Taxma kirpiklər
Hekayə
“Hisslər və macəralar”
silsiləsindən
Dəbdəbəli üçmərtəbəli villasının qarşısında,
uşaqlıq dostları
iki bacını qarşılayan Lamiyə onlara sarılan kimi hər üçü
hönkürməyə başladı.
Sonra qızlar içəri
keçib, Lamiyənin
anasıyla qucaqlaşıb
ağlaşdılar. "İnanırsız,
Aliyə xala, - böyük bacı Nisə hıçqıra-hıçqıra
dedi, - o gündən özümüzə gələmmirik.
Mamam özünü öldürürdü ki, məni
də aparın, təzyiqinə görə
qoymadıq. Amma gələn
cümədə mütləq
gələcək".
Sonra ağ fincanlarda çaylar gəldi, masada nazik, naxışlı
ağ qablarda sarı halva, xrustal vazalarda ən bahalı şokoladlar, cürbəcür çərəzlər
var idi. Lamiyə fincana çırtma vurub kiçik bacı Jaləyə dedi: "Təmiz farfordu, Praqada olanda almışdım".
- "Sağlıqla işlədəsən".
Jaləyə elə gəldi ki, fincandan çıxan cingiltili səsin, farforun, Praqanın heç yeri yox idi.
Lamiyə onun qulağına pıçıldadı:
"Elə bildim, Faiq də gələcək,
ona görə kirpiklərimi çıxartmadım".
- "Faiqin qəfil işi çıxdı, amma qırxda mütləq gələcək".
"Gəl bir de, makiyajı da ərimə görə eləmisən"
fikirləşən Jalə
narahat oldu ki, Lamiyənin taxma kirpiklərlə bağlı
dediklərini yanındakılar
eşidə bilər.
Bir yandan da, rus dilində sadə cümlə qura bilməyən rəfiqəsinin
Faiqin adını çəkərkən, vurğunu
"a" hərfinə vurması
onu qıcıqlandırırdı.
Bu vaxt Aliyə xanım Nisəylə dərdini bölüşürdü.
Jalə
qəfil pıçıltıyla
Lamiyədən soruşdu:
"Meyidi gətirmək
çox çətin
oldu?" - "Ehh, çətin də sözdü? Gündə bəlkə on dəfə
mamaya zəng eliyirdim ki, təcili filan sənədi göndər. Tərcümə,
notarius, hamısı
da vaxt aparan işlər. Bir yandan da yuxusuz gecələr,
stress. Ən çox insultdan qorxurdum. Təsəvvür elə,
uzaq ölkədə öləm, bir meyitin üstünə biri də gəlsin".
- "Allah eləməsin, o nə sözdü?" -
"Məsəlçün deyirəm. İnanırsan,
gecə-gündüz əllərimi
göyə açıb
dua edirdim ki, ay Allah, mənə güc ver, sağ-salamat qaqaşın meyidini Bakıya çatdırım.
Otuz min avrodan çox pulum çıxdı. Pula görə
demirəm, Nadirə görə lap əlli minimdən də keçərdim. İndi gündə
on dəfə Allahıma
şükür edirəm
ki, qaqaşı gətirib
adına layiq dəfn elədik", - Lamiyə bunları deyib dərindən köks ötürdü.
İşiylə bağlı gah Dubaya,
Berlinə, gah da Parisə
uçan Lamiyənin Bakının yaxşı
yerlərində iki gözəllik salonu, bir estetik klinik
mərkəzi varıydı.
Bir suyu Müşərrəf
Akaya oxşayan Lamiyənin yaşı əllini keçsə də, otuz-otuz beşdən o yana verməzdin. Kefinə düşəndə, səhər
yeməyinə Londona,
naharda suşi üçün Tokioya uçurdu.
"Gedək o biri otağa, sənə bir şey göstərəcəm",
- qəfil Jalənin qolundan tutub qaldırdı, o biri otağa keçdilər.
"Necədi?" - Lamiyə
başında allı-güllü
kəlağayı kresloda
oturan halda qızılı çərçivəli
rəsmini göstərdi.
"Əla" deyən
Jalə fikirləşdi,
"görən, Aliyə
xala o biri otaqda bizim haqqımızda
nə düşünür,
qızını yersiz
hərəkətlərinə görə qınayırmı?"
"Başqa cür
ola bilməzdi. Səncə
kim çəkib?"
- Lamiyə özündən
razı qamətini dikəldib soruşdu.
"Aydın məsələdi.
Sakit Məmmədov".
- "Afərin, quzum,
o dəyqə bilinir
ki, rəssam arvadısan.
Faiq yenə çəkir?" - "Çəkir,
amma əvvəlki kimi yox. Özün
bilirsən, indi tək rəssamlıqla yaşamaq olmaz. Əzimzadədə* maaş
çox azdı, vaxtının çoxu dizayn işlərinə gedir". - "Hmm, başa
düşürəm. Amma o biri tərəfdən də istedad məsələsi". Çiyinlərini
çəkən Jalə
"Hüzrdə də
ərimdən danışır"
fikirləşdi, istədi
soruşa "Yoldaşın
necədi? İşləri
necədi?", anladı
ki, bu, onda süni alınacaq, üstəlik, rəfiqəsi
bu süniliyi o dəqiqə hiss edəcək.
