Cənnətdən gələn səs
Hekayə
Cınq...
cınq... cınq... Dünyanın ən mistik, ən
sakral, hipnotik musiqisini eşitdim bu gecə... eynilə belə
başlayırdı... cınq... cınq... cınq... İndiyədək belə bir musiqi, belə bir hal,
belə bir katarsis yaşamamışdım. Bu, başqa bir aləm idi. Bu aləmdə hər
şey tamam ayrı bir rəngə - ilahi rəngə
boyanmışdı. Bu aləmdə hər
şey müqəddəs idi. Burada sükut öz
qulaqlarını səs gələn səmtə - göylərə
tutub musiqiyə qulaq asırdı: Cınq... cınq...
cınq...
Hə, burada sükutla bu ecazkar musiqi bir-birinin içindən
elə keçirdi ki, elə bil dayanıb sükutun səsinə
qulaq asırsan. Sükut bədən olmuşdu, musiqi ruh.
Bir-birindən aslı, bir-birinə möhtac birgələşmiş
iki ayrı varlıq. Bu aləmə qədəm
qoydunsa, addım atdınsa, sən də bu sakral
dünyanın bir parçasına çevrilirsən. Necə ki, mən bu gecə bu aləmin sehrinə
düşüb tamam ayrı bir fəzaya, ayrı bir
dalğaya köklənmişdim. Bu aləmdən
çıxmaq istəmirdim... Əgər bu
mistik məkan, bu sakral musiqi məni oradan ayrılmağa,
qopmağa qoymurdusa, İlahi, gör indi onlar özləri bu aləmdən
də o tayda, sənin yanında necə xoşbəxtdirlər.
Bəlkə də o xoşbəxtliyin cingiltisidir bu
musiqi. Müəzzin azanından, kilsə zəngindən fərqli
bir şey var idi bu zərif cingiltidə. Elə
bir şey ki, onu sözlə ifadə eləmək
mümkün deyil. Gərək orada olasan və
o dünyadan, bəlkə də cənnətdən gələn
musiqini eşidəsən. Hə, nə bilmək olar, bəlkə
də, o musiqi cənnətdəki kövsər
bulağının zərif şırıltısıdır,
bura gəlib çatanda su səsi öz formasını dəyişib
burada məhz bu cür səslənir: Cınq...Cınq...
Cınq...
***
Maşın hərəkət etdikcə yolun
sağında və solunda bəzən nizamlı, bəzən
nizamsız düzülən sinə daşlarından boylanan
şəkillər arxada qalırdı. Qəbiristanlığın
ortasından çəkilən yol ilə irəlilədikcə
mənə elə gəlirdi ki, zaman anlayışım
keyiyir. Zamana aid bütün kəlmələr
qəbiristanlıqdan o tayda qalırdı.
Məzarların sinə daşlarına
sancılmış şəkillər vaxtı gözlərinə
yığıb saxlamışdı. Maşının pəncərəsindən
şəkillərə baxanda gözlərə
yığılmış vaxtın hənirtisini hiss edirdin; hə...
məhz hənirtisini... özünü yox. Vaxtın, zamanın özü burada yox idi, ancaq o
daşlaşmış şəkillərin gözlərində
zamandan nəsə bir əlamət sezmək olurdu.
Zamansızlığın intəhasız
çöllüyündən keçib istədiyim məkana
çatdım. Maşından
düşəndə soyuq yanvar küləyi
saçlarımı qarışdırdı, əynimdəki
gödəkçənin yaxalığını əsdirdi,
elə bil, külək hirslənmişdi və bu hirsli küləyin
bumbuz nəfəsi gözlərimi yaşartdı,
üzümü, boynumu, boğazımı yandırdı.
Yaşarmış gözlərim qarşıdakı
sütunun üstündəki yazıya zilləndi:
"İkinci Şəhidlər xiyabanı".
