Sənə xoşbəxtliyi
miras qoyuram
2011-ci il oktyabrın 9-du. Payız üçün
kifayət qədər istidir hava. Feyziyyənin
"Mesaj" şeirlər kitabının təqdimatına
toplaşmışıq. Vaqif Səmədoğlu
da gəlib. Açıq-qəhvəyi rəngdəki
məşhur velvet pencəyi də əynində. Xanımların sözünü xüsusən yerə
salmır. Tədbir bithabitdədi. Hər iki əlinin baş barmağını
şalvarını saxlayan qırmızı
aşırmasının öndən bənd yerlərinin
arxasına keçirib durub. Fikirlidi. Ordan-burdan danışırıq. Rəşad Məcidin təşəbbüsü ilə
Gənc Tamaşaçılar Teatrının
qarşısındakı açıq köşklərə əyləşirik.
Hamı pivə sifariş eləyir. Alaqarğa olmaq istəmirəm. Vaqif
müəllim bir-iki qurtum içən kimi elektron siqaretə əl
atır. Siqaretin daha çox dumana
oxşayan "elektronik tüstü"sü Çin
masqaradının uzun quyruqlu əjdahası kimi çevik hərəkət
edib qıvrılsa da və kitab dükanı ilə teatr
arasındakı bu yerləri tərk eləmək istəmir.
"Ordan-burdan janrı"ndakı söhbətlərin
qızğın yerində Vaqif müəllim qəfil
üzünü mənə tutub asta səslə soruşur:
-
Babullaoğlu, bə, deyirlər, sən işmirsən!
- Elədi.
Baxışları ilə qabağımdakı füjerə
işarə edir.
- "Sıfır pivədi", Vaqif müəllim.
- Ciddisən?
Dinmirəm.
- Bu ki,
impotentlikdi...
Gözlərinin
dərinliyindəki gülüşü və
parıltını gec sezdiyimdən soyuq tövrlə:
- Elektron
siqaret kimi bir şeydi, elə də qorxulu deyil, - desəm də,
gec sezdiyim o parıltını öz baxışlarımla
geri qaytarmağa, vəziyyəti yumşaltmğa
çalışıram, bu dəfə isə
öz-özümdən incikliyimi, pərtliyimi gizlədə
bilmirəm.
Vaqif müəllim isə tövrünü pozmadan
Apollinerə və fransız poeziyasına anidən keçid
eləyir... sakitcə. Sanki elə əvvəldən bu haqda
danışırdı.
Görüşüb
ayrılanda gülümsünür, baş
barmağını yuxarı tutub "yox, yaxşıdı..."
deyir və bir az pauza verib əlavə eləyir:
- Başa
düşdün də?!.
Bunu da gec
başa düşdüm, evə dönəndə, yolda, amma
onda da nədənsə mənə elə gəldi ki, Vaqif
müəllim məişət sözlüyümüzə
"vışşı" kimi daxil etdiyimiz bu "əla"nı
baş barmaqlarını qırmızı şalvarının
aşırmasına keçirəndən bəri hazır
tutmuşdu. Birini verdisə də, birini
saxladı.
Xoşbəxtliyə qafiyə tapılacaq gün
üçün.
Ağıllı
və sakit yumor bütün təzahürləriylə dərində
yatan iztirab və faniliyin, daha doğrusu, iztirab və faniliyin dərində
yatması, elə orda da qalması arzumuzun nişanəsidir;
çünki insan xoşbəxt olmaqçün doğulub,
inananlar üçün o "cənnət məxluqu",
hamımız üçün isə qovulsaq da, "xoşbəxt
uşaqlıq məmləkətinin sakini"dir.
