N.S.-nın ayaqları
hekayə
"Görəsən, biz
hara gedirik?"
İlyas Əfəndiyev
1
N.S. anadan
olanda adi çağalardan qətiyyən fərqlənmirdi və
yalnız altı aylığında anası onun
ayaqlarının bir az yekə olduğuna
fikir verdi, bir yaşına çatanda isə anası gülə-gülə:
- Deyəsən,
ayaqları yekə olacaq... - dedi.
N.S.
üç yaşına çatanda onun ayaqları on
yaşında uşağın ayaqları boyda idi və
anası:
-
Baxın, - deyirdi. - N.-nın ayaqları az
qala mənim ayaqlarım boydadı.
N.S. da elə o vaxtlardan ayaqlarına baxmağa
başladı və get-gedə ayaqları onun
üçün bütün oyuncaqlarını əvəz
etdi. Səhər yerindən duran kimi, elə yerindəcə
ayaqlarını uzadıb, boylanaraq ayaq barmaqlarını
oynadırdı və həmin anlarda o, dünyanın ən
gülərüz və xoşbəxt uşağı idi.
O, həyətdəki
uşaqlara fəxrlə ayaqlarını göstərirdi və
uşaqlar onu ələ salanda üzlərinə
tüpürüb, evə, anasının yanına
qaçırdı.
Onun
ayaqları gözgörəti böyüyürdü və
dörd yaşlı N.S. evə gələn qonaqlara da artıq
39 ölçülü ayaqlarını göstərib,
açıq-aşkar bir fəxarətlə:
-
Baxın, - deyirdi. - Ayaqlarım 39-dur.
Və bir
dəfə N.S.-nın atası, professor K.S. ona acıqlanaraq:
- Bir də
heç kimə ayaqlarını göstərmə! - dedi və
N.S. bərkdən ağlayaraq qaçdı, anasını
qucaqlayıb gözlərini yumdu.
N.S. həmişə anasını qucaqlayıb gözlərini
yumanda, anasından gələn doğma, mehriban, isti bir
qaranlıq içində ayaqları gözlərinin
qabağına gəlirdi və o, həmin qaranlıq
içindəki ayaqlarına doyunca baxıb gözlərini
açırdı, anasını öpüb yalın
ayaqlarını parketin üstündə
şappıldada-şappıldada o biri otağa keçirdi.
N.S.-nın
boyu, bədəni adi uşaqların boyundan, bədənindən
fərqlənmirdi, ancaq onun ayaqları 42
ölçünü keçəndə çox narahat olan
prof. K.S. onu hansı klinikaya aparır, hansı məşhur
mütəxəssisə baxdırırdısa, heç bir
faydası olmurdu və hamı bir ağızdan: "Bu, unikal
bir hadisədir, - deyirdi. - Tibb elminə, insan
fiziologiyasına belə bir hadisə məlum deyil".
N.S. məktəbə
getməli idi və prof. K.S. onun artıq 46
ölçülü ayaqlarına baxa-baxa bu qərara gəldi
ki, repetitorlar evdə ona dərs desinlər, ancaq repetitorlar da
bir ağızdan şikayət edirdi ki, N.S.-nın
bütün fikri-zikri ayaqlarındadır və ona nə
öyrətmək istəyirsən, bu qulağından alıb,
o biri qulağından yola salır.
Bir dəfə
N.S. çimib, vanna otağından çıxanda, prof. K.S.
gözlərini oğlunun yalın, yaş ayaqlarına zillədi
və N.S. atasının o baxışlarında, sifətindən
ötüb-keçən təbəssümündə
açıq-aşkar bir ikrah hiss etdi və mətbəxə
qaçıb anasını qucaqladı. Anası
parketdə N.S.-nın yaş ayaqlarının
saldığı nəhəng izlərə baxaraq, onu
özünə daha da bərk sıxdı.
N.S.-nın ayaqları artıq ayaqqabı
ölçüləri ilə yox, santimetr ilə
ölçülürdü və prof. K.S. on dörd
yaşlı oğlunun uzunluğu 58 sm olan yalın
ayaqlarını parketdə şappıldada-şappıldada gəzməyinə
dözə bilməyib, ailəsindən getdi. Prof. K.S.