"Təbiət rəsmləri
Faiqdə əla alınır, - Lamiyə isə tərif deməyindəydi. - Bax, ordadı onun "Alp zirvəsi" əsəri.
Əvvəllər də
sənə demişdim,
dağlar ruhumun dinclik tapdığı məskəndi. Mənimçün
cənnət də elə dağlardı".
Jalənin gözü ağ
trümonun üstündəki
Lamiyənin ölkə
şou-biznesinin məşhur
xanım müğənniləriylə
çəkdirdiyi şəkillərə
sataşdı. Çərçivəyə
salınmış şəkillərin
arasında qızılı
hərflərlə "Lamiyə
- Estetik Klinik Mərkəzinin pasiyentləri"
yazılmış kubok
var idi. Jalə tez gözünü ordan çəkdi, bildi ki, bununla bağlı bircə sual versə, rəsm əsərləri
yaddan çıxacaq,
rəfiqəsi başlayacaq:
mənim klinikamda filan müğənninin burnunu belə kəsdik, o birisinin dodağına elə silikon doldurduq ki, üç il keçib, hələ də razıdı bizim işdən.
"Bu əsərin adı "Rəqs edən gənclər"di, - Lamiyə
növbəti rəsm
əsərini göstərib
dedi. - Keçən
il Tbilisidə olanda aldım. Görən kimi satana dedim,
bu, mənimdi". Jalə tabloya yaxınlaşıb gözlərini
qıydı ki, aşağısında
müəllifin adını
oxusun. "Oxuya bilməyəcəksən, - Lamiyə
dilləndi. - Gürcü
dilində yazılıb.
Pirosmanidi, dünyada tanınmış rəssamdı".
Rəfiqəsi ani olaraq
fikirləşdi: "İndi soruşacaq, bəs nə əcəb ərinlə Tbilisidə olanda gedib onun
əsərlərinə baxmamısız?"
Lamiyə başqa sual verdi: "Buna bilirsən, nə qədər pul vermişəm?" Cavab gözləməyə səbri
çatmadı, beş
barmağını göstərərək
"Beş min dollar. - dedi.
- Əslində çox
bahaydı, satana müalicəsiçün təcili
pul lazımıydı
deyə, mənə çox ucuz satdı. Sonralar Bakıda belə əsərlərə qiymət
qoyan bir dostuma bunu göstərib
təxmini qiymətini
soruşdum. Dedi, ən azı on beş min dollar. İnanmırdı,
beş min dollara almışam". Jalə
fikirləşdi ki, müalicəsiçün
bu əsəri satana rəfiqəsi beş min yox, heç olmasa, yeddi min dollar verə bilərdi.
Sonra Lamiyənin bibiləri gəldi, Nadiri xatırlayıb kövrəldilər,
ağlaşdılar. "Mən
ekspertizanın rəyinə
inanmıram, - Lamiyə
bunları deyəndə,
araya sükut çökdü. - Noolsun
İsveçdi, inanmıram,
vəssalam. Əgər
mən deyən düz çıxsa, onları məhkəməyə
verəcəm", - barmağını
havada silkələyib
İsveçin tibbi-məhkəmə
ekspertizasını hədələdi.
Anası özünü
saxlaya bilmədi,
"Can bala, can" deyib
ağlamağa başladı,
qalanlar da ona qoşuldu. Sakitləşib
özünə gələn
Lamiyə səsi titrəyə-titrəyə davam
etdi: "Həmin gün Nadir işiylə bağlı Romaya uçmalıydı, mənə
vatsapa yazmışdı,
əlində bileti varıydı. O, niyə axı maşına minib başqa şəhərə getməliydi?
Özü də beş nəfər bir maşında. Öz maşınıyla gedərdi də. Mən orda olanda
Aeroitaliyaya sorğu göndərdim, cavab gəldi ki, qaqaş bileti qaytarmayıb. Ona görə bu ölümdə heç cürə məntiq tapammıram". - "Falçı
məsələsini də
de, qızım", - anası
içini çəkib
dilləndi. Məlum oldu ki, Lamiyə dəfndən bir gün sonra qardaşının şəklini
Bakıda məşhur
falçıya göstərib
soruşubmuş, bu adamla bağlı nə deyə bilər. Falçı da deyib, bu oğlan
sənin qardaşındı,
hazırda xarici ölkələrdən birindədi,
hələ ki onu axtarmayın, lazım olanda, o, özü sizinlə əlaqə saxlayacaq. Bunları danışıb Lamiyə
gözlərini yumdu, iki damla yaş
süzülüb yanaqlarına
axdı, bir dəqiqə gözlərini
açmadı, taxma
da olsa, uzun kirpiklər onu daha da cazibədar etmişdi. Həmin an Jalə fikirləşdi:
"Faiq burda olsa, gözlərini zilləmişdi buna". Sonra diqqətlə
rəfiqəsiylə anasına
baxıb müəyyən
edəmmədi, onlar falçının dediklərinə
inanıb, ya yox.
