Sür məni
- ...Unutma məni. Xatırla!
- Qadınsız kişilər
həyatda da, ədəbiyatda
da xatirə hücumuna
məruz qalılrlar.
- Heç olmasa, yadında, xatirələrində
yaşat məni.
- Xatirə... xatirə ki unutmaqdır.
- Yox, axı xatirə
unutmağın inkarı
deyil. Xatirə unutmaqla əlləşməyin
bir formasıdır. Kişilər qadınlarsız
yaşamırlar, sadəcə,
bir əşya kimi mövcduddurlar...
Bir payız axşamı ürəyimin məndə
olmadığını hiss etdim...
O an heç gözlərim də, zehnim də, heç nəyi görə, düşünə bilmirdi.
Çünki o mənim qarşımda
idi. Elə baxırdı ki, gözlərimə...
Adımı çəkdiyi zaman sanki
bir ömür gözlədiyi insan gəlib çıxıbmış
kimi baxdı mənə...
Bəlkə də, gözləyirdi...
aşiq olacağı
insanı gözləyirdi
və məni tapdı qarşısında...
Deməli, o mən idim?
Axı nə yalan deyə
bilərəm, mən
onu ilk gördüyüm
andan gözlərinin dərin baxışlarında
itirdim özümü.
Özümlə elə bir savaşa girdim ki, dedim olmaz, ola bilməz, olmayacaq!!!
Birdə
gördüm ki, özümlə
savaşdıqca o mənim
Özüm olub. Mən onlu keçən
hər saniyələri
sevməyə başladım...
Mən Özümdə onu axtardım, qoxusunu, baxışını, toxunuşunu,
nəfəsini, mən
onu hər yerdə axtarmağa başladım...
Ondan gözlərimi çəkə
bilmədim, ondan əllərimi çəkə
bilmədim..
Mən
o yoldan ayaqlarımı
çəkə bilmədim...
Mən onu çox sevdim! Çox...
Haruki Murakaminin "Azad orqan"
hekayəsinin vecsiz qəhrəmanı cərrahın
belə bir dərin eşqə düşdüynü desəm,
inanarsınızmı? Bu fikirlər
qətiyyən ona aid deyil. Heç belə də düşünmür. Yalnız
Günəş kimi insanlar belə dərin eşq yaşaya bilirlər. Eh, bəlkə də. Cərrah gündəlik eşqbazlıq yaşayan biridir. Hər gün bir qadınla
bərabər olur və səhərisi günü əlaqəni birdəfəlik kəsir. Qəfil aşiq olduğu qadın isə onun eşq
labirintinin içinə
salır. Artıq gerçək mənada qadınsız bir kişi ilə üzləşirik. Bu, qadınlara
cinsi obyekt kimi baxan bir
kişinin qadınsızlığı,
həyatsızlığıdır.
Qadınsız kişilər ifadəsi
heç bir şəkildə erotik səslənmir. Bir kişi
qadınsızdırsa, yalqızdır.
Hətta qaşqabaqlıdır.
Qadınlarla yola gedə bilmir. Yaxud da əfəldir. Qadınların xoşuna gəlməyi bacarmır.
Haruki Murakami isə bircə
dəfə də olsun tərk edilən, tənhalığa
məhkum edilənləri
qadınsız kişilər
adlandırır. Şüur
axını texnikası
isə yazılmış
modern hekayələrdir "Qadınsız kişilər".
Murakami Ernest Heminqueyin "Qadınsız
kişilər" kitabına
postmodern eyham da edir. Mətnlərarası əlaqə
və dekonstruksiya yalnız Heminqueyin eyni adlı hekayəkər toplusu ilə deyil, həm də başqa mətnlərlə
də ünsiyyət yaradır.
Toplunun
"Qadınsız kişilər"
hekayəsi arvadı ilə mışıl-mışıl
yatan kişiyə gələn zənglə başlayır. Zəng edən arvadının öldüyünü və
ona da xəbər verməsinin zəruriliyini
bildirir. Ölən qadın kişinin gənclik dövründəki
sevgilisidir. Adı
M-dir. M ölümü ilə
dünyada iki qadınsız kişi qoyub gedib. Biri əri, digəri köhnə sevgilisi. Köhnə sevgilisi olan təhkiyəçi qadınla bağlı ən incə detalları danışır.
Erotik və eqzotik bir təsvir
və təhkiyə metodu var hekayənin. Lakin bütün erotik təsvirlər erotikasız,
platonik eşq hekayətinə çevrilir.
Çünki metafizika
fizikanı üstələyir.
"Şəhrizad" hekayəsində
Şəhrizad ləqəbli
qadın gənc və subay bir
oğlana ev işlərində kömək
edir. Həmçinin aralarında intim münasibət var. Qadın
hər görüşdə
oğlana başına
gələn eşq əhvalatını danışır.
Yeniyetmə yaşlarında
sevdiyi oğlanın evinə gizli şəkildə girib onun əşyalarına toxunur. Hər bir əşyaya toxunuş erotik məzmundadır. O, oğlanın
geyindiyi və toxunduğu əşyalara,
hətta karandaşa belə böyük bir sevgi və
ehtirasla yanaşır.
