Prezident İlham Əliyevin
Qərbi Azərbaycana
Qayıdış Konsepsiyası:
məsuliyyət və
vəzifələrimiz
Zəngəzura da, əlbəttə ki, qayıdacağıq,
amma sülh yolu ilə...
İlham Əliyev
Qərbi Azərbaycana məxsus ədəbiyyatın, bu böyük ədəbi-tarixi
irsin öyrənilməsi
ədəbiyyatşünaslığın
ciddi problemi və predmeti olsa da, əslində, onun sədlərini aşan bir mövzudur.
Məsələn, “Zəngəzur
Azərbaycanın zəngin
guşəsidir” ifadəsi
gəlişigözəl söz
olmadığı kimi,
onun metafizik etimalogiyası təəssüf
ki, bu günə qədər geniş təbliğ olunmamış,
lokal hüdudları qıraraq geniş düşüncə ərazilərinə
adlamamışdır. Bu qədim
və tarixi əraziyə məxsus gözəlliklərin arxasında
dayanan hekayələr
(!) sənət dili ilə geniş və panoramlı təsvirini tapmamışdır.
O hekayətlər
ki, İrəvanla, Zəngəzurla
bağlı tarixin canlı şahidləridir,
danışan abidələrdir,
böyük mənəvi
irsdir, tarixi məxəzdir. Ötən
il, dekabrın 24-də Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyev
Qərbi Azərbaycan İcması ilə görüşdə etdiyi
çıxışında vurğunu məhz bu amillərin üzərinə salaraq bildirmişdir: “Qərbi Azərbaycan bizim tarixi torpağımızdır,
bunu bir çox tarixi sənədlər təsdiqləyir,
tarixi xəritələr
təsdiqləyir, bizim
tariximiz təsdiqləyir.
Ancaq əfsuslar olsun ki, ermənilər Qarabağdakı kimi, Qərbi Azərbaycanda da bizim bütün tarixi, dini abidələrimizi
yerlə-yeksan ediblər,
dağıdıblar, azərbaycanlıların
tarixi irsini silmək istəyiblər,
ancaq buna nail ola bilməyiblər.
Çünki tarix
var, sənədlər var, xəritələr
var. Bu binada nümayiş
etdirilən, XX əsrin
əvvəllərinə təsadüf
edən xəritə bir daha onu
göstərir ki, Qərbi
Azərbaycan tarixi Azərbaycan diyarıdır,
şəhərlərin, kəndlərin
adları Azərbaycan
mənşəlidir və
biz yaxşı bilirik
ki, indiki Ermənistan ərazisində tarix boyu Azərbaycan xalqı yaşayıb.
İndi əsas vəzifə
ondan ibarətdir ki, dünya ictimaiyyəti də bunu bilsin.
Artıq bu istiqamətdə işlər
başlamışdır. Ancaq,
əminəm ki, icma bu işləri daha məqsədyönlü
şəkildə və
nəticəyə hesablanmış
tərzdə aparacaqdır”.
Prezident İlham Əliyevin
Qərbi Azərbaycan məsələsini, bu tarixi torpaqlara qayıdış konsepsiyası
ilə müəyyən
çağırışlar səsləndirməsinin əsasında
yeni milli təfəkkürün, təzələnən diskursun
və məfkurə dalğasının düşüncədə
və əməldə
ifadəsini görmək
istəyi dayanır. Çünki ədəbiyyat
hər zaman ideoloji işin əsas tərkib hissəsi sayılıb. Hər bir tarixi hadisə
ideoloji və siyasi fakt olaraq
yalnız tarixi şəraitin məhsulu olmayıb, həmçinin
milli siyasi, ədəbi
və fəlsəfi düşüncənin nəticəsi
olaraq meydana çıxıb. Məsələn,
bizdə milli dövlətçilik
ideyasının tarixi
uzağa getməsə
də, milli mənlik şüurunun yaranmasının
aspektləri bədii düşüncəyə söykənib.
