayıl Mirzə
artıq aktyor kimi sənətin zirvəsinə
çatdığı vaxt qəfildən siyasətə
qoşuldu. Hardan
yarandı bu zərurət? Təklif elədilər ki,
namizədliyini Milli Məclisə ver, yoxsa özü istədi
bunu?
- Yox, onun
siyasətə qoşulması artıq zamanın tələbi
idi. Vaxt yetişmişdi və o, artıq
içindəki alovu sadəcə səhnədə
tamaşaçı qarşısında ifadə edə
bilmirdi. Daha geniş meydana ehtiyac hiss edirdi. Onun siyasi fəaliyyəti Azadlıq
meydanındakı trubunadan başladı. Mən deyərdim
ki, onun siyasi fəaliyyəti 70-ci illərdən, Xəlil Rza,
Xudu Məmmədov kimi, Bəxtiyar Vahabzadə, Eldar
Baxış, Sabir Rüstəmxanlı kimi əqidə
dostlarıyla tanışlıqdan başlamışdı. O
illərdə "Çənlibel" cəmiyyəti var idi,
onlar həmin cəmiyyətə toplaşıb siyasi fikirlərini
bölüşürdülər.
Azadlıq hərəkatına gedən
yol
Onları
birləşdirən bir məqsəd idi - Azərbaycanı
kommunist-bolşevik rejimindən azad etmək, Azərbaycanın
müstəqilliyinə nail olmaq. Və buna nail oldular. Hələ 5-6 yaşım olanda məni özüylə
aparırdı elə toplantılara. Mən
onların emossional, çılğın nitqlərini dəfələrlə
canlı-canlı eşitmişəm. Azərbaycanın
azad və müstəqil gələcəyi haqqında söhbətlər
o məclislərdən ayaq açıb cəmiyyətə
transfer olunurdu.
Mikayıl Mirzə təsadüfən bədii qiraət
sahəsini seçməmişdi. Bədii qiraət ona
meydan verirdi, o seçdiyi mətnlərlə milli-mənəvi
ideyaların, azadlıq uğrunda mübarizə
ideyasının mesajlarını ötürürdü cəmiyyətə.
Bu onun öz seçimi idi. O tribunada bir o
özü olurdu, bir də xalq olurdu. Və o, bu
yolla deyirdi xalqa sözünü. O, iri-iri mətnləri
əzbərləyə bilirdi. Yaddaşı
güclü idi. Yaxşı ki,
televiziyanın qızıl fonunda onun səsləndirdiyi
bir-çox ifalar qorunur.
Müstəqilliyimizin möhkəmlənməsi ona ruh
verirdi. Akademik teatrda işləyə-işləyə
qısa müddət Bakı Mədəni-Maarif Texnikumuna rəhbərlik
elədi. Ondan sonra ulu öndərin
respublikaya rəhbərlik etdiyi dövrlər başladı.
Hamı bilir ki, böyük Heydər Əliyev həmişə
ədəbiyyat, mədəniyyət, incəsənət
adamlarına mənəvi dayaq olub, onlara qayğı göstərib.
Mikayıl Mirzə də onun qayğısını hiss etdi.
Ulu öndərlə iki
görüş...
və "Azərbaycan oxusun"
90-cı ildə ulu öndər Naxçıvanda olanda Xəlil
Rza ilə atam Naxçıvana gedib, Heydər Əliyevlə
görüşmüş, onu ziyarət etmişdilər. 92-ci ildə
ikinci dəfə görüşmüşdülər ulu
öndərlə. Sonradan atam xatirələrində
həmin görüşlərlə bağlı geniş
yazmışdı. Daha sonra həmin xatirələr
atamın "Azərbaycan oxusun" kitabında da yer aldı.
Ulu öndər Türkiyədə müalicə
olunduğu vaxt atam onun ziyarətinə getmişdi və
kitabı Heydər Əliyevə
bağışlamışdı. O görüş də
atamın yaddaşında xoş xatirə kimi
yaşayırdı.
- Özünü daha çox harda sərbəst
hiss edirdi, teatrda, yoxsa Milli Məclisdə?
- Evimizdə
maqnitofon var idi, hərdən evə gələn
dost-tanışların səsini yazırdım ora. Bir dəfə də atamın səsini yazdım.
Soruşdum ki, ata, sən teatrda özünü
necə hiss edirsən? Güldü.
Dedi ki, mən teatrda özümü sən Ağsuda
özünü pəyədə hiss elədiyin kimi hiss edirəm.
Məncə, hər şey aydındır...