Vaqif Səmədoğlu
mənim üçün o usta şairlərimizdən idi ki, əvvəlki
uzun cümlədə söylədiyimi həm onun, birinci növbədə,
şeirlərində və bütün
yaradıcılığında, həm də ünsiyyət
zamanı şəxsi keyfiyyətlərində, xüsusən,
nitqində açıqca sezirdim. Müasir Azərbaycan
insanının nitqini müasir Azərbaycan şeiri ilə
müqayisə eləsək, arada çox böyük məsafə
görərik, bu şeir səmimiyyətinə görə
gündəlik nitqdən qat-qat aşağıda dayanır.
Halbuki tam əksinə olmalıdır, üstəgəl,
bu səmimiyyət çatışmazlığını
pafosla doldurmağa cəhd edir. Əksər şairlərimizin
şeirini oxuyub gündəlik
danışığımızın da o cür ola biləcəyini təsəvvür eləyəndə
adamı dərin qüssə bürüyür. Sonra dediklərini canlandırıb, səsləndirib
öz düşüncənə gülə də bilərsən.
Vaqif Səmədoğlu mənə görə, XX
yüzildə Azərbaycan şeirində, bəlkə də
ilk şair idi ki, onun şeirini oxuyanda öz gündəlik
nitqinə, danışığına, dilinə hörmət
hissin artırdı. Hansı böyük və kiçik mətləbdən,
ideyadan, həyat müşahidəsindən, reallıqdan,
ağrıdan, nisgildən, darıxmaqdan
danışmağına baxmayaraq, Vaqif müəllim, bizim
gündəlik nitqimizin tezliyində yazırdı. Bizi gündəlik
nitqimizin poeziya ola biləcəyinə,
poeziyaya qədər böyüyə biləcəyinə
inandırırdı.
"Yenə
getdi ayrılığa
Yaxın, doğma izləri.
Yenə qərib
şeirə döndü
Ana dilin
sözləri..."
Deyirlər ki, danışmaq gümüşdürsə,
susmaq qızıldır. "Susmaq" sözünü "az
danışmaq"la da əvəzləmək olar. Vaqif Səmədoğlunun yaradıcı
bioqrafiyası sübut elədi ki, yaxşı şeirlər -
çox yazılmır. Yazılmaz.
Belə baxsan, bu, heç az yazmaq da deyildi,
yazmaq elə belə olmalıydı.
"İndi
hər səsdən, hər küydən
Sükuta dönmək vaxtıdır.
Millət,
dövlət zirvəsindən
İnsana
enmək vaxtıdır..."
O ideyalar
ki, sonradan şüarlaşaraq gəlib çatdı bizə
- məsələn, milli azadlıq məsələsi, Vaqif Səmədoğlu
həmin ideyaları öz şeirlərində 20-30 il əvvəl
yazmışdı, insanca çək-çevir eləmişdi,
düşünmüşdü, çox asta səslə, bəzən
pıçıltıyla; çünki Vaqif Səmədoğlu
yaxşı anlayırdı ki, milli azadlıq həm də və
ilk növbədə şəxsi azadlıq məsələsidi.
Düşünürəm ki, "Sən mənim
doğma anamsan, Azadlıq, mən sənin yad qapısında
böyümüş balan..." misralarının müəllifinin
sonradan Avropa Parlament Assambleyasında millət vəkili kimi Azərbaycan
Parlament nümayəndə heyətində olması ciddi bir məqam,
qanunauyğunluqdu.
Hərçənd ekssezlərsiz ötüşmür.
Həmin
gün AŞPA-da müşahidəçi kimi təmsil olunan
yəhudi əsilli bakılı knesset
üzvləri Assambleyanın Strasburqdakı mənzil-qərargahındakı
otaqlarının birində Vaqif Səmədoğluyla, köhnə
dostları ilə bir xeyli söhbət edir, axırda da onun
döşünə knessetin fəxri üzvülük nişanını
taxırlar. Danışa-gülə otaqdan
çıxanda məşhur rus telekanallarından birinin
xüsusi müxbiri Vaqif Səmədoğlunun
başının üstünü alır. "Cənab
Mahmud Abbas!.. Cənab Mahmud Abbas!.." deyə ona suallar yağdırır. Fələstin lideri ilə dəyişik
salındığını anlayan şair, sadəcə,
döşündəki fəxri üzvlük
nişanını göstərir və gülümsünərək
ordan aralanır.