Bu mənada, Qərbi Azərbaycana qayıdışla
bağlı Prezidentin
təşviq etdiyi işlər sadalanacaq faktların bir kontekst daxilində araşdırılması üçün
metodoloji zəmin rolunu oynaya bilər:
Qərbi Azərbaycanın
tarixi yolunun: yaranmasından - işğal
dönəminə; qurtuluşdan
- bərpa dönəminə;
deportasiya olunmuş insanların taleyindən -
qayıdış qismətinə
qədər hər məqam hərtərəfli
tədqiq və ehtiva olunmalıdır.
Qərbi Azərbaycana
məxsus ədəbiyyat,
sənət ümumən
Azərbaycan ədəbiyyatının
axarına öz kökləri, tarixi təcrübəsi, estetik
bazası ilə daxil olub. Bu estetik dərinliyin cəmiyyət, mədəniyyət,
ədəbiyyat və
sənətdə kəsb
etdiyi məna baxımından sərhədlərini
təyin etməyə
ehtiyac var. Ermənilərin
bu torpaqları neçə sahiblənməyə
çalışmaları, dağıdıcılıq faktoru,
insanların öz ərazilərindən sürgün
olunması kimi acı reallıqla üz-üzə qalması
yaxın tariximizin fəci proseslərindən
biridir. Bu ağrını
yaşayan insanların,
sənət adamlarının
həyatı, şüuru
və davranışında
hansı dəyişmə
və çevrilmələr
qərar tapıb... - ədəbiyyat və sənətin, bütövlükdə
humanitar təfəkkürün,
o sıradan sosioloji, psixoloji, kulturoloji, sənətşünaslıq, filoloji
və bu kimi digər sahə araşdırmalarının
da əsas predmetini təşkil etməlidir. Sadalanan məsələləri
dövriyyəyə gətirməklə
bu istiqamətdə
yeni estetik dönəmin
başlanacağına rəvac
verə bilərik. Qeyd edək ki, bu məsələni daim diqqətdə saxlayan Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Administrasiyasının Siyasi
partiyalar və qanunvericilik hakimiyyəti ilə əlaqələr şöbəsinin müdiri
Ədalət Vəliyevin
təşəbbüsü ilə artıq bir çox elmi-mədəni-ictimai işlərin
icrasına başlanılmışdır.
Əsas məqsəd
nə olmalıdır?
- Azərbaycanın
qədim mədəniyyət
mərkəzi olan İrəvanın tarixi-etnoqrafiq
özəlliklərinə diqqət
yönəltmək;
- İrəvanın
folklorunu, dil özəlliklərini tədqiq
etmək;
- Burada yetişən məşhur
şairlər, nasirlər,
elm və mədəniyyət
xadimlərinin irsini dövriyyəyə gətirmək;
- Azərbaycanlıların
İrəvandan - öz
dədə-baba torpaqlarından
deportasiya olunduqdan sonra Zəngəzurla bağlı yaşadıqları
həsrəti, onların
yaşam fəlsəfəsini,
mənəvi tutunma məqamlarını bədii
təcəssümün predmetinə
çevirən mətnlərin
meydana çıxmasına
təşviq etmək;
- Belə bir zərurəti həmçinin, Qayıdışla
bağlı görüləcək
işlər sırasında
- Ədəbiyyat və
Sənətin qarşısına
məsuliyyət yükü,
borc olaraq qoymaq;
- Qərbi Azərbaycana məxsus ərazi-inzibati bölgələrin
tarixi coğrafiyasının,
onlara aid toponimlərin linqvistik açılışını vermək, ədəbi-mədəni
abidələri tarixi nöqteyi nəzərdən
tədqiq predmetinə
çevirmək;
- Qərbi Azərbaycanda doğulub yetişən insanların
adət-ənənələrini, Zəngəzurun özü
və insanlarının
taleyini zamanın reallıqları əsasında
qiymətləndirmək;
- Ölkə başçısı, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin Zəngəzura
qayıdışla bağlı
gördüyü konseptual
işləri ideoloji təməl olaraq prioritetə çevirmək
və s.
Artıq Zəngəzura
qayıdışla bağlı
xalqın içindəki
ümid işartıları
görünməkdə, inamlı
gələcəyə yön
almasına rəvac verilməkdədir. Bu inamı
qazandıran 44 günlük
Zəfər savaşı,
bir günlük
antiterror əməliyyatı zamanı nail olduğumuz üstünlüklər oldu.