On gün əvvəl Lamiyənin qardaşı otuz iki yaşlı
Nadir Stokholmda iki yüzdən yuxarı sürətlə gedən
maşında qəzaya
düşüb dünyasını
dəyişmişdi. "Mersedes"də
o daxil, beş nəfərin meyidi əzilmiş, tanınmaz hala düşmüşdü.
Faciədən xəbər
tutan kimi Lamiyə ora uçmuşdu. Morqda meyitin tanınması, sənədləşmə işləri,
meyitin Stokholm-İstanbul-Bakı reysiylə gətirilməsi - hamısı
bacısının üstünə
düşmüşdü.
Yuxarı
siniflərdə oxuyan
Nisə, Jalə, Lamiyə yay tətilində
Lamiyənin Xoşbulaq
kəndində yaşayan
əmisigilə qonaq getmişdilər. Nadir qızlara
qəti tapşırmışdı,
çölə çıxmasınlar,
elə həyətdə
oynasınlar. Qızlar
özləriylə xiyar,
pomidor, pendir, göy-göyərti götürüb
gizlicə evdən çıxıb çay
qırağına getmişdilər.
Sonra Nadirin əmisioğlu
ona çatdırmışdı
ki, Yaqub adlı oğlan bu dəqiqələrdə
öz dostlarıyla Jaləni qaçırtmağa
hazırlaşır. Nadir əmisioğluyla
bir yerdə təngnəfəs özünü
çay qırağına
çatdırıb qızları,
əsas da öz bacısını xeyli danlamışdı ki, niyə
onun sözünə qulaq asmayıblar.
Bir dəfə Xəzərdə
üzərkən, batmaqda
olan Lamiyənin (sağ ayağı qıc olmuşdu.) qışqırtısını eşidən Nadir iyirmi metrlik məsafəni sürətlə üzərək
özünü çatdırmışdı,
bacısının saçlarından
tutaraq sahilə tərəf üzmüşdü...
Stokholma gedib gələnə qədər
Lamiyəni bir sual girinc etmişdi:
"İlahi, mən onda batsaydım, kim gedib meyitini
gətirəcəkdi?" Bir qardaş, bir bacıydılar. Atası çoxdan rəhmətə
getmişdi, anası məktəbdə fizika müəllimi işləyirdi,
maaşa baxan əri turizm şirkətində işləyirdi,
qohum, dost-tanış
arasında pul baxımından onlara kömək edəcək birisi olmayacaqdı.
Nadir evlənəndən illər
sonra bacısına etiraf edəndə ki, Jalədə gözü
var imiş, yeganə baldızından yarımayan
Lamiyə qəhqəhəli
hikkəylə demişdi:
"Nə boğardım
səni. Bəs niyə bunu vaxtında mənə deməmişdin?" - "Nə
bilim? Elə bilirdim oğlan öz bacısının padruqasıyla evlənməz".
- "Azərbaycanda elə
adət yoxdu axı?" - "Bilirəm
yoxdu. Məsələn,
o vaxt elə bilirdim, dostum Arif səni sevsə, ya bizə elçi gəlsəydi, sən indi məni boğmaq istədiyin kimi, mən də dostumu boğardım". - "Ay axmaq,
nəyi nəylə müqayisə edirsən?!"
- "Axmaq olmuşam,
boynuma alıram".
Lamiyə
bu söhbəti Jaləyə danışanda,
rəfiqəsi qulaqlarına
inanmamışdı, bilməmişdi
nə desin, çünki illər boyu Nadirə nə qardaş, nə də naməhrəm kimi baxmışdı. Jalənin
sifətindəki qəfil
dəyişikliyi görən
Lamiyə birbaşa suala keçmişdi:
"Getməzdin ki, qardaşıma?"
- "Nə bilim? Vallah, çətin sualdı".
Jalə
bəzən fikirləşirdi,
o vaxt Nadirə münasibətdə məhrəmlikdən
naməhrəmlik hissinə
keçə bilərdimi?
"Görən, bu işdə psixoloq mənə kömək edə bilərdimi?" sualı vermişdi özünə, keçmişə
səfər edib bu qənaətə gəlmişdi: "Bu, o qədər
intim bir məsələdi ki, heç
dünyanın ən təcrübəli psixoloqu
mənə kömək
edəmməzdi". O vaxt
çayın qırağına
tövşüyə-tövşüyə
özünü çatdıran
Nadirin ona yönələn baxışlarını
xatırlayıb özünə
demişdi: "Məktəbdə
oğlanların baxışından
bilirdim ki, məndən
istədikləri nədir.
Bəs Nadiri niyə o vaxt başa düşməmişdim?"