çamadanını götürüb, həmişəlik
evdən çıxanda N.S. onu nifrət dolu nəzərlərlə
yola saldı və divanda ayaqlarını uzadıb,
barmaqlarını oynada-oynada gözəl bir rahatlıqla
gülümsədi.
Anası gözlənilmədən vəfat edəndə
18 yaşlı N.S. tək qalmışdı və onun
ayaqlarının uzunluğu artıq 83 santimetr idi. Ayaqlarının dayanmadan bu
qədər böyüməyinə baxmayaraq, o, hər halda
prof. K.S.-nın oğlu idi və başqa bir ailə
qurmuş professor özü heç vaxt oğluna baş
çəkməsə də, N.S.-ya xidmət etmək
üçün aylıq bir rus qadını
tapmışdı.
Bu
yaşlı və mehriban qadın taleyindən çox
razı idi: az pensiyası müqabilində
prof.K.S. onun əlavə əməkhaqqını
vaxtlı-vaxtında ödəyirdi və N.S. da heç vaxt
onun könlünə dəymirdi. Qadın hər axşam
televizorda rus detektivlərinə, tarixi türk seriallarına
rahatca baxırdı - N.S. yalın ayaqlarını parketdə
şappıldada-şappıldada otaqlarda gəzir, kresloda oturub
ayaqlarına tamaşa edirdi və görəndə ki,
ayaqları əvvəlki günlərlə müqayisədə
bir az da böyüyüb, ayaq barmaqlarını əməlli-başlı
bir təntənə ilə elə oynadırdı, elə bil,
o barmaqlar da sevinc içində rəqs edirdı. N.S. televizorda filmlərə,
konsertlərə, cürbəcür verilişlərə
baxmaqla arası yox idi, yalnız beynəlxalq siyasi xəbərlərə
baxırdı və dünyada baş verən hadisələr
belə onun üçün öz ayaqları qədər
maraqlı deyildi.
2
İmpresario
cənab Bred Arminstroqun hazırladığı şoular
yalnız ABŞ-da deyil, bütün Avropada, hətta Yaponiyada,
Avstraliyada da məşhur idi və onun adı XXI əsrin ən
məşhur impresariosu kimi Britaniya Ensiklopediyasına da
düşmüşdü. Klod Steller, Şo-In-Mın,
Mişel de Montrel və başqa bu cür böyük estrada ulduzları və cazmenlərinı,
illüzionistləri məhz cənab Bred Arminstronq kəşf
etmişdi və onlar cənab Arminstronqun ilk olaraq Brodveydə
hazırladığı şoular vasitəsilə dünyada məşhur
olmuşdular. Nyu-Yorkda da, Londonda və Parisdə, Tokio və
İstanbulda, hətta Moskva və Pekində də onun
şoularının biletləri iki-üç ay əvvəldən
satılırdı və tamaşaçılar da, informasiya
agentlikləri, mətbuat, televiziya da böyük maraqla onun
yeni-yeni şoularını gözləyirdi, hər dəfə
də sosial şəbəkədə ajiotaj yaranırdı.
Ancaq bu
böyük uğurlara baxmayaraq, dünyanın işlərinə
yaxşı bələd olan cənab Bred Arminstronqun sövq-təbiisi
son zamanlar ona deyirdi ki, artıq şouların məzmununda da,
formasında da yeniliklər etmək lazımdır və həmişəki
kimi Ginnes kitablarının son nəşrini vərəqləyərkən,
bir fakt onun diqqətini cəlb etdi: Azərbaycanda 26
yaşlı, normal boylu, normal bədənli bir kişinin
ayaqlarının uzunluğu 97, eni isə 31 santimetrdir.
Sövq-təbiisi
Bredi heç vaxt aldatmamışdı və bu dəfə də
onun coşqun və yaradıcı fantaziyası yeni bir həvəslə
canlandı beynində, 97 x 31 ölçülü ayaqlar əsasında
hazırlanacaq tamamilə yeni və gözlənilməz
şou süjetləri fikrində bir-birini əvəz etdi.
Biznesinə
demək olar ki, heç nədən başlamış cənab
Arminstronqun "Forbes" jurnalının 2019-cu il
üçün son məlumatına görə, varidatı 10
milyard dollara yaxınlaşırdı və belə bir səviyyə
onun sövq-təbiisinin diktəsi, onun enerjisi, cəldliyi sayəsində
yaranmışdı. O, bu dəfə də vaxt itirmədən
şəxsi təyyarəsi ilə Azərbaycanın paytaxtı Bakıya uçdu
və çətinlik çəkmədən N.S. ilə
görüşdü.
