Göy dilində danışan şair
Qədim
Gəncə Azərbaycan
ədəbiyyatına görkəmli
simalar bəxş etmiş bir şəhərdir. 1934-cü ildə
yaranan Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin
ədəbi inkişafında
Gəncə bölməsinin
rolu əvəzolunmazdır.
80-ci illəri Gəncə
ədəbi məktəbinin
təkamül dövrü
adlandırsaq yanılmarıq.
Məhz o dövrdə
Gəncə şəhər
partiya komitəsinin birinci katibi Həsən Həsənovun
və şəhər
qəzetinin redaktoru
Sabir Hacıyevin dəstəyi
ilə tanınmış
yazıçı (bu
gün Azərbaycan ədəbiyyatına verdiyi
töhfələrə görə
"Dədə Qərib"
statusunu alan) Qərib Mehdi "İlham ədəbi
birliyini" yaratdı.
Qısa müddətdə
bu sənət ocağının istisi bütün regionlarda hiss olunmağa başladı.
Bu ocaqdan öz yaradıcılığına köz
götürmək istəyən
hər kəs müqəddəs məkana
- Gəncəyə üz
tutdu. Hal-hazırda ədəbiyyatımızda tanınan
bir çox ədəbi simalar
"İlham ədəbi birliyi"nin
yetirmələridir. O ocaqdan
pay götürənlərdən biri də illər
sonra Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin
Gəncə bölməsinin
sədri, gənc yazarların mənəvi anası olan Xəzangül xanım Hüseynovadır.
Xəzangül xanımın adı
ilə yaradıcılığında
bir təzad var desəm yanılmaram. Adı təbiətin qocalıq təzahürü
olsa da, yaradıcılığı
bahar gözəlliyinin
tərənnümüdür. Necə ki baharda ağaclar ilk çiçəyini
açırsa, Xəzangül
xanımın sənət
bağçasındakı söz çiçəkləri
elə açır, təzə-tər, şehli-şehli,
toxunulmamış. Onun
yaradıcılığı ilə yaxından tanış olanlar bilir ki, o ilhamını gördüklərindən deyil,
görmədiyi "Göy
atasından" alır.
Bu yaxınlarda Xəzangül
xanımın yeni bir kitabı işıq üzü gördü.
"Göy atasına"
sadiqliyi kitabın adından məlumdur.
"Göy dili". Bəli, şair-publisist, dramaturq ədəbiyyatımıza
yeni fikirlərlə yanaşı,
yeni dil də gətirib. Bu dilin harmonik, bədii çalarları oxucunu elə ilk baxışdan özünə cəlb etməyi bacarır. Müqəddəs "Quran"da
Uca Yaradan buyurur. "Mən sizə şah damarınızdan
da yaxınam" (Qaf surəsi 16-cı ayə).
Ancaq insanlar Tanrını uca tutmaq üçün
"Allah göyün yeddinci
qatında qərar tutub" - deyirlər. Demək Xəzangül xanım kitabının adını "Göy dili" seçməklə
əslində yerin, göyün sahibinin dilini nəzərdə tutub. O dildə saflıq, paklıq, haqq-ədalət var, o dildə
insanları düzgün
yola dəvət var. Kitabı açıb ilk şeiri oxuyanlar inanıram ki, mənim bu fikrimlə şərik olacaqlar:
Ey Allahım! Ulu Tanrı!
Göstər bizə,
Ölkəmizə,
Haqqımızı almaq üçün,
Ən İlahi yolu, Tanrı!
Öz gücünü, qüdrətini,
Bayraq elə ver əllərə,
Vətən deyən əsgərlərə.
Bəli, haqdan danışmaq, xalqına, millətinə
xoş, firavan günlər arzulamaq qəlbin gözəlliyindən
xəbər verir. Qəlbi gözəl insanlar isə "Göy dili" ilə danışan insanlardır.
