Qəlbləri titrədən mizrab
Rəfail Tağızadənin ədəbi
yaradıcılığı uzun müddətdir ki, oxucuların diqqətini cəlb edir. Onun yaradıcılığı çoxşaxəlidir. Hansı janra
əl atırsa, orda qeyri-adi, maraqlı bir əsər ortaya qoya bilir.
Rəfail Tağızadə adi şeir yox, sözlərdən, kəlmələrdən
toxunmuş incə naxışlı, rəngarəng
ilməli həqiqi söz xalıları - söz sənəti nümunələri yaradır.
Onu başqalarından
fərqləndirən bir
çox cəhətlər
var. Ən əsası
da odur ki,
şair insanın müxtəlif emosional anlarını - sevinci də, kədəri də qeyri-adi və eyni zamanda
çox təbii təsvir edə bilir. Dilimizdə mövcud
olan adi, hər kəsin işlətdiyi sözlərdən
yeni mürəkkəb
bir aləm yaradıb oxuculara təqdim etməyi bacarir:
...Pəncərə önündə
ağac kimiyəm,
xatirə yarpaqlar
uçur havada,
ömrün payızında
bir xəzan kimi
ayrılıq səs salır yalqız odada.
Tutub boz səmanı qara buludlar,
pərdələr üşüyür
bomboz otaqda.
Səmtini itirib, yolunu azıb,
cığırlar o kövrək
yarpaq yataqda.
Payızı hamımız sevirik, onu hər kəs
gördüyü kimi
təsvir edir. Rəfail Tağızadə
isə həm də ilin sonbaharının
yaratdığı həzin
kədərin həyata,
insan varlığına
transfer edilməsini mükəmməl
izah edir. Bu da bir fərqlilik, bu da bir bənzərsizlik.
Şairin duyğularını, düşüncələrini
poeziyasevərlərə çatdırmaq
imkanı olduqca genişdir. Başqalarının deyə bilmədiyini,
görə bilmədiyini
özünəməxsus, yaddaqalan
və sevilən bir tərzdə demək bacarığı
şairin xüsusi istedadından xəbər
verir. Rəfail müəllimin poetik
fikirlərini bu dərəcədə dəqiq
və bənzərsiz
çatdıra bilməsi
Allah vergisidir məncə.
Sanki bu sözlər,
bu ifadələr ona diktə edilir, hansısa ilahi bir qüvvə
onun şeirlərini ölçüb-biçib tənzimləyir,
səliqəyə salır
və oxuculara məhz bu şəkildə
çatdırır. Lakin bununla
yanaşı, hər bir söz adamını
ətraf mühit, görüb götürdükləri
və yaşadığı
cəmiyyət formalaşdırır
da deyə bilərik. Rəfail Tağızadə də bu baxımdan
istisna deyil. Füsunkar Qarabağ torpağında
doğulub yaşaması,
bir neçə xarici ölkədə təhsilini təkmilləşdirməsi
və nəhayət, birinci Qarabağ müharibəsi iştirakçısı
olması qazi şairin insan kimi formalaşmasında və gələcək yaradıcılığında böyük rol oynayıb.
"Mən öz əsgərlərimi balalarım
qədər, bəlkə
bir az da
çox sevirdim",
- deyir keçmiş döyüşçü Rəfail
Tağızadə. Elə bu
bir cümlə onun nə qədər
dərin, genişürəkli,
qayğıkeş, mərhəmətli,
məsuliyyətli və
vətənpərvər olmasının
danılmaz sübutudur.
Eldən, obadan uzaq düşən
insan kövrək olsa da dərd,
kədər, həsrət
onu bərkidir, dözümlü edir. Rəfail müəllim
uzun müddət yurd həsrəti ilə yaşayıb.
Bəlkə də qazi olmasaydı, müharibənin dəhşətlərini
görməsəydi, yurd
itirməsəydi, el-oba
həsrəti yaşamasaydı,
belə yanğılı,
ağrılı yazmazdı:
...Bu qazi toyunda, bu
ər toyunda,
yerində oynayan süzənindən çox,
yerdən təbrik
edən gəzənindən
çox,
saqqallı gələni
bəzənəndən çox.
Bu qazi toyunda, bu
ər toyunda,
tək əl ovcun döyür çəpik yerinə,
çəliklər səs salır təpik yerinə.
Qazilər oynayır, qazilər
indi -
başları üstündə
qoltuq ağacı,
yellənir boş,
qıçsız şalvar
balağı.
Bu qazi toyunda, bu ər toyunda.
...Bu qazi toyunda, bu
ər toyunda,
çəngəllər, bıçaqlar
əllərdən artıq,
susanı danışan
dillərdən artıq...
