Gənc şairlər, sözüm sizədir...
Ədəbi proses-2022
Söhbət ikimininci illərin
ədəbi gəncliyindən
gedir və hər bir ədəbi
mərhələdə olduğu
kimi, bu mərhələdə də
şeir birinci sıradadır. Şeir yazan cavanların da sayı çox. Ancaq məsələyə
gənc şairlərin
sayca-kəmiyyətcə çoxluğuna
görə deyil, ən başlıcası,
bir-birindən seçilən
fərqli poetik düşüncə tərzinə,
mövzu ilə onun poetik həllinin
vəhdətinə, fərdi
üslubi xüsusiyyətlərinə,
obrazlı ifadə tərzinə, şeir mədəniyyətinə yiyələnmək
bacarığına görə
diqqət yetirək. Açığını deyək:
bu gün ədəbi gəncliyin şeir mənzərəsində
adları ümidlə
səsləndirilə biləcək
az deyil, - ikimininci illərdə ədəbiyyata gələn
və son illərdə
ədəbi mühitdə
fəallığı ilə
seçilən bu gənc şairlər artıq yaradıcılıqlarının
formalaşma mərhələsini
başa vururlar. Amma burada bir məsələni
də aydınlaşdırmaq
lazımdır. Görünən
odur ki, ikimininci illərdə, yəni ötən bu iyirmi üç il ərzində şeirimizdə
yeni bir nəsil formalaşıb. Hətta bu nəsil yaş
etibarilə iki zamanı özündə
əks etdirir, nəslin birinci zamanı 2000-2010-cu illəri,
ikinci zamanı son
12-13 il ərzində ədəbiyyata
gələn gəncləri
əhatə edir. Qəribədir deyəcəksiniz,
ikimininci illərin əvvəllərində ədəbiyyata
gələn, indi artıq az-çox tanınan bir şairlə son beş il ərzində "Ulduz"
jurnalında öz şeirlərini çap etdirən bir cavan şairi eyni ədəbi nəslə necə aid etmək olar? Məsələ burasındadır
ki, mövzu, yazı tərzləri, həyata baxışları etibarilə
onları bir arada birləşdirən xətlər diqqətdən
yayınmır. Onların
öz şeirlərində
hansı ədəbi cərəyana üz tutmaları, hansı vəznə daha çox müraciət etmələri, şeirimizdə
hansı ənənələrə
yiyələnmələri geniş
bir söhbətin mövzusudur. Amma söhbət
şeirdən gedirsə
və biz yeni ədəbi
nəslin yaradıcılığına
münasibətimizi bildiririksə,
ilk növbədə, verəcəyimiz
sualların ən birincisini nəzərə
çarpdıraq: bu gənc şairlər müasir poeziyamızda özünəməxsusluğu ilə seçilə bilirlərmi, yəni bu nəsil öz
ədəbi mövqeyi,
səs və nəfəs seçimiylə
diqqəti cəlb edirlərmi? Bizim gənc şairlərin şeirlərində yaşadığımız
həyatın müxtəlif
problemləri əks olunurmu? Ən böyük problem - müharibə,
Qarabağ, müstəqilliyimiz
və XXI əsr Azərbaycan insanının
duyğu və düşüncələri onların
şeirlərində necə
əks olunur? Elə bu sonuncu
sualdan başlayaq.
Deyə
bilərik ki, cavan şairlərin əksər
qismi Vətən müharibəsi və qələbəmizlə bağlı
şeirlər yazmışlar.
Onların bir çoxu - Emin Piri, Seymur Atilla, Həsən Kür, Elvin İntiqamoğlu,
İlkin Elçin, Nicat Ağayev, Cavid Qasımov, Kərəm Aydın, Toğrul Kərimli, Səbuhi Qurbanov İkinci Qarabağ müharibəsində döyüşçü
kimi iştirak etmişlər. Dörd şəhid şairimiz də var - Rasim Abdullayev,
Murad Hacıyev, Şahgündüz
Cabbarov, Rüfət Əhmədzadə... Onların
şeirləri "Əbədi
sevgi-əbədi vətən"
toplusunda əks olunub. Bundan başqa "Barıt qoxulu sətirlər" toplusunda 15 qazi şairin şeirləri ilə tanış oluruq. İstər şəhid şairlərin,
istərsə də qazi şairlərin əksəriyyəti Birinci
Qarabağ müharibəsindən
sonra doğulmuşlar.
