Sən yaratdın şeirimizin
Vətənin
Ramiz Qusarçaylının səs-küyə
səbəb olan, hadisəyə çevrilən
yeni yazdığı "Vətən" poeması
kitabı taleyimizin və tariximizin qan yaddaşı və ruhunu əks etdirən vətənçiliyin anatomiyasıdır.Oxucu
auditoriyasının böyük
marağına səbəb
olan bu kitab
yüksək tiraj və satış sayına görə son illərin nəşrləri
sırasında ən
çox oxunan və reklam olunan çap məhsuludur. Nəfis tərtibat və yüksək poliqrafiya üsulu ilə nəşr olunan "Vətən" poemasını
geniş anlamda həm də türklüyün İbrət
Manifesti adlandırmaq olar! İbrət dərslərindən qazandıqlarımız
qədər də gələcək nəsillərə
verəcəklərimizin fövqündə
yalnız və yalnız bir amil dayanır: Türkün yol xəritəsi! Üçüncü
minilin fiziki varlığının yuxarı
"sam" hissəsində,
yəni baş qafasında yerləşən
sağlı-sollu, habelə
onurğa beyinlərində
ən çox çaşdırılmış Saq türklüyü və Ata kultunu xilas eləmək... Çünki hər birimizin
üzərində "Tarix"
adlanan provokasiyalar həyata keçirirlər.
Ən əsası onlardan xilas olmaqdır. Xilas olmağın yollarını
isə Ramiz Qusarçaylı öz poemasında Tanrıdan gələn ilahi şeir misralarıyla böyük həvəslə
qələmə almışdır.
Bu mənada müəllif
bizlərə çox
ağır və şərəfli missiyanı
daşımağı, o cümlədən,
üzərimizə düşən
yükü sona qədər çəkə
biləcəyimizə And içməyimizi tövsiyə
edir.
O qaladığı Türk
ocağını öz
şeirlərilə sönməyə
qoymur. Onu alovlandırır, qızışdırır, şölələndirir.
Nə yaxşı ki, bu ocağın közü təkcə özümüzü yox, dünyanın hər tərəfinə səpələnmiş
milyonlarla soydaşımızın
Vətən sevdasını
sönməyə qoymur.
Bu gün o sevgini
Günəş işığı
qədər qəlblərdə
şölələndirən Ramiz Qusarçaylı taleyimizin yeni poeziya vətəninin təməlini qoyur. Ürəklə deyə bilərəm
ki, dahi söz peyğəmbərimiz
Məhəmməd Füzulinin
yaratdığı vətən
fəlsəfəsinin bir
közü də məhz Ramiz Qusarçaylının elə
özüdür.
Gəl,
gəzək tarixin mənbələrini,
Gəzək Vətən-Vətən türbələrini,
Gəzək kitab-kitab kitabələri,
Gəzək yazı-yazı sərdabələri,
Keçək Midiyadan, Mannadan
bir də,
Dolaşaq tarixin ucqar yerini,
Açıb günə sərək
arxivlərini...
İdeologiya hər bir xalqın
tarix boyu düşüncələrinin yekunu
və fəlsəfi tamlığıdır. Bu tamlıq
isə bir xalqın poetik düşüncə tərzini
və gen yaddaşında
bəşəri hissin
anatomiyasını formalaşdırır.
Azərbaycan xalqının milli
ideologiya və vətənçilik ideyasının
kökündə poeziyanın
rolu mən deyərdim ki, siyasi dünyagörüşün
rolu qədərdi.
Daha doğrusu, bir az da ondan üstündür.
Absurd həyat həqiqətlərini
hər bir xalqın öz dilində təhtəlşüur
məna qatlarına o dilin gücü ilə yerləşdirmək
şairdən böyük
məharət, ustalıq,
sərrastlıq və
səliqəlilik tələb
edir. Əgər Azərbaycan
türk dili Xl əsrdən vətənçiliyin əsas
qayəsi sayılırsa,
Ramiz Qusarçaylının
bu dilin imkanları çərçivəsində
qələmə aldığı
"Vətən" poeması
dediklərimizi mütləq
mənada təsdiq etmiş olur.