Bu proseslərdən sonra
Zəngəzur amilinin
ədəbi fikirdə
inikası necə reallaşdı? Neçə
onillik təqib və təzyiqlər altında inildəyən,
yurdundan perik düşməyə vadar
olan insanların ovqatında hansı təbəddülatlar baş
verdi? Onun məğlub və kədərli tərənnümündən,
pessimist ruh halından
sevinc, fərəh işartıları necə
boy göstərməyə başladı? Baş verənləri ədəbiyyat
hansı səviyyədə
bədii təcəssüm
predmetinə çevirəcək?
Bir model olaraq Azərbaycan
nəsri, poeziyası,
elmi-nəzəri fikri,
yaxud digər sənət sahələri
bunu necə ifadə eləyəcək?
Ölkə başçısının
çıxışında səsləndirdiyi fikirlər
qələmin müqəddəs
vəzifəsini yenidən
bizim yadımıza salır. Nələr etməli olduğumuzla bağlı istiqamətlər
verir, hansı yöndə işləmək,
faydalı olmaq lazımlığını ali
məram olaraq qarşımıza qoyur:
“Bu gün azad edilmiş torpaqlarda yaşayırıq, qururuq,
yaradırıq, dağıntıları
aradan qaldırırıq
və dünyaya göstərməyə çalışırıq
ki, gəlin, baxın,
gözlərinizi açın,
bu vəhşilikləri
törədən sizin
sevimli erməni xalqıdır. Bu cinayətləri
hansısa yad planetdən
gələnlər yox,
sizin sevimli və himayəniz altında olan erməni xalqı törədib, məscidləri
dağıdıb, tarixi
abidələri dağıdıb,
qəbirləri dağıdıb,
olmazın vəhşiliklər
edib. Eynisini onlar Qərbi Azərbaycanda da ediblər.
Sadəcə olaraq, dünya ictimaiyyəti bunu görmür, ya da ki, görmək istəmir. Necə ki, Qarabağda erməni vəhşilikləri faktiki
olaraq heç kim tərəfindən təsdiqlənmirdi. Halbuki
iki dəfə
ATƏT-in faktaraşdırıcı missiyası o vaxt işğal altında olan torpaqlara göndərilmişdi. Ancaq
onların məruzəsinə
baxdıqda, yenə də ikili standartlar
görürük.
Bir tərəfdən,
o vəhşilikləri, dağıntıları,
qanunsuz məskunlaşmanı
etiraf etməyə məcbur oldular, digər tərəfdən
yenə də balanslı yanaşaraq işğalçı ilə
işğala məruz
qalanı necə deyərlər, bir müstəviyə qoydular.
Ona görə Qərbi
Azərbaycanda ermənilər
tərəfindən törədilmiş
dağıntılar mütləq
dünya ictimaiyyətinə
çatdırılmalıdır. Əminəm ki, Qərbi Azərbaycan İcması Azərbaycan dövlətinin
dəstəyi ilə bunu edəcək”.
Məlumdur ki, Qərbi
Azərbaycan nisgili ötən əsrdən bu yana tək
həyatımızda deyil,
yaddaşımızda, ədəbi
təfəkkürümüzdə də davam etmişdir.
Biz bu mövzunun müxtəlif sahələr
üzrə mənzərəsini,
inkişaf dinamizmini izləmiş, Zəngəzur
mövzusunda yazılan
mətnlərə daim
həssaslıqla yanaşaraq
fikir həyatımızın
predmeti eləmişik.
İndi, son baş verən
əlamətdar hadisə
- Qərbi Azərbaycana
Qayıdış Konsepsiyasının
hazırlanması kimi
tarixi faktın bizə yaşatdığı
qürur Vətən amilinə həssaslığımızı
bir qədər də artırdı. Zənnimcə, bu konsepsiyanın məsuliyyəti
bütün istiqamətlərdə
geniş araşdırmalar
aparıb mövzunun tarixi dərkini verməyə, həmçinin
yeni təfəkkür işığında
təqdimatına, onun
səviyyə və mənzərəsini dəyərləndirməyə,
eləcə də Qərbi Azərbaycan faktoru ilə bağlı ictimai fikrin, estetik düşüncənin tarixiliyi
və müasirliyini görməyə imkan yaradacaqdır.