Müharibə təkcə
qəhrəmanlar, igidlər
yetirmir, müharibə
həm də şairlər yetirir. Adlarını çəkdiyim
qazi şairlər içərisində üç
imzanı daha çox fərqləndirmək
istərdim - Emin Pirini, Həsən Kürü və Elvin İntiqamoğlunu. Onların
şeirlərində müharibənin
özü də, onun doğurduğu faciələr də, döyüşçü psixologiyası
da əks olunur.
Gənc
şairlərin son illərdəki
şeirlərinə diqqət
yetirdikdə iki cəhəti xüsusilə
nəzərə çarpdırmaq
istəyirik. Birincisi: onların şeirlərinə
mövzu baxımından
yanaşaq - dahi Belinskinin heç vaxt köhnəlməyən
bir fikrini xatırlayaq: "Həyat
haradadırsa, poeziya
da oradadır və deməli, poeziya üçün məzmun
da oradadır, yalnız
məzmun hər bir şairin - həm dahi, həm də sadəcə istedadlı şairin həqiqi meyarı ola bilər".
İndi belə bir sual meydana çıxır
- gənc şairləri
nə düşündürür?
Deyə bilərik ki, həm şəxsi, həm də ictimai həyatda rastlaşdıqları, müşahidə
etdikləri, duyduqları
və düşündükləri
nə varsa, çox şey. Həyat onların gözləri qarşısında
cərəyan edir, onların əksəriyyəti
gerçəkliyin bu mürəkkəb, xaotik, hər günü dünyada və məmləkətdə baş
verən hadisələrin,
olayların içində
yaşayırlar, gənc
şairlər sevgidən
çox yazırlar - onlar öz fərdi
dünyalarında çox
çırpınırlar, bir çox şeirlərində özlərinin
daxili-ruhi aləmini, həyata, gerçəkliyə
münasibətini ifadə
etməyə can atırlar.
Heç də o fikirdə deyilik ki, onların şeirlərində
müasir həyata, gerçəkliyə baxış
bucağı o qədər
də əhatəli deyil. Təbii ki, onları bir çevrədə birləşdirən
xətlər var, öncə
onları qeyd etdik, amma bu
birləşdirici xətlərdə
bəzi məqamlar var
ki, yekrəngliyə, məhdudluğa
da yol açır. Oxuyursan onların şeirlərini, bu cavanlar nə qədər darıxmaqdan söz açırlar, bu cavanlar nə
qədər tənhalıqdan,
həyatlarında baş
vermiş sevgi uğursuzluqlarından, hətta
ölümdən söz
açırlar? Darıxan
şairlərin darıxan
şeirlərində darıxmaq
öz adi, lokal mənasından kənara çıxmır.
Təklik və tənhalıqdan söz açan şeirlərdə
də həmçinin...
Yəni bir qızdan ötrü, onun gedişiylə - uzaqlığı ilə bağlı çəkilən
qəmlər... Burada Əli Kərimin bir şeirindəki misraları xatırlamalı
olursan: "Tənhalıq
boşluq deyil - səni gözləyən
varsa. Gözləyənin
yoxdursa, tənhalığın
da yoxdur. Harda dünya başlayır, hamısını sən bilmirsən, harda dünyayla birləşirsən,
onu da bilmirsən. Yaşayırsınız - bir-birinə
bir ümid şüası verməyən
pis qonşular kimi. Tənhalıq istəyirəm - Böyük,
dərin, dolu tənhalıq!".
Unutmayaq
ki, indi gənc şairlər hər cür qadağadan, nəyi yazıb-yazmamaq düşüncəsindən azaddırlar
- indi müstəqillik
dövründə mənən
çox sərbəstdirlər.
