Ruhumun Vətəni
Hekayə
Tədbirin vaxtının dəyişdirilməsi
Coşqun Dəryanın ürəyincə oldu. Ən
çox sevdiyi "Nəğməli səhər"
verilişinə rahatca baxa biləcək. Saat
səkkizə on dəqiqə qalırdı. Verilişin
başlanmasına az qalmışdı. Divanda yerini rahatlayıb, televizoru yandırdı.
Hava haqqında məlumat qurtaran kimi otağa qəribə
bir musiqi sədası yayıldı. Arxasınca
ifa, sözlər, səhnə hərəkətləri. Coşqun Dərya musiqini dinlədikcə içərisində
sanki nəsə sınıb-tökülürdü. Deməli, bayağı şeir, musiqi bu verilişə
də ayaq açdı. Aparıcı
qızın üzünə saxta gülüş
yayıldı, ifanın təsiri ilə yırğalanmağa
başladı. Musiqinin nə atası bəlli
idi, nə anası. Ərəb, fars,
hind musiqisinin müəyyən hissələrini bir-birinə
calağından ibarət qəribə bir musiqi idi. Azərbaycan musiqisinin ladından əsər-əlamət
yox idi. Əsəbləşib öz-özünə
deyinməyə başladı: "Belə də iş olar,
efir bəyəm toydur, necə istəyirsən iki yüz,
üç yüz nəfər üçün oxuyub,
oynayasan? Efir dünyaya bir pəncərədir.
Musiqimizi bu pəncərə vasitəsilə
dünyaya təqdim edirik. Belə olmaz, belə
olmaz. Əlaqədar təşkilatlar
mütləq bir tədbir görməlidir".
Musiqi bitdi. Aparıcı qız
yırğalanmasını dayandırıb, mahnının
sözlərinin və bəstəsinin ifaçıya aid
olduğunu bildirdi. Əhsən! Sözlərini
də yazır, musiqisini də bəstələyir, oxuyur,
oynayır. Mən belə musiqilərə
dingrək musiqi deyirəm. Səni dingildədər,
yırğalayar, oynadar, ancaq mənəviyyatına təsir
edib, ruhuna hopub, ruhunda yaşaya bilməz,
düşündürüb daşındıra bilməz.
Coşqun müəllim qeyri-ixtiyari: - Allah sizə rəhmət
etsin, Tofiq müəllim, Cahangir müəllim, Səid müəllim,
yaxşı ki, efirdən belə "bəstəkarların"
musiqisini eşitmədiniz, eşitsəydiniz, bəstəkarlıqdan
həmişəlik üz döndərərdiniz. Əvvəllər mahnının sözləri,
musiqisi təhlil və müzakirədən sonra efirə
buraxılardı. İstedadı olan, sənətlə
ciddi məşğul olan hər kəs işinə məsuliyyətlə
yanaşar, öhdəsindən gələ bilməyənlər
tezliklə sıradan çıxardı. Sıra
seyrək olardı. Kimin kim
olduğunu, kimin qabında nə olduğunu hamı
yaxşı bilərdi. İndi yerindən duran
şeir yazır, mahnı bəstələyir. Sıra elə
sıxlaşıb ki, kimin kim olduğunu bilmək
mümkün deyil. Coşqun Dərya sevə-sevə
baxdığı verilişdən sanki küsdü. Dilxor olub televizoru söndürdü.
Sıxıldı. Əynini dəyişib evdən
çıxmaq istəyərkən Lalə xanım təəccüblə:
- Belə
tez hara gedirsən? Tədbiriniz on ikidə deyil?
- On ikidədir.
Nə isə ürəyim birdən-birə
sıxıldı. Tədbir başlanana
kimi bulvarda gəzərəm.
Lalə
xanımın yadına nə düşdüsə, sevinən
kimi oldu: - Lap yaxşı, sən gələnə kimi evin təmizlik
işlərini görüb qurtararam.
Coşqun müəllim evdən çıxan kimi Lalə
xanım qollarını çırmalayıb, iki əl də
satın alaraq, tez işlərini əri gələnə kimi
görüb qurtarmağa çalışdı. İşlərini
qurtarmağa az qalmışdı ki,
qapının zəngi çalındı. Bir anlıq yerində
duruxub qaldı, bu kim ola bilər? Coşqunun tədbiri saat üçdə
qurtarmalıdır. Öz-özünə: - Görəsən,
kimdi? İşini yarımçıq qoyub, əllərini
yuyub qapını açdı. Qarşısında ərini
qoltuğu kitabla dolu görüb, həm də işini
tamamlaya bilmədiyi üçün cin atına mindi, ərinin
evə daxil olmasına belə imkan verməyib, kandardaca
gözlərini yumub, ağzını açdı: - Ay evi
tikilmiş, bu darısqal evə özümüz güclə
sığışırıq, hər gələndə
xalxın cızma-qarasını qoltuğuna vurub, hara gətirirsən?
