Bənzərsizlik
"Mənim ümumi yaradıcılığımı
hissələrə bölsək böyük bir siyahı
alına bilər. İfaçılıq sənəti,
folklor sənəti, ansambl işi, çəqanə-kamança
ifaçılığı, ansambl rəhbərliyi, musiqilərin
aranjimanı, tərtibatı və təşkilati işlər.
Təsəvvür edin ki, bir adam bu qədər işlə məşğul
olur...". Bu sözlər
xalq tərəfindən sevilən, görkəmli kaman
ustası Munis Şərifova məxsusdur. Göründüyü
kimi onun yaradıcılıq sahəsi çoxşaxəlidir,
amma bununla yanaşı konkretdir. Bu
çoxşaxəli yaradıcılıq bir mənbədən,
nüvədən qidalanır, bəhrələnir.
Musiqiyə, bir az da konkretləşdirsək
kamana məhəbbətdən. Azərbaycanda
onlarca musiqi məktəbinin kaman siniflərində minlərlə,
bəlkə də on minlərlə insan oxuyub və indi də
oxuyur. Amma mahir kaman ustaları barmaqla
sayılası qədərdir. Səbəb?
Səbəb isə insanın həyatında
baş verən hansısa bir məqam və bunun nəticəsində
sənətə sevgi, məhəbbətdir. Həyatda elə anlar odur ki, insan onu heç vaxt
unutmur.
Munis müəllim də həmin məqamı, həmin
günü minnətdarlıqla xatırlayır. Ağdaş
musiqi məktəbinin kaman sinfində oxuyanda atası haradansa
görkəmli kaman usdadı, Xalq artisti Habil Əliyevin
"Segah" muğamı yazılmış bir valını
tapıb gətirir. Ona qulaq asan Munis
ömürlük kamana vurulur, artıq kamança
çalmır, onu özünəməxsus dinləndirir,
danışdırır. Amma onu təqlid
etmir, ifasını özünəməxsus çalarla zənginləşdirir.
İnanmırsınızsa onun ifasında
sözsüz mahnılara qulaq asın. Yəni
Munis Şərifovun kaman ifasına. Bir də
görəcəksiniz ki, mahnının sözlərini
dodağınızda, beyninizdə zümzümə edirsiniz.
Bu artıq adicə kaman çalmaq deyil,
insanın duyğularını, hisslərini barmaqları vasitəsilə
ağac və simlərdən ibarət kamana hopdurmaq, bu
üsulla onları səsləndirməkdir. Sözlə ifadə olunmayan duyğuları
tamaşaçılara çatdırmaqdır. Belə bir məqamda musiqi aləti bəşəriləşir,
bəşəriləşdiyi üçün müqəddəsləşir.
Axı, gözəllik təkcə təbiətdə,
canlıların görkəmində deyil. Ən
böyük gözəllik millətindən, dinindən
asılı olmayaraq insanların qəlbindədir. Munisin şəxsində kamança məhz həmin
gözəlliyi üzə çıxarır, o gözəlliyi
ki, biz ifa olunana, dinləyənə qədər görə,
eşidə bilmirdik. Elə Munis müəllim
də öz düşüncələrini bu fikrimizə
oxşar halda izah edir. Verilişlərin birində deyir:
"Musiqi alətləri təbii ağacdan emal olunur, düzəlir.
Onlar da insan kimi nəfəs alır, insan kimi
soyuğa, istiyə, nəmliyə, quruluğa həssasdırlar.
İnsan bunu necə hiss edirsə musiqi alətləri də elə
duyur. Alətləri əlinə götürəndə,
simləri tutanda hiss edirsən ki, bu gün hava necədir?
Bir də alətə tam yiyələnəndə,
onu mənimsəyəndə duyursan ki, musiqi beyinlə ürəyin
arasında bir vəhdət yaradır. O da barmağa gəlib
süzülür, barmaqdan alətə veriləndə bunlar
birləşib eyni olur, onda adam aləti
oxuyur. Alətlə danışmaq olur".
