Tənqidçi olmağın sirri
Vaqif Yusifli tezisləri
Vaqif Yusiflinin 75 yaşı; yarım əsrlik
nəhəng yaradıcılığını,
saysız-hesabsız ədəbi proses yazılarını,
kitablarını, monoqrafiyalarını, məqalələrini,
çağdaş ədəbiyyat yolunda durmadan-dincəlmədən,
bəs demədən qələm çalmasını yada gətirəndə
vəcdə gəlir, elə öz təbirilə etiraf etməli
olursan: alternativsiz, bu - Vaqif Yusiflidir! Bu 75 illik mənalı
ömür sahibinin ədəbiyyatımızda öz nam-nişanı, bir mötəbər
adı var: Tənqidçi, Ədəbiyyat tənqidçisi.
Klassik Azərbaycan tənqidinin sonuncu
mogikanı.
1. Azərbaycan
ədəbiyyatında Tənqid fənni yaranan gündən bu
işin çətinliyi altına çiyinlərini verən,
onu durmadan irəli aparmağa sevdalı mogikanlar olmuş; fənni
bizə gətirən, milli ədəbiyyatın inkişaf məntiqi,
mexanizminə çevirən Mirzə Fətəlidən beləsinə.
Firidun bəy Köçərlisi, Əli Nazimi, Mehdi
Hüseyni, Məmməd Arifi... - hər dövrün fənnə
sahib və sadiq Vaqif Yusiflisi bir ola, ya iki.
2.
Canı ədəbiyyatda, cismi-mövcudluğu
"şünaslıq"da olan Tənqidi bu sırada qəsdən
qabardıram. Belədir ki, klassik ədəbiyyatşünaslığın
üçlü düsturunda, obrazlı desək: Ədəbiyyat
üzərinə "şahlıq" məqamına həmişə
Nəzəriyyə iddia edir, Ədəbiyyat nəzəriyyəsi
(1); Ədəbiyyat tarixi-tarixçiliyinin payına
sıranı, nizamı, "ordu"nu düzənləmək,
əhatə və ehtiva eləmək tələbi-missiyası
düşür (2); Tənqidə, ədəbi tənqidə
isə bir növ hər ikisinin cari yükünü çəkmək,
nəhəng Ədəbiyyat sırasını,
"ordu"sunu, mexanizmini hərəkətə gətirməklikdə
daimi alət, "təkərcik-vintcik" sahəsi-sayəsi-funksiyası
(3) qalır. Böyük Belinski tənqidə "hərəki
estetika" deyirdi, Rafiq Tağı daha qaba - "ilham
atlarının mehtəri". Təvafüt eləməz, Tənqid
- bütün çoxəsrlik təcrübəsi ilə həmişə
ağır iş olubdur. Bəlkə buna görə,
Zamanında ədəbi tənqidə gələnlər, gəlib
də sonradan Nəzəriyyəyə, tarixə, ya kimsə də
harasa gedənlər çox olur; Tənqidçi
missiyasına yiyə duranlar, axıracan Peqasa, Ədəbiyyat
ləşkərinin ilham atına qatlaşanlar - çox az. Ya bir ola, ya iki. Vaqif Yusifli təki.
