Güllü yoxuşun
xatirələri
Şövkət Zərin Horovlunun
şeirləri haqqında
Onun şeirləri
sənə nəyisə
xatırladır, xatırlada
bilirsə, demək gözəldi. O, bəzən xatirələri ilə haqq-hesab çəkir, razılaşır, razılaşmır,
bəzən də əlac ona qalır
ki, xatirələrdə
gələcəyi qurur.
Məchul bir nöqtədən
yol başlayır gələcəyə. Bax, poeziya
budur.
Şeirləri hökmlü və
üsyankardır, özü
də belədir, yerişi də, danışığı da...
Hələ mən dayandığı yerdə
görməmişəm onu,
həmişə hardansa
gəlir, yenicə çatıb, haylı-küylü,
bəzən hirsli olduğu bir məqamda üzü təbəssümlənir; Ay Qəşəm,
nə var, nə yox, səsin
niyə gəlmir... Demək, əylənməyə (əyəşmək)
dəyər.
Mənə elə gəlir ki, o, hər dəfə Yazıçılar
Birliyinə Füzulidən
gəlir, özü də uzun bir
gədiyi aşıb gəlir, vacib, deyiləsi sözü varmış kimi gəlir. Və özü də
bir neçə dəqiqəliyə gəlib,
çox otura bilməz, vaxtı yoxdur, bir neçə
dəqiqədən sonra
qayıdacaq Füzuliyə.
Bir yerdə
gözəl şairimiz
Vaqif Bayatlı Odərin anası ilə bağlı bir xatirəm yada düşür. 1993-cü ildə bəzi Cəbrayıl qaçqınları
İmişlidə dəmir
yolu vaqonlarında yerləşmişdilər. Vaqifin anası vaqonda qalırdı, onu evimə qonaq gətirmək istədim, gəlmədi, heç vaqondan yerə düşmədi,
dedi, birdən qatar gedər
Cəbrayıla, mən
qalaram.
Bax, Şövkət Zərin Harovlu da mənə
həmişə Vaqifin
anasını xatırladır,
o mənada ki, o da heç yerə
gecikmək istəmir,
təkcə söhbət
fiziki vaqondan getmir, adamın, xüsusən şairin içində min dənə
gedən qatar var, mən bilirəm
ki, Şövkət xanım o qatarların hansındansa düşüb
qalıb və həmişə o qatarın
arxasınca yüyürür
və şeirləri,
həyəcanları da
o qatar haqqında xatirələrdi.
"Horovlu" təxəllüsü
onun xarakterini, daxili dünyasını, hirs və həyəcanını
dolğun əks etdirir. Heç bir şairin
təxəllüsü onunku
kimi özünə yaraşmır. Şövkət də, Zərin də, Horovlu da onun boyuna
biçilib vəssalam.
Xarakterinin cizgiləri bu
adlarda ifadə olunur.
Şeirlərində də həmişə bir görüş xatirəsi var. Həyat yoldaşı, qız, oğul, nəvə, dağ, dərə ilə görüşləri
adi bir görüş
deyil, bir ömrün başqa ömrə köçüb
calanmasıdır. Bu görüş həyatla
görüşdür, onun
əllərini sıxmaqdır
və ömür boyu bu təması
yadda saxlamaqdır.
Qızına yazdığı
şeirdə deyir:
Bir gün dayanmasam başının üstə,
Gördüyün duruşda xatırla məni.
Özü öz duruşundan həmişə məmnundur,
ona görə istəyir ki, hamı onu belə
xatırlasın. "Duruş"
sözündə bir hərəkət var, daxili, mənəvi vəziyyətin görüntüsüdür
bu duruş, şeirlərin qəlbdəki
təlatümüdür, üsyanıdır.
Bu duruş əyilməməkdir,
poetikanın içindən
qalxıb dikəlməkdir.
Bu duruş təkcə
şəkil çəkdirmək
deyil, dərdin, kədərin qarşısında
mətanətlə dayanmaqdır,
olacaqlara duruş gətirməkdir.
Həyat
yoldaşına yazdığı
şeirdə:
Qapısı bağlıdı bu
daş mənzilin
Qıfılı daşdandı, açarı
daşdan - deyir.
Məzarın xarici görüntüsü
məzmununa uyğun şəkildə təsvir
edilir. Qıfıl və açar
daşdansa, deməli,
növbəti görüş
haqq dünyasındadır.
Amma şair həmişə həyat yoldaşını
xatırlayır. Amma
necə, özünü
inandırır ki, bu dünyada onunla bu görüş
olub; görüşdük,
sevib sevildik, ola bilməz ki, bu görüşü
kimsə görməsin,
yadda saxlamasın, təkcə insan deyil, elə bax uzaqdan baxan
çiçək də
xatırlar ki, mən onunla (həyat yoldaşı) bu dünyada görüşdüm, sonra
ayrıldıq və haqq dünyasında yenidən görüşmək
üçün vədələşdik.
Bəs ondan qalan xatirə
nədir? Xanım-xatın
"Duruş" və
bir də
Gözümdə bir xışma
sevgi közərdi,
Yəqin, bəs eləyər ölənə qədər.