Munis müəllim sözlə dediyi bu fikirləri əməlləri
ilə təsdiq edir. Onun ifasında "Mənim dünyam", "Sarı
gəlin", "Küçələrə su səpmişəm",
"İlk məhəbbət", "Qal, sənə
qurban", "Qonaq gəl bizə" və s.
mahnılarına qulaq asmısınızmı? Qulaq
asan kimi insan onun kamanının zümzüməsi ilə
başqa bir aləmə səyahət edir, paklaşır.
Yəqin ki, əfqanlar "Leylican"
mahnısının sədalarını Azərbaycan
kamanının simlərindən axıb
süzüldüyünü görəndə onu
ifaçısına da, onun şəxsində Azərbaycan
xalqına da məhəbbəti artır. Hindlilər də
onun kimi. Ruslar Munis Şərifovun
ifasında P.Çaykovskinin "Qu gölü" baletindən
bir parça dinləyəndə axı necə də təşəkkür
etməsinlər.
Bu gün dünya şöhrətli musiqiçi Munis
Şərifov öz keçmişini ehtiramla yad edir. Onun bu
ehtiramında bir ürək ağrısı, nostalgiya duyulur.
O, dünyaya göz açdığı Ağdaş rayonunun
Ərəbocağı kəndini də, oradan gah piyada, gah da
üstüaçıq yük maşınlarının
"kuza"sında Ağdaş musiqi məktəbinə getdiyi
əzablı günləri bu gün həzzlə, ləzzətlə
xatırlayır. Çünki o çətinliklər,
ötən günlər bu gün öz bəhrəsini verir,
ona şərəf, şöhrət gətirir. Onu musiqiyə, tar çalmağa meyilli olan müəllim
atası yönəltmişdi. Ata belə
düşünürdü ki, bir halda ki, evdə tarçalan
var, kamança niyə olmasın. İstəyirdi
ki, o, tar çalanda oğlu Munis də kaman ifa etsin. Ağdaş musiqi məktəbindəki kaman müəllimlərini
Munis bu gün də unutmur. Söz
düşəndə muğam müəllimi, mərhum
Şahid Abdullayevin Bakıya gəlməməsinə təəssüflənir,
gəlsəydi, məşhur sənətkarlar olardı deyir.
Onun öz üslubu vardı. Müğənnilər rəhmətliyin ifasına
heyran idilər. Özləri ilə toylara
aparırdılar, - deyir.
Notları isə ona Ağdaş musiqi məktəbində
Şahin İbrahimov öyrədirdi. Şahin müəllim
bu gün öz yetirməsi Munis Şərifovla da qürur
duyur, öyünür. Asəf Zeynallı adına Bakı
Musiqi Məktəbində isə bəxti gətirir. Görkəmli sənətkar, xalq tərəfindən
sevilən, professor Şəfirə Eyvazovanın sinfinə
düşür. Şəfiqə xanım
bu tələbəsinin istedadını duyur və ona təhsilini
Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasında, yəni indiki
Musiqi Akademiyasında davam etdirməyi tövsiyə edir.
Müəllim tələbə ünsiyyəti bu ali sənət ocağında da davam edir. Xalq artisti Şəfiqə xanımın tövsiyələri
ilə yanaşı, zəhmətkeşliyi, kamançaya məhəbbəti
öz bəhrəsini verir. Tələbəlik
illərindən el şənliklərində, tədbirlərdə
çıxış edir, həm tanınır, həm də
maddi imkanını yaxşılaşdırır.