3. Vaqif Yusiflinin müqəddəs Ədəbiyyat kəbəsinə
qədəm qoyduğu ötən əsrin 70-ci illəri ədəbiyyatımızın
ən gur, ədəbi tənqidimizin ən saz, hətta dəbdə
olan çağlarıydı. Xatırlatmaq əbəs
olmaz. Neçə tənqidçilər nəslinin
(1930-1940; 1950-cilər; 1960-cılar; 1970-cilərin) nəinki
iş təcrübəsi, habelə ayaqda, iş başında
olması; üstəlik bir sıra dilçilər, filosof tənqidçilər,
publisistlər və daha kimlərin öz sahə
baqajlarını da götürüb ədəbiyyat-sənət,
"dil bazarçası"na müdaxiləsi
ədəbi tənqidi xeyli cəlbedici etmişdi. Bugünə
qədər də bizdə ədəbi-tənqidi prosesin
klassikasına yozulan həmin dövrün məlum hadisələri,
faktları, tənqidçi imzaları (...) barəsində
tarixi-nadir açmaq fikrim yox; əvəzində dönüb
bu dəfə əsrin sonu, 1990-cı illərə baxır,
bayaqdan bəri dil-dil ötən Tənqid meydanını
boş, kimsəsiz, çarəsiz görürəm. Bir-bircəcik, çarəsaz Vaqif Yusiflidən
özgə. T.Mustafayi yazırdı: "- 80-ci illərin
sonlarında ədəbi tənqid məkanı
büsbütün boşalmağa başlayır: - kimi siyasətə,
kimi cəm-iyyətə, və hətta iqtisadiyyata üz
alır. Əl-əlbət, "kim haradan gəlmişdisə,
oraya da getdi" (N.Cəfərov, "Ədəbiyyat və
incəsənət", 19 fevral 1988). Və
hətta tənqidin özü ədəbi jurnal və
kürsülərdə quruca karkas qoyub, bir zaman sərgərdan
düşdüyü yollardan içə - ədəbiyyatın
qoynuna qayıdır. ...bir Vaqif Yusiflidən
özgə (...). O, ədəbi mühitdə "son
mogikan" adını almışdır. Zira mogikanın
qayıtması olmur..." ("press-Fakt" qəzeti, 3-9
noyabr 1995)
4. Vaqif
Yusiflinin böyük Tənqidçilik missiyası və
bioqrafiyasının kökündə, zəminində nə
durur; onu ədəbi tənqidə gətirən, Ədəbiyyata,
cari ədəbi prosesə bağlayan və necə deyərlər,
uzun illər prosesdə şəriksiz "ağayana
ağalığ"ını təmin edən hansı amillərdir.
Birisi, şəksiz ki, Ədəbiyyat sevgisi, ədəbiyyat-sənət
istedadı, hələ orta məktəbdən şeirə-sənətə-şöhrətə
marağı, həttta aşırı marağıdır. İşimiz
yox; qoy ki, bu barədə bioqrafları danışsın.
Digər birisi - ani xatırlatdığımız
"belinskiçilik" məqamı-iddiası-iştiyaqıdır;
çox zaman bizdə Vaqif Yusiflinin kolossal Tənqid zəhmətlərini
Vissarion Qriqoryeviç Belinskiyə nisbət verməyi sevirlər. Olsun; Belinskiçilik
böyük məktəbdir, bu barədə az
sonra.
Amma mənimcə, ədəbiyyatımızda Vaqif
Yusiflini yetirən, boya-başa, ərsəyə gətirən,
başlıcası bu Ədəbiyyatın (1960-1980-ci illər
ədəbiyyatının) özüdür; məxsusən də
1960-1980-ci illər Azərbaycan yeni nəsri. Tənqidçi Vaqif Yusifli
- filolojidə namizədliyi (1979) və əsasında ilk
kitabı "Nəsr: konfliktlər, xarakterlər"
monoqrafiyasından (1986) başlayır. Elçin
yazırdı: "Vaqif Yusiflinin monoqrafiyası
bügünkü ədəbi prosesdə bəlkə də
aparıcı rol oynayan nəsrimiz və nəsrimizin müasir
inkişafı müqabilində nisbətən zəif irəliləyən
tənqidimiz üçün əhəmiyyəti ola biləcək bir tədqiqatdır..."
Vaqif Yusiflinin Tənqidçi mövqeyi və imici monoqrafiyada
və bu məqamın onu gətirib
çıxardığı ədəbi-tənqidi praktikada
("Azərbaycan" jurnalı, 1979-cu ildən), ədəbi
mübarizə və polemikalarda, estetik və ideoloji mücadilələrdə,
hər dəfə sağdan və ya soldan aldığı zərbələrdə(n) formalaşdı,
yetişdi, bərkidi; getdikcə o, ayağını Ədəbiyyat
torpağına daha da möhkəm basdı... Bu,
məsələnin prozaik tərəfi.
Poetik ilham tərəfi də var. Deyərdim, Vaqif
Yusiflini Vaqif Yusifli edən daha bir amil onun böyük poeziya
sevgisi, Məhəmməd Füzuli məcnunluğudur. Yalnız son kitablarından
birisi "Azərbaycan qəzəli"nin
(2018) ədəbiyyatımızda qəzəlin yeri, təşəkkülü,
dünəni, bugünü və əbədiyyəti barəsində
populyar tədqiqatını anıb bunu demirəm. İş belə gətirmiş ki, elə ki bizdə
ədəbi tənqid məsələsi gündəmə gəlir
(Mirzə Fətəlidən beləsinə) nədənsə
dönüb ədəbiyyatımız bir daha Füzuli məqamına
qayıdır. Yaxından tanıyanlar
V.Yusiflinin Füzuli qəzəllərini necə əzbərdən
deklamasiya etdiyinə, M.Füzuliyə nə qədər
aşina olduğuna canlı şahiddirlər. Və təkcə "Azərbaycan qəzəli"
əsərində yox ki; ümumən Vaqif Yusiflinin şeir-sənət
zövqü, şeir təsəvvürləri "M.Füzuli
qazanı"nda bişib də müasir şeirin xidmətinə
yönəlmişdir desəm, mənimcə yanılmaram.