Bura bəyəm kitab mağazasıdır?
- Bir imkan
ver, evə keçim, sonra sözünü de. Bildiyini
də danışırsan, bilmədiyini də, bəyəm mən
gətirirdim? Güclə qoltuğuma verdilər.
Necə edəydim, yerə ataydım?
- Onlar
haradan biliblər ki, sən tədbirdə olacaqsan, belə tədbirli
gəliblər?
- Elə
mən də ona məəttəl qalmışam, haradan biliblər?
Əllərində üç-dörd kitab vardı. Hərəsindən
bir kitab götürdüm. Nə edəydim?
-
Heç nə, onda nə durmusan, get qalanlarını da gətir.
Yaxşı deyil, sonra səndən inciyərlər.
Coşqun müəllimin onsuz da səhərdən
əhvalı pozulmuşdu, üstəlik, bu kitab
söz-söhbəti əhvalını daha da pozdu. Rəngi qızarmağa başladı. Lalə
xanım birdən bir həftə öncə həkimin ərinə
dediyi sözləri xatırladı: - Çalış, əsəbləşmə,
stresdən uzaq ol, şəkərin, təzyiqin ən qəddar
düşməni onlardır. Lalə xanım
söhbəti kəsib, elektrik samovarını cərəyana
qoşdu. Daxilində bir narahatlıq
yarandı. Tez dünəndən
büküb hazırladığı yarpaq dolmasını
soyuducudan çıxarıb, qaz sobasının üzərinə
qoydu. Bir fincan çay süzüb, ərini səslədi:
- Gəl, çayını iç. Beş-on dəqiqəyə
xörək də hazır olar.
Coşqun
müəllim çayından bir-iki qurtum içəndən
sonra sanki ürəyini boşaltmaq üçün məqam
axtarırdı: - Ay başına dönüm, hamı
işini-peşəsini atıb şeir yazır, mahnı bəstələyir.
O istedadı gərək Allah verə, sən də yazasan,
Allah verməyibsə, güclə Moşu kimi qafiyə düzəltməklə
şair olmur. Əvvəllər şairləri,
bəstəkarları barmaqla sayardıq. İçərisində
bir-iki Moşu olardı. İndi
moşuların içərisindən əsl şairlər
tapmaq olmur. Hansı kitabı
açırsan, içərisində mənasız, çeynənmiş
söz yığımından başqa bir şey
görmürsən. İndi gəl sən
o şeirdən ilhamlanıb musiqi yaz, görüm necə
yazırsan.
Lalə
xanım ərini sakitləşdirməyə
çalışırdı: - Gəl, yeməyini ye. Yazırlar, yazsınlar. Onsuz da
xalq yaxşını pisdən gözəl seçir.
- Onlar
imkan verir ki, xalq o yaxşıları görə bilsin? Pərpətöyün toxumu kimi efirləri
bürüyüblər. Son vaxtlar mən
bir şeyə də məəttəl qalmışam. Əvvəllər vəzifəli, imkanlı kişilərin
qadınları qaş-daşa, geyim-kecimə maraq göstərərdi.
İndi şöhrət eşqinə
düşüblər. Kimi alim olmaq istəyir,
kimi şair, kimisi də nə bilim nə.
- Bax, bunu
çox düz deyirsən, odur ey, xalam qızı güc-bəla
ilə institutu qurtardı. Sonra da alim olmaq
eşqinə düşdü. Keçən
ay müdafiə edib elmlər doktoru oldu.
- Sən
sənətlə elmi qarışdırma. Elm fədailərini
qoyaq bir kənara, elmə müxtəlif yollarla gələnlərin
"elmi işləri" ağzı örtülü
qazandır, bu qazanda nə bişdiyini, necə bişdiyini bir
qrup insandan başqa kimsə bilmir. O qazanların
ağzı qapalı bir küncə atılıb qalır. Şeir, musiqi sənətdir, xalq üçün
yazılmış sənət. Yaxşı
şeir, musiqi zamana yol yoldaşı olur. Xalqın
hafizəsində əbədi yaşayır.
- Ay kişi, sən nə çox dərinə
getdin. Dedim, deməz olum. Xörək
hazırdı, gəl, yeməyini ye. Sənin,
mənim deməyimlə hər şey düzəlsə, elə
hey gecə-gündüz danışarıq.
Coşqun müəllim könülsüz süfrə
arxasına keçdi. Yeməkdən bir-iki tikə
götürüb, boşqabı kənara itələdi.
Süfrədən qalxıb pəncərənin
qarşısına keçdi. Küçədəki
qaynar həyata, insanlara baxıb özünü danlamağa
başladı:
- Altı
aydan çoxdur, pianonun dilləri susub. Dilləndirə
bilmirəm. Belə getsə, deyəsən,
musiqi ilə vidalaşmalı olacağam.
