Müharibə və ədəbiyyat
Zəfər
diskursu
Dünya elmində və ədəbiyyatında
müharibə mövzusu həmişə fəlakət, ədalət
və sülh problemi ilə ayrılmaz şəkildə ifadə
olunmuşdur.
Fəlakətlər seriyalı olan müharibə
ədəbiyyatda məhz ona görə təsvir edilib ki,
dünyada fəlakətləri sülh və ədalət əvəz
etməsinə dair mövqelər və
çağırışlar meydana qoyulsun. Bu mənada vaxtilə dahi Lev Tolstoyun müəyyən
etdiyi "Hərb və sülh" formatı dünya ədəbiyyatında
müharibə mövzusunun qəbul olunmuş əsas modelidir.
Azərbaycan romantizminin əsas
yaradıcılarından biri olan Hüseyn Cavidin 1916-cı ildə
dahiyanə şəkildə yazdığı "Hərb və
fəlakət" motivi isə ədəbiyyatda müharibə
mövzusunun ümumi fəlsəfi əsaslarından ibarətdir.
Təəssüf ki, yazıldığı vaxtdan bir əsrdən
artıq zaman keçməsinə baxmayaraq, Hüseyn Cavidin
"Hərb və fəlakət" şeirində ifadə
olunan müharibə fəlsəfəsini hələ də əsas
kimi qəbul edən böyük güclər vardır:
...Yığın-yığın
bəşəriyyət ölümlə pəncələşir,
Fədayi-nəfs edərək haqq üçün
qoşar, güləşir.
Yaxar,
yıxar, əzilər, məhv olur, basar, basılar,
Vətən yolunda ölür, öldürür, asar,
asılar.
...Siyasət
ərləri gur-gur guruldayır hər an,
Böyük səadət umar bu qanlı
fırtınadan.
...Qucaq-qucaq
edilən dadlı vədlər həp çox,
Sakın
inanma! Yalan ...yox, zəif üçün haqq yox!
İnanma!
Aciz üçün yox hüquq, inanmax, ayır,
Cahanda haqq da, həqiqət də hamısı qüvvətdir.
Qüdrətli şair-dramaturq Hüseyn Cavidin bu qənaətləri
XXI əsrdə də "siyasət ərlərinin" beynəlxalq
hüquq pərdəsi altında gizlədilmiş müharibə
fəlsəfəsinin əsaslarını təşkil edir. Müstəqil Azərbaycan
Respublikası 30 il ərzində
"gur-gur guruldayan" müharibə rejissorlarının
beynəlxalq hüquq adı ilə törətdikləri məkrli
oyunların əzablarını yaşamalı olmuşdur. Nəhayət,
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev
vaxtilə Hüseyn Cavid tərəfindən bəyan
edilmiş "Cahanda haqq da, həqiqət də hamısı
qüvvətdir" siyasətinin mahiyyətini aydın şəkildə
görmək və real olaraq göstərməklə
xalqımızı və ölkəmizi bütün istiqamətlər
üzrə əzəli-əbədi torpaqlarımızın
işğalçılardan azad edilməsinə hazırlamaq və
böyük bacarıqla qazandığı tarixi Zəfərlə
nəticələnən müharibə strategiyası və
taktikasını həyata keçirməklə təkcə
regionda yox, dünya miqyasında müharibə fəlsəfəsini
dəyişdirməyə nail olmuşdur. Məhz Ali Baş
Komandan İlham Əliyevin ədalət və rəşadət
rəmzi olan Dəmir yumruğu ilə idarə olunan Qarabağ
müharibəsi - Vətən savaşı nəticəsində
arxasında güclü havadarları olan ədalətsiz
işğalçı yox, öz dövlətinin qüdrətinə,
xalqının sarsılmaz birliyinə və ordusunun
gücünə inanan və əsaslanan ədalətli ölkə
- Azərbaycan qalib gəlmək imkanı
qazanmışdır. Bütün bunlara görə Qarabağ
savaşında Prezident İlham Əliyev dünyaya ədalətli
müharibə aparıb qalib gəlməyin master
klasını təqdim etmişdir.