Təbii ki, nə yazmaq-nədən yazmaq əsas və həlledici deyil, istənilən mövzunu bədii idrakın süzgəcindən keçirmək,
obrazlı ifadə tərzilə, bədii təsvir vasitələri ilə onu əsl
şeir həddinə
çatdırmaq lazımdır.
Bu baxımdan yanaşsaq,
bizim gənc şairlərin 2020-2022-ci illərdə
yazdıqları şeirlərin
adlarını çəkə
bilərik - o şeirlər
ki, fikirlə hissin vəhdətindən yaranıb.
O şeirlər ki, mərhum
Aydın Məmmədovun
söylədiyi kimi:
"soyuq hesabdar məntiqi ilə çeşidlənməyib", "xoşbəxt sonluq, yarımfəlsəfi, yarımnəsihət
tövsiyələrlə dolu
deyil", "konveyir
üsulu ilə "istehsal olunmuş", bərbəzəkli, ölçü-biçili,
"nizamlı şeir"
formullarından ibarət
deyil". Ramil Əhmədin "Sevgi şeiri", "Məktub",
"Amerika", Səddam Laçının
"Otuz yeddi", İntiqam Yaşarın
"Payız ağlayır",
"Bir udum Vətən",
"Hirs tökülür
bu dünyaya", Ülkər Nicatlının
"Ağdam", Həsən
Kürün "Sığınacaq",
Aysel Nəsirzadənin
"Körpələr evi",
Allahşükür Ağanın
"Qar dənəciyi
teoremi", Aysel Fikrətin "Şəhid
balasına", Taleh Mansurun "Fələk dostum", Fuad Cəfərlinin
"Əli qabarlı
şəkillər", Nilufər
Şıxlının "Həyat həndəsəsi"
şeirləri, zənnimcə,
müasir şeir anlayışına uyğun
gəlir. İstəyirik
həmin şeirlərdən
birini səsləndirək.
Şeirin müəllifi
qazi şair Həsən Kür, şeirin adı "Sığınacaq".
Yetimlər evinin darvazasına
Körpə qız atdılar
bir axşamçağı.
Əynində qırmızı toxunma
köynək,
Əlində ucuz bir qız oyuncağı.
Yudular üzünün yaş ləkəsini,
Yataq düzəltdilər küncdə,
bucaqda.
İlahi,
bircə boş otaq yox idi,
Bədbəxtlərlə dolu sığınacaqda.
Hər şeydən xəbərsiz
idi qızcığac,
Bilmirdi yatdığı yataq kimindi.
Gözü qapıdaydı, elə
bilirdi,
Atası,
anası gələcək
indi.
Heç
kimi yox idi daha o qızın,
Nə ata var idi, nə
də ki, ana.
Ata ön cəbhədə vurulan gecə
Ana dözməmişdi qəmə,
hicrana.
Gənc
şairlərin yaradıcılıq
axtarışları davam
edir və deyə bilərik ki, onların əksəriyyəti
sözə poetik məna vermək, bədii təsvir vasitələrinin yeni, hələ
işlənməmiş çalarlarını
şeirə gətirmək,
hecada da, sərbəstdə
də, əruzda da diqqəti cəlb edən nümunələr
yaratmaq, şeirdə Azərbaycan dilinin gözəlliklərini və
özəlliklərini hifz
etmək... bax, bu keyfiyyətləri alqışlayırıq. Onların
şeirlərində Azərbaycan
poeziyasının yaşarı
ənənələrini görməmək
mümkün deyil. Əlbəttə, XXI əsr
Azərbaycan insanının
mənəvi həyatı,
mübarizəsi, duyğu
və düşüncələri
əksər hallarda gənc şairlərin yaradıcılığında hələ öz dolğun əksini tapmır, deyək ki, onların bir çoxu həyatı otaqlarındakı pəncərədən
seyr etməklə bitir, amma ümidsizliyə
qapılmırıq, onların
öz şeirlərində
cəmiyyət və təbiətə də endiklərinin şahidi olacağıq.