Bu fikir ürəyində bir sızıltı
yaratdı. Kövrəldi. "Axı, musiqi
mənim həyatımdır. Onsuz necə yaşayaram?". Varlığını bir
qorxu hissi bürüdü. Tez pianonun
arxasına keçdi. Birdən ona elə gəldi ki,
ürəyi sinəsində, əlləri pianonun dilləri
üzərində donub qaldı: "Axı, mənə nə
oldu".
Elə düşündü ki, əsas səbəb onun
könül tellərinə toxuna biləcək şeirin
olmamasıdır. Ancaq tez də bu fikrindən daşındı: - Yox, yox,
bu, səbəb ola bilməz. Bəyəm həmişə şeirdən ilham
alıb musiqi yazmışam? İstədiyim
zamanda, istədiyim məkanda musiqi könül qapımı
"mən gəldim" deyə döyəcləməyibmi?
İndi məndən niyə üz döndərib?
Coşqun müəllim bir yerdə qərar tuta
bilmirdi, sanki ona çox əziz olan itirdiyi qiymətli itkisini
axtarırdı, vurnuxurdu, ancaq tapa bilmirdi. Könülsüz
gətirdiyi kitablardan birini alıb vərəqləməyə
başladı. Bu zaman cib telefonu zəng
çaldı. Tanımadığı
nömrə idi.
- Alo.
-
Bağışlayın, Coşqun Dəryadır?
- Bəli.
- Salam,
Coşqun müəllim, necəsiz?
- Salam,
sağ olun, yaxşıyam.
-
Coşqun müəllim, sizinlə görüşmək istəyirəm,
əgər vaxtınız varsa?
-
Bağışlayın, kiminlə danışıram? Nə məsələ barədə?
- Şairə Afət Günəşlidi. - Sonra gülərək: -
Şairin bəstəkarla nə işi ola
bilər? Coşqun müəllim, açığı, istəyirəm
sizinlə iş birliyim olsun. Vaxtınız
varsa, bu gün görüşərdik?
-
Çox gözəl, məmnuniyyətlə. Buyurun, mən evdəyəm,
istədiyiniz vaxt gələ bilərsiniz, ünvanım...
- Zəhmət
çəkməyin, ünvanınızı bilirəm. Bir saata sizdəyəm.
Coşqun
müəllimin qəlbində ümid
qığılcımı közərdi: - İnşallah, Afət
xanımın şeirləri susan
könlümü dilə gətirər.
Lalə xanım yarımçıq qalan işlərini
qurtarıb dəhlizdəki güzgünü silirdi. Bu zaman
qapının zəngi çalındı. Qapını açdı. Qapıdan bir az aralı cavan bir oğlan əlində
böyük gül səbəti tutmuşdu. Yanında
da bir xanım. Lalə xanım
çaşqın-çaşqın onların üzünə
baxanda Xanım tez:
-
Bağışlayın, Coşqun Dərya bu mənzildə
yaşayır?
Coşqun
müəllim adını eşidən kimi yerindən
qalxıb bayır qapısına yaxınlaşdı və
üzünü xanıma tutaraq: - Səhv etmirəmsə, Afət
xanımsınız? Xanım gülərək:
- Bəli,
bəli, özüdür ki, var.
- Buyurun,
buyurun.
Mənzil darısqal, üstəlik, hər tərəf
kitabla dolu olduğu üçün oğlan gül səbətini
əlindən qoymağa yer tapa bilmirdi. Coşqun müəllim elə
düşünürdü ev darısqal
filan deyil, gül səbəti həddindən artıq
böyükdür. Özünü saxlaya bilməyib:
- Afət
xanım, xəcalət verdiniz, buna ehtiyac yox idi.
-
Coşqun müəllim, nə xəcalət, siz bundan da
artığına layiqsiz. Xəcalətli
düşməniniz olsun.
Oğlan birtəhər yazı masasının
üstündə yer edib gül səbətini üzərinə
qoydu. Sonra Afət xanımdan icazə istəyib
çıxdı. Coşqun müəllim
üzünü Afət xanıma tutaraq:
- Buyurun,
istədiyiniz yerdə əyləşin.
Təşəkkür edirəm, - deyib Afət xanım
divanda əyləşdi. Ancaq söhbətə necə
başlayacağını düşünə-düşünə
qalmışdı. Birdən:
-
Coşqun müəllim, əvvəla onu bildirim ki, mən sizin
musiqilərinizin vurğunuyam. İstəyirəm,
bu gündən sizinlə birgə yaradıcılıq fəaliyyətinə
başlayaq.
Sonra gülərək, - şeir məndən, musiqisi
sizdən.
Coşqun müəllim ürəyində sevinən kimi oldu:
"İnşallah, Afət xanımın şeirləri
altı aydı susan pianonun dillərini
açar. İlhamımı özümə
qaytarar".