Nə olsun ki, biz tənqidçinin şeirdə modern və postmodern
dalğalar önünə ədalar göstərib
çağdaş hökmlər verdiyinə hər dəm
qailik; bu konuda ayrıca tədqiqatı var ("Modernizm və
postmodernizm"). Vaqif Yusifli öndə Rəsul
Rza olmaqla Azərbaycan novator şeirinin XX yüzil boyu daima gəlişməsinin
baş tədqiqatçılarındandır. Doktorluq işi və əsasında olduqca sanballı
"Poeziyamızın yolları və illəri - 1960-2000-ci
illər" (2009) monoqrafiyasında Vaqif Yusifli XX yüzil Azərbaycan
şeir xəritəsində, demək olar ki, baş çəkmədiyi
ünvan, döymədiyi qapı, yormadığı yollar
qoymayıbdır. Vaqif Yusifli həm də bu şeirin
neçə çağdaş klassikinə (Rəsul Rza, Fikrət
Qoca, Məmməd Araz, Musa Yaqub, Nəriman Həsənzadə)
ayrıca kitab bağlayıbdır. Bütün
bu modern şeir çabalarından sonra da iqrar etməkdə
israrlıyam. Tənqidçinin poeziyaya
yanaşma meyarı, şeir ölçüsü hər yerdə
M.Füzuli ülgüsü olaraq qalır. Mirzə Cəlilin
"Molla Nəsrəddin"in birinci sayından sonuncu
sayına M.Füzuli barəsində söylədiyi fikri
anıb, təkrarlamaq da olar: yaradıcılığının
ilk təməlindən son yazılarınacan M.Füzuli həmişə
Vaqif Yusiflinin yanında olubdur.
5. Vaqif Yusifli tənqidinin xarakteri.
1960-1980-ci illər Azərbaycan ədəbi tənqidinə
dair tədqiqatımda (1990) dövrün tənqidçi
üslubları, təmayülləri sırasında Vaqif
Yusifli tənqidini böyük ustadımız Yaşar Qarayevin
flaqman olduğu estetik-nəzəri tənqidə aid edirəm. Və digər
estetik-sosioloji və estet-dilçi təsniflərdən onunla
fərqləndirirəm ki: bu tənqid predmetlə işlərkən,
başlıca olaraq sosioloji mündəricəsində, yaxud
Dil-ifadə-kod mahiyyətində deyil, Ədəbiyyatı
öz (iç) kateqoriyalarında (ideya, mövzu, qəhrəman,
xarakter, bədii konflikt, janr, üslub, bədii ifadə,
"izm" təzahürləri və s.) axtarır. Tənqidçi sosiolojini axtaranda cəmiyyət mənzərələrinə,
Dil-ifadə-kod tərkibinə aludə olanda hər hansı
digər kontekstlərə (kodlara) çıxırsa, estetik-nəzəri
kateqoriyalar ədəbiyyatın öz Tekst həqiqətinə
aparır. Kontekstlər dəyişir,
Ədəbiyyata qalan yenə Tekst olur. Odur
ki, bu tənqidin zəmin tapdığı ədəbiyyat
(1960-1980-ci illər ədəbiyyatı) bugün artıq yoxsa
da, Vaqif Yusiflinin simasında modeli yenə də qalır.
Sonuncu mogikan kimi.
6.
Belinskiçilik.
Azərbaycan ədəbi tənqidinin əsr
yarımlıq gəlişməsi boyu, diqqət eləsək,
hər bir tənqidçinin işində, fəaliyyətində
belinskiçilik həvəsi, duzu, iştahı həmişə
olmuşdur. Amma axıracan belinskisayaq tənqidçi
uzunömürlüyü də hər kəsə nəsib
olmur. Vaqif Yusifli Ədəbiyyatda belinskiçiliyin
başlıca sirrini doğru duymuş, fəhm etmişdir;
daima ədəbiyyatda olmaq, cari ədəbi prosesdə və
proseslə yaşamaq! Düz yarım əsrdir
ki, bu formul Vaqif Yusiflinin ədəbiyyatda olmaq-yaşamaq tərzi,
əzmidir. Ədəbi proses faktları, hadisələr,
tendensiyalar, saysız sayda imzalar, əsərlər, kitablar, nəşrlər,
ədəbiyyat və ədəbiyyat-ətrafı, ədəbi
münaqişələr, polemikalar, ədəbi mübarizələr...