Yeri gəlmişkən, Faiqlə
Jalənin bir-birinə
olan sevgiləri məktəb illərinə
(paralel siniflərdə
oxuyurdular) gedib çıxırdı. Elə
bu sevgiyə sadiq qalaraq evlənmişdilər.
Nadir biznesmeniydi, İsveçdə,
Almaniyada işlənmiş
maşınlardan alıb
Bakıya satmağa göndərirdi, yəni, Faiqdən qat-qat çox qazanırdı. Məktəbdə
musiqi müəllimi kimi üç yüz qırx manat maaş alan Jalə arada fikirləşirdi, Nadiri naməhrəm bilib ona ərə
getsəydi, istədiyi
paltarları, ətirləri
alardı, illərdi arzuladığı Barselonaya,
Romaya gedib doyunca gəzərdi. Ərininsə onu qırx yeddi yaşına qədər Tbilisiyə, Trabzona aparmağa imkanı çatmışdı. Bir də,
yaydan-yaya Nisəgilin Şamaxıdakı ikimərtəbəli
bağ evinə gedirdilər.
Faiqin sərgilərinə ilk gələnlər
arasında Lamiyəylə
əri Firuz olurdu. Soyuq fevral
günü rəfiqəsinin
çılpaq çiyinli,
kürəyinin ortasına
qədər açıq
qırmızı donda
sərgiyə gəlməsini
Jalə ərinə münasibətdə üstüörtülü
flirtə yozmuşdu.
Ona elə gəlmişdi,
əri Lamiyə ilə salamlaşanda, əlini öz əlində çox saxlamaqla məlum flirtə cavab verib. Jalə yüz faiz əminiydi
ki, onların arasında
intim münasibətlər
yoxdu, bir neçə dəfə ərinin rəfiqəsiylə
çarpayı səhnələrini
xəyalının kandarından
qovmuşdu. Elə ki saytlarda bəzi kişilərin öz arvadlarının rəfiqələriylə
gizlicə görüşməsi
xəbərlərini oxuyurdu,
kefi pozulurdu, ifrat inamına, sadəlövhlüyünə görə
özünü söyürdü.
Yeri gəlmişkən,
Faiq də öz gecə xəyallarıyla baş-başa
qalanda, ya arvadıyla sevişəndə,
Lamiyəni yaxına buraxmırdı. Arvadının
rəfiqəsi, üstəlik,
ərdə olan birisi onunçün naməhrəm olsa da, xəyal dünyasında onunla öz arasında tikanlı hasar çəkmişdi.
Amma arada başını
qaldırıb hasardan
Lamiyəyə baxmaqdan
vaz keçmirdi. Bunu kətana köçürmək ürəyindən
keçmişdi: günəş
qürub edən vaxt, hasarın sıx tikanları arasından, çiyinləri
gündən qızarmış,
ağ sarafanda, başında zoğalı
bandana, çəmənlikdə dizləri üstə oturub əliylə çobanyastığı çiçəklərinə
toxunaraq gülümsəyən
Lamiyəyə gizlicə
tamaşa edir.
Faiq həm də ərinə görə intim xəyallarında Lamiyəylə məsafə
saxlayırdı. Firuzla
söhbətləri tuturdu,
hər ikisi klassik kino aşiqiydi. Onlara gedəndə, fransız, italyan filmlərini müzakirə
edirdilər. "Bizim
filmlərdə nə
çatmır?" sualına
cavab axtara-axtara o fikrə gəlmişdilər
ki, "Bizim Cəbiş
müəllim", "Şərikli
çörək", "Bir cənub şəhərində",
"Babək" Amerikada,
ya Fransada çəkilsəydi, mütləq
Oskar, Kann mükafatı
alardı. Faiq diqqət etmişdi ki, erotik filmlərdən söz salanda, Firuz söhbətə meyilli olmur, tez başqa mövzu atır ortaya. Faiq bunu
onun abırlı olmasına yozmuşdu, biləndə ki, Firuz namaz qılır, oruc tutur, tikanlı
məftillərdən uzaqlaşıb
Lamiyəni çəmənlikdə
tək qoyub getmişdi.
Bir dəfə Jalə ərinə demişdi:
"Bilirəm, aranızda
heç nə yoxdu. Amma düzünü
de, Lamiyədən kəsirsən,
hə?" - "Əşi,
ona qalsa, mən Kemeron Diazdan da kəsirəm, yəni bunu nəzərdə tutursansa".
- "Kemeron Diazla salamlaşsan, onun da əlini əlində bir xeyli saxlayardın?"
- Jalə bic-bic gülümsəyib gözlərini
qıymışdı. "Həə, indi çatdı mənə.
O sərgidə padruqavın
əlini maksimum üç saniyə əlimdə saxlamışdım.
Üç saniyə xeyli sayılmır, xeyli ən azı
bir dəyqə çəkməlidi, arada
barmağınla o əlin
içini ehmalca sığallamalısan. Hə,
onda sən haqlı çıxardın".