Rus demişkən, yoğun mətləblərə zərif
müdaxilə.
Bunu da, indi sizinlə bölüşəcəyim
növbəti hadisəni də Vaqif müəllim
danışmışdı mənə.
Dostlar -
Anar, Ramiz Rövşən və Vaqif Səmədoğlu
növbəti xudmani məclislərin birinin sonunda, elə
restoranın girişindəcə söhbətləşəndə
Ramiz Rövşən restoranın adına
işarə edərək Vaqif Səmədoğluna
"sataşmaq" istəyir. Vaqif müəllim də məst
nəzərlərlə "Ay işığı"
yazısına göz atır və həmkarına: "Ay
Ramiz, nə istəyirsən, deyirsən, restoranın
adını "İlan balası" qoyaydılar?.. " - söyləyir.
Vaqif
müəllimin danışmadığı, danışmaq
istəmədiyi, az
danışdığı məsələlər də
vardı. Məsələn, "dil və ədəbi
nəsillər məsələsi".
XX əsr Azərbaycan ədəbi dil normalarından
söz düşəndə, adı ən çox hallanan
şairimiz Səməd Vurğun olurdu. Vaqif müəllim
bunu bilirdi. Vaqif Səmədoğlu Səməd
Vurğunun "azərbaycancasında" yazmırdı.
Və nədənsə mənə elə gəlir ki,
bütün sirr də buradır: "ata və oğul",
"müxtəlif nəsillərə,
dünyagörüşünə və estetik platformaya aid iki
həmkarın" fikir ayrılığı və həmrəyliyi
beləcə rahat həll olunmuşdu...Vaqif Səmədoğlu
həll etmişdi.
Xatırlayıram, Norveç səfirinin iqamətgahında
"Vaqif Səmədoğlu gecəsi" keçirilirdi. Vaqif müəllim
Nüşabə xanımla bərabər iştirak edirdi həmin
gecədə. Diplomatik korpusun bir çox
nümayəndələrinin iştirakı ilə keçən
həmin axşamda Vaqif müəllim ona ünvanlanmış
sualların birini cavabsız buraxıb, əvəzində
qısa bir çıxış elədi. Sualı
cavabsız buraxmağı səbəbsiz deyildi, əlbəttə.
Və bu çıxış təkcə Vaqif
Səmədoğlunun şair kimliyinin təqdimatı deyildi,
eyni zamanda çağdaş Azərbaycan poeziyasının təqdimatı
idi. Deyə bilmərəm, ordakı
iştirakçılar Vaqif müəllimin sözlərinin dərinliyini
lazımınca anlamışdılar, ya yox - bu daha çox tərcümədən
asılı idi, amma bu qısa çıxışla növbəti
dəfə poetik və intellektual həddə
qaldırılmış müasir Azərbaycan insanının
nitqi ədəbiyyat tarixindəki onlarla şairin Nobel nitqindən
daha maraqlı, dolğun idi, buna əminəm. O çıxışdakı
sitat edilən Azərbaycan şeiri gündəlik və daha səmimi
nitq qədər alçaq könüllü olmuşdu Vaqif
müəllimin dilində. Şair üçün isə
bundan böyük nailiyyət ola bilməzdi.
