Bölgələrdə ədəbi
həyat - 2023
Ədəbi-nəzəri
estetik fikirdə istər tarixi, istərsə də, coğrafi
baxımdan ədəbiyyatı təhlil obyektinə
çevirmək Bütöv Azərbaycan ədəbiyyatının
öyrənilməsi zamanı əhəmiyyətli funksiya
daşıyır. Bu, ədəbiyyatı
parçalamır, vahid Azərbaycan ədəbiyyatının
inkişafına kömək edir. Eyni zamanda regionlar
paytaxt ədəbi mühitini formalaşdıran bir vasitə
rolunu oynayır. Buna görə də Azərbaycan
ədəbiyyatının müasir dövrdə inkişaf xəttinə
nəzər yetirdikdə, bölgələrdə yaranan və
formalaşan ədəbiyyatı da unutmaq olmaz.
2023-cü ildə bölgələrin ədəbi
mühitində canlanma müşahidə olunur. Həm kitab
çapı, həm də mətbuatda dərc olunan bədii mətnlər
fikrimizi təsdiq edir. Xüsusilə,
bölgə ədəbiyyatının tanıdılması
istiqamətində böyük işlər
görülmüşdür. "Ədəbiyyat qəzeti"
Lənkəran bölməsi, Şimal-qərb regional bölməsi,
Qərbi Azərbaycan bölgəsi, "Ədəbi ovqat"
jurnalı Sumqayıt, Şabran, Xəzər bölməsi,
"Azərbaycan" və "Xəzan" jurnalı digər
bölgələrdə yaşayan ədəbi simaların
yaradıcılığını
işıqlandırmışdır.
Bölgə ədəbiyyatında poeziya
üstünlük təşkil edir. Heca vəzni ilə
yanaşı, sərbəst vəznə də müraciətin
çox edildiyinin şahidi oluruq. Yaxşı
nəsr nümunələri yaransa da, kəmiyyət
baxımından çox azdır. Dramaturgiyada
kəmiyyət və keyfiyyət nöqteyi-nəzərindən
inkişaf qeydə alınmır. Mövzu
rəngarəngliyi ilə yanaşı, imza çoxluğu da
bu ilin canlı mənzərəsini yaradır. Milli-mənəvi dəyərlər, əxlaqi-didaktik,
nəsihətamiz xarakterli mövzular hakimliyini qoruyub
saxlayır. Bütün bölgələri
birləşdirən əsas cəhət Vətən sevgisi və
şəhidlik mövzusudur. Oxşar
mövzuların işlənmə məqamında fərdi
yaradıcılıq cizgiləri aşkar etmək
mümkündür. Bundan başqa, insanın ruh aləminin
dərinliklərini üzə çıxarmağa cəhd edən
müəlliflər də az deyildir. İnsan və zaman vəhdətində
axtarış mövqeyinin cəmiyyətin dərk edilməsinə
yönəldilməsi vacib bir problem kimi diqqətimizi cəlb edir.
2023-cü ilin Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin sərəncamı ilə "Heydər
Əliyev ili" elan edilməsi ilə əlaqədar bir
çox yazıçı qələmini bu mövzuda
sınamışdır. Bədii yaradıcılıq elə bir məhvərdir
ki, sevgisiz, istəksiz yarana bilməz. Bu məhəbbət
hissi İbrahim Yusifoğlunun "O, Günəş
ömrüdü, sönməyəcəkdir" poemasında
aydın şəkildə gözə çarpmaqdadır.
Ulu öndərə həsr olunan əsərin əsas
qayəsi millətin gələcəyi üçün
çalışan dövlət xadiminin siyasi zəkasının
dərinliyini, öz əməlləri ilə xalqda milli ruh və
milli qürur hissinin təcəssümünə çevrilən
liderin quruculuq fəaliyyətini diqqətə
çatdırmaqdır. Heydər
Əliyevin Günəşə bənzədilməsi
ümummilli liderin fəaliyyətinin Azərbaycan tarixində əhəmiyyətini
göstərir. Mingəçevir bölməsindən
olan Məmməd Mərzilinin şeirində də Heydər
Əliyevin şölə saçan Günəşə bənzədilməsi
motivi vardır. Ulu öndər
Naxçıvandan Banu Musayeva, Sumqayıtdan Zakir Zahirin,
Ağstafadan Rüfət Axundlunun şeirlərində tarixdə
ədəbi izi qalan şəxsiyyət kimi təqdim edilir.