O, hələ
Ü.Hacıbəyli adına Azərbaycan
Dövlət Konservatoriyasının II kursunda oxuyarkən, yəni
1982-ci ildən Xalq artisti İslam Rzayevin rəhbərliyi ilə
Azərbaycan Dövlət Konsert Birliyinin nəzdində
yaradılan ansamblda professional musiqiçi kimi fəaliyyət
göstərir. İndiki yaşlı nəslin
yaxşı yadındadır. O zaman İslam Rzayevin
ansamblı geniş nüfuz qazanmışdı, təkcə
Bakının konsert müəssisələrində deyil, Azərbaycanın
bütün guşələrində, eləcə də radio
və televiziyada müntəzəm çıxış
edirdi. Onun tərkibində tanınmış sənətkarlarla
yanaşı, gənclər də iştirak edirdi. İslam müəllim gənclərin
sırasından ən istedadlısını, qabiliyyətlisini
öz ansamblının sıralarına gətirirdi. Munisin belə ansamblda işə başlaması onun
gələcək uğurundan soraq verirdi. Elə verdi də.
Konservatoriyada oxuyarkən SSRİ-nin paytaxtı Moskva
şəhərində keçirilən Gənclərin və
Tələbələrin XII Ümumdünya Festifalında
iştirak edir və festivalın diplomuna layiq
görülür (1985).
Munis Şərifovun kamanda mahir ifası nəinki azərbaycanlıların,
eləcə də bu alətə rəğbət bəsləyən,
öz ölkələrində ona ehtiyac duyan Şərq
xalqlarının da diqqətini çəkir. O, kaman ustası kimi
qonşu İran İslam Respublikasına dəvət alır,
1993-1995-ci illər ərzində Tehranın Musiqi və Mədəniyyət
Mərkəzində kamança müəllimi kimi fəaliyyət
göstərir. Sənətkarlığı
Tehran radiosunun və televiziyasının diqqətindən
yayınmır. Mütəmadi olaraq
onların musiqi proqramlarının qonağı olur. Bu isə kaman ustasının neçə-neçə
ölkədə tanınması demək idi. M.Şərifovun İrandakı fəaliyyəti
coğrafi cəhətdən təkcə Tehranla məhdudlaşmırdı.
O, solo konserti vermək üçün İran
Respublikasının bir çox şəhərlərinə də
səfərlərə çıxırdı.
Munis Şərifovun Habil müəllimin segahı kimi həyatında
dönüş edən məqamlardan biri Konservatoriyanı
bitirdikdən sonra qədim musiqi alətlərinin bərpası
elmi laboratoriyası ilə əlaqə yaratmasıdır. Həmin
dövrdə o, həyatını bu işə sərf
etmiş, Azərbaycanın Xalq artisti Məcnun Kərimovla
ünsiyyət qurur, dostlaşır. Sonrakı
illər isə onun silahdaşına çevrilir. Məcnun
müəllim 1972-ci ildən Ü.Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasının Xalq çalğı alətləri
şöbəsini bitirdikdən sonra pedaqoji fəaliyyətlə
məşğul olur. Elə həmin ildən etibarən
orta əsrlərdə adları çəkilən, istifadə
edilən, dövrümüzə gəlib
çatmamış, unudulmuş qədim musiqi alətlərinin
öyrənilməsi və bərpası istiqamətində
elmi tədqiqat işlərinə başlayır. Amma məsələ
onda idi ki, Məcnun Kərimov alimdi, elmlər doktoru, professor idi,
ifaçı deyildi. Bakı Musiqi
Akademiyasında qədim musiqi alətləri laboratoriyasına
rəhbərlik edirdi. Başa
düşürdü ki, əgər qədim musiqi alətləri
ifa olunmasa ən yaxşı halda muzey eksponatına çevrilə
bilər. O, həmin alətləri dindirmək,
danışdırmaq istəyirdi. Elə
kamançanın bənzəri, bəlkə də ulu
babası olan çəqanə kimi. O, çəqanəni
dindirmək üçün Munisi laboratoriyasına dəvət
edir. Munis nəinki çəqanəni dilə gətirir,
eyni zamanda təklif edir ki, qədim musiqi alətlərindən
ansambl təşkil edilsin. Bu təklif Məcnun
müəllimin də ürəyincə olur. Çox
keçmir ki, Azərbaycan dövlətinin qayğısı
ilə Azərbaycan Musiqi Mədəniyyəti Dövlət Muzeyinin nəzdində belə
ansambl yaradılır. Ştatlar təsdiq
olunanda Məcnun Kərimov bədii rəhbər, Munis Şərifov
musiqi rəhbəri (konsertmeystr) vəzifələrini tuturlar.