Arvadı başını
bulayıb "Əlacın
olsa, çılpaq çiyinlərini də sığallayardın", - demişdi.
Faiq Müşərrəf Akayın
konsertinə iki bilet alanda, Jalə
mısmırığını sallamışdı. Əri
tez demişdi:
"İndi oxşamır axı.
Heç plastik əməliyyat da eləmir
ki, bir az oxşasın". - "Belə
şeylərdə indi,
onda olmur, bu bir. İkincisi,
sən inanırsan ki,
o, canlı oxuyacaq? O yaşa səs qalar? Sən bilirsən ki, mən Demet Akalını bəyənirəm, Bakıda
konserti olanda heç bilet almaq yadına düşmədi?" - "Yox,
bir dəyqə..."
- "Nə isə, mən getmiyəcəm, özün gedərsən".
Qanqaraçılıq olmasın
deyə, əri biletləri kassaya qaytarmışdı.
Bir dəfə axşamüstü
Jalənin votsapına
iş yoldaşı Kəmalədən xəbər
gəlmişdi: "Yoldaşın
bu dəyqə Paul kafesində yaşılgöz
bir xanımla şirin-şirin kofe içə-içə söhbət
edir". Ürəyi
şiddətlə döyünən
Jalə özünə
verdiyi "Yaşılgöz
başqa kim olar bilər ki?" sualından diksinmişdi, əsəbindən
az qalmışdı,
iş yoldaşına
"Sənə nə,
ay ara qatan?" səsli mesaj yollasın. Az sonra Kəmalədən votsapına
gələn şəklə
baxıb görmüşdü
ki, Lamiyə deyil, bir az sakitləşmişdi.
Əri axşam arvadının qırımından
fəhmən bilmişdi
nə baş verib. "Sənə çatdırıblar artıq?
İçinə yemə,
Pauldakı iş yoldaşımıydı". - "İş yoldaşınla
iş yerində, iş vaxtında görüşürlər, daha
axşam saat altıdan sonra kafedə yox", - deyib mübahisədən qaçmaqçün Jalə
tez mətbəxə keçmişdi. "Beyninə
yerləşdirmisən ki, mən
harda yaşılgöz
qızla söhbət
eləsəm, o, mütləq
padruqan olacaq", - Faiq ardınca demişdi.
Bir gün Jalə günorta evə qayıdanda, mavi ipək xalatda, saçları dağınıq,
budlarına qədər
görünən ayaqları
bir-birindən aralı,
süzgün baxışlarından
sanki az əvvəl boşalıb
rahatlanmış rəfiqəsini
divanda oturan halda gördü. Jurnal masasının üstündə qırmızı
şərab dolu iki badə, nəlbəkidə kişmiş,
qoz-fındıq varıydı,
hamamdan isə suyun gur şırıltısı
eşidilirdi. Bir anlıq
Jaləyə elə gəldi, öz evlərinə, yox səhvən rəfiqəsigilə gedib,
hec cürə bunun necə baş verdiyini anışdıra bilmədi,
sonda yaşıl divandan bildi ki, öz evinə gəlib. Lamiyə şokda olan Jaləni görcək, ayağa durub heç nə olmamış kimi gülər üzlə
"Aa quzum, nə yaxşı belə tez gəlmisən?" deyərək ona tərəf addımladı.
Jalə ona yaxınlaşıb üzündən
öpmək istəyən
Lamiyəni əliylə
itələyəndə, sağ
ayağıyla yorğanı
üstündən ataraq
yuxudan oyandı. Çönüb şirin
yuxuda olan ərinə baxanda sakitləşdi.
Faiq İstanbul-Nyu-York təyyarə reysinə minəndə, yeri Lamiyə ilə yan-yana düşmüşdü. "Aa, nə yaxşı, təsadüfə bax
ha", qarşılıqlı reaksiyalar belə olmuşdu. Faiq fikirləşmişdi, Jalə
bundan xəbər tutsa, yüz faiz əmin olacaq ki, bunlar hər şeyi qabaqcadan planlaşdırıb
bir yerdə gözdən uzaq Amerikaya uçurlar. Doqquz saatlıq uçuşda Faiqin onun əlini əlinə almaq, çiyniylə çiyninə
"təsadüfən" toxunmaq ağlının ucundan belə keçməmişdi... Faiqin
yuxusu olan təyyarə yolçuluğunda
onu təəccübləndirən
iki şey idi. Maksimum üç
dəqiqə çəkən
yuxuya o doqquz saatlıq uçuş necə sığışmışdı
və idarəolunmaz, ağla gəlməyən
ən qeyri-adi şeylərin, adətən,
sonda orqazmın baş verdiyi bu cür yuxuda
necə olmuşdu, o, hətta Lamiyənin əlini əlinə almamışdı. Cavab tapmışdı. Birinci sualın cavabı - real və qeyri-real dünyalarda zaman ölçülərinin
fərqli qavranılmasıydı.