Naxçıvan
Yazıçılar Birliyinin sədri Asim Yadigarın "Zəfər
yolu" şeirində Şuşa həsrəti
ilə alışıb yanan bir şairin arzusunun gerçəkləşməsi,
qəlbinin rahatlığı öz ifadəsini
tapmışdır. Xanəli Kərimlinin, Hüseyn
Bağıroğlunun, Məmməd Tahirin, İbrahim
Yusifoğlunun, Həsənəli Eyvazlının, Budaq Təhməzin,
Elxan Yurdoğlunun, Rahil Tahirlinin müxtəlif mövzulu
şeirləri dövri mətbuatda çap olunmuş, bu bədii
nümunələrə əsasən onların öz
imzalarının hakimliyini qoruyub saxladığını
müşahidə etmək mümkündür. Haqq şairi
Xanəli Kərimlinin və Hüseyn Bağıroğlunun
Turan arzusu, özlərini Turan şairi kimi qiymətləndirməsi,
Məmməd Tahirin mənəviyyata köklənən
şeirləri bölgənin mövzuları sırasında
üstünlük təşkil edir. Həsənəli
Eyvazlının "Gülüstan müqaviləsi"
şeiri kağız üzərində iki yerə parçalanan
torpağın birləşdirilməsi arzusunu tələb səviyyəsində
göstərən poetik nümunədir. Ələsgər
Talıboğlunun şeirlərində hər şeyi unudan
şairin yurd sevgisini unutmadığını, ilham atəşinin
Vətəndən qaynaqlandığını
görürük. Banu Musayevanın nəğməli
dünyasında Azərbaycanın əksər bölgələrinin
poetik təsvirinə, türkün birliyi ideyasına yönələn
şeirlər az deyildir. Qumru
Qüdrət öz poeziyasını şəhidlik
mövzusuna kökləyir. Dünyada
baş verən hadisələrə laqeyd yanaşmayan müəlliflərdən
İbrahim Yusifoğlu Türkiyədə baş verən zəlzələ
səbəbindən ölkənin dərdinə şəriklik
nümayiş etdirir. Ələsgər
Talıboğlu isə Ukrayna xalqının Vətən
uğrunda döyüşünü şeirinə mövzu
seçmiş, Azərbaycan xalqının öz torpaqları
üçün döyüş meydanına atılması ilə
eyniləşdirmişdir.
Əli Kərim poeziyasından ilham mənbəyini
götürən Sumqayıt ədəbi mühitində ən
çox şairlər üstünlük təşkil edir. Sabir
Sarvanın təşəbbüsü ilə yaradılan bu
bölmə poeziyada öz sələfinin yolunu davam etdirir.
Ofelya Babayeva dəyişən nəsillərin, qəhrəman
igidlərin qoruduğu dəyişməz, əbədi Vətəni,
səngər şairi Əli Nəcəfxanlı uğrunda
ölümü arzuladığı ölümsüz Vətəni,
şəhidlik məqamına yüksəlmək istəyən
Mövlam Hüseynli eşqindən dərdinə məlhəm
axtardığı yaralı Vətəni tərənnüm
etmişlər. Zəmanədən şikayət
motivi Süleyman Hüseynov, Rəfiqə Şəms
yaradıcılığında vardır.
Vəznlərə nəzər yetirdikdə, heca vəznində
yazılmış şeirlərin daha aktual olduğu
görünür. Gülnarə Cəmaləddinin şeirləri
sərbəst şeirin tələbləri səviyyəsindədir.
Onun "Yaşa", "Susdur o nəğməni,
oxuma!" şeirlərinin ölçü, bölgü,
qafiyə sistemi ideyaya, məzmuna tabe edilir, ritm, ahəng
gözlənilir. Gənclər arasında
Emin Pirinin şeirlərində harmoniyanın qorunması
faktı diqqəti cəlb edir. "Sevməzdim səni?!",
"Sən, mən və pianino", "O... Yol...