***
Yenə oktyabrın 9-u idi. Əvvəldə
danışdığım kitab təqdimatından düpbədüz,
5 il keçmişdi. O günün gecəsi
sabahısı gün Nüşabə xanım Vəkilovaya
telefonda danışdığım belə bir yuxu
gördüm:
Şosseyə paralel, 20-30 santimetrlik boz bardürlə
hüdudlanmış piyada yoluyla, səkiylə gedirəm. Sübhdür, xəfif duman
da var. Heç kim və heç nə
gözə dəymir - nə maşın, nə adamlar. Plaşdayam. Sürətlə
addımlayıram. Gedə-gedə hiss edirəm ki, solda,
irəlidə təxminən adamboyu hündürlüyündə
enli bir qaldırım, barı (bəlkə
də Çin səddi kimi divar), barının üstündə
də üç nəfər var. İkisi oturub, biri ayaq
üstədir. Üzü yola, mənə tərəf
olanı Vaqif Səmədoğludur. İki
nəfər şahmat oynayır, Vaqif Səmədoğlu da həm
oyunu izləyir, həm mənim addımladığım yola
baxır. Mən bunları görmür, hiss edir, sanki bir
az da yanakı baxışlarla sezirdim. Onların olduğu yerlə mənim addımladığım
sahə arasında şəffaf maneənin olduğunu və səsimin
eşidilməyəcəyini güman edərək sürətli
addımlarla və salamlaşmadan keçib gedirəm. Təxminən, bir 30-35 addımdan sonra adımı
eşidib dayanıram.
-
Babullaoğlu! - bir də
çağırır.
Vaqif müəllimin səsidi (bunu yalnız indi yəqinliklə
anlayıram), geri çevrilirəm. Ayaq üstə, arxası şahmat
oynayanlara tərəf dayanıb:
- Sənə
xoşbəxtliyi miras qoyuram, Babullaoğlu, səni xoşbəxtliyin
varisi elan edirəm...
Sözünü bitirir və yenidən üzünü
şahmat oynayanlara tərəf çevirib oturur
(oturmağı elə də dəqiq deyil, improvizə edə
bilərəm).
Duruxuram.
Nədənsə yadıma şair Moşunun
xoşbəxtliyə qafiyə axtarması düşür.
Fikirləşirəm ki, bu nə deməkdi, yenə
zarafat edir Vaqif müəllim?! Vaqif müəllimin az əvvəl o sözü deyərkən
üzündəki ciddi ifadəni düşünüb
duruxuram...
Ayıldım və yuxunu bir xeyli fikirləşdim.
***
Anamın vəfatından sonra yorğunluğum
keçmir. Ən yaxın adamın üçün
keçirdiyin stress, iztirab bir yandan, xəstəxanaların dəhlizlərindəki
növbələr, ümidsiz baxışlar, tibbi personalın
savadsızlığı, qabalığı, tacir münasibəti
məni iyrəndirib. Həyatımda anam qədər əziz
olan ikinci adamın da eyni xəstəliyə düçar
olacağını fikirləşəndə yer
ayağımın altından qaçır...
"Mən neynəyəcəm?"
Bu çıxılmaz, dəhşətli sualın
ağır yükü altında əzilə-əzilə, dəhlizdə
var-gəl edə-edə şübhə
yarandığından ikinci dəfə verilmiş, daha dəqiq
təhlilin cavabını gözləyirəm. Cavab üçün
lazım olan növbəti, ikinci yeddi günü iynə
üstündə keçirdiyin, dəli olmaqdan
özünü güclə saxladığın azmış
kimi, indi daha 40 dəqiqə də gözləməlisən...
Artıq təyin olunmuş vaxtdan 1 saat 12 dəqiqə
keçir. Tibb bacılarına
yaxınlaşıram. "Gözləyin!"
- deyirlər, bumbuz soyuq səslə. Fikirləşirəm ki, bəlkə günü səhv
salmışam. Cavab almaqçün təqdim
edəcəyim qəbzə bir də baxıram. 11 oktyabr
2016-cı il. Saat 15.30. Yox, hər şey düzdür. Artıq
16.53-dür. Hər saniyəsi qurğuşun
kimi ağır 83 dəqiqə. Ölüm
hökmünün icrasını gözləyən adam kimi gözləyirəm. Nəhayət ki...