İkinci sualın cavabı isə - xəyallarında belə Lamiyəylə məsafə
saxlamağı, yəni,
daxili senzura təhtəlşüura, oradansa
yuxuya keçmişdi.
Və Jaləylə Faiq öz yuxularını
sirr kimi özlərində saxlamışdı.
Bəzənsə əksinə, Jalənin
qısqanclığından əsər-əlamət olmurdu.
Lamiyə Kolumbiyanın
paytaxtı Boqotonun bazarında ekzotik meyvələrdən təam
etdiyi videosunu feysbukda paylaşanda, Jalə ərini şərhdə işarələyib
yazmışdı: "Faiq,
sən Romada olanda, bu meyvələrdən
yemisən?" Quruca
"Yox" cavabı
yazan əri evdə arvadından o sualı niyə yazdığını soruşmuşdu.
"Dedim rəssam adamsan, Lamiyənin nazla ekzotik meyvələr
yeməsi səhnəsinə
baxıb, məsəlçün
"Ekzotik meyvələr
yeyən xanım"
əsəri yaratmaq istəyərsən". Faiq
ani olaraq fikirləşmişdi,
Jalə indi belə deyir, əgər həmin şəklin eskizinə başlasa, yəqin ki, arvadı kağızı
cırardı. Başqa
şey demişdi Faiq: "Padruqan sənin şərhini görüb yüz faiz elə biləcək,
o meyvələrdən umuruq".
Elə də olmuşdu, Bakıya qayıdan Lamiyə onlara manqostin və quanabana gətirmişdi.
Faiq hiss
edəndə ki, Jalənin
qısqanclığı tutmayacaq,
Lamiyənin Florensiyadan,
Milandan etdiyi paylaşımları nəzərdə
tutub demişdi: "İstədim onun bu gün feysdə
Milandakı şəklinin
altında Dolçe
Vita yazam". - "Yaz,
halallığını verirəm".
Faiq italyanca "Həyat gözəldir"
mənasını verən
o sözləri yazmışdı.
Jalə, Lamiyə, Firuz şərhə ürək atmışdılar.
Faiq yoldaşının
bu ovqat dəyişməsini dalğalara
bənzətmişdi, hətta
ürəyindən keçmişdi,
dalğaların fonunda
Lamiyənin rəsmini
çəkib adını
"Qısqanclıq qabarmaları"
qoysun. Elə bilmişdi, istədiyi alınsa, əsəri daha çox uğurlu adına görə varlı bir avropalıya yaxşı qiymətə
sata bilər.
Qısqanclığın tarixi isə Jalənin ərə getdiyi ilə gedib çıxırdı. Lamiyə
toydan iki ay sonra cütlüyü evlərinə qonaq çağırmışdı. Jaləyə elə gəlmişdi, əri heç nə deməsə də, ora getməyə təşnədir. "Getmək
istiyirsən?" - bu
sualı Faiqin reaksiyasını bilməkçün
vermişdi. "Vallah,
nə deyim?" Bu naməlum cavabdan sonra Jalə özünə yaraşdırmadığı
qısqanclıq hissini
boğmaqçün ("Adam da ərini bacısı kimi tanıdığı
rəfiqəsinə qısqanar?")
ərini qoltuğuna vurub qonaq getmişdi.
Qonaqlıqda başdan-ayağa
bəzənib-düzənmiş, bahalı ətir vurmuş Lamiyə Faiqə Rafaelin, Renuarın əsərlərini
sevdiyini demişdi, Maleviçin "Qara kvadratı" haqqında
fikrini soruşmuşdu.
Faiq quru səs tonuyla Maleviçi bəyənmədiyini
demişdi, amma tənqid də etməmişdi. Jalə fikirləşmişdi, rəfiqəsi
yüz faiz dünən "quql"a
girib "Dünyanın
ən məşhur rəssamları" sözlərini
yazıbmış ki, indi
ad çəkib özünü
Faiqə göstərsin,
Lamiyəyə sual vermişdi: "Sənin özünün o qara kvadratdan xoşun gəlir?" - "O şəkildə
mistika var". "Bunu
da yüz faiz saytdan oxuyub", - Jalə bunları fikirləşən an Faiqin
ona yönələn baxışlarını oxuya
bilmişdi. "Çox
dərinə getmə,
ən azından Maleviçin adını bilir".
Jalə
Parisdən təzəlikcə
qayıdan Lamiyəyə
zəng edib onu ərinin yeni sərgisinə dəvət
edəndə, rəfiqəsi
sevincək: "Hə,
əlbəttə, gələcəm"
- demişdi. Sərgidə
Jalə, Faiq, Fransanın Bakıdakı
səfirliyinin mədəniyyət
üzrə attaşesi
Şarl Şarpantye, əllərində şərab
dolu badələr bir-biriləriylə söhbət
edərkən, Lamiyə
onlara yaxınlaşmışdı.