Yağış... Külək..." şeirlərində
sevgi hisslərinin poetik dillə ifadəsi şeirə
axıcılıq gətirməklə ölçü
prinsipinin pozulmasını diqqət mərkəzindən kənar
qoyur. Sərbəst şeirin əsas
xüsusiyyəti formal cəhətlərdən
uzaqlaşıb diqqəti əsas mətləbə yönəltmək
olduğu üçün onun şeirlərində bu qaydalara
layiqincə əməl edilir. Elvin
İntiqamoğlunun "Şəhid qızı" və
"Pəncərə" şeirlərində
ölçü məzmunla uzlaşır, şairin fikir
dünyası sərbəst şeirin qəlibləri çərçivəsində
təsiredici bir poetik nümunəyə çevrilir.
Tarixi gerçəkliyi nəsrinə gətirən Eyruz
Məmmədov "Qan düşməni" romanında Rus
imperiyasından SSRİ-nin süqutuna qədərki dövrdə
baş verən iki nəsil arasındakı ədavəti
reallıqlara söykənərək qələmə
almışdır. Ağalar İdrisoğlunun "Sərçənin
də Allahı var" ibrətamiz hekayəsi zaman faktorunun ədalətin
bərpa edilməsində əhəmiyyətini heyvanların
dili ilə oxucuya çatdıran bir əsərdir. Almaz Bəyazid isə hekayəsində erməni
hücumuna məruz qalmış kəndin sakinlərinin
sonrakı taleyini başqa müstəvidə dəyərləndirir,
yurdunu tərk edib şəhərə gəlmiş
qonşuların bir-birinə xəyanətini, həmçinin
köməyini bədii nəsrə köçürür.
Hafiz Ataxanlı isə üzüyola adamın səhv-düz
bilmədən, hamıya şahid durmasının acı sonunu
yumoristik çalarla ifadə etmişdir. Qi Or Elin
"Pianoçunun son sonatası" hekayəsində bir
pianoçunun sənət sevgisinin, Arif Ərşadın
"Səylərin qırılsın" hekayəsində
xeyirə-şərə yaramayan bir vəzifəli şəxsin
xudbinliyinin, Xələfbəyli Mənsurə
Eldarqızının "Qanlı kəmər" hekayəsində
isə özünü erməni təcavüzündən
qorumaq üçün kəmərlə öldürən
qızın taleyinin qızın ölümünə səbəb
olan caninin öz övladının başına gəlməsi
ilə eyniləşdirməsi ilahi ədalətin gec-tez
özünü göstərəcəyinin təsvirinə
önəm verilmişdir.
Cənub
bölgəsi yubileylər ili kimi yadda
qalır. Lənkəran bölməsinin
yaradılmasının 45 illiyi, bölmənin sədri Qafar Cəfərlinin
65 illik, Ağamir Cavadın 60 illik yubileyi keçirilmişdir.
Qafar Cəfərlinin "Ömür yolu"
romanı avtobioqrafik məqamların yer aldığı nəsr
əsəridir. Kitabda müəllifin
özü ilə dialoqu qurulur, həyatının bilinməyən
tərəflərini 65 sual əsasında hisslərinə müraciət
etməklə oxucuya çatdırır. Bu
dialoqun hər iki tərəfinin müəllifi qismində
çıxış etməsi Vaqif Yusiflinin də qeyd etdiyi
kimi, "şirinli, acılı xatirələrin" yenidən
yaşanmasına səbəb olur. Ağamir
Cavadın "Söz eşqi" kitabında söz bədii
obraz səviyyəsinə qaldırılır, şairin
alın yazısının bir parçası olan
yaradıcılığının əsas qayəsi üzə
çıxarılır. Nizami Gəncəvinin
"Gərək söz meydanı gen olsun müdam"
misrasına köklənən, 60 illik ömür yolunun əsasında
əbədi yaşayan sözün işığı, məqamı,
ölçüsü, gücü nəzəri-estetik fikirlər
müstəvisində bədiiləşdirilir. Sonetdə öz sözünü demiş Ağamir
Cavadla Əhməd Haqsevər arasında deyişmədə
qıfılbəndin olması Lənkəran ədəbi
mühitində müxtəlif janrlara müraciətin
olduğunu isbat edir. Sual-cavab formasında
qurulan deyişmə iki şairin intellekt səviyyəsini
aşkara çıxarmağa imkan verir. Sevgi
lirikasının ən qabarıq şəkildə
özünü göstərdiyi müəllif Əlizadə
Nuridir. Onun "Sənə yağış dərirəm"
şeirlər kitabında ürəyinin sapıyla şeirlər
tikən şairin qəlbinin dərin qatlarında yer alan poetik duyğular Vətən və sevgi
rabitəsində qurulur. Tərlan Əbilov isə
sərbəst vəznin tələbləri səviyyəsində
poetik zövqü, mövzu rəngarəngliyini zənginləşdirmək
funksiyasını öz üzərinə götürür.