Zəngəzur dəhlizinin üfüqləri...
Qeyd edək ki, Qərbi Azərbaycanla bağlı tarixdə yaşananlara, deportasiya və soyqırımına
hüquqi-siyasi qiyməti
Ümummilli lider Heydər Əliyev vermişdir. Ulu Öndər
Azərbaycana ikinci dəfə hakimiyyətə
gəldikdən sonra bu məsələ onun diqqətdə saxladığı problemlər
sırasına keçmişdir.
Hələ 1994-cü il fevralın
23-də Böyük Britaniya
Kral Beynəlxalq Münasibətlər İnstitutundakı
çıxışında Heydər Əliyev bildirirdi: “Əgər tarixi faktları araşdırmalı olsaq,
onda xatırlatmalıyam
ki, indiki Ermənistan ərazisinin bir hissəsi də vaxtilə Azərbaycan torpaqları idi. Mən həmin ərazini sizə göstərə bilərəm.
O, Zəngəzur adlanır.
Bir vaxtlar bu yerlər Azərbaycana məxsus olmuş, lakin 1918-1920-ci illərdə
Ermənistana keçmişdir.
Bir sözlə, tarixə
müraciət etməli
olsaq, onda görərik ki, Ermənistan
Azərbaycana çox
şey qaytarmalıdır.
Amma indi mən onu deyirəm ki, biz Ermənistan ərazisinə,
mövcud sərhədlərə
göz dikməmişik,
onların iddiasında
deyilik. Bununla bərabər, biz öz ərazimizin bir metrini də verməyə razılaşa
bilmərik”.
Törədilən faciəyə
sonralar Heydər Əliyevin imzaladığı
fərmanlarla hüquqi-siyasi
qiymət verilməyə
başlandı, bu hadisələrin geniş miqyasda ictimailəşdirilməsi
üçün ciddi
addımlar atıldı.
Bunu dekabrın 24-də
Prezidentlə görüşdə
Qərbi Azərbaycan İcmasının sədri
Əziz Ələkbərli
də vurğuladı:
“Əslində, bu mübarizənin təməlini
1997-ci il dekabrın 18-də imzaladığı “Deportasiya
haqqında” və
1998-ci il martın 26-da imzaladığı
“Azərbaycanlıların soyqırımı
haqqında” tarixi fərmanları ilə Ulu
Öndər Heydər
Əliyev qoymuşdur.
Bu mübarizəni davam
etdirmək, sona çatdırmaq hər birimizin vətəndaşlıq
borcu və Ulu Öndərin ruhu qarşısında övladlıq
borcumuzdur”.
Onu da qeyd etmək lazımdır ki,
Heydər Əliyev o şəxsiyyətlərdən, ölkə başçılarından
olmuşdur ki, hakimiyyətdə
olduğu bunca zaman kəsimlərində yada, rəqibə
bir metr də olsun torpaq
güzəştə getməmişdir.
Belə güzəştsiz
mövqe Ali Baş Komandan İlham Əliyevin
də siyasətinin əsas xəttini təşkil edir. Qərbi Azərbaycan İcmasındakı çıxışında
ölkə başçısının
Zəngəzurla bağlı
sərgilədiyi əsəbi
notların arxasında
dayanan amil də məhz bu idi!
Torpaqdan pay olmaz! Qeyd edirdi ki, “Görün, cəmi iki il ərzində xalqımızın başına
nə qədər böyük bəlalar gətirildi. Əgər kimsə hesab edirdi ki, 1918-ci ildə İrəvanı Ermənistana
verməklə biz hansısa
daha böyük bəlalardan özümüzü
sığortalamış ola bilərdik, bax, Zəngəzurun Ermənistana
verilməsi bir daha onu göstərir
ki, bu, çox yanlış, səhv addım idi və dediyim kimi xəyanət idi. Hətta səndən güclü olan qüvvə qarşısında heç
vaxt geri addım atmamalısan, hər zaman öz hüququnu qorumalısan, xüsusilə doğma torpağını qorumalısan”.