- Nə
deyirəm, çox gözəl. Ancaq çox təəssüf
ki, bu günəcən sizin şeirlərinizlə tanış olmamışam.
- Nə əcəb,
Coşqun müəllim, ədəbi mühitdə məni
yaxşı tanıyırlar. Mətbuatda Ayxan Dəmirli, Murad
Dağlı kimi sənətkarlarımız mənim
yaradıcılığım haqqında yüksək fikir
söyləyib. Özüm haqqımda bir məlumatı
da bildirim ki, poeziya ilə yanaşı, elmi işlə də
məşğul oluram. Elmlər doktoruyam.
-
Çox gözəl. Əhsən! Sizi ürəkdən
alqışlayıram. Ailə, sənət,
elm - hər üçünün öhdəsindən gəlmək,
heç birini axsatmadan uğur qazanmaq, mən deyərdim,
qadın üçün əsl qəhrəmanlıqdır.
Coşqun müəllimin bu xoş sözlərindən
sonra Afət xanımın özündə bir əminlik
yarandı. Havalı-havalı çantasını
açıb, içərisindən iki şeir kitabı
çıxarıb masanın üzərinə qoydu. Lalə xanım tez çay süfrəsi
açdı. İki fincan çay süzüb, süfrəyə
gətirdi:
-
Xahiş edirəm, çayınızı soyutmayın. Söhbətinizi sonra davam etdirərsiniz.
-
Çox sağ olun, zəhmət çəkmisiniz.
- Nə zəhmət,
nuş olsun.
Coşqun müəllim çayından bir qurtum
içib, kitablardan birini götürüb vərəqləməyə
başladı.
Hər şeirdən bir-iki misra oxuyub, kənara
qoydu. Sonra ikinci kitabı da eynilə nəzərdən
keçirdi. Coşqun müəllim
misraların içərisində axtardığını
tapa bilmədiyi üçün xəyal
qırıqlığına uğradı. Nə danışacağını və söyləyəcəyini
belə bilmirdi. Afət xanımın nəzərləri
Coşqun müəllimin üz ifadəsinə ilişib
qalmışdı.
Açıq-aydın
hiss etdi ki, şeirləri, deyəsən, Coşqun müəllimin
ürəyincə olmadı. Ancaq qəti qərarı
idi, necə olur-olsun, Coşqun müəllim onun şeirlərinə
mahnı yazmalıdır. Nə çoxdu
bəstəkar, özləri yalvarır. Ancaq
Afət xanım şeirlərinə mahnını Coşqun
müəllimin bəstələməsini istəyirdi.
Coşqun müəllim öz-özlüyündə
düşünürdü:
- Bu necə
şeirdir, əgər şeir demək mümkünsə, necə
nəşr olunub, necə yüksək fikir söylənib?
Afət xanım quşu gözündən vururdu. Coşqun müəllimin
üz ifadəsində hər şeyi aydınca hiss edərək
üzr istəyib, kənara çəkilərək kiməsə
zəng vurdu, xısın-xısın:
- Alo,
eşidirsən, deyəsən, yazmaq istəmir. Bəlkə,
telefonu verim sən özün danışasan?
- Afət,
əlimdə təcili işlərim var, bir dəqiqə də
vaxtım yoxdur, sonra.
- Yox, yox,
müəllim. İnan, bu səndən
axırıncı xahişimdir, - cavab gözləmədən,
ucadan, - telefonu Coşqun müəllimə verirəm.
Tez telefonu Coşqun müəllimə uzadaraq, - Coşqun
müəllim, yoldaşım sizinlə danışmaq istəyir. Coşqun müəllim
telefonu alıb:
- Alo.
- Salam,
Coşqun müəllim, necəsiz?
- Salam,
çox sağ olun, yaxşıyam.
-
Coşqun müəllim, sizinlə danışan Aslan Şəmsizadədir.
Mümkünsə, mənim və
yoldaşımın xahişini nəzərə alın.
Əvvəlcədən təşəkkürümü
bildirirəm. Bu günlərdə gərgin iş rejimində
çalışırıq. Sağlıq olsun,
yaxın günlərdə görüşərik.
- Sağ
olun, sağ olun.
Telefon
danışığından sonra Coşqun müəllimin
varlığını onu narahat edən bir hiss
bürüdü.
- Nədən?
Axı, Şəmsizadənin xahişində,
sözlərində məni narahat edəcək elə bir
şey yox idi? Düzdü, yox idi. Ancaq səsinin tonunda qəribə bir amirlik, bir mesaj
vardı. Əsla xahişə uymayan bir
mesaj.
Onu narahat edən məhz o mesaj idi.
Coşqun müəllimin üz ifadəsindəki dəyişikliyi
görən Afət xanım, nəhayət, daxilən
rahatlandı.
Ayağa durub:
-
Coşqun müəllim, artıq mən gedim, əlavə
vaxtınızı almayım. İnşallah,
görüşərik.