Hirsli küləyin müşayiətilə Şəhidlər
xiyabanına üz tutdum. Addımımı qapıdan içəri atan kimi tamam
ayrı bir hissin məni çulğadığını hiss
elədim. Hələ xiyabanın girişindəydim.
Uzaqdan şəhid məzarlarını, məzarların
başı üzərində dalğalanan bayraqları
gördüm, tərifə gəlməz hisslərin ruhuma
sızdığını hiss edirdim. Məzarlığa
doğru irəlilədikcə həmin izaholunmaz hiss ruhumu ələ
keçirirdi. Ora çatanda isə ruhum indiyədək
adını tapa bilmədiyim hisslərə təslim
olmuşdu.
Şəhidlərimizin uyuduğu məzarlardan əvvəl
məni boş qəbirlər qarşıladı. Qazılıb hazır
qoyulmuş boş qəbirlər: eyni boyda, eyni
ölçüdə... Bu sırayla
düzülmüş boş məzarlara baxanda mənə elə
gəldi ki, hirsli küləyin yuvası bu məzarlardır;
küləklər məhz bu boş qəbirlərin içindən
çıxıb aləmi ağuşuna almaq istəyir. Qəbirlərin boşluğu məndə elə bir
ovqat yaratmışdı ki, özüm də
çaşbaş qalmışdım. Bilmirdim
məzarların boşluğunamı sevinim ki, nə
yaxşı bu qəbirlər boşdur, burada yatan yoxdur, yoxsa
bu boş məzarların da bir gün dolacağına, bir
şəhidin məzarına çevriləcəyinəmi kədərlənim.
İki hissin ruhuma eyni anda təzyiqi altında
şəhid məzarlarına tərəf addımladım.
Və... o müqəddəs musiqinin ilk sədalarını
eşitdim: Cınq... cınq... cınq...
Həmin an başa düşdüm ki, mən buradan
çıxa bilməyəcəm. Hə, şəhid
məzarlarının arasında, o sehrli musiqinin sədaları
altında elə bir ovqatdaydım, bir anlıq mənə elə
gəldi ki, mən həmişəlik burada qalacam. Bu musiqi dünya durduqca davam edəcək, heç
vaxt dayanmayacaq, heç vaxt kəsilməyəcək mən də
bu musiqinin sədalarıyla şəhid məzarlarının
arasında aramla, musiqinin ritminə uyğun dövrə
vuracam. Doğrudanmı, bu musiqi cənnətdən
gəlirdi?! Nə idi bu xəfif cingilti?
Elə bil ki, göylərdən yer üzünə
doğru süzülürdü bu hüznlü musiqi. Hüznlüydümü? Yox,
hüznün içində qəribə izaha gəlməz bir
şirinlik var idi; yuxu kimi bir şirinlik, mürgülü
şirinlik. Bu şirinliyin içində nə
oyaq qalmaq olardı, nə də yatmaq... bu hüznlü
şirinliyin içində ancaq mürgülü halda gəzmək
olardı. Yəni ki, şüurun qapalı ancaq üst və
alt şüurun kontaktından yaranan mürgülü ovqat...
Bu musiqinin göylərdən gəldiyi şübhəsizdir.
Başımı qaldırıb səmaya
baxıram - nəhəng qaranlığa. Bu
nəhəng qaranlığın içindənmi
süzülür bu qüssə dolu nəğmə? Üzümü göylərə dikəndə bu
musiqini daha yaxşı eşidirdim. Hə,
bu cingilti elə göylərdəydi. Düz
tapmışdım. Şəhid məzarlarının
yanındakı bayraq dirəkləri üçrəngli
şanlı bayrağı dalğalandırırdı və
ay-ulduzlu bu möhtəşəm üçrəng
dalğalandıqca bayrağı dirəyə pərçimləyən
dəmir halqalar dirəyə dəyib səs
çıxarırdı: Cınq... cınq...