Heç
şübhəsiz, müharibədə qalib gəlməyin Azərbaycan
gerçəkliyi dünya "siyasət ərlərini",
müharibə bazarı həvəskarlarını dərindən
düşünüb-daşınmağa vadar etdiyi kimi, ədəbiyyatın
müharibə fəlsəfəsində də dəyişiklik
etməyə çağırışa çevrilmişdir. Azərbaycan ədəbiyyatında müharibə
mövzusunun son bir əsrdəki mənzərəsinin təhlili
bu istiqamətdə baş vermiş dəyişmələri əyani
şəkildə görməyə imkan yaradır.
Orta əsrlər Azərbaycan poeziyasında müharibə
mövzusu ümumi şəkildə və ya alleqorik bədii
formada mənalandırılmışdır. Konkret olaraq
müharibə mövzusu isə ədəbiyyatımıza əsasən
Birinci Dünya müharibəsinin nəticəsində gətirilmişdir.
Fikrimizcə, Hüseyn Cavidin məşhur
"İblis" faciəsi XX əsrin əvvəlləri Azərbaycan
müharibə ədəbiyyatının şah əsəridir.
Hüseyn Cavidin 1918-ci ildə yazılmış
"İblis" faciəsi dünya müharibəsi faciəsinin
mənzum-poetik fəlsəfəsidir. "Hərb
və fəlakət" şeirini "İblis" mənzum
faciəsinin epiqrafı adlandırmaq olar. Hüseyn
Cavidin fəlsəfəsində müharibə "cümlə
xəyanətlərə bais" olan İblislərin -
"qan püskürən, atəş sovuran kinli
kralların" öz çirkin məqsədləri
üçün yaratdıqları dəhşətli səhnədir.
Bu, Azərbaycan romantiklərinin XX əsrin əvvəllərində
müharibə məsələsinə münasibətinin yekun
qənaətləri idi.
Azərbaycan
realist ədəbiyyatında isə müharibə mövzusu:
1. Həyati əsasları ilə; 2. Mərhəmət hissinin
önə çəkilməsi ilə səciyyələnir. Cəlil Məmmədquluzadənin 1920-ci ilin yanvar
ayında Şuşada ikən yazdığı
"Kamança" pyesi tənqidi-realist ədəbiyyatın
Birinci Dünya müharibəsinin dalğasında meydana
çıxmış növbəti erməni-müsəlman
davasının gerçəklərini, "hər
haramzadalıqdan çıxan" ermənilərin vəhşiliklərini
canlı və əyani şəkildə əks etdirir. Eyni zamanda, "Kamança" pyesi Azərbaycan ədəbiyyatının
müharibə mövzusunda yazılmış insanpərvərlik
dərsliyidir. Realist ədəbiyyat müharibəyə
"namərd dünya"nın ədalətsiz
əməlləri kimi tənqidi münasibət bəsləmişdir.
Müharibə
mövzusunun geniş yer aldığı Azərbaycan sovet ədəbiyyatında
İkinci Dünya müharibəsi hadisələri geniş
şəkildə qələmə alınmış, bu
mövzu ətrafında "vahid sovet ailəsinin tərkibində"
olsa da, xalqımızın igidliyi, sədaqəti, mərdliyi
haqqında həqiqətlər yüksək bədii səviyyədə
meydana qoyulmuşdur. Əbülhəsənin "Müharibə"
trilogiyası, Həsən Seyidbəylinin "Cəbhədən-cəbhəyə"
və İmran Qasımovun "Uzaq sahillərdə",
İsmayıl Şıxlının "Ayrılan yollar",
Hüseyn Abbaszadənin "General" romanları İkinci
Dünya müharibəsinin hadisələri əsasında Azərbaycan
xalqının əxlaqi-mənəvi dəyərlərini, dəyanəti
və şücaətini əks etdirən əsl ədəbiyyat
nümunələridir. Bu əsərlərdə
müharibə faşist diktaturasının sovet dövlətinə
qarşı törətdiyi vəhşiliklərin təzahürü
kimi dəyərləndirilmişdir. Həmçinin
geniş mənada sovet ədəbiyyatında, o cümlədən
də sovet dövrü Azərbaycan ədəbiyyatında
müharibə kapitalizm ilə sosialist düşərgəsinin
qarşıdurması miqyasında da təsvir edilmişdir.