Coşqun müəllim nə özündə idi, nə
sözündə. Sanki kimsə onun yerinə:
-
Görüşərik.
Afət xanım sağollaşıb getdi. Getdi. Ancaq gəlişi ilə sanki Coşqun müəllimin
çiyinlərinə ağır bir yük qoyub getdi. Coşqun müəllim nə özünü
toparlaya bilirdi, nə beynini. Yenidən Afət
xanımın kitablarını vərəqləməyə
başladı. Dilxor olub kitabları
masanın üzərinə atdı.
- Yox, yox,
mən belə şeirlərə mahnı yaza bilmərəm. Kim xahiş edir etsin.
Ayağa
durub otaqda var-gəl etməyə başladı:
- Necə
edim?
Lalə xanım işlərini bitirib, kənardan ərinin
hərəkətlərini izləyirdi. Olanları təxmin
edirdi. Ancaq ərindən bir söz
soruşmurdu. Qorxurdu, tərs bir kəlmə
söyləsə, onun əsəblərini daha da gərginləşdirər.
- Sən
atanın goru, hər şeyi qoy bir kənara, gəl
çayını iç, üç dəfə təzələmişəm.
Soyutma. Allah kərimdir, bir
çözüm tapılar. Lalə xanımın bu kəlməsi
Coşqun müəllimin əsəblərini daha da tarıma
çəkdi:
- Necə
tapılacaq, göydən Afət xanım üçün
şeir düşəcək, yoxsa sən yazacaqsan?
Lalə xanım ərini sakitləşdirməyə
çalışsa da, onu daha da əsəbləşdirirdi. Susdu.
Ancaq sən yazacaqsan kəlməsi ona nəsə söylədi:
-
Coşqun, ürəyimə damıb, səni bu şeir bəlasından
mən yox, Heyran xanım qurtaracaq.
Coşqun müəllim Lalə xanımın sözlərinə
əhəmiyyət verməyib bir-birinə qarışan
dolaşıq fikirlər burulğanında
çabalayırdı. Lalə xanım isə birnəfəsə:
- Heyran
xanım Selcanın sinif yoldaşının anasıdır. Qızı Selcanın xatirə dəftərinə
anasının bir şeirini yazmışdı. O qədər
xoşuma gəldi ki, şeir sanki başdan-başa musiqiyə
bürünüb.
Lalə
xanımın axırıncı cümləsini eşidər-eşitməz,
Coşqun müəllim əsəbi:
- Bunu
bilmirdim, sən haradan bilirsən, şeirin musiqiyə
bürünməsini?
- Necə
yəni, otuz ildir bu qulaqlarımın eşitdiyi şeirdir,
musiqidir. Gərək, kar olasan ki, eşitməyəsən,
bilməyəsən. Arvadının bu
cavabından Coşqun müəllim sakitləşən kimi
oldu. Yaxşı, o şairə kimdir?
Nəçidir? Mən
tanıyıram?
- Yox,
tanımırsan, mənə beş dəqiqə
vaxt ver, sonra sənə Heyran xanım haqqında ətraflı
məlumat verərəm. Lalə xanım telefonu
götürüb yataq otağına keçdi. Heyran xanıma zəng edib hal-əhval tutandan sonra
Selcandan ona bir şeir göndərəcəyini, əl gəzdirməsini
xahiş etdi.
- Lalə
xanım, siz nə danışırsınız, mən nə
bilirəm şeir yazmaq nə, şeirə əl gəzdirmək
nə. Sadəcə, ürəyim dolanda kəlmələrə
tökürəm.
- Heyran
xanım, mən bir şey bilməsəm, bunu sizdən
xahiş etmərəm. Təkrar sizdən
xahiş edirəm, sözümü yerə salmayın.
Bir bilsəniz, bizə necə yaxşılıq etmiş
olarsınız...
Lalə xanım cavab gözləmədən telefonu məşğula
atdı. Tez Afət xanımın şeirlərindən birini
seçib, Selcanla Heyran xanıma göndərdi. Sonra ərinin
yanına gəlib:
- Heyran
xanım atamın ellisidir. Cəlaloğludandır.
Ermənilər atamgili 48-də, Heyran
xanımgili 88-də qovublar. Bizimlə
üzbəüz yataqxananın binasında yaşayır.
Aramızda bir doğmalıq, bir yaxınlıq
yaranıb. Bəlkə, bu doğmalıq
atamın ellisi olduğundandır. Atamdan
eşitdiyim sözləri eynilə Heyran xanım da söyləyir.
Rəhmətlik atam deyərdi: "El-obamız cənnətməkan
idi. İki göz istəyirdi tamaşasına
dursun. Cəlaloğlu meşənin ətəyində,
dağların qoynunda, buz bulaqlı əvəzsiz bir diyar idi.