cınq... Küləyin musiqi aləti dəmir
dirək və bayrağı dirəyə bağlayan dəmir
halqalardı. Külək bu musiqi alətiylə
bütün Şəhidlər xiyabanına layla
çalır. Bunu elə zərifliklə,
elə həzin-həzin edir ki, insan özünü
anasının dizinə baş qoyub uyuyan çocuq kimi hiss
edir. Şəhidlərin başı
üstündə çalınan bu layla, görəsən,
onlara necə təsir edir? Ana kitabımız deyir ki,
onlara ölü deməyin, şəhidlər diridirlər,
lakin siz bunu bilməzsiniz! Hə, əgər bu sehrli layla
altında mən özümü anasının dizində
yatan uşaq kimi hiss edirəmsə, kim
bilir, bəlkə də onlar Allahın ərşində,
xanımlar xanımının camalını seyr edirlər. Nə
böyük xoşbəxtlik, nə dərin mutluluq! Burada - bu
müqəddəs xiyabanda başları üstündə
yolunda can verdikləri üçrəngli bayraq küləklə
birləşib dalğalanaraq onlara layla çalır, o
dünyada isə əsl böyüklər onlara baxıb sevgi
ilə gülümsəyirlər. Bu necə bir
rəhmətdir?!
Cənnətlə bu dünya arasında körpü
salan bu cingiltinin fonunda xiyabanda aram-aram addımlamağa
başladım. Hər şəhid məzarının
qarşısında dayanıb sinə daşından mənə
boylanan şəkillərinə baxırdım. Gözlərimi bu diri baxışlara, bu ölməz
baxışlara zilləyib dayanmışdım. Hər şəhid məzarının
qarşısında neçə dəqiqə
dayandığımı xatırlamıram. Beş dəqiqəmi,
on dəqiqəmi, on beş dəqiqəmi?
Ümumiyyətlə, orada vaxt, zaman
anlayışı vardımı? İnsanın zaman
qavrayışı keyiyirdi, xiyaban boyu eşidilən musiqi hər
şeyi öz ağuşuna almışdı: zamanı da, məkanı
da, insanı da...
Həmişə mənə elə gəlib ki, müdrik
insanlar üçün zaman anlayışı olmur. Daha
doğrusu, onların zaman anlayışı, vaxt
qavrayışı bizim vaxt, ölçü
anlayışımızdan fərqli olur. Biz
zamanı dilim-dilim, hissə-hissə dərk edirik. Ona görə də vaxtı saniyələrə, dəqiqələrə,
saatlara, günlərə, illərə, qərinələrə,
əsrlərə bölürük. Ancaq
ariflər, müdriklər, həyatla "toqquşmuş"
insanlar üçün sadəcə İNDİ var. Nə
keçmiş, nə gələcək. Hər
şey indiyə, bu ana bağlıdır. Və
bu bağlılıq hedoist bağlılıq deyil. "Dünya üç günlükdür" kimi
fikirlərə dəstək verən yanaşma deyil.
İndini hiss eləmək, yaşamaq keçmişdən
imtina, gələcəyi inkar üstündə qurulmayıb.
İndini hiss etməyin arifanə açılımı odur
ki, öz yaşadığın anın qiymətini biləsən,
öz yaşadığın anı ilahi rəngə boyayasan.
İndini bütün gücünlə hiss etsən,
yaşasan, o indi heç vaxt keçmiş olmayacaq, gələcəyi
gətirməyəcək. Sən nəhayətsiz
indinin içində yaşayacaqsan. Vaxtı
belə demək mümkünsə, Dairəvi qəbul edəcəksən.
Həyat elə olan halda tamam başqa dalğada,
tamam ayrı frekansda yaşanır. Sən
açıq-aşkar ilahi rəhməti hiss edirsən!