Tənqidçiyə yaxşı bəllidir,
faktolojini cızmadan çağdaş ədəbiyyatda (ədəbi
prosesdə) və Ədəbiyyatda (sənətdə) nələr
baş verdiyini biləməzsən. Kimlər
gəlir, kimlər gedir bu dünyaya, bu dünyadan hali olamazsan.
Ötəsini, gələsini, qalasını duya, dəyərləndirəməzsən...
Bununçün daim ayaqda, postunda, işgüzar
olmalısan; zatən əlinə qələm alalı, Vaqif
Yusiflinin işgüzar olmamağa şansı, fürsəti,
heç haqqı da olmamışdır. Zəhmətkeş
olmalısan; "ilham atları"nın
nazına, tozuna, bəzən hətta təpkisinə də
dözməlisən. Bununçün gərəkdir Ədəbiyyat-sənət
ölçülərində dürüst, tələbkar,
güzəştsiz ola, subyektiv məqamlarda
da obyektiv olmağı bacarmalısan; ədəbi mühitə,
ədəbi cameəyə, ədəbi dairələrə,
kimə-kimsənəyə deyil, yalnız və yalnız
Ədəbiyyata hesabatını verməlisən. Asan deyil;
otuz il, əlli il ərzində heç
asan deyil. Vaqif Yusifli olmaq da asan deyil. Bu ki, Vaqif Yusiflinin tənqid yazılarının
iziylə gedib son yarım əsr Azərbaycan ədəbiyyatının
canlı praktikasının stenoqramını çıxarmaq
olar.
7.
Böyük tənqid irsi.
Vaqif Yusiflinin çağdaş ədəbiyyatımıza
xidmətləri böyükdür. Xatırlatdığım kimi: Azərbaycan
yeni nəsrinin təzəliyindən söz açan tədqiqatı
(namizədlik işi), ayrıca monoqrafiyası ("Nəsr:
konfliktlər, xarakterlər", 1986). Çağdaş
Azərbaycan poeziyasının formalaşması, səciyyəsi,
poetikası, tendensiyalarından bəhs edən tədqiqatı
(doktorluq işi), ayrıca monoqrafiyası ("Poeziyanın
yolları və illəri - 1960-2000-ci illər", 2009).
Ünlü Azərbaycan şairlərinin
yaradıcılığını araşdırıb
tanıdan monoqrafik tədqiqatları ("Məmməd Araz
dünyası", 1994; "Ürəyimi sərdim günəşə
(Fikrət Qocanın yaradıcılığı)", 1997;
"Fikrət Qoca-70 il", 2005; "Yaxşı ki sən
varsan (Musa Yaqubun yaradıcılığı)", 2007;
"Rəsul Rza və müasir Azərbaycan poeziyası",
2010; "Şeirimizin Nərimanı (Nəriman Həsənzadənin
yaradıcılığı), 2011). Elçin
yaradıcılığını vərəq-vərəq səhifələyən
(Cavanşir Yusifli ilə birgə) orijinal əsəri - "Bu
nə sehirdir belə (Elçin haqqında əlli altı
söz)", 1999. XX əsr klassiklərindən,
çağdaş şeirin, müasir nəsrin korifeylərindən
danışan onlarla portret oçerkləri, aktual problemlərini
qabardan icmal və problem-məqalələri.... Azərbaycan
romanının təşəkkülü, inkişaf yolu,
bugünündən söz açan roman tədqiqatı
("Böyük kitab" // "Azərbaycan" jurnalı,
2014, ¹ 9, 10, 11). Bütün bu zəngin yaradıcılıq
arsenalı ilə yanaşı, Vaqif Yusiflinin Azərbaycan ədəbiyyatı
və ədəbiyyatşünaslığına ən
ümdə töhfəsi bilavasitə ədəbi proses
yazılarıdır. Vaqif Yusiflinin Azərbaycan
nəsrinin, poeziyasının, dramaturgiyasının, ədəbi
tənqidinin problemlərinə dair irili-xırdalı
yazılarının sayını Vikipediya hələ
tamamlanmamış siyahılara görə 3000 göstərir.