Təbiət ona iki fəslini
yaşadırdı. Altı ay
yaşıl, altı ay ağ donunu geydirərdi". Atam xüsusən, isti aylara dözə bilməzdi.
Deyərdi: "Nə olaydı, quş olub, uçub gedib, Cəlaloğlunun
buz bulağından doyunca su içib gələydim". Kövrələrdi. Gözünü
bir yumub, min tökərdi. Dil tökərdik,
yalvarardıq:
- Yad yerdə
deyilsən, vətəndəsən, övladlarının
yanındasan, onda bu bayatını deyərdi:
"Əzizinəm,
gedir hey,
Uçub
gedir, gedir hey,
Ruhum vətənin
istər,
Burda durmur, gedir hey".
Yazıq kişi Cəlaloğlu deyə-deyə, el-oba
deyə-deyə dünyasını dəyişdi. Atamdan eşitdiyim eyni sözlər bu gün Heyran
xanımın dilinin əzbəridir. Bilmirəm,
mən görməmişəm, o eldə, obada nə hikmət
varmış ki, oradan didərgin düşənlər-istər
yaşlısı, istər cavanı olsun, o gözəllik
diyarını unuda bilmir. Yazıq Heyran xanım, o
gün bir söz dedi, məni də ağlatdı: "Nə
olaydı, bir dəfə Cəlaloğlunun əyrim-qeyrum yolu
ilə qalxıb uzaqdan da olsa, dağlarımıza, meşələrimizə,
göz yaşı kimi, dodağı zümzüməli
çaylarımıza el-obamıza doyunca baxaydım. Heç dərdim olmazdı".
- Bəs
indi Heyran xanım nə işlə məşğuldur?
-
Yaşıllaşdırma idarəsində
çalışır.
- Nə?
Coşqun
müəllim "nə" sözünü elə yüksək
fonda dedi ki, Lalə xanım dik
atıldı.
-
Aydın məsələdir. Hamı yazırsa,
o niyə yazmasın? Getsin, işi ilə məşğul
olsun, şəhəri yaşıllaşdırsın, gözəlləşdirsin,
nə bilim, nə istəyir eləsin. Şeirlə
işi olmasın.
Lalə xanım ərinə nə isə demək istəyirdi
ki, Selcan təngnəfəs otağa daxil olub anasının
verdiyi vərəqi özünə qaytardı. Lalə
xanım tez vərəqi açıb, Heyran xanımın
şeirin nöqtə, vergülünə
toxunmadığını görüb pərt oldu. Selcan çantasından iki qatlanmış ikinci vərəqi
çıxarıb anasına uzatdı. Lalə
xanım tez vərəqi açdı. İri
hərflərlə yazılmış "Ruhumun Vətəni"
sözləri gözlərinə sataşan kimi sanki bu iki kəlmə
ruhunu varlığından söküb aldı. Bu kəlmələr ona çox şeyləri
söylədi, çox şeyləri xatırlatdı. Kövrəldi, gözləri doldu. Özünü toparlayıb şeiri ucadan oxumağa
başladı. Oxuduqca şeir onu görmədiyi
sehrli bir aləmə aparırdı. Şeir
Coşqun müəllimin varlığına hakim kəsilib
beynində möhtəşəm bir musiqi səslənirdi.
Coşqun müəllim bu musiqi səsindən
başqa heç nə eşitmirdi. Tez
pianonun arxasına keçdi. Otağı
ecazkar musiqi səsi bürüdü. Coşqun
müəllim şeiri dodaqaltı zümzümə etdikcə
pianonun dilindən süzülən melodiya, hər kəlməsindən,
hər misrasından musiqi süzülən şeiri
ağuşuna alırdı. Sanki illərdir
bir-birinə həsrət qalan iki sevgili, iki məşuq kimi
musiqi ilə şeir bir-birinə qovuşurdu. Coşqun müəllim sövqlə, yorulmadan təkrar-təkrar
hey çalırdı. Altı aydır
ondan üz döndərən ilham pərisi ona
dönmüşdü. Birdən əllərini pianonun
dillərindən ayırmadan üzünü onun qədər
sevinən Lalə xanıma tutub:
- Bax,
altı aydır gözlədiyim bu imiş.
İlahi, bu üç bənd şeirdə nələr
vardı. Gözəllik, ayrılıq, dərd, kədər,
mübarizə, nəhayət, vüsal. Bu
üç bənd şeir sanki bir dastan idi.