Və sonra şair birdən-birə fikrini dəyişir, dəyişmir
yox, həmin sevgi şeirinin sonuna yeni fikir
əlavə edir:
Nə deyim, ahıllığımı,
Bir əlçim ağ
bulud yadıma salır.
Burda da xatırlamaq var. Belə çıxır ki, şairlər öz ömrünün içində
əvvələ və
axıra qaçır,
yüyürür, itirdiklərini
tapır, ya tapmır. Əsas məsələ budur ki, niyə şairin
ahıllığını (məhz ahıllığını)
bir əlçim ağ bulud
yadına salır? Bəlkə ağ
buludun özü də onun şair
xəyalının yerləşdiyi
bir yer, ərazidir. Bəs ağ buludla
görüş nə
vaxt olub ki, şair birdən-birə
onu xatırladı, yadına saldı. Ağ buludun ağ saçlarla
uyğunluğu təbiidir,
xatırlada bilər, məncə, bu fikrin başqa yozumu da olmamış
deyil. Adətən yaşlılar yerə
baxar, həm ayağı nəyəsə
ilişməsin deyə
və nəyisə itirdiyini (deyək ki, gəncliyini) axtarıb tapmaq üçün. Bəs göyə
baxmaq niyə? Demək, burda qocalıq deyil, əsas məsələ ahıllıqdır,
ahıllıq dünyadan
hali olmaqdır. Ahıllıq gəncliyin romantikasındadır.
Romantika daha ağıllıdır.
Romantika göydə, buludlardadır.
Qızına yazdığı şeirin
sonuncu bəndində şair itirdiyi romantikasını tapır.
Bağda
açılanda bənövşə
nərgiz,
Yaşıl don geyəndə hər
dərə, hər düz.
Onların ətrini alanda mənsiz,
Bir güllü
yoxuşda xatırla məni.
Əsas məsələnin biri də "güllü yoxuş"dadır. Mən də çox
yoxuş görmüşəm,
amma "güllüsü"
olmayıb, bəlkə
də olub, amma onu yazmaq
və yadda saxlamaq ağlıma gəlməyib. Və mən
inamla deyirəm ki, Şövkət xanımın bütün
şeirləri bu güllü yoxuşun xatirələridir. O yoxuşu
ancaq Şövkət
xanım elə görə bilərdi, gənc bir qızın
güllü donu, güllü yuxuları, gül düzülmüş
saçları və
o yoxuşu çıxdığı
zaman aşiqin əlinin istiliyi, təması onun şairlərinin dadı, tamı və
duzudur. Güllü yoxuş təkcə
dağı qalxmaq deyil, sevgi, məhəbbət
yuxusudur. Ayrılığın, qəmin şirinliyidir, ona görə ki, qarşıda əbədi bir vüsal var.
Şövkət xanımın şeirləri
çoxşaxəlidir, "güllü yoxuş"dan
tutmuş, Azərbaycan
Milli Ordusuna yazdığı şeirlərə
qədər, nə yazıbsa, istedadla, böyük sevgi ilə yazıb.
Xalq şairi Qabil Milli Məclisdə "Ümid sənə qalıb, Azərbaycan əsgəri" şeirini
oxuyanda çox adam dodaq
büzdü və bəziləri düşündü
ki, Milli Məclisin tribunası hara, şeir hara, şair hara?
Şövkət xanım Qarabağ savaşı başlayandan
ta indiyə kimi müharibədə
son sözünü yalnız
Azərbaycan əsgəri
deyə bilər, Qarabağımızı düşmən
caynağından ancaq
Milli Ordumuz xilas edə bilər düşüncəsiylə
şeirlər yazdı
və sonda bu şeirlər öz reallığını
tapdı. Azərbaycan Prezidenti, Ali Baş Komandan İlham Əliyevin "Dəmir yumruq"u, Milli Ordu və xalq
birliyi düşmən
üzərində inamla
qələbə çaldı.
Şövkət xanımın qələbəmizə
və bu qələbəni canları
bahasına reallaşdıran
şəhidlərimizə, qazilərimizə yazılmış
çox maraqlı şeirləri var. Bu şeirlər
publisistika deyil, adi sadalama da
deyil, sənətkarlıqla
yazılmış və
dərsliklərimizə salınması
vacib olan ədəbi mətnlərdir.
Xiyaban gör necə bağrına basıb,
Vətənin əyilməz igidlərini.
Döndərək qələbə bayraqlarına
Şəhidlərin qanlı köynəklərini.
Tanınmış şair Şövkət Zərin Horovlu bu gün də
gənclik eşqi ilə yazıb-yaradır. Onun şeirləri
tarixi keçmişimizi,
mənəvi dəyərlərimizi,
zəngin təbiətimizi,
gənclərimizin duyğu
və düşüncələrini
böyük şövqlə
ifadə edir. O, bir vətən şairidir. Yaradıcılığı öyrənilməyə, tədqiq edilməyə layiqdir. Vətən şairinin indiyə
kimi heç bir fəxri adı yoxdur. Onun bir fəxri
adı var: Vətən sevgisi, xalq sevgisi. Bu sevgi yolunda böyük
şairimizə uğurlar
arzu edirəm!
Qəşəm NƏCƏFZADƏ
Ədəbiyyat qəzeti.- 2023.-
14 yanvar.- S.19.