İlham Əliyev
erməni fitnəsinə
qarşı hər
zaman ayıq, dəqiq
və qətiyyətli
ideoloji mövqe sərgiləyib. Tarixdəki
bir ibrətamiz faktı xatırlatmaq istəyirəm. Məlumdur
ki, ermənilər öz
mənfur niyyətlərini
zamanla gerçəkləşdirmək
üçün onlara
buraxılmış İrəvan
ərazisində təşkilatlanıb
böyük düşmənə
çevrildi və üstündən bir əsr keçəndən
sonra Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyev bu acı gerçəklərin
siyasi təsnifatını
tarixdə ilk dəfə
2011-ci il iyulun 5-də Dünya
Azərbaycanlılarının III qurultayında verdi: “Bizim ata-baba torpağımız olan İrəvan xanlığı,
Zəngəzur mahalı,
digər torpaqlar indi Ermənistan dövləti üçün
torpaq olubdur.
Bunlar bizim tarixi torpaqlarımızdır,
ancaq biz Ermənistana qarşı torpaq iddiası irəli sürmürük. Halbuki,
sürə bilərik.
Çünki indiki Ermənistanın yerləşdiyi
ərazi qədim türk, Azərbaycan torpaqlarıdır. Əgər
onlar öz xalqının gələcəyi
haqqında düşünürlərsə,
öz siyasətində
dəyişiklik etməlidirlər.
Azərbaycanın işğal
olunmuş torpaqlarından
qeyd-şərtsiz çıxmalıdırlar
və Türkiyəyə
qarşı əsassız
ittihamlardan əl çəkməlidirlər. Əks
təqdirdə, Ermənistanın
özünün müqəddəratı
sual altına düşə bilər...”
Həmçinin BMT Baş
Assambleyasının 76-cı sessiyasındakı çıxışı
zamanı Prezident
İlham Əliyev çox
mühüm məqamlara
toxundu. Ermənilərə
məxsus ənənəvi
dini və irqi ambisiyanın konkret-tarixi səbəblərinə
diqqət yönəldən
ölkə başçısı
dünya ictimaiyyətinə
bu dövlətin nə qədər cinayətkar və cani olduğunu çatdırdı. Beynəlxalq
Hüququn bütün
normalarını, BMT Nizamnaməsində
qeyd edilmiş İnsan Haqlarını, Cenevrə Konvensiyasının
bütün qərarlarını
pozan Ermənistan dövlətinin daxili mahiyyətini bütün tərəfləri ilə
meydana qoydu. Ölkə başçısı
dünyanın gözü
qarşısında konsepsiya
səviyyəsində ifadəsini
tapmış diplomatik
səriştəsinin gücünü
sərgilədikcə, bu
güc qarşısında
erməni mifi və onların bədnam Daşnaktsutyun,
Nemesis, Andranik, Şaan
Natali kimi qum heykəlləri ovulub tökülürdü.
Bəli, zamanı
gəldi, əsassız
ittihamlardan əl çəkməyən erməniləri
xalq öz Ali Baş Komandanının əzmi və ordusunun gücü ilə öz torpaqlarından çıxarmağa
nail oldu. Həm də heç bir qeyri-humanist yanlışlığa yol
vermədən, mənəvi-əxlaqi
dəyərləri tapdamadan.
İlham Əliyev
hər zaman sülhün
tərəfində olduğunu
bəyan edib. Çıxışları hər
zaman, sülhə, barışığa
dəvət çağırışları
ilə zəngindir. Bu
gün İlham Əliyevin
qətiyyəti, əzmi
bütün dünya üçün örnəkdir.
Hərçənd, dünya
belə qətiyyətli,
güclü lider obrazını, xüsusilə
prinsipial, beynəlxalq
dəngələri qoruyan
idarəedicini o qədər
də asan qəbullana, həzm edə bilmir. Amma olsun, onsuz da başqa yolları yoxdur. İlham Əliyev bu gün min cür mürəkkəb,
xaotik, gizlin, məkrli siyasi oyunların çevrəsində
Dövlət qurur. Son
hadisə ilə isə yalnız son otuz ilin yox,
iki yüz illik bir dövrün
yaraları bütövlənir.
