Sinanın gözləri
Hekayə
Sina əfqandı. On üç
yaşında qarabuğdayı
bir oğlandı. Əfqanlara məxsus iri
almacıq sümükləri,
ətli dodaqları, yastı burnu, qapqara gözləri var.
Ona baxanda Xalid Hüseyninin "Çərpələng
Uçuran"ı yadıma
düşür.
Bu hələ hamısı deyil, məsələn, onu deyim ki, Sinanın
gözlərinin içinə
baxmaq olmur, o gözlərini hamıdan qaçırdır, sanki baxışlarından tutub
ürəyinin içinə
enəcəklərindən qorxur. Üzündə bütün mimikalarını
gizlədən daş
kimi sərt bir ciddiyyət var. Bu, onun müdafiə mexanizmidi. Sanki dağıntılarla
dolu könül evi görünməsin deyə ətrafında hündür hasar hörüb Sina.
Amma dörd ay əvvəl,
o elə bizim sinfə gəldiyi gün mən bu hasarı aşacağıma özümə
söz verdim.
Sinfə
təzə gələn
uşaqlara qarşı
qəribə həssaslığım
var, bəlkə də
uşaqlıqda sinif dəyişməsi bağlı
bullinq yaşadığım
səbəbdən. Başqa
sinifdən, başqa məktəbdən, başqa
şəhərdən gələn
şagirdlərə çox
diqqətlə yanaşır,hər yanından keçəndə əlimi
çiyninə qoyub tək olmadığını
hiss elətdirir, uşaqlara
onunla mehriban davranmağı tapşırıram.
Hamıdan çox dərsə onu çağırır, hamıdan
çox onun gündəliyinə qiymət
yazıram, ta ki, o hər
kəsdən biri olana qədər.
Amma Sinada
vəziyyət başqadı,
o sinfini, məktəbini,
şəhərini yox,
ölkəsini dəyişib,
dilini, adətini, xasiyyətini bilmədiyi insanların içinə
düşüb. On üç
yaşlı uşaq üçün bunun nə olduğunu təxmin etmək çətin deyil, hələ orasını demirəm ki, tərk etdiyi ölkəsində kim bilir, nələr
yaşayıb.
Bu üzdən mən Sinanı uzaqdan baxışlarımla nəzarətdə
saxlayıram. Müəllim
vərdişim mənə
sinif otağının
harasında olsam, gözümün ucuyla Sinanı görməyə
imkan yaradır. Hərdən o ətrafa hördüyü hasarı
unudaraq içəridəki
dağıntılar arasında
eşələnir, xəyala
dalır, üzü eybəcər şəkil
alır, qəribə
şəkildə titrəyir
və əlləri yüngülcə qıc olur. Mən heç nə demədən gözlərimi
onun üzünə dikirəm. Tez özünə
gəlir, və yenə həmin sərt maskasını geyinir. Əvvəl belə hallarda mənim baxışlarımdan
narahat olurdu Sina. Sonra o bu baxışlardan xilas kəməri kimi tutmağı bacardı.
Bu bizim aramızda baş tutan gizli, dilsiz oyun
idi və artıq Sina başını yüngülcə
yelləyirdi. Təxminən
"yaxşıyam, narahat
olmayın, keçdi"
mənasında. Və
həm də minnətdarlıqla.
Mən hərdən Sinadan gizlin onun haqqında
uşaqlarla danışıram.
Söyləyirlər ki, Sina
heç tənəffüs
zamanı da yerindən
durmur, heç nə yemir, su belə içmir,
ona təklif edilən heç nəyi götürmür
və heç kimlə danışmır.
Bir də sevinə-sevinə
əlavə edirlər
ki, Sina riyaziyyat və ingilis dili fənnindən əla oxuyur. Bu xəbər məni də sevindirir:
- Demək ki, savadlı oğlandı.
- Bəs Azərbaycan dilini niyə oxumur, müəllimə?
- Çünki dili bilmir.
- Bəs necə olacaq?
- Öyrədəcəyik, hamımız
bir yerdə, öyrədəcəyik. O cavab
verməyə bilər,
amma siz onuna hər gün danışın.
Sonra Sinanın parta yoldaşını, sinfin ən alicənab oğlanlarından biri olan Ələkbəri çağırıb ona
bəzi təlimatlar verirəm.
Düşünüb yolunu tapmış, artıq onun dilinin kiidini
bir az da olsa, açmışdım.
Siniflə salamlaşandan
sonra Sinayla ayrıca salamlaşırdım
və hər gün bizim aramızda kiçik bir diaoq baş
tuturdu:
- Salam, Sina.
- Salam, müallimə.
- Necəsən, oğlum?
- Yaxşıyam, müalimə.
...Sonrakı həftə xəstəlik səbəbindən məktəbə
gedə bilmədim. Qayıdanda ilk dərsin necə keçdiyini hiss eləmədim, olmadığım
müddətdə nəyi
necə mənimsədiklərini
öyrənmək üçün
sual-cavaba başım
elə qarşıdı
ki, bir də zəng vurulanda sinif jurnalını belə yazmadığımı
xatırladım. Tələsik
müəllim masasına
keçib jurnalı təzəcə açmışdım
ki, kiminsə sakitcə
yaxınlaşdığını duydum. Başımı qaldırdım. Sina idi.
- Salam, muallimə.
O ilk dəfə idi ki, tənəffüs zamanı
yerindən qalxmış,
hətta müəllim
masasına yaxınlaşmış
və hətta öz istəyiylə danışmışdı. Həm
çağqın həm
də sevincli cavab verdim:
- Salam, Sina, bağışla, səni unutmuşam.
- Necasiz, müallimə?
- Yaxşıyam, oğlum, sən necəsən?
Sina cavab vermədi, eləcə gözlərini
mənə dikib durdu. Onun qalın
dodaqları səyriyir,
burun pərələri
enib qalxırdı. Mənə zillədiyi qara gözlərində sözə çevirə
bilmədiyi bir təlaş vardı. O baxışlarının qapısını
artıq mənə açmışdı deyə,
duyğularını oxuya
bilirdim. Üzümə
dikilən gözlərdəki
ifadə əvvəlki
donuq qorxu deyildi, bu təlaşda
həyat əlaməti
vardı, ümid və sevgi qarışıq
kövrəklik vardı. Onun mənə ünvanlaya bilmədiyi sualını gözlərindən oxudum
və dərhal da cavablandırdım.
- Narahat olma, Sina
mən artıq hər gün dərsə gələcəm,
xəstələnməyəcəm və heç yerə getməyəcəm.
Cavabında Sina onu tanıdığım vaxtdan
bu yana ilk dəfə gülümsədi.
Bizi əhatəyə almış
uşaqlar əl çaldılar. Onlara minnətdarlıqla baxdım.
Biz bunu birlikdə bacarmışdıq. Bu bizim
hamımızın qələbəsi
idi.
Səhər Əhməd
Ədəbiyyat qəzeti.- 2923.- 29 iyul.- S.13