Ziya Dilsuz sual altında gizlənən
cavabları axtarır, insan düşüncəsini məşğul
edən problemlərə işıq salır. Anar Seyidağanın "De ki sevirəm səni"
kitabı adından məlum olduğu kimi məhəbbət
lirikasını əhatə edir. "Mən
səni sevməyə and içməmişəm", "Mən
sənə sevməyi öyrədəcəyəm", "Mən
səni sevməyə bilmərəm axı!",
"Tanrım, mən sevməyi bacarırmışam"
sözləri ilə bütün dünyanın sevgidən
yarandığı fikrini müdafiə edir. Şeirlərində təsadüf etdiyimiz "Mən
niyə sevmişəm?" və "Niyə sevməmişəm?"
misralarında bu sevgi notlarında təzadlı hisslərin
bir-biri ilə mübarizə etməsini də müşahidə
etmək olar. Xanlar Həmid 2022-ci ildə nəşr
olunan sevgi ruhu ilə mayalanmış "Darıxan sevgilər"
şeirlər kitabından sonra 2023-cü ildə başqa
müstəvidə özünü ədəbi mühitdə
tanıdır. Onun "Avesta"nı
tərcümə etməsi elmi əhəmiyyət kəsb edən
bir məsələdir. Tərcümə sahəsində
Qorxmaz Kamil Kadusinin Nizami Gəncəvinin "Xosrov və
Şirin" əsərinin talış dilində təqdimi də
öz yerini tutmaqdadır. Onun
poemalarından və dördlüklərindən ibarət
"Düşüncə" kitabı isə poeziyada zaman
faktorunu ortaya çıxarır. Bu kitabda
şairin düşüncə tərzi zamanın
ölçü tərəzisində ağıldan istifadə
etməklə öz yolunu nizamlayır.
Gəncə bölməsi yeni layihə ilə yadda
qalır. "Kitab təzə, söz təzə" layihəsinin
ilk müzakirəsi bölmənin sədri Xəzangülün
yaradıcılığına həsr olunmuşdur. Layihənin məqsədi Gəncə ədəbi
mühitini formalaşdıran simaların kitablar haqqında
düşüncələrini diqqətə
çatdırmaqdır. Xəzangülün
"Göy dili", "Yapon şeir formaları və
düşüncələr" kitabları üslub
baxımından bir-birini tamamlayan şeirlərdən ibarətdir.
"Yapon şeir formaları və düşüncələr"
kitabında "haiku", "tanka" və
"cinquain" şeir formalarında bədahətən
yazılmış şeirləri toplanmışdır. Bu şeir şəkilləri sərbəst vəzni
xatırlatsa da, ölçü qəlibinin sabitliyi sərbəst
vəzndən fərqlidir. Haiku üç misradan
(misradakı hecaların sayı 5/7/5), tanka beş
misradan (misradakı hecaların sayı 5/7/5/7/7), cinquain isə
5 misradan (2/4/6/8/2) ibarətdir. "Göy
dili" kitabı ilə özünün Göy qızı
olmaq arzusunu ifadə edən şairə İlahiyə
ünvanlanan şeirlərində "haiku" kimi qısa
olan ömrün təsvirinə diqqəti yönəldir.