Son on-on üç ilin Azərbaycan poeziyasında
ədəbi gəncliyin
də səsi aydın eşidilir. Və bir oxucu-tənqidçi
kimi mən onların yaradıcılığını,
mətbuatda çap olunan yazılarını və şeir kitablarını izləyirəm,
həm nikbin qənaətdəyəm. Bu cavanlar
müstəqillik dövrünün
uşaqlarıdır, onun
ab-havası ilə nəfəs alan, azadlığın - söz
demək, Qlavlitsiz fikir söyləmək, çap olunmaq maneəsi ilə üzləşməyən cavanlardır.
Onlar üçün
zahirən mövzu məhdudluğu da görsənmir,
şeirin bütün
janrlarında qələm
sındırırlar və
s. Bu məqamda gənc
şairlərlə bağlı
bir-biriylə sıx əlaqəli iki sual məni düşündürür: Özünəməxsusluq,
təzə səs və nəfəslə seçilirlərmi bu gənclər? Əlbəttə,
burada söhbət son
üç ildə gənc şairlərin çap etdikləri şeirlərindən və
şeir kitablarından
gedir.
Özünəməxsusluq hər bir sənətkarın fərdi simasıdır, onun yaradıcılığında
seçilmək, fərqlənmək
imkanlarının nəzərə
çarpmasıdır. Elə
şair var ki, o, ilk yazılarından
məhz bu özünəməxsus fərdi
keyfiyyətləri ilə
seçilir, onun sonrakı inkişafı bu xətt üzrə
davam edir. Özünəməxsusluq üslub
məsələsidir və
fərdi üslubi müəyyənlik deməkdir.
Bu baxımdan, mən
son üç ildə
kimləri fərqləndirə
bilərəm? Təbii
ki, bu suala birmənalı şəkildə
müsbət cavab verə bilməyəcəyəm.
Deyim ki, Emin Piri, Fərid Hüseyn, Şəhriyar del Gerani, Ulucay Akif, Ümid Nəccari, Səddam Laçın, Ramil Əhməd artıq özünəməxsusluğa, seçilməkliyə müəyyən
dərəcədə nail olublar.
Bu şairlərin içərisində
yaşca ən cavanı Ramil Əhməddir. Onun
"Zaman tuneli" adlı
ilk şeirlər kitabı
çapdan çıxıb.
Orijinal ifadə tərzi ilə seçilir, əgər belə demək mümkünsə, şeirin
də tunelindən keçə bilir. O, müharibə görməyib,
Birinci Qarabağ müharibəsi bitəndə
dünyaya göz açıb. Amma onun
"Müharibə" silsiləsindən
olan şeirləri Ramilin mənsub olduğu nəslin təəssüratlarını ifadə edir.
Biz atamızın ayaqqablarına,
köynəklərinə,
dolabda tozlanan
siqaret qoxulu boz pencəyinə
baxıb
böyüdük.
"Ata"
dedik divardan baxan şəklə,
şəkil kimi
yaraşıqlıydı atamız,
şəkil atamız.
Doxsanıncı illərdə doğulan
gənc şairlərin
şeirlərində görünən
bu atasızlıq sindromu, uşaqlığın
müharibə dəhşətləri
ilə yüklənməsi
poeziyada yeni bir hadisə deyil. Vaxtilə İsa İsmayılzadənin
"Böyüdülmüş şəkillər" poemasında
da bunu izləmişik.
Gənc şair Aqşin Evrənin də şeirlərində
müharibənin uşaq
yaddaşında necə
əks olunmasını
izləyirik:
Yadıma
gəlir -
Tank lüləsinə ağ bayraq bağlayan uşaqlar idik.
Onda əlimiz çatmırdı
94-ün divarda təqviminə.
Elə
o vaxtlar başa düşdük ki,
uşaqlığımızın
güllələnmə əmri çoxdan verilib.
Özünəməxsus poetik düşüncə tərzi
ilə seçilən
bir gənc şairdən də söz açmaq istəyirəm. Tural Turan hər şeirində əşya
və predmetlərə,
mənəvi-hissi münasibətlərə
yeni məna verməyə
çalışır və
onun şeirlərinin özəlliyi bədii təsvir vasitələrinin,
xüsusilə metaforaların
işlənməsidir. Özü
də bu təsvir vasitələri poetik düşüncəsinin
sərbəstliyindən doğur.
