"Bremen musiqiçiləri" Lənkəranda
Lənkəran Dövlət Dram Teatrında mövsümün son uşaq tamaşası oynanılıb. Səhnə əsəri teatrın öz repertuarından deyil, paytaxt teatrlarının birindən seçilib.
Belə
ki, Mədəniyyət Nazirliyinin
təşəbbüsü ilə Ümummilli lider Heydər Əliyevin anadan olmasının 100, Azərbaycan
peşəkar milli teatrının
yaranmasının 150 illiyinə
həsr edilmiş tədbirlər silsiləsində
paytaxt teatrlarının
regionlara qastrol səfərləri çərçivəsində
Azərbaycan Dövlət
Gənc Tamaşaçılar
Teatrının truppası
iyunun 27-də Lənkəran
Dövlət Dram Teatrının
səhnəsində "Bremen musiqiçiləri" tamaşası
ilə çıxış
edib.
Quruluşçu rejissoru Əməkdar
artist Nicat Kazımov, quruluşçu rəssamı
Telman Şıxıyev,
musiqi tərtibatçısı
İradə Muradova, rejissorları Gülnar Hacıyeva və Müşviq Əliyev, rejissor assistenti Günay Qasımova olan səhnə əsərində rolları
aktyorlardan - Anar Seyfullayev, Aygün Fətullayeva, Elşən
Şıxəliyev, Bəhram
Əliheydər, Xaliq Bəkirov, Araz Pirimov, Müşfiq Əliyev, Tahir İsmayılov,
Gülbəniz Lətifova,
Elgün Yəhyayev, Anar Səfiyev, Ramil Məmmədov, Aydın Dəmirov, Tahir İsmayılov, Nuranə Hüseynova, Gülbəniz
Mustafayeva, Hilal Dəmirov ifa ediblər.
Qrim qardaşlarının nağıl
personajları əsasında
hazırlanan musiqili tamaşa iki gəncin saf sevgisindən bəhs edən həzin bir nağıldır. Yuri
Entin və Vasili Livanov tərəfindən ssenariləşdirilən,
musiqisini Gennadi Qladkovun bəstələdiyi
əsər ilk dəfə
1969-cu ildə "Soyuzmultfilm"
tərəfindən İnessa
Kovalevskayanın rejissorluğu
ilə cizgi filmi kimi istehsal edilib.
Qərb rok-n-roll musiqisindən istifadə edilərək hazırlanan
musiqili cizgi filmi dövründə o qədər
sevilib ki, kult halına gəlib. Daha sonra sözügedən
filmin davamı olaraq 1973-cü ildə
"Bremen şəhər musiqiçilərinin
izində" və
2000-ci ildə "Yeni Bremen şəhər musiqiçiləri"
adlı filmlər çəkilib.
Cizgi filminin əsas qəhrəmanları Eşşək,
İt, Pişik, Xoruz və onların lideri Trubadurdur (dilimizə uyğunlaşdırsaq,
"Ozan" - N.H.). Onlar birlikdə
şəhərbəşəhər gəzərək tamaşa-şou
tipli səhnəciklər
nümayiş etdirirlər.
Tamaşanın başlanğıcında
onlar azadlıq sevinci, dostluq haqqında mahnı ifa edirlər. Bir müddət sonra saraya gəlib padşah, onun ailəsi və təbəələri üçün
tamaşa nümayiş
etdirirlər. Müxtəlif
maraqlı, bəzən
təhlükəli tryüklər
yerinə yetirirlər.
Gənc trubadur belə tryüklər zamanı şahzadə ilə göz-gözə gəlir; ikisi də qızarır. Gözü şahzadədə
qalan trubadur şounu "unudur", tamaşada ardıcıllıq
itir, heyvanlar özünü itirir və xoşagəlməz
hadisələr baş
verir. Kral qəzəblənərək dəstəni
saraydan qovur.
Aşiq
olan trubadurun xəyalı göylərdə
dolaşır, mahnılar
oxuyur, sanki real dünyadan uzaqlaşır.
Hadisələrin gedişatında
məlum olur ki, padşahın qızı
da gənc trubadura aşiq olub. Bu sevgidən xəbər tutan padşah bərk qəzəblənir,
qızını hansısa
musiqiçiyə ərə
verməyəcəyini bəyan
edir.