Faiq fransalı diplomatla Lamiyəni tanış edib demişdi ki, ailəvi dostumuzdu, tez-tez Parisdə olur, sizin ölkəni sevir. Tərcüməçi
bunları tərcümə
edəndən sonra, attaşe yaxasında ağ qızılgül taxılmış uzun dekoliteli yaşıl don geyinmiş Lamiyəni süzüb "Oo doğrudan? Maraqlıdı",
- reaksiya vermişdi. Lamiyə tezcə sevinc qarışıq həyəcanla
"Hə, elə keçən ay yenə Parisdəydim. Yenə mənə doğma olan Luvr muzeyinə
getdim. Əsas da Rafaelin əsərlərinə
görə" uyduranda,
Jalə fransızın
Lamiyədən xoşu
gəldiyini duymuşdu.
Fransız diplomat "Rafaelin
hansı əsərləri
daha çox sizi valeh edir?"
sualını verəndə,
Lamiyə özünü
itirmişdi, barmağını
gicgahına qoyub hıqqına-hıqqına "İndi... Bir dəyqə... Dilimin ucundaydı e. Necə yadımdan çıxdı?"
deyib Faiqə "Bəlkə sən kömək edəsən?"
baxışlarıyla baxmışdı.
Faiq onu çətin vəziyyətdən
çıxarmışdı: "Cənab Şarpantye, Lamiyə bizimlə söhbətlərində həmişə
Rafaelin "Sisktin madonnası"nı və
"Müqəddəs Məryəmin
tacqoyma mərasimi"
əsərlərini bəyəndiyini
deyir, bu dəfə deyəsən,
həyəcanlandı". Birinci əsərin Drezden qalereyasında, ikincinin Vatikan muzeyində saxlandığını,
ümumiyyətlə, italyan
rəssamların barokko
dövrünü yaxşı
bilən, Sorbonna Universitetinin sənətşünaslıq
fakültəsinin bakalavr
məzunu Şarl Şarpantye dərinə getməmişdi, diplomatik təbəssümlə Lamiyəyə
baxıb eləcə başını tərpətmişdi.
Bir yandan, Jalə rəfiqəsinin pərt vəziyyətinə düşməsinə
pis olmuşdu. O biri yandan isə,
onu yamanlamışdı
ürəyində: "Əcəb
oldu. Qoy dərs olsun sənə, bir də bilmədiyin şeydən söhbət
düşəndə mumla,
danışma".
Bəzən maddi həyatdan,
bolluqdan darıxan, bezən Lamiyə üçün sənət
aləmi bir növ, qızğın iş həyatının alternativi olan dinclik ərazisiydi. Tədbirlərdə Tahir Salahov,
Baba Vəziroğlu, Alim Qasımovla
çəkdirdiyi şəkilləri
feysbukda, instaqramda tez-tez paylaşan Lamiyə ətrafa "İş adamı olsam da, sənətdən
başım çıxır"
mesajı ötürürdü.
Nadirin avtoqəzada ölməsindən
hardasa dörd ay əvvəl Jalənin lapdan dediyi "Sevgilin ərindən boşanır" xəbərinə
Faiq "Ciddisən?"
sualıyla reaksiya verdi (əriylə söhbətlərində Lamiyədən
söz düşəndə,
Jalə arada zarafatla onu "sevgilin" adlandırırdı).
Məlum oldu ki, proses
"Yığılıb, yığılıb, axırda
partlayıb" effektiylə
baş verib. Firuzla müqayisədə
çox qazanan Lamiyə çox xərcləyir, ər
"israfçılıq eliyirsən"
deyib mısmırığını
sallayanda, arvad üstünə bozarır
ki, öz pulumdu, sən niyə narahat olursan? Bomba isə Lamiyənin ömrü boyu nifrət etdiyi baldızının qırxında partlayıbmış.
Həmin gün səhər Lamiyə ölən baldızının
acığına instaqramda
iki il əvvəl Vyananın məşhur Ştefan meydanında əlləri yana, üzü göyə olan şəklini "Xoşbəxtlik tablosu"
sözləriylə təkrar
paylaşıbmış. Təzəpirdə
keçirilən qırx
məclisində Lamiyənin
anası beş dəfə onu çimdikləyib "Telefonuna
gir, sil o şəkli" desə də, qızı vecinə almayıbmış.
Axşam məsələdən
xəbər tutan əri qışqıra-qışqıra
dişinin dibindən çıxanı Lamiyəyə
döşəyibmiş.
Jalə
boşanma ərəfəsində
olan cütlükdən
danışandan sonra Amalya Pənahovanın səsiylə bu aktrisanı bir o qədər də bəyənməyən ərinə
dedi: "Səninçün
gözəl şans yaranıb, əzizim. İkinci arvad kimi alarsan Lamiyəni,
səni ovcunun içində saxlayar. Kətan, yağlı boyalar, fırçalar
alar sənə, aparar
səni İsveçrəyə,
uca, başı qarlı Alp dağının
əzəmətinə baxa-baxa
bu dəfə necə deyərlər, canlı çəkərsən
o zirvəni. Axı dağlar sevgilinin ruhunun məskənidi".