Ölkəmizdə
dövlət müstəqilliyi ərəfəsində
başlanıb, müstəqilliyin başlanğıc
dövründə genişlənərək böyük
güclərin dəstəyi sayəsində erməni
işğalçılarının Qarabağ ərazisində
Azərbaycan torpaqlarını zəbt etməsi ədəbiyyatda
da, siyasətdə də sovet imperiyasının
dağıdılması üçün "siyasət ərlərinin"
məkrli planlarının ifadəsi hesab edilmişdir. Bu məqamda ədəbiyyat dirəniş göstərən
müsəlləh əsgərə çevrilməkdən
çox, məyusluq, ümidsizlik, çaşqınlıq, bədbinlik
dövrünü yaşamışdır. Birinci Qarabağ savaşındakı acı məğlubiyyət
Azərbaycan ədəbiyyatında əsasən dekadentizm ədəbi
cərəyanını, çöküş ədəbiyyatını
doğurmuşdur. Siyasi hakimiyyətdəki
səriştəsizliklə birlikdə Qarabağ məğlubiyyəti
ölkəmizdə dövlət müstəqilliyinin itirilmə
təhlükəsini də yaratdığı
üçün Azərbaycan ədəbiyyatı dilemma
qarşısında qaldığı üçün
xalqı hansı cəbhəyə səfərbərliyə
çağırmağa, arzu edilən istiqamətə
doğru qəti seçim etməkdə müəyyən
çətinlik çəkmişdir. Nəhayət,
görkəmli dövlət xadimi Heydər Əliyevin Azərbaycanda
siyasi hakimiyyətə qayıdışı ilə müstəqil
dövlətçiliyimizin sabahına xalqımızın bəslədiyi
ümidlərlə birlikdə ədəbiyyatımız da tədricən
özünü toparlayaraq, ümidsizlikdən inama və vətənpərvərliyə
doğru ciddi dönüş etmişdir. Bundan
sonrakı mərhələnin ədəbiyyatında
Qarabağ uğrunda mübarizəyə həsr edilmiş əsərlərdən
çox, Qarabağda baş vermiş faciələrin təzahürlərindən
və dərslərindən bəhs edən bədii əsərlər
meydana çıxmışdır. Fikrimizcə,
həmin dövrün ədəbiyyatını sözün əsl
mənasında ədəbi fikirdə torpaqlarımızın
azad edilməsi uğrunda mübarizə ədəbiyyatına
keçid dövrü adlandırmaq olar.
Xalqımızın müstəqil dövlətimizin ərazi
bütövlüyü, Qarabağda itirilmiş
torpaqlarımızın azad edilməsi uğrunda mübarizə
ruhunda tərbiyə olunmasında ölkəmizdə
aparılan düşünülmüş, məqsədyönlü
və uğurlu dövlət siyasəti ilə yanaşı,
Azərbaycan ədəbiyyatının da mühüm rolu
vardır. Azərbaycan ədəbiyyatı xalqımızı
Qarabağ - Vətən müharibəsində tarixi Zəfər
qazanmağa kökləmişdir. Xüsusən,
müstəqil Azərbaycan Respublikasının gənc nəslinin
millilik, vətənpərvərlik və qəhrəmanlıq
ruhunda formalaşmasına ədəbiyyatımız öz təsirini
göstərmişdir. Beləliklə,
Prezident İlham Əliyevin haqlı olaraq qətiyyətlə
və inamla dediyi kimi, artıq yeni tarixi epoxada ölkəmizin ərazi
bütövlüyü naminə hər cür vətənpərvərlik
və igidlik nümunəsi göstərməyə hazır
olan yeni nəsli yetişmişdir. Müharibə və ədəbiyyat
münasibətlərində yaxın tarixin dərslərindən
lazımi dərslərin çıxarılması, müstəqillik
və Vətən anlayışlarının daha dərindən
dərk olunması, nəhayət, Qarabağ uğrunda
savaşa səfərbərlik üçün hazır olmaq
çağırışları bu tarixi mərhələnin
ədəbiyyatının ana xətlərini müəyyən
edir. İkinci Qarabağ müharibəsi ərəfəsində
baş vermiş uğurlu Lələtəpə və
Naxçıvan hərbi əməliyyatları ədəbiyyatda
səfərbərlik və vətənpərvərlik
çağırışlarını daha da qüvvətləndirmişdir.