O deyir ki: "Sənin
gülüşlərin üşüyür
bir az, mənimsə
ovcumda bir cüt ayrılıq çiçəkləyir". O deyir ki: "Yanan kibrit çöpünün
kölgəsində çırpınır,
nəbzi yavaş vuran saat əqrəbləri...
Hər damla göz yaşı təslim olmaq istəyən əsgərin
ağ bayrağıdı".
O deyir ki: "Uzadır
əlini gur bulaq səsi, Uzadır bir çayın lal notlarına". Əlbəttə,
bütün bu metaforalar digər gənc şairlərin də şeirlərində
təsadüf olunur, amma hər hansı
şeiri yalnız metaforalar üzərində
qurmaq bir bədii fənd kimi təkrarçılığa
da apara bilər və Tural da bunun fərqinə varmalıdır.
Mən Xəyalə Sevilin də şeirləri barədə xoş fikirdəyəm. O, ayrı-ayrı
əşya və predmetlərə poetik məna verməyə, bədii təsvir vasitələri ilə şeirlərinin bədii təsir gücünü artırmağa can atır.
Hiss olunur ki, Xəyalə
Sevil hər hansı şeirində təzə, bir kimsənin demədiyi sözü, bu sözün ifadə etdiyi poetik mənanı
canlandırmağa çalışır
və bir sıra şeirlərində
buna nail olur. Ana əlləri
haqqında şeirimizdə
yaxşı nümunələr,
ayrı-ayrı şeirlərdə
isə təşbihlərlə,
metaforalarla zəngin şeir parçaları ilə qarşılaşmışıq,
amma Xəyalənin
"Anamın əlləri"
şeiri də poeziyada ana əlləri obrazını canlandıran
olğun bir şeir kimi yadda qalır:
Anamın
əlləri qocalır
yaman,
Əllərinə cavan qırışlar
düşür.
Aybaay, günbəgün, saatbasaat
Cavanlığı barmağından sürüşür.
Bu qocalmış əllər
cavan əllərin
Beşik
yürgələyən xatirəsidi.
Anamın
əlinə düşən
qırışlar
Onun taleyinin xəritəsidi.
Əlbəttə, istənilən gənc
şairin bir şeirini misal gətirməklə onun, doğrudan da bütün yaradıcılığında uğur qazandığını
söyləmək qeyri-mümkündür.
Xəyalə Sevilin şeirləri içərisində
"Anamın əlləri"
kimi şeir sayıla biləcək nümunələr (Ağac,
Daş, Göz obrazları ilə bağlı) az deyil. Amma onun şeirlərinin heç də hamısı eyni səviyyədə deyil. Görürsən
ki, bir şeir yaxşı başlayır,
orijinal təsir bağışlayan bir fikir gəlir, amma sona doğru
o fikir öz bədii ifadəsini tapmır.
Təbii
ki, bir yazıda gənc şairlərin hamısı haqqında söz açmaq, onların şeirlərindən
misallar gətirmək,
kiminsə yaradıcılığında
hansı fərqli xüsusiyyətlərin nəzərə
çarpdığını, kiminsə ənənəçi,
kiminsə modernist şair
olduğunu sübut eləmək xeyli vaxt aparar. Amma iki məsələni xüsusi qeyd etmək istəyirəm. Birincisi: gənc şairlərin bir çoxu çalışır
ki, müasir şeir mədəniyyətinə (bədii
idrakın, poetik təfəkkürün yeni meyillərinə)
yiyələnsin, bəziləri
buna nail ola bilirlər. Məsələn,
Ulucay Akif, Akif Səməd
ocağının ikinci
şamını yandırdı
və mən güman edirdim ki, o, atası kimi ürfani şeir yolunu davam etdirəcək,
atasının qoşma
və gəraylılarının
cazibəsindən çıxa
bilməyəcək. Amma Ulucay
Akif tamam başqa üslubun və nəfəsin şairi oldu. Onun predmet
və əşyalara,
sevgiyə, ayrılığa,
güllərə, Bakıya,
Xəzərə, bir kənd qızına, balaban səsinə, unudulmuş qəbirlərə
həsr etdiyi şeirlərində poetik
düşüncənin yeni çalarlarını hiss edirik.
