Söz yerə düşməyən yerdə
Tanınmış şair Əli Nəcəfxanlının son vaxtlar
qələmə aldığı
şeirlərin havası
məni artıq illərin o üzündə
qalmış anlara götürür. Necə
deyərlər, həmin
məqamda bu şeirlər daha çox bir xatirə dəftəri kimi gəlib qarşımda durur. İllərin tanışı
və dil əzbəri olan şeirdə deyildiyi kimi, "dolanır bir qəmli sevda başımda". Əli Nəcəfxanlının
şeirləri illərin
o üzündə qalmış
həmin o qəmli sevdalara doğru yeni dönüş, çağırış
(və yenidən doğuluş) nəfəsciyi,
qapısı açır.
Sanki zühr olunur
"Ay bulud dalından,
bulud gölündən".
Oxuyuram. Ətrini duyuram. Hənirinə isinirəm. Öz düşüncələrim kimi
bağrıma basıram.
Yaddaşıma köçürürəm.
O şeirlərdə yaşayıram.
O şeirlərdə özümü
unuduram və hər dəfə də yenidən Xalq şairi Sabir Rüstəmxanlının Ə.Nəcəfxanlının bu günlərdə nəşr etdirdiyi "Söz yerə düşməsin" adlı
kitabına yazdığı
Ön sözün həqiqətlərinə varıram:
"Əli fikirlərini
özününküləşdirib, yazan şairlərdəndir.
Oxucuya nüfuz edə bilir, amma bunun arxasında
otur məni oxu yalvarışı yox, otur məni
oxu diktəsi var. Əli nə yazdığını gözəl
bilən, auditoriyası
bəlli şairdir..."
Doğrudan da, Sabir Rüstəmxanlının dərin səmimiyyətlə
qeyd etdiyi kimi, Əli Nəcəfxanlının şeirləri
ilə tanışlıq
yerə, göyə, Tanrıya mənən, ruhən bağlı olan, ötüb-keçənlərə
vəfalı bir söz adamıyla yoldaşlıq etmək, onun dünyasında yorulmadan, doyub-usanmadan yaşamaq məqamıdır.
Onun "bütün şeirləri sevgi ilə yazılıb. Müraciət etdiyi bütün mövzular poetik ruhun süzgəcindən
keçərək, min illik
yazılı tarixi olan Azərbaycan söz sənətinin ənənələrinə yeni baxışın, yeni yanaşmanın
təzahürü kimi
təqdim olunur". Daha çox insaniləşdirir. Daha çox dosta, həmfikrə, gedəcək
yerinə çevrilir.
Sevginin ölməzliyinə
şahidlik edir, kövrəldir. Ömrün
peşində olduğu
itkiləri içinə
alır. Daha çox da, sirli sayrışları, titrəyişləri
ilə adamı öz iç dünyasına çəkən
ilğımı xatırladır.
O aləmə qədəm
qoyduqca, ona doğru yürüdükcə
hər şeyin lap əlyetərdə, bircə
addımlıqda olduğunu
görüb-hiss edirsən.
Amma o laubəli, sehrli
aləmə doğru yürüdükcə səni
cəlb edən aləmin sonsuzluğu, nəhayətsizliyi ilə
üzbəüz qalırsan.
Və bütün sevə-sevə tərk etdiklərinin önündə
Əli Nəcəfxanlının
aşağıdakı misralarının
dili ilə etiraf etməli olursan ki:
Heyf, bizimki də bura qədərmiş,
Min yol köks ötürək,
təəssüf edək.
Yanıb
külə döndü
eşq sarayımız,
Bir-iki xatirə götürüb gedək.
Gözəl olan odur ki, özümüzlə götürüb
aparacağımız həmin
azsaylı xatirələr
içində Əli
Nəcəfxanlının poetik
aləminin oyatdığı
təəssüratlar da yer
alır. Sevgisi sevgini təzələyir.
Təəssüfü təəssüfünə
dönür. Özün-özünlə
danışırmış, özün-özünə pıçıldayırmış
kimi içinə çəkirsən bu misraları:
Dəyişə-dəyişə ayrısı
oldum,
Sözə könül verdim,
sayrısı oldum.
Kəpənəyi oldum, arısı
oldum,
Güllər gəncliyimi alıb
apardı.
Əli Nəcəfxanlı üçün
şeirsiz keçən
anlar həzin baxışların, ala gözlərin
nahaq günahına batmaq kimidir. Yəni, o şeirlərin yolunu gözləyən, o
şeirlərlə isinən,
qəlbindəkiləri qarşı
tərəfə o şeirlərin
dili, araçılığı
ilə açan, o şeirlərdə yaşayan,
boy atan, kamilləşən
kimsələr var. Əli
Nəcəfxanlı üçün
şeir dəftəri
daha çox əməl, fəaliyyət,
yaşam dəftəridir.