Prof. K.S. oğlunun Bakıdakı məşhurluğundan
xəcalət çəkirdi və bu xəcalət hissi
yaşı o qədər də çox olmayan professorun
saçlarını ağappaq ağartmışdı. Universitetdə
o, daha professor kimi yox, N.S.-nın atası kimi məşhurlaşmışdı
və cənab Bred Arminstronqun ABŞ-dan uçub gəlməsi
və təklifi prof. K.S. üçün gözlənilməz
və nə gizlədək, həqiqi mənada göydəndüşmə
oldu.
N.S. özü isə cənab Arminstronqun çox
xoşuna gəldi - xüsusən onun öz ayaqları ilə
fəxr etməsi, ayaqları naminə bütün fədakarlıqlara
hazır olması bir daha sübut etdi ki, Bredin sövq-təbiisi
nə qədər həssas və dəqiqdir.
Və cənab
Arminstronq ABŞ-dan gətirdiyi vəkillərinin,
ABŞ-ın Azərbaycandakı səfirliyinin mədəniyyət
məsələləri üzrə attaşesinin, BMT-nin Azərbaycandakı
nümayəndəsinin və prof. K.S.-nın iştirakı ilə
N.S. ilə yüksək qonorarlı müqavilə
bağladı və düz yeddi aydan sonra Brodveydə "97 x
31" afişalı şounun premyerası o vaxta qədər
görünməmiş bir uğurla keçdi. Mübaliğəsiz
deyə bilərəm ki, bütün Nyu-York "97 x 31"-dən
danışırdı və hətta maqazinlə arası
olmayan "Nyu-York tayms" qəzeti bir padvallıq məqalə
ilə "97 x 31"-ə yüksək qiymət verirdi. Şou o qədər şöhrət
qazanmışdı ki, ABŞ-ın prezidenti cənab Donald
Tramp xanımı Melana Tramp ilə birlikdə tamaşaya gəldi
və şou bitdikdən sonra N.S. fəxarət hissi ilə
ayaqlarının fotoalbomunu prezident Trampa təqdim etdi.
Sonra isə qastrollar başladı.
3
Cənab
Arminstronqun köməkçiləri onun
tapşırığı ilə "Alaska orqinale"
firması ilə əlaqə saxlayıb, N.S.-nın
ayaqları üçün müxtəlif modellərdə
ayaqqabılar sifariş etmişdi və İspaniyanın ən
brend ayaqqabı modelyerlərinin hazırlayıb göndərdikləri
ayaqqabıları, səndəlləri cənab Arminstronq şəxsən
bir-bir baxıb, bəyənib, qəbul edirdi. Köməkçilər
yenə də cənab Arminstroqun şəxsi
tapşırığı ilə soraqlaşıb, N.S.-nın
ayaq barmaqlarını pedikür etmək üçün
Nyu-Yorkdakı məşhur manikür ustalarından biri olan
yaşlı xanım Syuzannanı işə cəlb etdilər
və xanım Syuzanna N.S.-nın ayaqlarını,
barmaqlarını, nəhəng dırnaqlarını görəndə,
ilk günlər o qədər həyəcanlanırdı ki,
pedikür edərkən əlləri titrəyirdi, ancaq sonralar
xanım Syuzanna bu ayaqlara da, dırnaqlara da öyrəşdi. N.S.-nın dırnaqları vaxtı çox
aldığı üçün xanım Syuzanna əbədi
bir keçmişdə qalmış gənclik illərini
xatırlaya-xatırlaya avtomatik olaraq işini
görürdü və N.S. da diqqətlə onun işini izləyirdi.
O, pedikür edilmiş, rəngsiz lak çəkilmiş
barmaqlarına baxa-baxa sinə dolusu bir qürur hissi
keçirirdi və çox-çox təəssüf edirdi
ki, anası bu dırnaqları bu cür görmədi.