O deyəndə ki: "Mən
yağış yağanda
öləcəm, gülüm,
Siləcək insanlar yaddaşdan məni", yaxud "90-cı illərin
toz-dumanı hələ
də ciyərimizdədi",
yaxud "Sənin saçlarından kəndir
hörsünlər, sənin
kipriyindən assınlar
məni, sənin ürəyinə atsınlar
məni" - bu misralarda Ulucay Akif özüdür... Şahanə
Müşfiq də özüdür - sevgi şeirlərində də,
ana itkisindən qəhərlənəndə
də, "Qəpik-qəpik
unudulan Vətən"
deyəndə də.
İlk şeirlər kitabını
("Karvan keçdi")
çap etdirən
Fuad Novruzlunun şeirlərində
isə fikir axını, ifadə sərbəstliyi, Rəsul
Rzanın "Rənglər"
silsiləsinin XXI əsrdə
davamı və yeni çalarları hiss edilən:
"Qara qarğanın
qaranlığa qarğışı,
İslanmışın qiyamət
yağışı, Anamın
göz yaşı"
("Əzab və ümid" şeirindən).
Amma özüdür Fuad Novruzlu.
Aysel Xanlarqızı Səfərli Xalq şairi Sabir Rüstəmxanlının
qeyd etdiyi kimi, yetkinliyə, doluluğa, tamlığa,
bütövlüyə doğru
yol gedir, onun lirikası sevgiyə köklənib, ömrünün acılı-şirinli
hekayətlərinə bənzəyir.
General Polad Həşimova
həsr etdiyi şeir də göstərir ki, Ayselin şeirlərini "Karantin
boşluğu" və
sırf sevgi şeirləri ilə məhdudlaşdırmaq olmaz:
Dünya
Tovuz boydaydı bu gecə,
bütün manşetlər boyu
güllələnirdi xəbərlər;
Bir generalın son əmrinə
müntəzir dayanmışdı
əsgərlər.
Aysel Səfərlini ümid verən bir şair kimi təqdim edib Sabir müəllim. Mən də onunla şərikəm. Amma şeirlərində
qəmli-qüssəli, həm
onun, həm də bizim ürəyimizi
sıxan bir nostalgiya var. Bundan uzaqlaşsa, yaxşıdır.
İstəyirəm ki, gənc şairlərin
sevgi şeirləri barədə də söz açım. İkimininci illərdə
ədəbiyyata gələn
gənclərin bütün
şeirlərini mövzular
üzrə bir yerə cəm etsək, sevgi şeirlərinin böyük
kəmiyyət çoxluğu
ilə üzləşərik.
Doğrudan da hamı sevgidən yazır, bu da təbiidir, gəncliyin həyatını
sevgisiz təsəvvür
etmək olarmı? Təbii, yaşanılmış
hisslərin, dünyada
ən ali, ən müqəddəs hisslərdən biri olan eşqə tapınmağın başqa
yolu varmı? Dahi Füzuli "Leyli və Məcnun"
poemasında Məcnunun
diliylə deyirdi ki:
"Gər mən mən isəm, nəsən sən, ey yar? Vər sən, sən isən, nəyəm məni-zar?". Sevgidə
mənəvi anlaşma,
mənəvi birlik - bir-birinə dəyər vermək, fədakarlıq,
dözüm sənələri
XX əsr Azərbaycan
şeirində də davam edir və
biz Mikayıl Müşfiqin
"Yenə o bağ olaydı", Nigar Rəfibəylinin "Ala gözlüm,
səndən ayrı düşəndə", Bəxtiyar
Vahabzadənin "Bu ayrılıq
nədən oldu",
Əliağa Kürçaylının
"Təki sən səslə məni", Əli Kərimin "Qayıt", Məmməd
Arazın "Məhəbbət
körpümüz", Fikrət
Qocanın "Möcüzə",
Musa Yaqubun "Öyrətmə
özünə, öyrətmə
məni", Nüsrət
Kəsəmənlinin "Getmək
istəyirsən bəhanəsiz
get", Səyavuş Sərxanlının
"Unut getsin",
Seyran Səxavətin "İlk məhəbbətim-son məhəbbətim"
və s. şeirlər
indi də bizə şedevr nümunələr kimi görünür. Çox
təəssüf ki, gənc
şairlərin sevgi şeirlərində - özü
də bu iyirmi üç il ərzində - belə nümunələrlə çox
az qarşılaşırıq.