Göylərə ucalan tək qol oynayır
yanında oynayan bir xəyal qolla,
yol gedir, yol gedir bir
kölgə yolla.
Ananın
yol çəkən gözləridi bu,
oğluna söz qoşan sözləridi
bu.
Səngərdən dağlara uzanan
ağ yol,
sonunda qaliblər dayanan ağ yol,
bu gecə yol gedən tək ayaqlılar
döyüşə səsləyir
ayaqlıları,
bu qazi toyundan, bu ər
toyundan.
Şairin şeirləri ürəyə,
ruha yaxın olduğundan onların məna qatlarına vardıqca istər-istəməz
gözlərimiz dolur. Kədərdənmi, sevincdənmi, fərəhdənmi,
yoxsa bu qədər Vətən eşqli, millət, torpaq, insan sevgili
şairin sənə,
sənin millətinə,
xalqına məxsusluğundanmı?
Bu, sözün belə izah etməyə gücü çatmadığı qürur
hissidir. Fərqi yoxdur,
əsas odur ki, oxucu şairini
şeirləri ilə
tanıyır, onunla yaxınlaşır, doğmalaşır.
Dəqiq bilirəm ki, Rəfail müəllim ya ən yaxşı
bildiyini, ya da heç kimin
və yaxud çoxunun bilmədiklərini
yazır həmişə. Çünki o, əvvəlcə yazdığı
mövzunu dərindən
dərk edib müəyyənləşdirir, sonra da sözləri
bir-birinin ardınca elə düzür ki, onun məharətinə
heyran olursan. Şairin elə "Qoru məni" şeirini oxumaq kifayətdir ki, onun istedadının və həddən artıq diqqətli müşahidə qabiliyyətinin
şahidi olaq:
Bu gecə yuxumu ərşə çəkdirən
dərdlər göy əskiyə bükəcək
məni.
Tutub öz əlimlə, dırnaqlarımla,
hələ codlaşmamış
barmaqlarımla
məni öz qanıma boyuyacaqdı.
Sonra maddım-maddım baxıb
üzümə
bu dərdi taleyə bağlayacaqdı.
Qanımı dondurub, səsimi
kəsib,
küyümü içimdə
saxlayacaqdı.
Arzular qurtarmır, güman yetişmir,
uzanan əlimə ümman yetişmir.
Sən məni dənizin üstünə çıxar,
istərsən yeriyib gedim bu yerdən.
Məni utandırma özüm-özümdən.
İlahi,
sən məni günahdan qoru,
məni utandırma gecə yanında,
bu dəniz yanında, o Ay yanında,
məni utandırma Onun yanında.
...qoru bu gecəlik
günahdan məni,
qoru bu gecəlik qınaqdan məni...
Əslində, Rəfail Tağızadə
sevgi şairidir. Onun yazdıqlarında
bir dənə də olsun sevgisiz
şeir yoxdur. Tanrıya olan imanı və sevgisi ona sevmək və sevilmək kimi gözəl neməti də bəxş edib. Vətən, doğma el-oba, ailə, gözəllik, bəşər
sevgisi yaşadır Tağızadə poeziyasını:
Götürüb gedirəm səni
özümlə
gecənin ən sakit, gizlin yerinə.
Qıymaram mən sənə
könlümdən başqa
bir baxış toxuna, yerin bilinə.
...İlahi, sən bunda cazibəyə bax!
Bu sevgi özümdən
qoparır məni.
Bu xumar gecədə bədirlənən Ay,
salıb işığına
aparır məni.
Şairin "Götürüb gedirəm
səni özümlə"
şeirindəki incəlik,
gözəllik oxucunu yaxşı mənada təəccübləndirir. O incəlik,
gözəllik, ilahi sevgi şairin özünə, eləcə
də bizə "İlahi, sən bunda cazibəyə bax!" dedirtməyi bacarır.
Yaradıcılığının ən maraqlı və məhsuldar dövrünü yaşayır
Rəfail Tağızadə. Bir zaman
Qarabağ həsrətindən
yazan qazi şairimiz indi qələbədən, Zəfərdən,
azad Ağdamdan, azad Şuşadan yazır və yazacaq da. Onun Ağdama, Şuşaya səfərindən
- cənnət Qarabağa
müqəddəs ziyarətindən
sonra yazdığı
esselər, publisistik yazılar da şeirləri, poemaları
qədər dərin mənalı və möhtəşəmdir. Məhsuldar və
çalışqan yazarımıza
- eyni vaxtda bir necə işi
mükəmməl icra
etməyi bacaran bu insana uğurlar
arzu edir və səbirsizliklə yeni əsərlərini gözləyirik.
Təranə Məmməd
Ədəbiyyat qəzeti.- 2023.-
18 fevral.- S.21.