Munis müəllimin təklifi ilə indi Respublikamızın
Əməkdar artisti olan Nuriyyə Hüseynova, sonra isə Xalq
artisti adına layiq görülən Teyyub
Aslanov ansambla solist götürülür. Məlumat
üçün bildirək ki, bu ansambl klassik ədəbiyyatda
eləcə də görkəmli musiqi alimləri
Əbdülqadir Marağainin risalələrində, Fərrabinin
əsərlərində, Səfiəddin Urməvinin
kitablarında və başqa görkəmli sənətkarların
yazılarında adları çəkilən musiqi alətləri
əsasında yaradılıb. İndiyə kimi 11 qədim musiqi aləti
bərpa olunub. Cəng, barbət, çəqanə,
çoğur, təmbur, səntur, rübab, rud, qopuz, ney, nüshə.
Məcnun müəllim dünyasını dəyişəndən
sonra isə Munis bu musiqi kollektivinə rəhbərlik etməyə
başladı.
İndiyədək bu ansamblın dünyada
tanınmasında böyük xidmətlər göstərir.
Əslində bu ansambla dünyanın
özünün də böyük marağı var.
Bu gün Munis Şərifov Azərbaycan musiqisinin
dünyaya tanıdılmasında böyük xidmətlər
göstərir. O, mahir kamançaçı olmaqla yanaşı,
çəqanə musiqi alətinin dünyada yeganə
ifaçısıdır. 2000-ci ildə
Şotlandiyanın Edinburq şəhərində keçirilən
"Simli Kamanlı Musiqi Alətləri" mövzusunda Beynəlxalq
Simpoziumda solo konserti ilə kamançanın və çəqanənin
ifa imkanlarını tamaşaçılara
çatdırmışdır. 2002-ci ildə
Qazaxıstanın Almatı şəhərində qazax xalqının
böyük musiqiçisi Bolat Sarıbayevin şərəfinə
təşkil olunmuş elmi konfransda çəqanəni səsləndirmiş,
tamaşaçılarda bu qədim musiqi alətinə məhəbbət
və heyrət oyatmışdır. Yenə
həmin ildə YUNESKO-nun dəvətilə Fransada Qədim
Musiqi Alətləri Ansamblı ilə çıxış
etmişdir. 2004-cü ildə Azərbaycan
Amerika Mədəniyyət və Təhsil Fondu tərəfindən
təşkil olunmuş beynəlxalq simpozium çərçivəsində
ABŞ-ın İndiana, Viskonsin və Ohayo Universitetində
ustad dərsləri keçmiş və solo konsertləri
vermişdir. İndiana Universitetinin fəxri professoru adına layiq görülmüşdü. Həmçinin
ABŞ-ın Bloominqton şəhərindəki professor
Şahyar Daneşgarin rəhbərlik etdiyi "İpək
Yolu Ansamblı"nın tərkibində
Amerikanın bir çox şəhərində Azərbaycan
milli musiqisinin yüksək səviyyədə nümayişinə
və təbliğinə çalışmışdır.
Munis Şərifovun repertuarında onlarca belə
çıxışlar və uğurlar olmuşdur. Bu silsiləyə
2006-cı ildə Küveytdə "Əl-Qüreyn"
adlı Beynəlxalq Festivalda, 2007-ci ildə görkəmli
xalçaçı rəssam Lətif Kərimovun yubileyinə
həsr olunmuş sərgi və simpoziumda, 2008-ci ildə
Fransanın Villkroz Musiqi Akademiyasının "Mərkəzi
və Orta Asiya, Sibir, Çin və Yaxın Şərq simli və
kamanlı alətləri" mövzusunda təşkil etdiyi
Beynəlxalq konfransda kamança və çəqanə
ifaçısı kimi, Almaniyanın Ştutqart şəhərində
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının sədri,
tanınmış bəstəkar Firəngiz Əlizadənin rəhbərliyi
ilə keçirilən Azərbaycan günləri həftəsində
iştirakını xatırlamaq yerinə düşər.