Sual verərsiniz ki, bəs gənc şairlər öz sevgi duyğularını necə ifadə etməlidirlər? Bəli,
hamı sevgidən yazır və təbii ki, onların sevgi etiraflarında küsmək, darıxmaq, tənhalıqdan bezmək,
ayrılıq əzabına
düçar olmaq, hətta ölməyi belə arzulamaq, sənsizlikdən şikayətlənmək...
halları sıra-sıra
gəlir. Təbii ki, onların heç birini qınamaq olmaz, kim necə
sevirsə, öz duyğularını, sevgi
həyəcanlarını ifadə
edir. Məsələn,
Aypara Ayxanın sevgi etirafı belə səslənir:
Səni
zirvələrin qarı
Sevdiyi kimi sevirəm.
Durnaların ilk baharı
Sevdiyi kimi sevirəm.
Bülbülün gülü, çəməni,
Dağların sisi, dumanı,
Göyərçinlərin səmanı,
Sevdiyi kimi sevirəm.
Onun bir başqa etirafı:
Səninçün darıxanda yer ilə göy
birləşir,
Bütün seysmik nöqtələr
qəlbimdə aktivləşir.
Səninçün darıxanda gözlərimdən daşır
Kür,
Çiynini axtarıram ağlayam
hönkür-hönkür.
"Sevgisi qürurundan böyük olan" Aypara Ayxanın sevgi etiraflarında, doğrudan da "aktivləşmə"
bəzən həddini
aşır. Deyir ki:
"Bütün möhtəşəm
dərdlər ayrılıqdan
doğulur". Aypara Ayxan da elə bu "möhtəşəm"
ayrılıqdan yazır.
Amma deyəndə ki: "Sevdim
həyatdan da çox,
sevmədin bir kərə sən", yaxud "Dalğalarla sevişdim, dəniz sevgilim oldu, Sənin kəm məhəbbətin tamam düşdü gözümdən"
- buna inanırıq, amma
deyəndə ki: "Axır
ki, gəlib çıxdın,
ay ömrüm, ay gərəyim"
- buna necə inanaq? O
"sevgi qəhrəmanı"
- o vəfasız gəlib
çıxdısa, qüssələnməyə,
"bütün seysmik
nöqtələrin" aktivləşməsinə
ehtiyac varmı?
Hamısına aid olmasa da, gənc
şairlərin sevgi şeirlərində rastlaşdığım
bir mənzərənin
şahidiyəm: sevən
qızlar sevdiyi oğlanlardan, oğlanlar
da sevdiyi qızlardan ayrı düşüblər,
ortalığa hicran yağışları səpələnir,
sənsizlik bir bəla kimi onların varlığına
hopub. Hər iki tərəfdən
"sənsiz yaman ölürəm" sədaları
az qala düzü-dünyanı
bürüyür. Günay
Nəriman - lap cavan bir şairə yazır ki: "Məni
ki, daş doğmadı,
Niyə daşa dönmüsən? Buz bağlayıb ürəyin.
Sənsiz yaman ölürəm, ay sənə
qurban olum". Sevən aşiqlərin - oğlanların şeirlərində
də ayrılıqdan
doğan ah-nalələr
yetərincədir: Bir sıra
yaxşı şeirlərin
müəllifi Mənsur
Həsənzadənin lirik
qəhrəmanının keçirdiyi
hisslərə acıyırıq,
ayrılıqdan doğan
"Eh neçə illərdi
ki, yaşayıram özümçün,
ölürəm sənin
üçün" deyiminə
biganə qalmırıq.
Amma sevgini ölümə
sürükləməklə özün üçün
necə yaşamaq olar? Çox istərdik ki, bu qaranlıq və "buz bağlayan sevgilər" gənc şairlərin ruhunu tərk eləsin. Amma gənc şairlərin sevgi şeirlərində işıqlar da sayrışır.