Türkün Tanrı dili öz dili idi,
Qopuz dili idi,
saz dili idi,
O boyda cövlanın,
cəngin içində,
O boyda ləngərin,
rəngin içində,
Türkün təlim dili müqəddəs savaş,
Türkün savaş dili dərs dili idi,
Ancaq...
dövlət dili fars dili idi...(?!)
Vətən məsələsini ədəbiyyatda
ilk dəfə qabardan
Abbasqulu ağa Bakıxanov olub. O, "Gülüstani-irəm"
əsərində vahid
Vətən problemini qoyub və bölünmüş
Vətənin faciəsini
göstərib.
XlX əsrdə Azərbaycan tarixi ədalətsizlik nəticəsində ikiyə
bölünərək rus
və fars
imperiyaları tərəfindən
işğal edildi. Vətənçilik Azərbaycan ziyalılarının
təfəkküründə bu işğaldan sonra gündəmə gəldi. Əslində, vətənimiz ikiyə
yox, ona qədər bəlkə də iki yüz
yerə parçalanmışdı.
Bir ucu Arazdan yuxarı
Arran (Kürün şimalındakı Şirvan,
cənubundakı Albaniya
- Ərsaq) Arazdan aşağıdakı Midiya
(Mada-Batı) Arran-İran
və Midiyanın qərbindəki qədim Borçalı (indiki Gürcüstan, Ermənistan
və Urmiya - Rum mahalı) nəzərdə
tutulur. Dərbənddən
Börü (pers) körfəzinədək olan
bir hissə böyük Cavidin xarakterizə elədiyi kimi "atəşlə suyun öpüşdüyü"
müqəddəs məkana
qədər hissə-hissə
alınaraq 2 milyon 800 mim kv.km-dən 114.000 kv.km-dək azalmışdı.
Söylədiklərimiz əsərdə şeir diliylə diqqətdən yayınmır.
Arazdan bu tayda, -
Azərbaycanda,
Damarı
Dərbənddə,
qanı Şirvanda,
Bir əli dənizdə, bir əli dağda,
Ruhu göy üzündə,
canı torpaqda,
Sığınıb bir halal ocağa, oda,
Tarıxi
qədim bir coğrafiyada,
Gözündə qığılcım,
cəngində vüqar,
Tayfalar varıydı, -
Cəsur tayfalar.
"Kəşkül", "Əkinçi"
qəzetlərində, "Molla Nəsrəddin" və "Füyuzat" jurnallarında ilk olaraq Azərbaycançılıq və
Türkçülük ideyalarının
təbliği vətənçilik
epoxasının ilk təməl
daşlarını qoydu.
Ramiz Qusarçaylının tarixi
ədalətsizliyə münasibəti
olduqca maraqlıdır.
Yeni rəng gəlirdi, çalar gəlirdi,
İctimai rəyə, siyasi
rəyə,
Gəlirdi "Əkinçi",
"Molla Nəsrəddin",
"Müsəlman xeyriyyə cəmiyyətləri",
Dövlət binaları,
"İsmailiyyə"...
Dahi Firudin bəy Köçərli
1901-ci ildə özünün
rusca ilk ədəbiyyat
tarixini yazanda onun adını "Azərbaycan tatarlarının
tarixi" adlandırır. O vaxt ruslar Azərbaycanlı sözünü çıxarıb
"tatar" yazmışlar.
Nəinki Azərbaycan sözünü,
hətta XlX əsrin sonunda bu sözü xəritələrdən belə
çıxarıb Qafqaz
sözü ilə əvəz etmişdilər.
"Vətən" poemasında tariximizin keşməkeşli yollarına
yeni baxış və analitik təhlil oxucunu vətənçilik qayəsində
bir yerə toplayır. Bu birlik
və həmrəylik
çağırışı Vətənə səslənən
şair harayıdır.
Çünki Vətənin tarixi
qudsal ruhların və kainatın tarixi qədərdir.