2009-cu ildə
Ankara televiziyasının "Könül bağı"
proqramında Qədim Musiqi Alətləri Ansamblı ilə
milyonlarla tamaşaçının könlünü
oxşamış, konsert TÜRKSOY-un diqqətindən
yayınmamış, onların dəvəti ilə Türkiyənin
Amasiya şəhərində konsert proqramı ilə
çıxış etmişdir. Elə həmin
ildə ölkəmizdə keçirilən Beynəlxalq
Muğam Festivalının açılış mərasimində
çəqanə alətini səsləndirmiş, festival
günlərində isə kamançanı dönə-dönə
dilə gətirmişdir.
Munis Şərifovun həyatında ən uğurlu illərdən
biri də 2010-cu ilə düşür. O il
YUNESKO "Avropada Novruz" adlı böyük tədbir
keçirirdi. Oradakı uğurlu
çıxışı indi də
tamaşaçıların yaddaşındadır. Həmin
il Kanadadakı Azərbaycan səfirliyi 28
May - Respublika günü münasibətilə keçirdiyi tədbirə
görkəmli kaman və çəqanə ustasını da
dəvət etmişdi. 2010-cu ildə onun Azərbaycan musiqisini
dünyada tanıtmaq fəaliyyətinə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin xətti ilə Qətər dövlətində
Azərbaycan Mədəniyyəti Günlərindəki,
Macarıstanın Burqas bölgəsindəki, Özbəkistanın
Daşkənd şəhərindəki, İordaniya Haşimilər
Krallığının Əmman şəhərindəki və
s. çıxışlarını göstərmək olar. Bu çıxışların hər birində onun
ifasında çəqanə və kaman alətləri
insanların qəlbini oxşamış, Azərbaycan
musiqisinin möhtəşəmliyini və ölkəmizdə
musiqiyə olan qayğını nümayiş etdirmiş,
xalqımıza məhəbbət oyatmışdır. Kaman ustasının həyatında belə
uğurlar onlarcadır.
Munis
Şərifov 2012-ci ildə Moskva şəhərində
keçirilmiş "İntermuzey-202" Beynəlxalq
Festivalında Qədim Musiqi Alətləri Ansamblının
musiqi triosu ilə, 2013-cü ildə YUNESKO-nun iqamətgahında,
2014-cü ildə Vyana şəhərində Azərbaycan Mədəniyyət
Mərkəzinin təşkilatçılığı ilə
Məhsəti Gəncəvinin 900 illik yubiley tədbirində,
2017-ci ildə IV İslam Oyunları çərçivəsində
keçirilən "İslam ölkələrinin musiqi alətləri"
sərgisinin açılışında və
"İnteryerdə musiqi və həqiqət" adlı sərgidə,
Azərbaycan Respublikasının Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi, Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı və
Şəki şəhər İcra Hakimiyyətinin birgə təşkilatçılığı
ilə Şəki "İpək Yolu" VII Beynəlxalq
Musiqi Festivalının təntənəli bağlanış
mərasimində, 2018-ci ildə Aşqabadda keçirilən
"Qədim Musiqi sənətinin dərin kökləri"
elmi konfransında ansamblla birgə musiqi sənətimizin incəliklərini
nümayiş etdirmişdir. Bəli, onun konsert
poqramlarını, çıxışlarını saymaqla
qurtarmır. Pandemiya dövrü də bu
kaman ustasının çıxışlarının
qarşısını ala bilməmişdir. Onun milli
musiqimizin təbliği məqsədilə gəzdiyi ölkələri
gözümüz qarşısına gətirsək, az qala
dünyanın xətirəsini çəkməli
olacağıq: ABŞ, Kanada, İngiltərə, İrlandiya,
Şotlandiya, Almaniya, Fransa, İsveçrə, Çexiya,
Rumıniya, Macarıstan, Hindistan, Şri-Lanka, Cənubi Koreya,
Rusiya, Ukrayna, Qazaxıstan, Özbəkistan, İordaniya və
s.