Hadisələr əsl nağılvari
maraq və həyəcanla davam edir. Sevgisi uğrunda
müxtəlif maneələrlə
qarşılaşan trubadur,
ağlı, hiyləsi,
əzmi və ən əsası, sevgisi ilə mübarizə apararaq sonunda şahzadəsinə
qovuşur. Bu işdə
onlara ən çox saray təlxəyi və trubadurun dostu olan heyvanlar kömək edir. Tamaşanın sonunda trubadur, şahzadə və heyvanlar xoşbəxt şəkildə
mahnı oxuyaraq naməlum istiqamətə
yola düşürlər.
İnteraktiv metodlardan istifadə
edilərək nümayiş
olunan tamaşanın yaradıcı heyəti tamaşaçıları həyəcanlandırmağı,
müəyyən məqamlarda
intizarda saxlamağı,
balacalarda pozitiv ovqat yaratmağı bacardı. İndiki uşaqları ancaq bu cür enerjili,
modern tamaşalarla teatra
cəlb etmək olar, "pis padşah-yaxşı padşah"
nağılları "Z" nəslinə maraqlı, inandırıcı gəlmir
daha. Tamaşanın dinamikası, peşəkar
aktyor oyunu və xoşbəxt sonluq izləyicilərdə
xoş təəssürat
yaratdı. Yüksək
səviyyədə səhnə
tərtibatını peşəkar
aktyor oyunu tamamlayırdı, tamaşanın
həlli də ssenariyə uyğun uğurlu, yaddaqalan oldu.
Qeyd edək ki, 2021-ci ildə
"Bremen musiqiçiləri" tamaşası, 2018-ci ildə
ölkəmizdə fəaliyyətə
başalayan "Jam SS" musiqi
və şou teatrı tərəfindən
də səhnəyə
qoyulub.
Teatrla
ilk tanışlığım tələbə vaxtı Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar
Teatrı ilə olub. Bakalavr təhsili aldığım
Universitetin GTT ilə müqaviləsi vardı. Həftəsonları, elə
həftəiçi də
teatra gedib, demək olar, repertuarda olan bütün tamaşaları
izləmişdik. O vaxt
GTT repertuarının gənclərdən
çox, uşaq tamaşaları ilə zəngin olmasına narazılığımı bildirsəm
də, sonradan, digər teatrlarda da olub fəaliyyətlərini
daha yaxından izləyəndən sonra fikirləşdim ki, nə
yaxşı ki, GTT və
onun uşaq tamaşaları da var.
Hazırda ölkəmizdə fəaliyyət
göstərən bütün
dövlət teatrlarının
repertuarında uşaq
tamaşaları yer alır və bunun yaxşı tərəfləri bütün
natamamlıqları ört-basdır
edir. İnkişafa aparan yolda bu
cür bütün fəaliyyətlər dəstəklənməlidir.
GTT-ya axırıncı dəfə nə vaxt getdiyim dəqiq
yadıma gəlmir, deyəsən, ən son Əli Əmirlinin "Hasarın o üzü"
pyesi əsasında səhnələşdirilən eyniadlı tamaşanı izləmişəm. Nəzərə
alsaq ki, tamaşanın
premyerası 2013-cü ildə
olub, yada sala bilməməyim normaldır,
məncə. Lənkərana
köçəndən isə
evimizin yaxınlığında
yerləşir deyə,
Lənkəran Dövlət
Dram Teatrının repertuarında
olan əksər tamaşaları izləmək
şansım olub. Eləcə də Lənkərana qastrol səfərinə gələn
digər teatrların
da tamaşalarını izləmişəm,
bir neçə ay əvvəl Akademik Milli
Dram Teatrının truppası
Abdulla Şaiqin "Danışan
gəlincik" əsəri
əsasında səhnələşdirilmiş
eyniadlı tamaşa ilə Lənkərana qastrol səfərinə gəlmişdi. Peşəkar
heyətin oynadığı
tamaşa böyük
maraqla qarşılanmışdı.
Lənkəran Dövlət
Dram Teatrının da repertuarında
bu il bir neçə uşaq tamaşası ("Nuru babanın sərgüzəştləri",
"Yalançı şahzadə")
olub.
