Söz pərvanəsi
Tofiq Nurəlinin ötən kitablarından
birinə yazdığım
ön sözdə onun şeirlərinə
"yaza bilmədiyim şeirlərim" demişdim.
Yazmaq istədiyim, yaza bilmədiyim şeirlərim.
Budur, yenə bir kitablıq təptəzə şeirlərim
qarşınızdadır - yazmaq istədiyim, yaza bilmədiyim şeirlərim. Yenə də zəhmət şəkib mənim əvəzimə bu şeirləri Tofiq yazıb sizlər üçün.
Mən Tofiqi çox istəyirəm.
Lap gənc yaşlarımızdan
bir yerdəyik. Ona yaxşı bələdəm,
özüm kimi tanıyıram onu. Öz naqis cəhətlərimdən
zəhləm gedir, Tofiqisə zəif cəhətlərinə görə
də çox istəyirəm. Məsələn,
tərslik səviyyəsinə
çatan prinsipiallığına
görə. Məsələn,
ifrat dərəcədə
düzlüyünə və
təmizliyinə görə.
Tofiq ilk baxışdan
qaba və kobud adam təsiri
bağışlayır. Təkrar
edirəm, ilk baxışdan.
Şeirləri isə
ilk misradan kövrəkliyi
və titrəkliyi ilə diqqəti cəlb edir. Amma bir də görürsən
ki, vulkan püskürdü:
Qələm qan-qan deyir yenə
Misralar qan içindədi...
Sözlər kəsik
başlar kimi
Qanlı meydan içindədi...
Nurəlinin sözə
münasibəti, sözə
həssaslığı az
qala Füzuli dərəcəsindədir - az
qala Füzuli məqamına çatır.
Buyurun:
Bu söz nə yaman göynəyir
-
Yarasına duz basılıb...
Bir sevgi ölüb bu sözdə -
Bir qız ordan özün asıb.
Elə bu da söz haqqındadır:
"Söz ilk nidadan bəri allahın nəfəsidi.
Şairlər yer üzündə sözün
pərvanəsidi..."
Daha başqa bir şeirdə:
Söz yiyəsi
dünya boyu -
Ölüm ilə baş-başadı...
Sahibini söz öldürür,
Sahibini söz yaşadır...
Bu isə "Kişi sözü" şeirindəndir: "Kişinin
dediyi söz də kişidi - Qoyub atmaq olar
güllə yerinə..."
"Postmodernizm"
şeirindən hələ
bunu demirəm: "Köhnəldim, İndi sanki
Mən söz avarasıyam; Raketlərin yanında Bir at arabasıyam".
Yox, söz avaraları heç vaxt köhnəlmir, söz modabazları, söz dəllaları tez köhnəlir - dəbə minməkləri
ilə nimdaş olmaları, cındıra dönmələri bir olur.
Tofiq isə, həqiqətən, fikrin ən yüksək mənasında söz avarasıdır - sözün
üstündə əsir,
ən zərif, ən incə mətləbləri ustalıqla
sözə çevirə
bilir, sözlə ən əzəmətli heykəllər yapa bilir, ən əsrarəngiz mənzərələr
yaradır.
Ədəbi abidələrin
əsas tikinti materialı sözdür. Tofiq isə bu materialdan ustalıqla istiadə etməyi bacarır - hər sözü yerində, məqamında,
lazım olan ölçüdə divara
hörə bilir. Aydındır ki, işinə
belə məsuliyyətlə
yanaşan usta heç vaxt səhlənkarlığa yol
verməz və hansı üslubda, hansı formada, hansı mövzu və məzmunda yaratmağından asılı
olmayaraq, yaratdığı
abıdələr həmişə
dəyərli olacaq və göz oxşayacaq.
Gözəl yaz havalarını, şaxtalı
havalarda gün işığı altında
bərq vuran bəyaz qarı, yarpaqları, quşları,
musiqini, ulduzları, qızları nə üçün sevdiyimi bilmədiyim kimi bu şeirləri də nə üçün sevdiyimi çox vaxt özüm də bilmirəm.
Bilmirəm və heç bilmək də istəmirəm.
Sadəcə, sevirəm
- pıçıltıyla sevirəm, sakit-sakit sevirəm, kövrəlib sevirəm, qubarlanıb sevirəm, sevinib sevirəm, heyrətlə sevirəm, Tofiq kimi sevirəm. Daha doğrusu, Tofiq kimi sevmək
istəyirəm.
Maarif Soltan
Ədəbiyya qəzeti. - 2023. - 23 dekabr,
№ 50. - S. 23.