Xəzər deltasında
göyqurşağı
Zaur Ustacın yeni
kitabı haqqında
Dilin gözəlliyi onun ilkinliyində, təravətində, kökündədir. Bu gün yazılan ədəbi mətnlərdə (istər poeziya, istər nəsr nümunələrində) sanki yad cisimlər dolaşır, dilin substansionallığı qondarma, hibrid sözlərə qurban verilir. İnsan əşyaları sözlər vasitəsilə tanıyır, özünü sözün batinindəki mənalarla formalaşdırır.
Söz həm də arxetiplərin övladıdır. Bədii mətnlər arxetiplərdən sızan elementlərlə yaranır. Mən Zaur Ustacın formaca ənənəyə bağlı, məzmunca yeni şeirlərini oxuyanda şairin bu fikir akrobatlığı məni yaxşı mənada təəccübləndirdi. Şeir qeybdən bizə ötürülən xəbərlərdir, bu informasiyaları poetik düşüncələrlə süsləmək istedadın göstəricisidir. Zaur bəyin şeirlərində ustadlardan bizə əmanət qalan dastan estetikası səma pıçıltılarını öz içindən keçirərək yeni biçimdə XXI əsr oxucusuna təqdim edir.
Zaurun bu kitabı, sanki sakit axan çayın coşub-çağlayan dənizə - Xəzər deltasına qovuşduğu yerdir. Hissin, duyğunun müxtəlif çalarları, rəngləri bu şeirlərdə göyqurşağı kimi birləşir. Şeirlərdən alınan təəssüratları ümumən bu cür ifadə etmək olar: Xəzər deltasında göyqurşağı.
Çiçək açsa, haçan həyat ağacın,
Yaz çağındır, o çağını yaza yaz!
Qan qaynasa, qışın oğlan çağında,
Qışa deyil, o çağını yaza yaz...
Araz dağdır, haldan hala hal eylər,
Sakit axar, eldən elə yol eylər,
Dost-aşina, taydan taya əl eylər,
Ayaq açsa, o çağını
yaza yaz!
Bu misralar “Şahi-cahan”
şeirindəndir. Şair “kamera”sını
(poetik görüm bucağı) Araza tuşlayıb, bu kamerada Araz çayının
coğrafi təyinatından
əlavə milli identifikasiyasına da işarələr sezmək
mümkündür.
Milli Qəhrəman İlqar Mirzəyevin xatirəsinə
həsr olunmuş şeirdə bu iki misra məni
tutdu:
Özün getdin yuxuya,
Milyonları oyatdın...
Olduqca tutumlu ifadədir, yaddaşa həkk olunur. Həqiqətən,
İlqar Mirzəyev, Mübariz İbrahimov, Polad Həşimov kimi oğullar Zaur bəyin təbirincə desək, “yuxuya” getsə də xalqın milli şüurunun oyaq qalması üçün canlarından
keçdilər.
Başlanan yol qapından,
Şuşayadək uzandı...
Vətən oğlun itirdi,
Torpağını qazandı...
Can-torpaq qiyaslanması
şeirdə orijinallığı
ilə seçilir, yadda qalır. Şəhadət məqamına yetişən
əsgər Vətənə,
Vətənin şəklinə
çevrilir, Vətənləşir.
İnsan
yoxdursa, Vətən də yoxdur, Vətən yoxdursa, insan da mövcud
deyil. İnsanı ayaqda saxlayan
üstündə durduğu
torpaqdır. “Ana” torpaq ifadəsi əbəs yaranmayıb.
Hamımız onun bağrından
qopmuşuq, sonda yenə də onun qucağına düşəcəyik. Bu qəbil şeirlər Vətən sevgisinin əlifbasıdır. Vətən sevgisi
imanla müqayisə olunur. İmansız adam üçün
Vətən anlayışı
yoxdur. Bu anlayışların
konkretləşməsində poeziya çox böyük rol oynayır. Səməd Vurğunun “Azərbaycan”
şeirini xatırlayın.
Uşaqların ürəyinə Vətən sevgisini bu şeirlə toxum kimi əkmişik.
Abbas Səhhətin “Vətən”
şeirini yada salaq. “Vətəni
sevməyən insan olmaz, olsa ol
şəxsdə vicdan
olmaz”. Ana südü kimi qanımıza hopan bu şeirlər zaman-zaman içimizdəki
yurd sevgisini körükləyib.
Zaur Ustacın şeirlərini fərqləndirən
həm də bu komponentlərdir. Həmin komponentlər dilin folklor qatından mayalanaraq həmin şeirlərin sanbalını,
çəkisini birə
beş artırır.
Ədəbi genetika burada
öz sözünü
deyir. Zaur bəy estafeti
öz sələflərindən
alıb gənc nəsilə ötürür.
Bu mənada şairlər,
qələm adamları
keçmişlə gələcək
arasında möhkəm
körpülər quran
körpüsalanlardır.
“Xəzər
deltasında göyqurşağı”
adı altında toplanmış bu şeirləri bircə-bircə
təhlil etmək fikrim yoxdur. Bu şeirlərdə 44 günlük
Vətən savaşının
da izləri var, didaktikanın ötəsində olan misralar da var,
şəraitin diktə
etdiyi (gərəkli və lazımlı!) pafos da var. Rənglər
spektrində qovuşan
hislər, duyğular oxucunun qan yaddaşına
xitab edir.
Qələm dostuma yaradıcılığında
uğurlar arzulayıram!
Özü demiş, “bu
yol ərənlər yoludur”. Yolun uğurlu olsun, Zaur Ustac!
Kənan Hacı
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 22
yanvar.- S.25.