Parçalanan, talan olan Azərbaycan hələ Ümummilli lider Heydər Əliyevin zamanında kor Edip kimi
ayağa durub qalxmağa özündə
qətiyyət tapmışdı.
İlham Əliyev isə
Azərbaycanı ona tarixən dəymiş bütün zərbələrin
altından zədəsiz
çıxarmağı bacardı.
Gələcəyə bütöv
Azərbaycan ərməğan
etmək üçün.
Bu gün dünyada öz siyasi ambisiyası, mənfəəti naminə
xalqının qanı
və müsibətini
tərəziyə qoymağa
hazır olanlar var.
İlham Əliyev isə
şərəf və
suverenliyi, humanizm və insaniyyəti liderlik fəaliyyətinin
ana xəttinə çevirib.
İlham Əliyev nəyə
çalışır? Yalnız
Qarabağı bütöv
şəkildə geri
almağa, Azərbaycanın
bütün torpaqlarında
Konstitusiya quruluşunu
bərpa etməyə
deyil, həm də müharibələrə
son qoymağa, sülhə
nail olmağa çalışır.
Azərbaycan hakimiyyətinin,
Ordumuzun Qarabağda apardığı bütün
əməliyyatların, eləcə
də son lokal
antiterror tədbirlərinin kökündə bu amil dayanırdı. Müharibəyə
son qoymaq! Çıxışlarında
bu hərəkatların
mülki əhaliyə
qarşı olmadığını
dönə-dönə bəyan
edir, bunun əyani sübutlarını
mütəmadi ortaya qoyur, dünyaya sübut etməyə çalışır ölkə
başçısı. Qarabağdakı
ermənilərə öz
vətəndaşları kimi
müraciət edilməsi,
onlara düzgün yol göstərilməsi də həmin bu missiya daxilində
dərk ediləsi prosesdir. Sülh və əmin-amanlığın
tam bərqərar olmasına
çalışmaq əzmi
bu gün İlham Əliyevin bəşər
tarixinə verdiyi böyük töhfədir!
Misir yazıçısı
Nəcib Məhfuzun
Nobel alarkən etdiyi çıxışda belə
fikirlər yer alırdı: “Bizim sivil dövlətlərin rəhbərlərindən və
onların sahibkarlarından
əsl sıçrayış
etməyi, müasir dünyaya yeni, qərəzsiz
baxışla baxmağı
tələb etməyə
haqqımız və borcumuz var. Əvvəllər
hər bir lider yalnız öz millətinin mənafeyi naminə hərəkət edirdi, qalanlarına rəqib və ya istismar
obyekti kimi baxır, öz üstünlüyündən və
şəxsi şöhrətindən
başqa bütün digər dəyərlərə
etinasız yanaşırdı.
Bunun adı ilə əxlaq dağıdılıb,
prinsiplər pozulub, ləyaqətsiz üsullara
haqq qazandırılıb,
saysız-hesabsız insan
ölümə məhkum
edilib. Yalan, hiylə, xəyanət və qəddarlıq bəsirət möcüzəsi
kimi ehtiram edilir, böyüklüyün
sübutu kimi görülürdü. Bu gün
yanaşma kökündən
dəyişməlidir. Bu gün
sivil liderin böyüklüyü onun
dünyagörüşünün qlobal xarakterinə və bütün bəşəriyyət qarşısında
məsuliyyət hissinə
görə qiymətləndirilməlidir.
Danışmaq yetər,
hərəkət etmək
vaxtıdır. Beynəlxalq
soyğunçuların və
vicdanı pis insanların dövrünü
bitirməyin vaxtıdır.
Biz bütün dünyanın
yaxşılığını düşünən liderlər
dövrünə qədəm
qoymalıyıq”.
Hər halda bu gün qürur
duymalıyıq ki, kimlərinsə
utopik şəkildə
arzuladığı sivil
lider obrazı - böyük şəxsiyyət,
güclü siyasi rəhbər, tək ölkəsinin deyil, dünyanın yaxşılığını
arzulayan, bunu bəşəriyyət qarşısında
məsuliyyət kimi dərk etdirməyə çalışan insanın
rəhbərlik etdiyi ölkədə yaşamaq
bizim nəsibimiz olub və Ali Baş Komandan İlham Əliyev bu ali dəyərləri, mənəvi-əxlaqi keyfiyyətləri
özündə ehtiva
edən şəxsdir!