Neyləməli ki, çox zaman cari tənqid zəhmətlərinin
bəhrəsini birbaşa hesablamaq olmur; mətbu yazılardan
çox bu işin səmərəsi çağdaş ədəbiyyatın
enerjisinə xərclənir. Hələ nə
yaxşı ki, tənqidçi cari proses yazılarının
bir coxunu kitablarına yığıb ("Tənqid
yarpaqları", 1998; "Karvanbaşı, yolun hayanadır,
1998; "Yollar hayana aparır", 1999; "Tənqid və bədii
söz", 2002; "Tənqid də
yaradıcılıqdır", 2003;
"Yolayrıcı", 2004; "Sındır qəfəsi...",
2008; "Poeziya və zaman", 2012...), kitablaşdıra
bilibdir. Müstəqillik dövrünün otuz ili
ərzində Vaqif Yusifli böyük bir tənqid irsi
yaradıbdır.
8.
Əlli yaşında cavan.
1997-ci il 30 oktyabr Azərbaycan
Yazıçılarının X qurultayı ərəfəsində
ədəbi gəncliyin Ulu Öndər Heydər Əliyevlə
görüşündə yaradıcı gənclik
haqqında məruzəni Vaqif Yusifli etdi. Bu zaman
onun 50 yaşı olsa da, bu mühüm platforma tam haqqı
idi. 1990-cı illərdə ədəbi prosesin
çaşqın, dağınıq, durğun, az qala pat vəziyyətində
olduğu çağlarda, yeni gəncliyin nəfəsini duyub,
səsinə səs verən bircə Vaqif Yusifli olmuş, yeni
imzaları ədəbiyyata təqdim edən silsilə
yazılar ("Karvanbaşı, yolun hayanadır", "Bu
sənət yolunda bir son döyüş var", "Yollar
hayana aparır", "Yeddi duyğu"...)
yazmışdı. Bir qədər cavan biz tənqidçilər
bu postu hardasa ona qısqansaq da, illər bizi aldadırdı.
Sonralar da Vaqif Yusiflini ədəbi prosesdə həmişəcavan,
bir baş bizdən yuxarı gördük. Ulu Öndərin
önündə olduğu kimi, hər dəfə, otuz il ərzində,
lap bugünəcən ədəbiyyata təzəcə qədəm
qoyan gəncliyi təqdim etmək, tanıtmaq haqqını, səlahiyyətini
özündə saxlamaqla ("Gənc şairlər,
sözüm sizədir", "Səkkiz kitab, yeddi
söz", "Ədəbi məktublar", "Yetkinlik və
yetkinliyə doğru", "Söhbət ədəbi gənclikdən
gedir", "Sındır qəfəsi, tazə
Gülüstan tələb eylə"...) ədəbi tənqiddə
"karvanbaşı" missiyasına sədaqətini
sübuta yetirdi. Vaqif Yusiflinin ədəbiyyatımıza
ən böyük xidməti bəlkə də elə hər
zaman yerində, tənqidçi postunda olmasıdır.
Bu yerdə "Belə" sisiləsindən bir postum yerinə
düşür: "Belə. Tənqiddə hər
aşiqin öz dövranı. Son sovet, milli
varlığın restavrasiyası dövrü- n.cəfərov;
müstəqilliyə keçid dövrü - t.mustafayi; əsrin
əvvəlləri qarışıqlıq dövrü - ə.cahangir;
sonrakı diletantizm dövrü - c.yusifli... Bütün
dövrlər - v.yusifli..."" (Tənqid.net jurnalı, ¹
12, 2016/2017, s. 500)
9. Tənqiddə
qocalmağın üstünlükləri.
Vaqif
Yusiflinin Tənqidçi bioqrafiyası əvvəldən
axıra, institusional olaraq ölkədə Ədəbiyyatla məşğul
olan iki qurumla - Azərbaycan Yazıçılar Birliyi və
AMEA Nizami Gəncəvi adına Ədəbiyyat
İnstitutu ilə bağlıdır. "Azərbaycan"
jurnalında Tənqid və ədəbiyyatşünaslıq
şöbəsinin müdiri (1979-dan), daha sonra baş redaktor
müavini kimi (1997-dən) çalışmış,
hazırda (2013-dən) Ədəbiyyat İnstitutunda Ədəbi
tənqid şöbəsinə rəhbərlik edir.