İlahi,
zülmümüş Vətəni
sevmək,
İlahi,
ölümmüş Vətəni
sevmək,
Sevən
ürəklərə qara
çəkiblər,
Vətən deyənlərin dilin
kəsilib,
Vətən deyənlərin başı
kəsilib,
Vətən deyənləri dara
çəkiblər,
Vətən deyənləri ağlar
qoyublar,
Gözünün içində od qalayıblar,
Vətən deyənləri şaqqalayıblar.
Onu da qeyd etməliyəm ki, Azərbaycançılığı
ilk dəfə Azərbaycan
qayəsi adı ilə ictimai təfəkkürə Məmməd
Əmin Rəsulzadə
gətirmişdir. Müəllif əsərində bu məqamı da nəzərdən qaçırmamış, saf
əxlaqına və təmiz vicdanına sadiq qalaraq tartix
qarşısında öz
münasibətini bildirmişdir.
Gələcəkdə böyük və vahid Azərbaycan Cümhuriyyətinin yaranma
nüvəsinin ilk poetik
qığılcımı olan "Vətən" poeması əminəm ki, yeniliyin Ana yasası kimi misilsiz dəyərə layiq görüləcəkdir.
Böyük Məmməd Əmin
Rəsulzadənin
Vətən harayından,
Vətən səsindən,
Vətənin Türk-islam iradəsindən,
Süzülüb gəlirdi ilk partiyalar,
İlk milli qurumlar,
milli şuralar,
Öndə "Müsəlman Gənclik
Təşkilatı"ydı,
İlk milli azadlıq hərəkatıydı.
Tarixin dərin
qatlarını vərəqləyən
şair türkün söykökünü və
yaranış bünövrəsinin
rişələrini poetik
duyğularla kəlmə-kəlmə,
misra-misra qafiyələndirir.
Şumer,
-
Altı
min il eradan
qabaq,
Tarixdə ən qədim sivilizasiya,
Qədim
mədəniyyət, qədim
od-ocaq,
İki çayarası, -
Mesopotamiya.
Gəl,
gəzək Akkadi, Babilistanı,
Daş cizgilərində, gilyazılarda,
Yaşanır tarixin Şumer
dastanı
Basma qəliblərdə, Mil yazılarda...
Şirin dili və axıcılığı
olan bu poema
tarixi-fəlsəfi baxımdan
Azərbaycan ədəbiyyatının
ən sanballı poeziya nümunələrindən
biri sayıla bilər. Keçmişlə bugünü və
gələcəyi eyni
istehkamda canlandıran
şair yatmış tarixin alt qatlarının psixoloji subyektlərini cəsarətlə açıb
göstərmişdir. Şair alternativləri sevməyən
tarixin doğru və düzgün, açıq və gizli sirlərini oxucuların müzakirəsinə
verməklə yalanın
həqiqət olmadığı
qənaətini ortaya qoyaraq özünün sevdiyi Vətən idealına sadiq qalmışdır. Bu sadiqlikdə
Ramiz Qusarçaylının
tənhalığını və Vətən içində özünü
qürbətdəki kimi
hiss etməyini də qeyd etməmək insafsızlıq olardı.
Əlbəttə, bu əlahəzrət
tənhalıq Ramizin sözün həqiqi mənasında Ana Vətən
hesab etdiyi müqəddəsliyə qanı
və canı qədər rahib olmasından irəli gəlir.
Poeziya tükənəndə
İnsan təklənir. İnsan təklənəndə
cəmiyyət təklənir.Cəmiyyət
təklənəndə isə
Vətən təklənir.
Ramiz poeziyanı Ruhun ehtiyacından daha çox "Vətən yaşasın" - deyə,
iliyinə qədər
sevdiyi vətəni belə vəsf eləyir. Onun yolunda son nəfəsinədək
əlindəki qələmlə
vuruşmağa and içir.
Nə xırman bir, nə dən birdi,
Döyən min-min, bədən birdi,
Mən
ha deyim Vətən birdi, -
İkidi Araz dilində.
Əmir PƏHLƏVAN
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 23
iyul.- S.21.