Ölkə başçısının
ötən günlərdə,
oktyabrın 17-də “Füzuli
Şəhəri Günü”ndə Füzuli
şəhərinə köçmüş
sakinlər və rayon
ictimaiyyətinin nümayəndələri
ilə görüşündə
Zəngəzurla bağlı
Ulu Öndərin fikrinə,
mövqeyinə istinadən
səsləndirdiyi fikir
bunun bir daha sübutu oldu: “Zəngəzura da, əlbəttə ki, qayıdacağıq,
amma sülh yolu ilə. Mən demişəm, məni bəziləri ittiham etməyə çalışırlar, mən
dedim ki, biz oraya tanklarla yox, minik maşınları ilə qayıdacağıq”.
Ölkə başçısının
Zəngəzurla bağlı
mövqeyi əvvəldən
elə bu olub. Bir il öncə Qərbi Azərbaycan İcmasında çıxışında
vurğulayırdı ki, “Biz hüquqlarımızı sülh
yolu ilə təmin etmək istəyirik və yenə də deyirəm, bütün konvensiyalar bu hüququ tanıyır.
Ona görə buna nail olmaq
üçün biz, o cümlədən
beynəlxalq müstəvidə
daha fəal olmalıyıq.
Biz birgə səylərlə Qərbi
Azərbaycana Qayıdış
Konsepsiyasını da işləməliyik.
Qarabağ münaqişəsi
həll olunandan sonra indi bizim
gündəliyimizdə duran
məsələ budur.
Əlbəttə ki, Qarabağ
münaqişəsi həll
olunmayana qədər bu haqda danışmaq
bəlkə də tez idi. Ancaq,
məncə bu gün biz vaxt itirməməliyik. Qayıdış
Konsepsiyası hazırlanmalıdır.
Yenə də bu, necə deyərlər,
sülhsevər konsepsiya
olmalıdır. Biz bütün
beynəlxalq konvensiyalarda
bizə məqbul olan müddəaları götürüb bunun əsasında öz hüququmuzu tələb etməliyik”.
Göründüyü kimi,
İlham Əliyev fərqli
yol tutur və tutduğu yolla əslində xalqın əsrlərlə
qazandığı nəcib
xalq statusunu də təhdid və zərbələrdən
qorumuş olur, onu erməni daşnakları, faşist
təfəkkürlü terrorçularla
eyniləşdirmir. Onlar
kimi davranmamalı, onlar kimi danışmamalı
olduğumuzun ən böyük örnəyini
Ali Baş Komandan
İlham Əliyev birinci
elə özü meydana qoyur. Bu mənada İlham Əliyev
bu gün insanlığın, bütövlükdə
bəşəriyyətin düşmənlərinə
qarşı vuruşur.
Onun hədəfi yalnız mənfur düşmən deyil, həm də bütün insanlığa
qənim kəsilən
qüvvələrdir, silahı
yalnız hərbi texnika deyil, həm də insani, humanist ideyalardır.
Böyük Mirzə Ələkbər Sabirin dediyi kimi, “Kim ki, insanı sevər, aşiqi-hürriyyət olur,
/ Bəli, hürriyyət
olan yerdə də insanlıq olur”!
Sülh istəyi
və insanlıq ləyaqətini bir araya cəm edib öz liderlik
tərcümeyi-halının əsas xəttinə çevirməyi bacaran Azərbaycanın gücü
- İlham Əliyev bu
əzmlə ən uzaq tarixləri yaxına gətirir, ən əlçatmaz arzuları reallığa çevirir. Və bu yaxınlaşan uzaqlıqlardan bir də açılacaq Zəngəzur dəhlizinin
üfüqləri görünür...
Elnarə Akimova
YAP İdarə Heyətinin
üzvü,
filologiya elmləri
doktoru, dosent,
AMEA Nizami Gəncəvi
adına
Ədəbiyyat
İnstitutunda şöbə
müdiri
Ədəbiyyat qəzeti. - 2023. - 30 dekabr,
¹ 51. - S. 4-5.