O, şeirlərində ən
əziz, unudulmaz itiklərini arayıb tapa bilən söz adamlarındandır.
Sadəcə, yazılmayıb, ömrün
həsrət, intizar nəğməsi kimi oxunub, dilə gəlib aşağıdakı
sətirlər:
Atamı yadıma salır qatarlar,
Dəmir
yollarında azır gözlərim.
Vağzalı, perronu, yol qovşağını,
Körpünü, keçidi gəzir
gözlərim.
Ümidim
itəndə gəzirəm
onu,
Dar gündə, çətində
gəzirəm onu.
Atam qatar kimi şütüyüb
keçib,
Paravoz fitində gəzirəm onu...
Buracan Əli Nəcəfxanlının
öz əliylə qələmə aldıqları,
yazdıqlarıdır. Buradan
beləsinin hər sətirində, misrasında,
nöqtə-vergülündə çoxsaylı oxucuların
məhz öz anıları, yaddaşlarında
yaşayanlar var. Misradan-misraya
təsvir olunan, təqdim edilən Ata obrazında hər kəsə doğma, əziz olan bir varlıq təcəlli edir. Hər kəs öz düşüncəsi
daxilində yadına salır ki:
Atalı
günlərim güləyən
olub,
Atasız
günlərim ağlayır
indi.
Xəyal
çəkə-çəkə gətirib məni
Həsrət qatarına bağlayır
indi.
Uca boyu vardı, iri əlləri,
Gözünün içindən gülərdi
atam.
Məni
çox sevərdi, az oxşayardı,
Hər şeyin həddini bilərdi atam.
Uzun qollarının göy damarları
Dəmir
yollarıdı, elə
bilirdim.
Bizim ömrümüzün yük
qatarları
Onun qollarıdı, elə bilirdim.
Hamını hamıya birləşdirən,
hamını eyni düşüncəyə hazırlayan,
doğmalaşdıran misralardır
bu misaralar. Belə ki, fərd ümumiləşir, birinə
mənsub olan hamının doğmasına,
əzizinə dönür.
Ata atalaşır, hər
kəs onda öz doğmasının
bir nişanəsini arayır, görür, bulur...
Şeir
təkcə ürək
qanı, göz yaşı deyil ki! Həm də (və daha çox)
dirəniş gətirməyə,
ümidlə, inamla, nikbinliklə yaşamağa
vəsilə olan, mübarizə aparmağa stimul verən missionerdir. Əli Nəcəfxanlının poetik
təqdimatları bu vacib missionerliyə daha çox sahib çıxır. Daha çox vətəndaşlıq
duyğularına, dünyanın,
yerin-göyün, cəmiyyətin
taleyi sarıdan narahatçılığın ifadəsinə hesablanıb
bu şeirlər. Onun "Vətən dağları", "Gün
kimi şaxıyan türk", "Atılmış
kənd", "Qaçqın",
"Şuşanı görmədim
gözüdolusu" kimi
şeirləri bu qəbildən olan nümunələrdir.
Əlinin
müşahidələri olduqca
dəqiq və təkzibolunmazdır. Hayana
yozsan da, gəlib o yerə çıxırsan,
razılaşmalı olursan
ki,
Həyatdan şütüyüb keçir,
Şəkillərdə qalır zaman.
Əlinin şeirləri daha çox barışa hesablanıb. Hər an, ömrün hər məqamında adamın içini gəmirən, didib-tökən şübhələrin
unudulmasına çağırışdır.
"Həsrətin üstündən
yol salıb gedək" dərsi, məsləhəti verir. Onun şeirləri bütün halıyla xalq ruhundan, zamanlara hökm edən poeziya ənənələrindən gəlir.
Bu baxımdan, "Qız
göyə dartınır"
şeiri daha xarakterikdi:
Anası
nə ürək eyləyib, Allah,
Çölə qoyarlarmı heç
beləsini?
Yellənib haynan, küynən
gedir,
Belə
qoyarlarmı heç beləsini.
Quşlar
qanadına alıb aparır,
Buludlar yanına salıb aparır,
Elə yuxarıdan gedir ki, vallah,
Göydə yaxalayar eşq beləsini.
Fələknən
oynayan, aləmə naz satan, atdığı
hər addımı bir sevgi xatası
olan bu qızın
durumunu (və tərənnümünü) bundan
da gözəl, bundan
da yaddaqalan, məcnunanə
təsvirini necə vermək olar? Şeirdən çox heyranlığın mükəmməl
ifadəsi, şəklidi
bu! Axarlı, gəlimli olsun...
Sərvaz
Hüseynoğlu
Ədəbiyyat qəzeti. - 2024.- 24 avqust, ¹32.- S.25.