Coşqun müəllim çalışırdı ki, bu
möhtəşəm əsərin haqqını verən bir
musiqi bəstələsin. Bu səbəbdən də
müxtəlif muğamların ladından istifadə edən əvəzolunmaz
bir musiqi əsəri bəstələdi. Bu
əsərin ifaçısı da Coşqun müəllim
üçün artıq bəlli idi. Bu
ifaçı Beynəlxalq Muğam Yarışmasının
qalibi Səma xanım idi. Bu əsərdə
həm zərb muğamlarından, həm də segahın
ladından istifadə etmişdi. Səma xanımın zərb
muğamlarını oxuyacaq güclü səsi, segahı
oxuyan ürəyi var. Ancaq nədənsə, efirlərdə
çox az görünür. O qədər
güllər peyda olub ki, reyhanlar arada itib, tapa bilmirik. Birdən
Coşqun müəllim Lalə xanıma dönüb:
- Bax,
budur, insanın qəlbinə toxunub, onu ilhama gətirən sənət
əsəri.
Lalə
xanım tərəddüd etsə də, fürsətdən
istifadə edib: - Afət xanıma zəng vur. Mahnını
gəlib aparsın.
Coşqun müəllim sanki yuxuda idi, birdən
ayıldı.
Sən nə danışırsan, necə yəni
Afət xanım mahnını aparsın? Mahnının
sözləri Afət xanımındır?
- Bilirəm,
axı, Afət xanımın yoldaşına söz vermisən.
- Mən
söz-filan verməmişəm. Məndən
xahiş etdi, mən elə şeirlərə (əgər
şeir demək mümkünsə) əsla mahnı yazmaram.
Mahnını Heyran xanımın sözlərinə
yazmışam. Buna Afət xanımın
özü razı olmaz.
- Lap
yaxşı, olmaz da olmaz. Tutaq ki, qəbul etdi.
Bir şeirlə nə Afət xanım məşhurlaşandır,
nə Heyran istedadını itirən. Yaxşı
deyil, o boyda vəzifə sahibi sənə ağız
açıb.
- Mən
başa düşə bilmirəm, Şəmsizadənin
arvadı mütləq şair olmalıdır, şeiriyyatdan xəbəri
olmayan şeirinə mahnı yazılmalıdır? Şeirlə, sənətlə işi olmasın.
Elmlə məşğul olur, neyləyir,
özü bilər.
Başqa vaxt olsaydı, Lalə xanım ərini qətiyyən
razılığa gətirə bilməzdi. Bilirdi ki, bu an
onun əlləri çalmasa da, beyni mahnını
çalır. Bu şən əhval-ruhiyyəsini
pozmayıb, onunla razılaşacaq. Elə
də oldu.
-
Yaxşı, telefonumu gətir, onsuz da, sən istədiyini almayınca
əl çəkən deyilsən. Coşqun
müəllim istəməsə də, Afət xanıma zəng
vurub mahnının hazır olduğunu bildirdi. Elə o
andaca daxilində sanki bir üsyan baş qaldırdı: "Sən
nə edirsən? Sən nə edirsən?".
Daxilindəki səsə cavab verirmiş kimi:
- Bu an heç özüm də bilmirəm, nə
edirəm?
On beş dəqiqə keçməmiş Afət
xanım Coşqun müəllimgildə idi. Mahnını
dinlədikcə sevincindən yerə-göyə
sığmırdı. Tez mahnını telefonuna
köçürüb, Coşqun müəllimə sonsuz təşəkkürünü
bildirib çıxmaq istərkən, Coşqun müəllim
Afət xanıma təkrar xatırlatdı:
- Mahnını Səma xanımın səs tembrinə
uyğun yazmışam. Ondan başqası oxusa mahnının
haqqını verə bilməyəcək.
-
Arxayın olun, Coşqun müəllim, - gülərək, - Səmanı
axtarıb-tapıb yerə endirmək mənim boynuma.
Coşqun
müəllim mahnını Afət xanıma verəndən
sonra, varlığını bürüyən sevinc, şən
əhval-ruhiyyə birdən-birə tarımar oldu:
- Nə
etdim?
Özünü
cinayətkar həkim kimi hiss etdi. Ölü
körpəni diriylə dəyişdirən həkim kimi.
Lalə xanımı isə bir sual
düşündürürdü: "Afət xanım ona aid
olmayan mahnını necə qəbul etdi?" Bilirdi ki, bu an ərini də düşündürən bu
sualdır. Ancaq Coşqun müəllimi təkcə
o sual yox, həm də varlığında baş qaldıran,
onu ittiham edən "Sən neylədin, sən neylədin?"
sualı idi, cavab verə bilmirdi.
Günlər keçir, daxilindəki bu səs yorulub
gücdən düşmüşdü. Artıq onu
ittiham etmirdi. Zaman öz axarı ilə
axır gedir, günləri bir-bir yola salırdı. Bir
gün...
Mədəniyyət Nazirliyindən zəng vurub, sarayda
keçiriləcək mahnı və şeir müsabiqəsinin
qalibləri üçün tədbirdə iştirak etmək
üçün Coşqun müəllimi xüsusi dəvət
edib, iştirak etməsini xahiş edib, istədiyi sayda dəvətnamə
göndərəcəklərini bildirdilər.