Göründüyü kimi, Azərbaycan ədəbiyyatında
müharibə mövzusuna münasibət bir neçə mərhələdən
keçərək, hər tarixi dövrün
reallıqlarına uyğun şəkildə formalaşıb
inkişaf etmişdir. Ümumiyyətlə, müharibənin mahiyyətinin dərk
və şərh olunmasından başlayaraq, müharibə
gerçəkliklərinin təsvir edilməsinə,
xalqımızın xarakterindəki sədaqət və
igidliyin müharibə hadisələri vasitəsilə
canlandırılmasına, nəhayət, işğal
edilmiş Vətən torpaqlarının azad olunmasına
çağırışların səsləndirilməsinə
qədər keçilmiş çətin və şərəfli
yol Azərbaycan ədəbiyyatının məsuliyyətli hərb
və sülh dərsləridir.
Keçilmiş bir əsrlik yolda hər tarixi mərhələnin
ədəbiyyatının öz məntiqi və ona uyğun
çağırışları olmuşdur. Bu
böyük müharibə ədəbiyyatı salnaməsinə
İkinci Qarabağ savaşı ilə tam yeni səhifələr
yazılmaqdadır. Belə ki, Azərbaycan ədəbiyyatı
doğma ölkəmizin ayrılmaz tərkib hissəsi olan
Qarabağın işğaldan azad olunması uğrunda
müharibədə sözün əsl mənasında
"müsəlləh əsgər" kimi iştirak
etmiş və döyüşmüşdür. Ali Baş Komandan İlham Əliyevin uğurla həyata
keçirdiyi "Dəmir Yumruq" müharibə hərəkatı
Azərbaycan ədəbiyyatının mübarizlik ruhunu, vətəndaşlıq
qayəsini ön mövqeyə çıxarmışdır.
Beləliklə, bir əsrlik müharibə ədəbiyyatı
tarixində ilk dəfə olaraq diskurs dəyişmişdir.
İkinci Qarabağ müharibəsinin
başlandığı 27 sentyabr 2020-ci ildən Vətən
savaşının tarixi Zəfərlə bitdiyi 8 noyabradək
Azərbaycan ədəbiyyatı döyüşən və
qalib gələn əsgər qismində çıxış
etmişdir. Yazıçı və
şairlərin müxtəlif janrlarda yazılmış əsərlərində
Vətən müharibəsinin hər günü,
bütün tarixi məqamları cəsarətli bədii
sözün iştirakı ilə müşayiət
olunmuşdur. Azərbaycan ədəbiyyatı
Qarabağ müharibəsi dövründə bədii
sözün PUA-sı funksiyasını yerinə
yetirmişdir. Demək olar ki, Ali Baş
Komandanın Dəmir yumruq əməliyyatının hər
anında düşmənin başına mərmilərlə
yanaşı, ədəbiyyat da güllə kimi
yağdırılmışdır. Ona
görə də İkinci Qarabağ savaşı
dövründə və ondan sonra yaradılmış vətəndaşlıq
mövqeyinin önə çəkildiyi Azərbaycan ədəbiyyatı
döyüşən, vuruşan, qəhrəmanlıqlar
göstərən və qələbə qazanmağa qadir olan
fərqli bir müharibə ədəbiyyatı nümunəsinə
çevrilmişdir. Bu baxımdan Xalq
şairi Sabir Rüstəmxanlının "Qarabağa
dönüş" poeması İkinci Qarabağ müharibəsi
dövrünün ədəbi diskursunun mükəmməl
nümunəsidir. "Qarabağa dönüş"
poemasının üzvi tərkib hissəsi olan və Vətən
müharibəsinin davam etdiyi günlərdə
yazılmış "Qələbə tvitləri"
şeiri Ali Baş Komandan İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə aparılan müharibə prosesində qəhrəman əsgər
qismində iştirak edən mübariz şeirin canlı
obrazıdır:
Bu bizim
haqq işimiz, ədalət savaşımız,
İntiqam ala-ala dikələcək başımız.