- "Şittik eləmə". - "Sevgilin şaxtada əllərini
alar öz əllərinə,
üç saniyəyə
alnından tutmuş, ayaq barmaqlarının ucuna qədər bədənin qızar. Üç saniyə xeyli sayılmır.
Ha-ha-ha". - "Ay qız, dedim axı, şittik eləmə".
Faiq arvadının sözünü kəssə
də, az sonra tikanlı məftillər, otları,
çiçəkləri sığallayan
Lamiyənin xəyali rəsmi yadına düşmüşdü. Ardınca
şeytan onu qıdıqlayıb qulağına
pıçıldamışdı: "Hə, qayıt çəmənliyə, qır
tikanlı məftilləri,
otların üstünə
uzanıb səni gözləyir". Sonra Bakı-Nyu-York təyyarəsində
güclü turbulentlik
baş vermişdi, qorxudan Lamiyəni titrəmə tutmuşdu, bərk-bərk ona qısılmışdı. Bu dəfə
Faiq "məcbur olub" Lamiyənin əlini əlinə almışdı. Burda Faiq epizodun "stop" düyməsini basmışdı.
Atmacalar,
şeytan pıçıltısı,
xəyallar öz yerində, realda hər şey tərsinə olmuşdu, Jaləylə Faiq sonda eyni qənaətə
gəlmişdi: nəyin
bahasına olursa-olsun,
bunların boşanmağına
imkan vermək olmaz. Nə olsun, vaxtilə qardaşına Lamiyəni
almağa var-gücüylə
mane olan baldızının
qırxında instaqramdakı
məlum şəkil Firuzgilin nəslində söz-söhbətə səbəb
olmuşdu?! ("Firuz
bunu boşamasa, kişi deyil", "Arvadım elə p.. yesə, o dəyqə boşayardım".)
Baldız qırx səkkiz yaşında öldü getdi, Firuzla Lamiyə sağdırlar, iki yekə uşaqları var.
Boşanmaq nədi?
Faiq ayrıca Firuzla, Jalə Lamiyəylə görüşmüşdü, aydın olmuşdu ki, cütlük sən demə, barışmaqçün
bir himə bəndiymiş. Əvvəlcə
ailəvi dostlar Faiqgilin ikiotaqlı xruşşovka evində yığışıb Abşeron
tortuyla çay içmişdilər, Lamiyə
boynuna almışdı
ki, həmin gün şəkil paylaşmaqda düz etməyibmiş, emosiya, şeytan-filan, xülasə, üzr istəmişdi ərindən.
İki gün sonra Nadirin indi
üçü keçirilən
villada Lamiyənin
"Qoçət"dən sifariş etdiyi kabablardan, qulluqçunun bişirdiyi dolmadan, plovdan yemişdilər, Firuzun "Viva Desert"dən
sifarişlə bişirtdirdiyi
üçmərtəbəli toy tortuyla çay içmişdilər. Jalə
ağ royalda Bethovenin "Ay sonatası"nı,
Şopenin məşhur
noktürnlərini çalmışdı.
Sonra Lamiyə votsapla görüntülü Londonda
oxuyan qızları Fidana zəng edib müjdələmişdi:
"Qızım, narahat
olma, biz barışdıq.
Jalə xalagil də bizdədi". Fidan sevindiyindən "Urraa!" qışqırıb
qəhərlənmişdi, anasının da gözləri
dolmuşdu. Firuz qəhər ovqatını
aradan qaldırmaqçün
tez Faiqə cavabını bildiyi sualı vermişdi:
"Ay Faiq, Van Qoqun öz qulağını kəsməyi doğrudan olub, yoxsa, sonradan
uydurublar?"
...Bacıları ötürməyə
çıxanda, Lamiyə
dərindən ah çəkib
dedi: "Mamam dözməyəcək". Nisə
ürək-dirək verdi:
"Elə demə, bu günlər çalış, kaprizlərinə
döz, başını
qat". - "Hə, elə
başqa şeylərdən
danışıram ki, başını
qatam, - qəfil nəyisə xatırladı:
- Bir dəyqə gözlüyün,
gəlirəm". İçəri
girdi, az sonra dolu paketlə
qayıdıb onları
Jaləyə verdi.
"Bunları Faiqə
verərsən. Burda yağlı boyalardı, beş dənə də cürbəcür ölçüdə fırçalar.
Noyabrda Venesiyada olanda almışdım, yadımdan çıxmışdı
sənə verim. Faiq çəkməlidi,
o cür istedad itməməlidi", - deyib, taxma kirpiklərini yenə nümayişkəranə
iki dəfə tərpətdi. Jalənin üç ay əvvəl
Amalya Pənahovanın
səsiylə ərinə
dedikləri yadına düşdü, gülməməkçün
alt dodağını dişlədi.
* Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyası
nəzərdə tutulur.
17 may
-5 avqust 2024
Bakı
Alpay Azəri
Ədəbiyyat qəzeti.- 2024.- 17 avqust, ¹31.-
S.30-31.