Munis Şərifov həyatda çox şey qazanıb,
çox uğurlara imza atıb. Amma istər-istəməz
insan nəsə qazananda nəyisə itirir. İtirdiklərinin qarşısında
özünü günahkar sayır. Həssas
insanlar bu itirdiklərini heç zaman unuda bilmirlər.
Dünya şöhrətli Munis Şərifov kövrək
hisslərlə xatırlayır: "Bakıda, İranda,
dünyanın neçə ölkəsində başım sənətimə
qarışdı. Doyunca ata-anamı görə
bilmədim". Bu duyğular həssas bir
qəlbin sədasıdır, eyni zamanda gənclərə
çağırışdır. Xoşbəxtliyi
dünyanın müxtəlif ölkələrini gəzməklə,
müxtəlif sənətə aludə olmaqla, hətta
dünyada ən çox sevdiyiniz insanla birlikdə olmaqla
yanaşı, ata-ananızın da yanında axtarın. Bəzən büruzə verməsələr də
onların sizi necə arzuladığını, necə sevdiklərini
siz başa düşəndə gec olur.
Bu yaxınlarda Beynəlxalq Muğam Mərkəzində
Munis Şərifovun 60 illik yubileyi keçirilirdi. Pandemiya
dövrü olduğundan dünyanın bir çox ölkəsindən
olan dostları həmin yubileyə gələ bilməmişdilər.
Amma dünyanın müxtəlif qitələrindən
olan bu görkəmli sənətkarlar ona müasir texniki vasitələrlə
öz ürək sözlərini göndərmişdilər.
Həmin ürək sözlərinə qulaq asan
hər bir azərbaycanlı qürur hissi keçirirdi. Sevinirdi ki, xalqının dünyanı heyrətə
gətirən belə bir oğlu var.
Munis Şərifovun mükafatlarını saymaqla
qurtarmaz. O,
ölkəmizdə sənət adamlarına verilən ən
yüksək fəxri ödülə - Xalq artisti adına da layiq görülüb. Amma onun ən yüksək mükafatı xalqın
sevgisi, istəyidir. Xalq isə nə istədiyini
yaxşı bilir, zənnində heç vaxt yanılmır.
Axı, hər bir xalqı yaşadan amillərdən
biri də onun mədəniyyəti, musiqisidir. Bənzərsiz ifa tərzi olan Munis Şərifov
öz kamanı ilə ürəkləri riqqətə gətirir.
Onun rəhbərlik etdiyi Qədim Musiqi Alətləri
Ansamblı isə dünyada bənzəri olmayan kollektivlərdən
biridir. Bu ansambl Qədim musiqi alətlərimizi
nümayiş etdirməklə yanaşı, min illər boyu
süzülüb gələn mədəniyyətimizin
paklığından, ululuğundan xəbər verir. Arzu, niyyət pak olanda əməl də pak olur.
Munis Şərifov bu gün öz kamançası ilə
Azərbaycan xalq musiqisini, muğamları, el
mahnılarını, rəngləri ifa edir, klassik və
müasir dünya bəstəkarlarının əsərlərini
də səsləndirir. Yüz ifaçının içərisində
belə onun kamanının səsi fərqlənir. Bənzərsiz sənətkar mənəvi və
maddi sərvətimiz olan kamançanın virtuozluğunu
dünyaya belə çatdırır.
Atababa
İsmayıloğlu
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 9 iyul.- S.28-29.