Qəlbin, ruhun sevgi həyəcanları şeirin işığına
bürünür:
Əllərin ovcumda,
ovcumda dünya
suya tilov sallayıb
əllərindən
göyərçinə dən atmaqdı
sevgi.
Körpü üstündə
dalğalanan saçlarında
əllərimin balıq kimi üzməsi,
sinənə sıxılıb
gözlərində qağayıların
uçuşunu
seyr eləmək,
dalğalı dənizdə boğulub
ölməkdi sevgi.
Emin
Piri
İstəmirəm ki, bitəsən.
Qapayıram gözlərimi
Gəlib
dilimdə bitirsən.
Həsrətin də məlhəm
mənə,
Dərdi
şirin eyləyənim.
Məni
haqqa çatdıranım,
Məni
dərviş eyləyənim.
Məhsəti Musa
Səndən sonra
bir az yuxu tapım
deyə,
gecələri hey çevirdim,
o üzünə, bu üzünə...
Axır
bir gün dan söküldü,
günəş güldü,
gecə
də durdu üzümə.
Dedi, oyan...
Oyan, hər şey yuxu idi...
Bu sevginin əvvəlindən
Sən
var idin, o yox idi.
Nigar Arif
Sənin
əllərin üşüyür,
Mənim
ürəyim, ürəyim...
Ha söz verdim ki, gizlədim,
Sənə deməyim, deməyim.
Ürək yox kimi, çox da var,
Yetişim gərək, vaxta
var.
Məni
tapaydı şaxtalar,
Kövrək çiçəyim, çiçəyim...
Nə çıxırsa, təkdən
çıxır,
Ələnir, ələkdən çıxır.
Dərdini çəkməkdən çıxır,
Mənim
çörəyim, çörəyim.
İntiqam Yaşar
Sevgim qanadı qırılmış
quş,
Yolunu azıb
pəncərənə qondu
Pəncərədən sonra dibsiz uçurum,
Qaranlıq quyu.
Ya aç pəncərəni,
Al ağuşuna onu,
Nəfəsinlə isit, bəslə,
Yenidən həyata qaytar,
Özünlə yaşat!
Ya da çək pərdəni,
Tərk et uçurumun soyuq qollarına!
Şahanə Müşfiq
Belə misalların sayını artırmaq olar, Ramil Əhmədin, Taleh Mansurun, Günel Eyvazlının, Elvin Nurinin, Şəfa Vəlinin, Fərqanə Yusifqızının, Valeh Qocanın, Elnur Uğurun, Ziya Dilsuzun, Gülnar Ümidin, Qoşqar Qaraçaylının, Allahşükür Ağanın, Anar Aminin, Müşfiq Cəbinin, Aysel Əliyevanın, El Romanın tək-tək şeirlərində sevgiyə, bu sevgidən yaranan gözəl duyğulara, mənəvi birliyə çağırışlar var. Onlara yeni, misraları sevgi gözüylə açılan şeirlər yazmağı arzulayaq. "Ağlayan" şairlərə isə arzu edirik ki, nə dar ağacı onları gözləsin, nə də sevgililərinin qarşısında qul olsunlar, onlara sevgi yolunda - xoşbəxtlik yolunda yalançı səmimiyyətdən uzaq olan fədakarlıq diləyək...
Əlbəttə, bir yazıda ədəbi gəncliyin şeir qolunu bütünlüklə əhatə etmək, onların hər birinin şeirləri barədə tək-tək söz açmaq qeyri-mümkündür. Bəzən gənc şairlərin yaradıcılığı - ilk şeir kitabları, ya ümumən şeirləri barədə mətbuatda xeyli məqalələrlə çıxış etmişəm, ona görə də özümü təkrar eləmək istəmirəm. Hamısına - haqqında yazdıqlarıma da, yazmadıqlarıma da yaradıcılıq uğurları arzulayıram.
Vaqif YUSİFLİ
Ədəbiyyat qəzeti: xüsusi buraxılış.-
2023.- 22 iyul.- S.26-27.