Oğlanın köynəyini
götürən qız
yerinə özünün
daha məhrəm, intim əşyalarını
qoyur. Beləcə, hər görüşdə
erotik səhnə vermədən erotik, qızdırmalı, isti səhnələr canlandırır
Murakami. Burada qadının
görüşdüyü Xabara da, gənckən sevdiyi oğlan da qadınsızdır. Xabara
ilə qadının ünsiyyəti cinsi əlaqə aktından o tərəfə keçmir.
Digər oğlan isə qadınlarla ünsiyyətə girə
bilmir. Murakaminin Şəhrizadı yaşadığımız
həqiqət sonrası
dövrün insanlarının
eşqi və eşqsizliyini, "Min bir gecə nağılları"nı
danışır.
"Dünən" eşq yaşadığı qadından
xilas olmaq istəyən bir gəncin hekayəsidir.
"Aşıq Zamza"
hekayəsində Kafkanı
yada salır. Lakin Murakaminin
Zamzası eşqin və qadınsızlığın
metamorfozunu yaşayır.
"Kino" hekayəsində qəhrəmanın sevdiyi
qadın ona öz dostu ilə
xəyanət edir.
Murakami kişi və qadın bədəninə
dair hər şeyi heç nəsiz danışır.
Bu hekayələrdə sözlər
məzmun və mənaya köklənməyib.
Sanki, qatı duman içində hərəkət
edən və özündən xilas ola bilməyən kişilər
və qadınların
mürəkkəb mövcudluq
problemini təsvir edir. Burada sözlər
söz olmaqdan başqa bir şey deyil. Başqa bir problemi ifadə etmir. Bu qəhrəmanlar qatı bir duman
içində yaşamaq
qovğasındaykən azaddırlar.
Çünki dumanın
sərbəstliyi var onlarda.
Ancaq bu dumanın içindəki
azadlıq, sərbəstlikdir.
Qadınsız kişilər məni
qadın və kişinin bədəni-varlığı
barədə düşünməyə
yönləndirir. Kişi
bədəni dinamikdir,
qadın bədəni
statik. Kişi bədəni subyektdir, qadın bədəni obyekt. Qadın bədəni naturaldır,
kişi bədəni bir qədər sintetikdir. Qadın naturasını təbiətdən
alıb. Ona görə
kişidən aldığını
daha mükəmməl
şəkildə geri
qaytarır. Qadın bədəninin dəyişkənliyi
metafiziki qatda da mürəkkəbdir. Kişi
bədənində geyimlər
də statikdir. Qadınlarda moda və dəb sənəti fəsilə
görə dəyişir,
yenilənir. Modernizm kişilər üçün
kostyumu gətirib və hələ də dəbdədir. Kişilərin əsas geyimidir. Qadınlar da isə mövsümə görə yeni kolleksiya və aksesuarlar təqdim edilir. Kişi sivilzasiya və fərdiliyi təmsil edir. Qadın təbii harmoniyanı. Kişi bədəni limitlidir, qadın vücudu sonsuzdur. Qadının mensturasiya halı 28 günlük bir tezlikdə baş verir və ayın
aylıq dövrə vurması ilə uzlaşır. Kişi aydınlıq və gündüzü, qadın
gecə və dincliyi ifadə edir. Kişi daima statusunu qorumağa çalışır.
Qadın isə liberallıq və zərifliyini. Bir sözlə,
qadınsız kişi
yoxdur, yaşamır.
"Maşınımı sür"
hekayəsində kişinin
arvadı ona xəyanət edir. Ancaq kişi xəyanəti qəzəblə
deyil, təmkin və soyuqqanlılıqla
qarşılayır. Qadının
xəyanətini anlamağa
çalışır. Hətta
qadın taksi sürücüsü ilə
dərdləşir, başqa
bir qadınla söhbət edərək
problemə yaxınlaşmaq
istəyir. Hekayənin
adı erotikdir. Erotikasız erotika ilə üzləşirik.
Kişi oldquca ehtiraslı bir üslubda xəyanətin erotikasını nəql eləyir.
"Maşınımı sür"
(Drive My Car) Bitlz qrupunun
mahnısının adıdır.
"Məni sür"
də demək olar. İngilis dilində "Drive Me Crazy" (Məni təhrik et və ya məni
dəli et) ifadəsi ilə də sələşir. Bu zaman erotik,
seksual məna da daşıyır. Cinsi əlaqədə olmaq mənasında da işlənir.
Professor Rüstəm Kamal başqa
bir yapon yazıçı
Yasunari Kavabatanın
"Qarlı diyar"
romanının qəhrəmanı
Simamura haqqında deyir ki, o, sevdiyi qadınla birlikdə olduqda görünür, olmadıqda yoxdur. Yəni yazıçı
Simamuranın həyatını
təsvir etsə də, biz onu görmürük. Sanki qatı
duman içində yoxa çıxır. Dəqiq müşahidədir.
- ...Unutma məni. Xatırla!
- Qadınsız kişilər
həyatda da, ədəbiyatda
da xatirə hücumna
məruz qalılrlar.
- Heç olmasa, yadında, xatirələrində
yaşat məni.
- Xatirə... xatirə ki, unutmaqdır.
- Yox, axı xatirə
unutmağın inkarı
deyil. Xatirə unutmaqla əlləşməyin
bir formasıdır. Kişilər qadınlarsız
yaşamırlar, sadəcə,
bir əşya kimi mövcduddurlar...
Ülvi BABASOY
Ədəbiyyat qəzeti.-
2023.- 10 iyun. S. 15.