İş saatı, sosial problemlər, bəzən gənc və orta nəsli teatrdan uzaq salsa da, uşaqlara bu cür məsələləri
izah etmək olmur və onların
istirahəti üçün
əyləncə mərkəzləri,
oyun parkları ilə yanaşı, teatrlar da ən çox seçilən yerlərdən olur. Buna görə də teatrlarda uşaq tamaşalarının sayı,
elə böyük tamaşalarının sayı
qədər, bəlkə
də daha çox olmalıdır. Əskikliklər, natamamlıqlar,
çatışmazlıqlar, problemlər barədə növbəti dəfələrdə
yazmağı düşünürəm.
Bu dəfə mövzunu
ölkədə, bəlkə
də ən çox uşaq tamaşasına quruluş
verən Əməkdar
artist Nicat Kazımovun
üzərinə gətirmək
istəyirəm.
Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunda aktyorluq
üzrə təhsil alan Nicat Kazımov
səhnə fəaliyyətinə
1991-ci ildən Gənc
Tamaşaçılar Teatrında
start verib. Rejissorluq fəaliyyətinə
də 1996-cı ildə
"Tık-tık və
Tuk-tuk" tamaşası ilə
elə GTT-da başlayıb.
İndiyə qədər
25-dən çox tamaşaya
quruluş verən rejissor "Bremen musiqiçiləri"ndən
(2018) sonra da bir neçə uşaq və böyük tamaşasına quruluş
verib. Zəhmətkeşliyi,
yorulmazlığı, kreativliyi
ilə daim fərqlənən rejissor
2013-cü ildə "Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar
artisti" fəxri adına, bir neçə dəfə Prezident Mükafatına layiq görülüb.
2018-ci ildə Böyük
Britaniyada II Yelizavetanın
şərəfinə təşkil
olunmuş Vindzor Kral At Şousunun rejissoru kimi "Hərbi əməkdaşlıq
sahəsində xidmətlərə
görə" medalı
ilə təltif olunub. 14 avqust 2019-cu ildə "Azərbaycan Respublikası Sərhəd
Mühafizəsinin 100 illiyi"
yubiley medalı,
2021-ci ildə bir daha "Hərbi əməkdaşlıq sahəsində
xidmətlərə görə"
medalı ilə təltif olunub. 2022-ci ildə "Şücaətə
görə" medalına
layiq görülüb.
Nicat Kazımovun tamaşalarını
həm Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrının,
həm də Akademik Milli Dram Teatrının
səhnələrində izləmişəm.
İlk dəfəydi ki, N.Kazımovu tamaşaçı
oturacağından öz
tamaşasını izləyərkən
görürdüm. Özünün
quruluş verdiyi, dəfələrlə baxdığı,
nəinki dialoqlarını,
monoloqlarını, mahnılarını,
yəqin ki, aktyorların
jest-mimikalarını da əzbər
bildiyi tamaşaya ilk dəfəymiş kimi həyəcan və eyni zamanda qürurla
baxdığının şahidi
oldum. Bu hadisə beynimdə Türkiyədə
illərdi nümayiş
olunan "Güldür-güldür"
komediya şousunun rəhbəri Əli Sunalın öz skeçlərini (skeç
- az xarakterli, sadə, yumoristik məzmunlu qısa tamaşadır - N.H.) izləməsi
hadisəsi ilə assosiasiya oldu. Hər 15-20 dəqiqəlik
tamaşa müddətində
o qədər qəhqəhə
çəkib gülür,
əylənir ki, düşünməmək
mümkün deyil ki, verilişi sırf öz əyləncəsi üçün hazırlayır.
N.Kazımov da öz tamaşasından həmin zövqü alırdı. Adını
unutduğum bir yazarın belə fikri vardı, deyirdi, "ancaq öz oxumaq istədiyim kitabları yazıram". Görünür,
N.Kazımov da öz baxmaq istədiyi tamaşaları
səhnələşdirir. Arzu edək ki, rejissorun zövqü daim belə maraqlı, yüksək olsun. Düşünəndə
ki, tamaşaçının da zövqünün taleyi rejissorun zövqündən
asılıdır, eyni
arzunu bütün rejissorlar üçün
də diləsək, yerinə düşər.
Ədəbiyyat
qəzeti.- 2023.- 8 iyul.- S.30.