Gəncə ədəbi mühitində Dədə Qərib
adı ilə qəlblərə yol tapan Qərib Mehdinin 2022-ci
ildə nəşr olunan, sayca 50-ci kitabı olan
"Xatırla ki, yaşayım" kitabında 50
yaradıcı insandan - yazıçıdan, aktyordan, rəssamdan,
musiqiçidən - bəhs edilir. Onun hekayələrindən
azadlığa olan eşqin qoxusu gəlir. "Tərif
və ya Astar küçəsinin sakinləri" hekayəsində
yumoristik üslubda vəzifə və hörmət
anlayışları qarşılıqlı şəkildə
işlənmişdir. Aləmzər Əlizadənin
"Nəğmə qapısı", Minayə
Abdullayevanın "Nurlu sabaha", Rəfiqə
Sadıqovanın "Talesizlər şəhəri"
kitabları Gəncə ədəbi mühitində mövzu
baxımından rəngarənglik yaradan bədii mətnlərdir.
Rəfiqə Sadıqovanın qeyd etdiyimiz məcburi
köçkün həyatından bəhs edən bu
kitabında həyat həqiqətlərinə sadiqlik fonunda
tarixi gerçəklik yazıçı təxəyyülünün
əsasında qələmə alınmışdır.
Mingəçevir bölməsinin sədri İsmayıl
İmanzadə "Ömür muncuq
düzümüdür" şeirlər kitabında poetik
axtarışlarını öz dəsti-xəttinə sadiq
qalmaqla davam etdirir. Kitabda son illərin məhsulu olan şeirlər
yer almışdır. Əslən Cəbrayılın
Böyük Mərcanlı kəndindən olan şairin II
Qarabağ müharibəsində şücaət göstərmiş
igidlərə həsr etdiyi şeirlərində Zəfər
sevincinin hissləri ilə yaşadığı hadisələrin
kədər notları bir-birini tamamlayır.
"Haqsızlıq görəndə susan
deyiləm" deyən müəllif poetik parçalarda cəmiyyətdəki
haqsızlığa qarşı ədalət tərəzisinin
qələbə çalacağı günü, bəşəriyyətin
yenidən yaradılmasını səbirsizliklə gözləyir.
"Zəmanə haqlıdır, məzlum
günahkar" ifadəsini işlətməklə ironik qələmini
işə salır. Namiq Zamanın ilk qələm təcrübələrindən
ibarət "Səni düşünürəm"
kitabında olan poeziya axtarışlarının nəticəsi
"Ruhum onu soraqlar" kitabında tamamlanır, zamanın
ritmini tutan yaradıcılıq ortaya qoyulur.
Barat
Vüsalın 30 illik rəhbərliyi ərzində Qazax
bölməsi Vaqif, Vidadi, Hacıkərim Sanılı, Səməd
Vurğun, Mehdi Hüseyn, İsmayıl Şıxlı,
Hüseyn Arif ənənələrinə sadiq qalmaqla ədəbi
mühitdə müasir meyillərlə düzxəttli
inkişaf yolu gedir. Barat Vüsalın
"Ayrılmaz yollar" kitabı bədii
yaradıcılığını əhatə etməsə də,
onun fəaliyyətinin başqa bir istiqamətini elmi mühitə
nümayiş etdirir. Məqalələr,
xatirələr, açıq məktublar və Ön sözlərdən
ibarət bu əsərdə hadisələri təsviretmə
məqamında ifadə üsullarında şair qələminin
izləri vardır. Saqif Qaratorpağın "6
saatlıq sükut" kitabında "nəyim var?" və
"neyim var?!", "gec olar" və
"köçhaköç olar", "tumurcuq" və
"uçuq" kimi sınıq qafiyələrdən
istifadə edilmişdir. Nuranə Təbrizin
insan ruhunu ifadə edən "Axtarıram, tapmıram, Bəxtim
itən yerdəyəm, Getməyə yol görünmür,
Ümid bitən yerdəyəm" - misraları onun şeirlərinin
əsas qayəsini göstərməklə gözəl
qurulmuş qafiyə sisteminə malikdir. Say etibarilə ədəbi
simaların çoxluğu ilə seçilən bu bölgədən
Səhlədar Hidayətoğlu, Məzahir Alıyev, Məzahir
Yaqub, Mübariz Qaragözlü, Mustafa Rasimoğlu, Bilal Qoca,
Tamella Poladlı, Elnur Süleymanlı, Asimə Hüseyn
öz yaradıcılığına sadiq qalmış,
orijinal nümunələr yaratmışlar.