1976-1984-cü illərdə Ədəbiyyat İnstitutunda
unudulmaz Yaşar Qarayevin başlatdığı möhtəşəm
"Ədəbi proses" layihəsinin
iştirakçısı, illik tənqid icmallarının
daimi müəlliflərindən olmuş, 2013-cü ildə
akademik İsa Həbibbəylinin yenidən dirçəltdiyi
həmin layihənin, illlik çap olunan "Ədəbi
proses" məcmuələrinin (2013-2021) məsul redaktorudur.
Bu ki, Ədəbi tənqid yalnız həyat kredosu olmayıb,
həm faktik və praktik olaraq da Vaqif Yusiflinin iş sahəsidir.
Fənnin uğurları, real mənzərəsi,
bugün durumuna yaxşı bələd olduğu kimi, boş
yerləri, gərəklərini də bir pay artıq bilir.
Bu sarıdan Vaqif Yusifli son illərdə daha üç
vacib proyekt başlatmış, necə deyərlər,
"üç dəniz arxasına səyahəti"nə
start vermişdir. Birisi - Tənqid klassikasına ekskursdur; "Köhnə
kişilər" silsiləsindən qələmə
aldığı yazılarda memuar notları qatmaqla, ədəbiyyatda
səssiz-səmirsiz böyük izlər qoymuş "ədəbi
kişilər"in portretini cızır, bir yazıda
vurğuladığım təki: "Vaqif Yusifli tənqidçi
ömrünün müdrik çağlarını
yaşayır və o işləri görür, o
yazıları yazır ki, ədəbiyyatımızda ondan
özgəsi, istəsə də indən belə o əlçatmaz
yerlərə gedib çatammayasıdır..." (T.Əlişanoğlu, Müxbir üzvün qeydləri.
Bakı, "Elm və təhsil", 2022, s. 387)
Silsilə mətbuatda dərc olunsa da, hələ
kitablaşmamışdır. İkinci birisi,
"Bölgələrdə ədəbi həyat"
(Bakı, "Elm və təhsil", 2017) layihəsidir; bundan
başqa həmin sıradan daha iki kitab işıq üzü
görmüşdür: "Şabranda ədəbi həyat"
(Bakı, "Elm və təhsil", 2019), "Sumqayıtda ədəbi
həyat" (Bakı, 2019). Niyyət -
"Ədəbiyyatın əyaləti olmur" həqiqətini
bir daha təsbit etməkdən, bu ki, paytaxtdan kənara
çıxıb, çağdaş Azərbaycan ədəbiyyatının
heç kəsin bələd olmadığı qədər,
getdikcə genişlənən coğrafiyasını mətbu
tanıtmaqdan ibarətdir. Üçüncü birisi -
yenə də ədəbi gənclik haqqında silsilə
yazılar ("Qanadlandıq uçmağa",
"Doxsanıncılar", "Sonuncular - İkiminincilər"...),
yeni-yeni imzaların kəşfi, ədəbi prosesə təqdim
olunmasıdır; zira Vaqif Yusifli tənqidçi
ömrünün sınırları uzunu tamamən əmin
olmuşdur ki, "kəşflər"i, yeni imzaları, təzə-təzə
fəthləri olmadan bir ədəbiyyatın sabahı da
olamaz.
Vaqif Yusiflinin 75 yaşı tamam olur. Filoloji doktoru, dosent, AMEA
Nizami Gəncəvi adına Ədəbiyyat İnstitutunda
şöbə müdiri, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyi Rəyasət heyətinin üzvü, Azərbaycanın
əməkdar jurnalisti, Əməkdar mədəniyyət
işçisi (2003), Tərəqqi medalı (2018), Beynəlxalq
Rəsul Rza mükafatı və Məmməd Araz ədəbi
mükafatı laureatı, Vaqif Yusifli cəmiyyətdə
tanınan insandır. Mötəbər məclislərdə,
teleekranlardan çıxışları, ədəbi aləmdə
nüfuzu, geniş oxucu auditoriyalarında
populyarlığı, məxsusən ədəbi gəncliyin
sevgi və sayğısı... Yaşı əbədiyyətlə
ölçülən Ədəbiyyat üçün 75
yaş nədir ki?! Vaqif Yusifliyə
alternativsiz Tənqidini verdiyi uzun-uzun Ədəbiyyat
ömrü diləyirəm.
Tehran ƏLİŞANOĞLU
Ədəbiyyat qəzeti.- 2023.- 21 aprel.- S.8-9.