Vur, əsgərim,
vur! - deyə əmr eləyir Komandan,
Qoy bir də yurdumuza tökülməsin nahaq qan.
Qayıtsın
Qarabağa yenə xoşbəxt çağımız,
Başımızın
üstündə üçrəngli bayrağımız!
Qovur
öz yuvasına quduzlaşan itləri,
Ali
Baş Komandanın qələbə tvitləri!
İkinci Qarabağ müharibəsi günlərində
neçə-neçə Zəfər marşları tarixi Zəfərin
qazanılmasından əvvəl yazılmışdır. Bu,
xalqımızın və ədəbiyyatımızın Ali
Baş Komandan, Prezident İlham Əliyevin apardığı
haqq-ədalət müharibəsindəki yenilməzlik əzminə,
sərkərdəlik məharətinə və qüdrətinə
dönməz inamının real poetik ifadəsidir. Buna görədir ki, Azərbaycan ədəbiyyatının
tarixində ilk dəfə olaraq ədəbi əsərlərdə
mənsub olduğu xalqın əsl qalib rəhbəri mənasında
Ali Baş Komandan obrazı canlandırılmışdır.
İkinci Qarabağ müharibəsi başlanan
ilk anlardan bu günədək Azərbaycan ədəbiyyatında
Ali Baş Komandan haqqında yazılmış əsərlərdən
çoxcildlik bir kitab bağlamaq olar. Bu mənada
Zahid Xəlilin "Dəmir yumruq dastanı" poeması bir
şairin deyil, bütövlükdə Azərbaycan ədəbiyyatında
Ali Baş Komandan mövzusunda yaranmış ədəbiyyat
külliyyatının ümumiləşdirilmiş adı kimi
səslənir. İstedadlı şair Barat
Vüsalın "Dəmir yumruq" şeirindəki
aşağıdakı misralar Ali Baş Komandan mövzusunda
yalnız ədəbiyyatın yox, Azərbaycan xalqının
ürəkdən gələn inamlı sözünün
mükəmməl poetik diskursudur:
Ən qədim
olan silahdı,
Ən
müasir son silahdı
Dəmir
yumruq!
...Nə
qədər ki, yumruqlar var,
Hamısını
yenib olub - Dəmir yumruq!
Azərbaycan
özü bu gün
Dönüb
olub - Dəmir yumruq!
İndən
belə yaşamalı zamandı lap,
...Həyat
olub, ömür olub - Dəmir yumruq!
Qarabağın
çiçəkləri açıldıqca
açılacaq,
Düzəlməyən
çox işləri düzəldəcək,
Aşılmayan
aşırımları aşıracaq,
Dəmir yumruq!
Qələbənin
bayrağıtək dalğalanıb,
Qələbənin
simvolutək yaşayacaq
Dəmir yumruq!