Cavabı oxuyub bir şey anlamıram. İzah eləmirlər. Soruşmağa
qorxuram. Bütün bədənim uçunur, ürəyim
bulanır, hiss eləyirəm ki, yıxıla bilərəm. Divara söykənib gözlərimi yumuram. Sonra dəhlizin başındakı otağa, həkimin
kabinetinə girirəm ki, cavabın nədən ibarət
olduğunu mənə izah etsin.
"Şükür! Çox
şükür sənə, İlahi!"
Demək, Vaqif Səmədoğlu
bunu deyirdi.
Sonra xəstəxananın
ağ boyanmış dəhlizindən keçib pilləkənləri
düşə-düşə Vaqif Səmədoğlunun
"əmi" - deyə müraciət elədiyi Rəsul
Rzanın "Rənglər"indən "Ağ rəng"i
xatırlayıram:
"Sizdə
xərçəng yoxdur
sözlərinin deyildiyi dəqiqə.
İnsan
səadətinə səbəb olan hər şey..."
Sonra isə
başqa bir şeiri:
"Sevirəm
Füzulini, Sabiri,
Bir də
"balaca" Vaqifi..."
Ustad Rəsul
Rzanın bir vaxtlar "Geniş yollara çıx" məqaləsi
ilə uğurladığı gənc şair Vaqif Səmədoğlu
üçün yazdığı bu misranı səsləndirib
öz-özümə pıçıldayıram:
"Mən
də sevirəm"
Böyük şair Vaqif Səmədoğlunu.
Əlbəttə
ki, "balaca" əlavəsi həm Molla Pənaha görəydi,
həm də "əmi"nin dilindən
"qardaşoğluya" ünvanlanmışdı.
Bir azdan
qapını üzümə açacaq Həmidə
xanımın nisgilli gözlərini, onun nisgilini bir anın
içində yox etməyə tələsəcək təbəssümümü,
otağa keçəndə, məni görən kimi "gəldi-i-in..."
söyləyəcək, bu sözünə bütün
sevgisini, deyə biləcəyi bütün gözəl
sözlərin gücünü qoyacaq, xəfif təbəssümlü,
ağ saçlarının ətrini uşaqlıqdakı kimi
içimə çəkəcəyim, heç nədən xəbərsiz
atamı və göz yaşlarımı ondan necə gizlədəcəyimi
təsəvvür etməyə çalışıram.
Adam yaşlandıqca sentimental olurmuş.
"Hər şey yaxşıdır...doğrudan...
çox şükür! Ataya salam de. De ki, işim çıxıb. Gec
gələcəm... narahat olmasın..." - telefonu
qapadıram.
"Toplar
min-min atılsa da,
Bu sirri Allah bilir.
Məndən
mənə bu dünyada
Ancaq
yuxular gəlir..."
Xoşbəxtlik...
Qışqırmaq istəyirəm.
Əvəzində
65 saylı avtobusun tərləmiş şüşəsində
yazıram: "Ata".
Yumruğumu düyünləyib baş
barmağımı üzüyuxarı, dik tuturam.
Sonra isə
əziz Vaqif müəllimi belə xatırlayıram:
Otel,
yalnızlıq, kədər,
Karniz, tül, sarı pərdə.
Çölün
fateh İskəndər,
İçin Nüşabə, Bərdə.
Təqvim,
saat və asqı
Bəzəyir boz divarı.
Ya əsnə,
ya da asqır,
Çapsın səbrin süvarı.
Telo - delo
qibloe -
Düşün, yerində qurcux.
Dayan
üzü qibləyə,
Dinsin içindəki ruh.
Səlim Babullaoğlu
Ədəbiyyat qəzeti: xüsusi
buraxılış 2024.- 5 iyun, №21.- S.20-21.