Paris
qastrolları zamanı İspaniyadan gətirilmiş
ayaqqabılar arasından üzü daha çox açıq
olan səndəlləri seçib, yalın ayaqlarına geyərək
cangüdənlərinin müşayiəti ilə şəhərə
çıxmaq N.S. üçün əməlli-başlı
bir müşkülə çevrilmişdi - "97 x 31"
onun ayaqları sayəsində elə bir uğur
qazanmışdı ki, Ritz Paris otelinin dəhlizi səhər
tezdən avtoqraf almaq istəyən parislilərlə dolu olurdu
və otel işçiləri, hətta polis belə qayda-qanun
yaratmağa çətinlik çəkirdi, N.S. də otelin
arxa qapısından çıxmalı olurdu.
Düzdür,
N.S. özü pərəstişkarların əlindən bu
cür qaçmaq istəmirdi, çünki ayaqlarının
fotosu olan açıqçalara, "97 x 31"-in
proqramlarına, bəzən adicə bloknot
kağızlarına avtoqraf yazmaq, əlbəttə, onun
ayaqlarına hörmət və məhəbbətin ifadəsi
idi, ancaq Parisin küçələrində də onun
ayaqları, səndəldə aydın görünən
barmaqları, xanım Syuzannanın xüsusi cidd-cəhdlə
pedikür edib, lak çəkdiyi dırnaqları
hamını mat qoyurdu. O, özünü Paris muzeylərinin
canlı eksponatı kimi hiss edirdi və bu hiss N.S.-ya
anasını qucaqladığı unudulmaz anları
xatırladırdı.
Luvrun
Baş direktoru cənab Oskar de Blanje N.S.-nın bu boyda ayaqlarla
Luvra gəlmək istədiyini eşidəndə, çox
narahat oldu ki, nəhəng ayaqqabılar divara, parketə ziyan
vura bilər, qapıya, divara toxunub zədələyər və
tapşırıq verdi ki, N.S.-nı nəzakətlə geri
qaytarsınlar. Belə bir münasibətdən
qəzəblənmiş cənab Arminstronq insan
haqlarını pozduğu üçün müsyö Oskar de
Blanjeni məhkəməyə verəcəyi ilə hədələdi
və uzun sözün qısası, N.S. mühafizəçilərinin
müşayiəti ilə Luvra gedə bildi.
N.S. yenə ayaqqabı yox, səndəl geymişdi,
çünki səndəldə onun yalın ayaqları,
barmaqları aydın görünürdü və bu möhtəşəm
muzeyin zallarından zala keçərkən,
addımlarını ehtiyatla atırdı, ayaqlarını da
şappıldatmırdı. Buna heç ehtiyac da
yox idi, çünki onun ayaqlarını görən insanlar yerlərində
donub qalırdı, yalnız Yaponiyadan gələn turistlər
özlərini itirmirdi və tez-tələsik ayaqların
fotosunu çəkirdi.
O, Mona
Lizanın nümayiş olunduğu zala girəndə, insanlar
topa ilə Mona Lizaya baxırdı və N.S. məcburiyyət
qarşısında qalıb, ayaqlarını bir-iki dəfə
şappıldadaraq barmaqlarını oynatdı. Bu zaman Luvr
parketində qeyri-adi şappıltı səsini eşidərək,
arxaya boylanıb ayaqları, barmaqları, salonun elektrik
işığında par-par işıldayan nəhəng
dırnaqları görəndə, o bir topa insanın
hamısı arxasını Mona Lizaya çevirib, N.S.-nı
dövrəyə aldı və xeyli müddət
dağılışmadı.
N.S. böyük ruh yüksəkliyi və bütün
daxilini doldurmuş fəxarət hissiylə hərdən
ayaqlarını şappıldadır, barmaqlarını
oynadırdı. Onun barmaqları da elə bil o ruh yüksəkliyindən,
o fəxarət hissindən gələn bir şövqlə rəqs
edir, dırnaqları isə Luvrun elektrik
işığında eləcə parıldayırdı.
Həmin
gün N.S. heç vaxt olmayan bir duyğusallıqla prof. K.S.-ya
WhatsApp-la belə bir yazı göndərdi:
"Əziz ata! Mən çox xoşbəxtəm. Bu gün Luvrda Mona Lizanın qarşısında
toplaşıb, ona baxan insanlar bir anın içində
arxalarını Mona Lizaya çevirib, məni əhatə
etdilər. Onlar mənim ayaqlarıma
baxırdılar. Artıq Mona Lizaya baxan yox
idi".
21 avqust 2022.
Gündoğan
Elçin
Xalq yazıçısı
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 15 oktyabr.- S.4-5.