Lalə
xanım tez nə isə fikirləşib:
-
Coşqun, nə yaxşı oldu. Bu tədbirə
Heyran xanımı da apararıq.
Coşqun
müəllim xəcalətli:
- Nə
yaxşı düşünmüsən. Bu tədbir
Heyran xanım üçün maraqlı olar.
Lalə xanım çətinliklə də olsa, Heyran
xanımı tədbirə getməsi üçün razı
saldı.
Onlar saraya daxil olanda Üzeyir Hacıbəyovun
"Koroğlu" uvertürasının ecazkar musiqisi salonu
ağuşuna almışdı. Musiqi bitdi.
Coşqun müəllim öz-özünə:
"İnanmıram ikinci belə möhtəşəm musiqi əsəri
yaransın, insanın varlığına belə güclü
təsir edə bilsin. Hər kəs özündə
dağı-dağ üstə qoyacaq güc hiss edirdi".
Aparıcı qız tədbir
iştirakçılarını salamlayıb, tədbirdə
iştirak etdiklərinə görə öz adından,
münsiflər heyəti adından təşəkkürünü
bildirdi.
Əvvəlcə laureat adına layiq
olanların, sonra ikinci və üçüncü yerin qaliblərinin
şeirləri oxundu, mahnıları ifa edildi. Bir-birini
əvəz edən əsl sənət nümunələri
iştirakçıları sanki sehrləmişdi. Hər kəsin ruhunda, mənəviyyatında bir
rahatlıq, hüzur vardı. Sanki indi dərk
edirdilər ki, insan maddi varlıq olduğu kimi, həm də mənəvi
varlıqdır.
Nəhayət,
aparıcı qız tədbir
iştirakçılarını intizarda saxlaya-saxlaya iki dəfə:
- Birinci
yer, birinci yer, həm şeir, həm də musiqi. "Ruhumun Vətəni".
Salonu ecazkar musiqi səsi bürüdü. Səma
xanımın möhtəşəm səsi musiqiyə
qovuşaraq tamaşaçıların birbaşa ruhuna, qəlbinə
hopurdu. Salonu alqış səsi
bürümüşdü. Mahnının adı elan
olunan kimi Heyran xanımı qəribə bir hiss
bürüdü. Bu ad ona doğma idi. Ancaq bu doğmalığa tam əmin deyildi.
Mahnı ifa olunanda Heyran xanım sevinərək qeyri-ixtiyari
ayağa durdu:
- Bu mənim
sözlərimdir, mənim sözlərimdir. Sevinc
göz yaşları yanağına süzüldü. Ətrafındakılar ani olaraq ona dönüb
baxsalar da, musiqinin təsirindən bir şey anlamayaraq yenidən
nəzərlərini səhnəyə yönəltdilər.
Heyran xanım az da olsa, şöhrət
şərbətini daddı. Elə sevinirdi ki,
bilmirdi, sevincini kiminlə bölüşsün. Gah donmuş vəziyyətdə bir-birinin
üzünə baxan Coşqun müəllimlə, Lalə
xanıma, gah da onun sözlərini mahnıya çevirib oxuyan
Səma xanıma baxırdı. Heyran
xanım nələr olub-bitdiyini dərk edə bilmirdi. Bircə onu bilirdi, oxunan mahnının sözləri
ürəyinin sevinci, dərdi, kədəri, harayı idi.
Musiqi bitdi. Münsiflər heyətinin sədri
səhnəyə qalxıb, bu möhtəşəm əsərin
müəlliflərinə - Afət Günəşliyə,
Coşqun Dəryaya Azərbaycan musiqi mədəniyyətinə
əvəzsiz sənət əsəri bəxş etdikləri
üçün hər iki müəllifə münsiflər
heyəti adından dərin təşəkkürünü
bildirdi. Möhtəşəm ifaya görə də
Səma xanıma ayrıca təşəkkürünü
bildirdi. Sonra aparıcı qız:
- Afət
Günəşli, Coşqun Dərya, hər iki sənətkarımız
səhnəyə buyursun.
Afət xanım şəstlə, özündən
razı səhnəyə qalxdı. Səhnəni
gül-çiçək dəstələri, salonu
alqış səsi bürüdü. Heyran
xanımın sevinc göz yaşları yanaqlarında donub
qalmışdı. Çaşqın-çaşqın
gah şöhrət qanadlarında, göylərdə süzən
Afət xanıma, gah da oturacağa sərilən, rəngi
get-gedə saralan, ağır nəfəs alan
Coşqun müəllimə baxırdı. Aparıcı
qız: - Coşqun Dərya, Coşqun Dərya.
Lalə xanım, - həkim, həkim, - deyirdi. Heyran xanım
gözləri qarşısında olanları görsə də,
nə anlayırdı, nə dərk edirdi. Bircə ona əmin idi ki, mahnının sözləri
onun idi.
Həmayil
ƏHMƏDQIZI
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 14
may.- S.24-25.