Son iki ildə, 2020-2021-ci illərdə və bizim
günlərədək Azərbaycan ədəbiyyatında
İkinci Qarabağ - Vətən müharibəsi mövzusunda
ən müxtəlif janrlarda bədii əsərlərin
yazılması işi davam etdirilməkdədir. Yeni dövrün müharibə
ədəbiyyatının uğurlu nümunələrindən
olan Abuzər Turanın "Zəfər nəğməsi"
poemasında İkinci Qarabağ savaşının taleyində
xüsusi rolu olmuş və şairin nəzərlərində
"müqəddəs qalib üçlük" kimi mənalandırılan
Azərbaycan-Türkiyə və Pakistan həmrəylik və
müttəfiqliyinin xüsusi əhəmiyyəti ilhamla tərənnüm
edilmişdir. Bundan başqa, akademik Teymur Kərimlinin
"Şuşanamə" şeirlər silsiləsi müstəqillik
dövrü Azərbaycan poeziyasının klassik üslubda ən
müasir fikirləri və mətləbləri obrazlı
şəkildə ifadə etməyin mükəmməl bir
nümunəsidir. "Şuşanamə"
şeirlər külliyyatı yeni tarixi epoxanın müasir
ruhlu klassik poeziyasıdır. Ramiz
Qusarçaylının "Vətən" tarixi-fəlsəfi
poemasında isə Qarabağ savaşı dalğasında Vətənin
bütövlüyü və alınmazlığı poetik
baxımdan məharətlə ümumiləşdirilmişdir.
Rafiq Yusifoğlunun "Təzə tarix yazırıq",
"Zəfər yallısı", "Zəfər
paradı" şeirlər silsiləsi, Vüqar Əhmədin
"Şuşadan duman çəkilir" şeiri, Vaqif Bəhmənlinin
"Bu qala - bizim qala" publisistik essesi və başqa əsərlər
yeni müharibə ədəbiyyatı diskursunun təbii əks-sədasıdır.
Elşad Baratın "Ölümsüzlər"
şeirlər silsiləsi müharibə gündəliklərinin
qəhrəmanlarına həsr edilmiş ibrətamiz epitafiyalardır.
Artıq müasir dövrün müharibə
mövzusunda əhəmiyyətli nəsr əsərləri də
yaranmaqdadır. Son vaxtlarda ayır-ayrı mətbuat
orqanlarında çap edilmiş hekayələr müharibə
dövrünün hadisələrinin və simalarının
epik vasitələrlə daha canlı olaraq təsvir edilməsinə
xidmət edir. Fikrimizcə, müharibə
hekayələri bu mövzuda geniş həcmli bədii əsərlərin
yazılmasının ilk məşqləridir. Eyni zamanda Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin
hazırlayıb nəşr etdirdiyi "Qarabağ dastanı.
Otuz ilin həsrəti - 44 günün zəfəri"
və "Bütün yollar Şuşaya aparır"
kitabları ilə təqdim edilən məqalələr
müasir publisistikanın Vətən müharibəsinin hadisələri
və proseslərinə fəal müdaxiləsini əks
etdirir və bədii yaradıcılıq sahəsində daha
masştablı əsərlərə hazırlıq
üçün zəmin yaradır. Artıq
Azərbaycan ədəbiyyatında Qarabağ müharibəsi
dalğası ilə ilk povest və romanların meydana
çıxması nəsr sahəsində bu mövzudakı
axtarışların genişlənməkdə və dərinləşməkdə
olduğunu göstərir. Güllü Məmmədovanın
"Azərbaycan" jurnalında çap edilmiş
"Oğurlanmış Zəngəzur" romanı ədəbiyyatımızda
müharibə mövzusunda böyük həcmə malik bədii
əsərlərə keçidin mənalı bir paroludur.
Hələ ki dramaturgiya sahəsində müharibədən
söz açan az sayda bədii əsər
yazılsa da. ədəbi prosesin
gedişatı müharibə və Zəfər mövzusunda
bütün janrlarda geniş həcmə malik yeni-yeni əsərlərin
yaradılmasına dərin inam bəsləməyə əsas
verir. Heç şübhə yoxdur ki,
Qarabağ savaşı - Vətən müharibəsi
mövzusunda daha geniş əhatəli, dərin və
ümumiləşdirilmiş bədii əsərlər bundan
sonra yaranacaqdır.
Təqdirəlayiq haldır ki, Azərbaycan tənqid və
ədəbiyyatşünaslıq elmi də bədii
yaradıcılıq prosesləri ilə paralel olaraq müharibə
və ədəbiyyat mövzusunda ilk sanballı örnəklərini
yaratmış və ədəbi ictimaiyyətə təqdim
etmişdir.