Şabrandan
Qafar Süleyman, Nəcməttin Mürvətov, Sevinc Məmmədova,
Müşfiq Qərib, Məzahir Zeynal, Günəş
Hüseyn, Gülarə Şabranlı, Nərminə Yunis,
Əziz Girami, Tural Coşqun, Zakir Bayramlı və Güləli
Bağbanın şeirləri bu bölgədə poeziyanın
əsas yaradıcılıq istiqaməti olduğunu üzə
çıxarır. Xüsusilə, Ay Bəniz
Əliyarın Vətən sevgisindən ilhamlanan poetik
duyğusu torpağı müdafiə etmək vəzifəsini
layiqincə yerinə yetirən Xəyal Həsənova həsr
olunan "Qayıdan torpaqlar, qayıtmayan oğullar"
poemasında daha qabarıq tərənnüm edilmişdir.
"Bəs niyə o atlı qayıtmır hələ?"
sualı Zəfərə gedən yolda könüllü olaraq
canını qurban seçən oğulların qayıdan torpaqlar
kimi qayıtmaq arzusunu ifadə edir. Nəsrdə
Aydın Tağıyev kiçik hekayələri ilə
yanaşı, "Kişilər gec ağlayır"
fraqmental romanında böyük həqiqətləri
yazıçı manerasına uyğun şəkildə,
milli zəminə söykənməklə təsvir
etmişdir. Cəbhəyə yola
düşən oğulun, atanın, sevgilinin igidlik məharəti
şəhidlərə həsr etdiyi fraqmentlərdə üzə
çıxır.
Bu il Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin Qərbi
Azərbaycan bölməsi yaradılmışdır. Prezident İlham Əliyevin Qərbi Azərbaycana
Qayıdış Konsepsiyasının nəticəsi olan bu təşəbbüs
bölgənin şair və yazıçılarından ibarət
eyni ədəbi mühiti formalaşdırmaq məqsədi
daşıyır. Musa Urudun "Zəngəzur
bayatıları" şeiri, Vahid Əzizin "Dərələyəz"
poeması ədəbiyyat sahəsində bu qayıdışa
arzu göstərən bədii nümunələr idi.
Xanəmirin "ey dili qafil fil faili məchul fani f...",
"ey dadi bidad danəndə dəhan dərviş d..."
misraları ilə başlayan şeirlərində
özünü "ritm xəstəsi" adlandıran
şairin ezoterik düşüncəsinin, ruhsal və
şüuraltı dünyasının gizlinləri ritmin
köməyi ilə açılır. Aydın
Uluxanlının yaradıcılığı keçib gedən
illəri geri qaytarmaq istəyini ifadə edən poetik nümunələrlə
zəngindir.
Şimal-qərb bölməsi Əlmaniz Ələkbərlinin
rəhbərliyi altında bir çox bölgə şairlərinin
bədiiyyatının tanıdılmasına ehtiyac olan bir
bölmədir. Bu il fəaliyyətə başlayan
bölmənin şairlərindən Şirin İbrahimov,
Şakir İbrahimli, Ömər Dəmirçioğlu, Ömər
Zutov, Adilə Aslanova, Nəbi Mülkümov, Kifayət Mütəllibqızı,
Şıxamir Sultanov, Rəşid Mirzəyev, Əmrah
Almalı, Nüsrət Musayev və Havva Adəmsoyun
yaradıcılığının əsas
xüsusiyyətlərini üzə çıxaran şeirləri
"Ədəbiyyat qəzeti"nin səhifələrində
nəşr olunmuşdur. Əlmaniz Ələkbərlinin
"Sevənlər unudulmur", Adilə Aslanovanın "Sənsən
alınmaz Qalam", Aytac İbrahimin "Paradoks"
kitabları yeni açılan bölmənin fəaliyyətini
təmsil edir. Gənclərdən Günay
Hacıyevanın hekayələri Türkiyədə
işıq üzü görmüşdür. Müəllif
hekayələrinin birində anasızlıqdan
özünü tənha hiss edən bir uşağın gecə
soyuğunda ölən anasına ünvanlanan monoloqu ilə ədalətsiz
dünyanı sorğu-suallarla mühakiməyə çəkir.