Mən həmin arifanə, müdrik İndi
anlayışını sinə daşlarından boylanan şəhid
baxışlarında gördüm. Birində yox, ikisində yox,
üçündə yox, hər birində! Hər
şəhid məzarından bizə baxan gözlərdə
bunu görmək olur. Onların
baxışları o qədər diridir ki... o qədər
canlıdır ki...
yaşlısından gəncinə qədər hər
biri eyni şövqlə baxır adama. Sanki soyuq mərmərdən
baxan o odlu-alovlu baxışlar bizim dolmuş gözlərimizə,
kədərli simamıza baxıb təskinlik verir: "Bizdən
nigaran olmayın! Yerimiz çox rahatdır! Biz
zirvədəyik".
Onlar haqlıdırlar. O isti, közərən
baxışlar keçmişi də, gələcəyi də,
indinin içinə sığışdırıb gözlərində
saxlayırlar. Müqəddəs kitab deyirsə
Şəhidlər diridirlər. Deməli, onlar
bütün zamanlarda mövcuddurlar. Deməli, onlar
İndinin özüdürlər. Bizim
bütün sevincimizə, kədərimizə şahiddirlər.
Axı şəhid sözünün
kökü elə müşahidə edən deməkdir.
Məzarların
arasıyla addımladıqca qarşıda bir neçə
qara paltarlı qadın
gözümə dəydi. Qadınların
qara paltarları, başlarındakı qara örpəklər
soyuq yanvar küləyinin cənginə keçib, sağa-sola
vurnuxurdu. İrəli addımladıqca o
qadınların simasını görə bilirdim. Bir qədər də yaxınlaşdım. Onların kədərli, qüssə tökülən
üzlərində qəribə bir arxayınlıq vardır,
ötkəmlik vardı, fəxarət hissi vardı. Görəsən, bu qadınlar hansı şəhidin
valideynləri, ailəsidir? Addımı
yavaşlatdım. Onları müşahidə
elədim. Aha, soldan üçüncü məzarın
qarşısında dua oxudular. Bir az da
onları seyr elədim. İndi isə soldan ikinci
məzara yaxınlaşdılar, orada dua edib, növbəti məzara
tərəf getdilər. Bu qadınlar
bütün şəhid məzarlarının
qarşısında əllərini göyə açıb
dua edir, onların əziz ruhuna fatihə oxuyurdular. Hər şey aydın idi. Öz
oğlunun məzarını ziyarət etməyə gələn
analar bütün şəhidlərimizi öz oğlu hesab
edir, hər birinin başı üstündə fatihə
oxuyur, dualarını edirdilər. Bundan
müqəddəs doğmalıqmı var?! Şəhidlər
hər biri ayrı-ayrılıqda bu torpaq üçün
canlarını qurban etdikdən sonra bir ada çevrilmişdilər
- şəhid adına! Analar
da artıq tək öz övladlarının anası deyildilər,
şəhid anası, şəhidlərin anası idilər.
Birgələşmişdilər. Şəhidlər və onların anaları, ailələri.
Şəhid adı bir halə kimi onların
başının üstündəydi.
Bir neçə saat idi ki, Şəhidlər
xiyabanında göylərdən gələn musiqinin sədaları
altında şəhid məzarlarını və şəhid
analarını müşahidə edirdim. Bu qəribə
enerji axını məni öz ardınca aparır,
ayaqlarım iradəmə tabe olmadan mən də onlarla birgə
xiyabanı məzar-məzar dəfələrlə gəzirdim.
Telefonuma gələn zəng məni bu sakral
dünyadan qoparmağa cəhd elədi. Ekranda
"ana" yazılmışdı. Zəngə
cavab verdim.
- Hə,
ana?
- Hardasan
belə? Ağlayırsan?
- Yox. Gəlirəm bir azdan.
- Hə.
Gəl. O nə səsdi elə? Hardan gəlir?
- Musiqi səsidi.
Cənnətdən gəlir, ana, cənnətdən.
Pərviz Seyidli
Ədəbiyyat qəzeti.- 2023.- 4
fevral.- S.9.