- Mikayıl Mirzə emosional,
çılğın adam kimi qalıb
xatirimizdə? Bəs sevgidə necə idi?
Sevgiyə necə dəyər verirdi? Ömür-gün yoldaşını necə
seçmişdi?
- Anamla
incəsənət institutunda oxuyarkən tanış
olub, sonra ailə qurmuşdular. Ailədə həmişə
qarşılıqlı hörmət və sevgi hiss
etmişik. Ən əsas o idi ki, onlar bir-birini
başa düşürdülər. Atam
anamın aktrisa olmasına mane olmuşdu, aktyorluqdan onu Mədəni-maarif
fakültəsinə keçirmişdi, amma anam heç vaxt
demirdi ki, Mikayıl mənim sənətimə mane oldu.
- Mikayıl Mirzənin ətrafında
qadınlar çox idi, ana qısqanmırdı onu?
- Qətiyyən.
Anam kiminlə ailə qurduğunu əvvəldən
bilirdi və buna çox normal yanaşırdı.
- Mikayıl müəllim deputat
olandan sonra yaxınları ilə əvvəlki münasibətini
qoruyub saxlaya bildimi? Onun imkanları genişlənmişdi və
ətrafında qayğıya ehtiyacı olan dost-tanış az deyildi.
- Atam
bacardığı köməyi eləməyə
çalışırdı. Ona kömək
üçün üz tutan hər kəsin qabağına düşüb
kiməsə ağız açmağı, kimdənsə
xahiş etməyi özünə kiçiklik saymırdı.
Əlbəttə, hər kəsə kömək eləmək
mümkün deyildi, elə problemlər var ki, onu həll etmək
Mikayılın gücünün, imkanlarının
fövqündə idi, amma kimdənsə qaçmaq, kimisə
yaxın buraxmamaq onun xasiyyətinə uyğun gəlmirdi. Gücü nəyəsə çatmasa belə, ən
azı kiməsə təskinlik verirdi. Mən
sizə deyim ki, atamın ürəyinin xəstəliyi də
elə o insanlarn dərdlərini dinləməklə,
onların dərdlərinə şərik olmaqla
başladı və sonra qarşısıalınmaz xəstəliyə
çevrildi. Deyim ki, ona hörmət
edirdilər. Xahişlərini ən
yüksək səviyyədə nəzərə
alırdılar, kiməsə görə
qaldırdığı problemi yoluna qoymağa kömək
edirdilər.
- Mətin bəy, bildiyim qədərilə
ailədə tək oğulsan. Özünü Mikayıl Mirzənin
yeganə varisi kimi necə hiss edirsən?
Övladından arxayın ata
- Mən Mikayıl Mirzənin milli ideoloji mübarizəsinin,
ideyalarının varisiyəm. Övlad kimi varis olmaq
- bu, mənim seçimim deyil, bu, Yaradanın seçimidir ki,
mən Mikayıl Mirzənin ailəsində dünyaya göz
açmışam. Özü mənə etiraf etdi, dedi
ki, mən səndən arxayınam. Sən
layiqli övladsan. Mən bir övlad kimi bu sözləri
atamdan eşitdiyim üçün özümü xoşbəxt
hiss edirəm.
- Mikayıl Mirzə
sağlam görünürdü zahirən. Amma biz onu tez itirdik...
- Hələ
gəncliyindən sənətə o qədər enerji, o qədər
emosiya sərf etmək, ruhən azad ola-ola mənəviyyat
dustağı kimi yaşamaq, sevmədiyin, nifrət etdiyin bir
rejimdə - kommunist rejimində yaşamağa məhkum olmaq və
nələr... və nələr... Əlbəttə,
bütün bunlar adamın ürəyini param-parça eləməliydi
və elədi də. Bəlkə də ürəyinə
ilk çat qardaşı onun sazını alıb
sındıranda düşmüşdü. Sonra həyatda
yaşadığı, qarşılaşdığı
haqsızlıqlar... Yaşamaq olmur axı... Çətindir...
Almaniyada müalicə olundu, bir müddət Bakıda müalicə aldı, amma dediyim kimi, ürəyi çat-çat idi. Mümkün olmadı onu yaşatmaq. Son anına qədər yanında oldum. Almaniyada onu əməliyyat edən həkim dedi ki, atam belə ürəklə bu vaxta qədər necə yaşaya bilib? Mən ürəyi tikə bilmirəm, ürək ovulur...
Söhbətləşdi:
Əyyub QİYAS
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 9
iyul.- S.6-7.