Bölgələrimizdə başqa dillərdə
öz qələminin məhsullarını çap etdirmək
meyili diqqətimizi cəlb etmişdir. Qafar Cəfərlinin
"Volşebnaya noç", Xatirə Fərəclinin
"Zimnie derevya", Hümbət Quliyevin "The
Photographer" kitabları müəlliflərin dünya
miqyasında tanınmasına xidmət edən təşəbbüsdür.
Quba bölməsi (sədr Ramiz
Qusarçaylı), Şamaxı bölməsi (sədr Orxan
Fikrətoğlu), Aran bölməsi (sədr Sərvaz
Hüseynoğlu), Şəki Bölməsi (sədr Vaqif
Aslan), Beyləqan bölməsi (sədr Fazil Əsəd),
Muğan bölməsi (sədr Namiq Hacıheydərli), Xəzər bölməsi (sədr Arif Buzovnalı),
Abşeron bölməsi (sədr Şəhla Ağbulud),
Ağdaş bölməsi (sədr Fəxrəddin Əsəd),
Oğuz bölməsi (sədr Vüsal Oğuz) və bölməyə
daxil olan şair və yazıçıların fəaliyyəti
bu il üçün qənaətbəxş təsir
bağışlayır. Onların yaradıcılıq
tendensiyası müasir dövrün tələbləri səviyyəsində
bədii örnəklərlə zəngindir.
İsmayıl İmanzadənin "Hər
çəməndən bir çiçək"
kitabının uşaq psixologiyasının nəzərə
alınıb yazıldığını görə bilərik.
Uşaq dünyasını rəngləndirən
bu şeirlərdə Vətən anlayışı
uşaqlara izah edilir, təbiətin gözəllikləri sərgilənir,
uşaqların dili ilə onların anlama qabiliyyəti fonunda
şairin düşündürücülüq
bacarığı üzə çıxır. Bu
müstəvidə heyvanların şəxsləndirilməsi
vasitəsilə kiçik oxucusuna təsir etmək vəzifəsini
Naxçıvandan Bayram İsgəndərli öz üzərinə
götürür. Tərbiyəvi-didaktik
mövzuların - xeyirxahlıq, dostluqda vəfalı olmaq,
yaxşılıq etmək, azadlıq uğrunda mübarizə
aparmaq, "özgəsinə quyu qazan özü düşər"
ideyası - dramatik janrın imkanlarından istifadə etməklə
dialoqların köməyi ilə göstərilməsi daha
inandırıcı təsir bağışlayır. Cənub
bölgəsindən Əhməd Haqsevər "Zarafat"
şeirlər kitabında uşaq dünyasına işıq
tuta bilmişdir. Eləcə də, İlham İlhami riyazi
hesablama sistemi vasitəsilə uşaqların biliklərinin zənginləşdiriməsinə
xidmət edən şeir yaratmışdır.
Yekun nəticəmiz budur ki, bölgələrdə
inkişaf edən ədəbiyyat paytaxtda formalaşan ədəbi
mühitdən mövzu və sənətkarlıq xüsusiyyətlərinə
görə geri qalmır. Lakin kəmiyyətdən çox,
keyfiyyətcə yaradıcı şüurun və ilham mənbəyinin
tərəqqisi, standartlardan uzaqlaşıb yaradıcı
şəxsiyyətin orijinallığını nümayiş
etdirən mətnlərin artımı arzuolunan tələb
kimi ortaya çıxır.
Nurlanə Məmmədova
Ədəbiyyat qəzeti: xüsusi
buraxılış 2024.- 13 iyul,
№26.- S.20-21.