Xəzangül xanımın yaradıcılığı
gül-çiçəkli çəmənə bənzəyir.
O çəmənlikdə demək olar ki, bütün gül-çiçək
növlərinə rast
gəlmək olar. Sonuncu işıq üzü görən
"Yapon şeir növləri"
kitabı bunun əyani sübutudur. Yaradıcılıq çiçəkləri
rəngarəng olduğu
kimi ətrləri - mövzuları da müxtəlifdir.
Şairin yaradıcılığında
Vətənə bağlılıq,
müasir gəncliyin düzgün istiqamətləndirilməsi,
ata-anaya məhəbbət,
tariximizin gələcək
nəsillərə ötürülməsi
və lirik şeirlər əsas yer tutur.
Dağlara və dünyaya
xitabən yazılan şeirlərlə demək
olar ki, hər şairin yaradıcılığında
qarşılaşmışıq. Belə olan halda o mövzulara müraciət etmək yazardan hünər tələb edir. Ancaq Xəzangül xanım hər iki mövzuya müraciət edib və özünəməxsusluğu
ilə uğur qazanıb.
Dağ başına qalxa biləm,
Şübhələri yıxa biləm.
Xəzangültək çıxa biləm,
O dağlara, o dağlara.
***
Aman dünya, aman istər amanım,
Aman dünya, sınaqdadır zamanım.
Aman dünya, silah dolu hər yanım,
Ömürlərə göz ağardır nüvələr,
Aman dünya, ayaq açır nəvələr.
Dağlar şeirinə diqqət yetirək. Burda Xəzangül hardadır?
Bir çox şairlərimiz
zirvələrə baş
çəkmək üçün
qartal, bulud, külək olmalarını
arzulayıblar şeirlərində.
Ancaq Xəzangül xanım deyir ki:
Xəzangültək çıxa biləm,
O dağlara, o dağlara.
Dünyanı ağuşuna alan
qlobal böhranlar, müharibələr və
nüvə silahının
dəhşəti. O elə
bir dəhşətdir
ki, insanları uzun illərdir ki, öz təsiri altında saxlamağı bacarır.
Xəzangül xanım
dünya şeirində,
bəlkə də, bu günə qədər heç bir şair-dərzinin nüvə silahına tikə bilmədiyi poetik donu məharətlə
tikib və geyindirib. İnsanlara göz ağardan nüvələr əfsuslar
olsun ki, təzə ayaq açan nəvələri görmək
iqtidarında deyil. O nüvələrlə nəvələrin
gələcəyinə təhdid
yaradanlara da şairin tövsiyəsi maraqlıdır:
Dünyaya hökm edən,
qara qu quşu,
Ağlığını şeytanmı aldı əlindən?!
Tutar yer üzünün, göyün qarğışı,
Əl çək taclığından
- ölüm yolundan.
Bu sözləri yazanda qorxmadan, çəkinmədən
yazan Xəzangül xanım nədən qorxduğunu da yazır:
Göy qızıyam, bağışlamaz
Göy məni,
Yalanınla döy dedikcə
döy məni...
Günahının günahkarı say məni,
Hayqırıram, Tanrım bilər
qorxuram.
Bu misralarla əslində şair demək istəyir ki, Göylər
qızı Göydən
qorxar, yerdəki yalanlardan, günahkar bəndələrdən qorxmaq
Xəzangül xanıma
yad olan hissdir.
Şair
o zaman sevilib yaddaşlara
həkk olunur ki, onun əməli ilə yaradıcılığı
vəhdət təşkil
eləsin. Adı ilə şeirləri təzad yaradan Göylər qızının
nə yaxşı ki,
qəlbi ilə yaradıcılığı vəhdət
təşkil edir.
Göy diliylə danışan şairə getdiyi göy yolunun hər zaman üzünə
açıq olmasını
arzulayıram.
Eltun Türkel
Ədəbiyyat qəzeti.-
2023.- 10 iyun. S. 31.