AMEA-nın müxbir üzvü Tehran Əlişanoğlunun
"Ədəbiyyatda Ali Baş Komandan", "Qalibiyyət
və ədəbiyyat dərsləri",
"Çağdaş ədəbiyyat dastanı" və
sair məqalələri ədəbi tənqidin Vətən
müharibəsinin təhlili dərslərinin əhəmiyyətli
səhifələridir. Vaqif Yusiflinin "Poeziya susmur, Vətən
əsgərdən başlanır", Rüstəm Kamalın
"Müharibə savaşımız və
sözümüz", Cavanşir Yusiflinin "Müharibə
və ədəbiyyat davası", Elnarə Akimovanın
"Yalnız Qarabağ uğrunda", Əsəd Cahangirin
"Qarabağ haqqında esse" məqalələri, Rahid
Uluselin "Vətən müharibəsi və ədəbiyyatda
milli özünüdərk problemi", Mərziyə Nəcəfovanın
"Poeziyamızın Qarabağ savaşı - Vətən
müharibəsi" kitabları Azərbaycan tənqid və ədəbiyyatşünaslığının
Qarabağnaməsinin yaradılmaqda olmasının
mühüm göstəriciləridir. Heç
şübhəsiz, bədii yaradıcılıq sahəsində
olduğu kimi, tənqid və ədəbiyyatşünaslıq
istiqamətində də Vətən müharibəsi
mövzusunda daha böyük və sistemli elmi əsərlər
yazılacaq, dissertasiyalar müdafiə olunacaqdır.
Nizami Gəncəvi
adına Ədəbiyyat İnstitutu
müstəqillik illərində keçirdiyi IX Ədəbi
proses yaradıcılıq müşavirəsini 2020-2021-ci illərin
ədəbiyyatına həsr edir. Bəlli
olduğu kimi, bu illərdə Azərbaycan ədəbiyyatında
müxtəlif janrlarda yaranan bədii əsərlər
içərisində Qarabağ savaşı - Vətən
müharibəsi mövzusu aparıcı mövqeyə malikdir.
Bu mənada IX Ədəbi proses konfransı Ədəbiyyatda
Qarabağ müharibəsi mövzusunda keçirilən Birinci
Respublika Yaradıcılıq müşavirəsi kimi
mühüm əhəmiyyətə malikdir. Bu
yaradıcılıq müşavirəsində ədəbiyyatın
bütün janrlarında və ədəbiyyatşünaslıq
elminin əsas sahələri üzrə meydana çıxmış
əsərlərin sistemli təhlili əsasında ədəbi
prosesin real gedişatı, ümumiləşdirilmiş elmi mənzərəsi
əhatəli şəkildə canlandırılır.
Ona görə də IX Ədəbi proses yaradıcılıq
müşavirəsi Qarabağ savaşı haqqında müxtəlif
elmi baxışların geniş miqyaslı toplantısı da
hesab edilə bilər. İlk dəfə olaraq 4-5 mart 2022-ci il
tarixlərində 2 gün ərzində keçirilən IX
Ədəbi proses konfransı yeni tarixi epoxanın Dəmir
yumruq - Qarabağ Zəfəri forumudur. Bu
yaradıcılıq müşavirəsi ədəbiyyat sahəsində
olduğu kimi, tənqid və ədəbiyyatşünaslıq
üzrə də elmi diskursun dəyişilmə, yeniləşmə
proseslərini əyani şəkildə əks etdirir.
IX Ədəbi
proses yaradıcılıq müşavirəsində dinlənilib
müzakirə edilən məruzələr Qarabağ Zəfəri
haqqındakı ədəbi diskursun ədəbiyyatşünaslıq
baxımından dəyişilmiş elmi-nəzəri mətnləridir.
Bu, Azərbaycan ədəbiyyatşünaslıq elminin Zəfər
diskursudur.
1-3 mart 2022-ci il
İsa HƏBİBBƏYLİ
Ədəbiyyat qəzeti: xüsusi
buraxılış.- 2022.- 5 mart.- S.2-3.