Dünyanı xilas etməyə
çalışan şair
Onun
şeirləri nəsillər arasında bir sevgi
bağıdır. Bircə şeirini oxuyan kəs o sevgiyə yoluxur, şeirin enerjisi, dalğası oxucunu yerlə göyün arasındakı
sevgi qatında saxlayır. Bu sirri
onu seçilmişlərdən
edən Tanrıdan savayı bir kimsə aça bilməz.
Getdim, gözlərimdə bir dəvə kini,
Getdim, qollarımda
küçə davası.
Bahar ağaclardan çəkilən
kimi
Çəkildi başımdan gənclik havası.
İlk dəfə
bu misraların sehrinə düşmüşdüm.
Onda yeniyetmə idim, gənclik hələ qarşıda idi. Amma mən bu şeirə
dəli kimi vurulmuşdum. Şeirin cazibəsi
məndə bir başqa anlamlar daşıyırdı. İndi
gənclik arxada qalıb və mən bu şeiri
indiki yaşımda oxuyanda şeir ruhumda bir zəlzələ
yaradır. Azərbaycan poeziyasının
zirvələrindən olan
Vaqif Bayatlı Odərin mistik aurasına düşdünsə,
ordan çıxmaq müşkül işdir.
Kitabı açırsan
və Sevgi sənə qucaq açır, dünyanın
bütün bəd əməlləri, pislikləri
bu kitabın o üzündə qalır,
sanki bir işıq selində üzürsən, üzürsən,
üzürsən... Yoldan ötən
hər kəsi bağrına basmaq istəyirsən, insanlar nur topasına dönür, dünya bu işıqda durulur, saflaşır.
Göy üzünə
bir yerdə açdığımız
pəncərədi sevgi.
Tülü heyva gülü,
tülü milli-milli.
Pəncərəsində
çırpınan ulduzları
açıb içəri
buraxdığımız
otaqdı sevgi -
döşəməsi məxmər
bulud,
tavanı göy üzü,
tavanı ulduz gölü,
ulduz dənizi.
Sahildə yan-yana
dayanıb baxdığımız,
sonunu ürəyimizdə
də,
xəyalımızda da
tapa bilmədiyimiz
dənizdi sevgi.
Dünyanın hər yerində insanlar eyni dildə
sevir. Şair isə bu ali hissi sözə çevirəndir.
Vaqif Bayatlının poeziyasında
sevgi beləcə sözlərdə şəkillənir.
Onun şeirlərindəki kompozisiya
modeli də sevgi kimi çılğındır,
dəyişkəndir, ritm
və estetik baxımdan havalıdır.
Emosional vibrasiyalar poetik diskursa təkan verir. Bu şeirlərdə
çiçək, ağac,
külək sevgi dilində bir-biriylə ünsiyyət qurur. Vaqif Bayatlının poetik mətnləri sevgi duaları kimi oxunur. O, Sözün
keçmişindən xəbərdar
olduğu qədər
gələcəyini də
görür. Sözün gücü
onun görünməzliyindədir,
o hər insana görünmür. Vaqif Bayatlı
sözün hardan gəlib hara getdiyini, dolanbaclarını,
kökünü, şaxələrini
görür. Sözün sevincini
də, kədərini
də, hətta yuxusunu da görməyi bacarır. Sözün
yuxusunda göy üzü ağappaq vərəqdi, şair o
"vərəqlərə" xətt salır...
Nə var, nə var
bu dünyada
bir sərçə
balasının
bir dam üstündəki
göyündən böyük?!
Şairlik həm də
sərçə balasının
gözüylə göy
üzünə baxa bilmək deməkdir.
Vaqif Bayatlı
Odər ilə ilk tanışlığımızı xatırlayıram. 1997-ci il
idi. Azərbaycan radiosu ilə
əməkdaşlıq edirdim.
Böyük şairlər cərgəsində
adı həmişə
xatırlanan, unudulmaz Eldar Baxış haqqında bir esse yazmışdım.
Nədənsə yazını çapa
verməyə tələsmirdim,
hər gün nələrsə əlavə
edir, cümlələri
cilalayırdım. Bir gün
yazını götürüb
Tərcümə Mərkəzinə
yollandım. Yazı haqqında
Vaqif Bayatlının fikrini öyrənmək istəyirdim. O vaxt Vaqif bəy "Xəzər" dərgisinin
baş redaktoru idi. İkinci mərtəbəyə qalxdım, onu soruşdum, dedilər, Vaqif müəllim hələ gəlməyib.
İçimdə bir
həyəcan vardı:
"görəsən, yazımı
bəyənəcəkmi?" Eşitmişdim ki, ona yazı bəyəndirmək
müşkül işdir.
Nəhayət, Vaqif bəy dəhlizin o başında göründü,
əynində ağ plaş vardı, şarfı boynuna dolamışdı.
Çevik addımlarla otağına
doğru addımladı.
Yaxınlaşıb salamlaşdım. Təbii ki, məni tanımırdı,
dedim ki, jurnalistəm, radio ilə əməkdaşlıq edirəm,
Eldar Baxış haqqında yazı yazmışam, istəyirəm,
siz də bir baxasınız. Gülümsədi, "keçək
otağa, görək,
nə yazmısan",
- dedi.
Yer göstərdi,
əyləşdim. Özü də
kresloda oturub ayağını o birinin üzərinə aşırdı
və yazını oxumağa başladı.
Oxuduqca arabir astadan başını tərpədir,
"yaxşıdır" deyirdi. Bu "yaxşıdır"
kəlməsinə o qədər
sevinirdim ki... Zarafat deyil, Vaqif Bayatlı
kimi söz cəngavəri mənim yazım haqqında "yaxşıdır" ifadəsini
işlədirdi. Yazını
bitirib başını
qaldırdı:
- Yaxşı yazmısan, amma həcmi çox azdır, apar bunu, bir
az da genişləndir,
"Xəzər"də çap edək.
İlk tanışlığımız
belə olmuşdu. Amma bilmirəm,
nə üçünsə
mən o yazını
ikinci dəfə işləmədim və sonralar o yazı əsasında radio üçün
kiçik bir süjet hazırladım.
Sonralar imzam tanınmağa başladı, Vaqif bəyi ara-sıra bulvarda gəzişən görürdüm. Onda artıq
məni tanıyırdı
və ədəbiyyat,
poeziya barəsində
söhbətlər edirdik.
Bəzən mən onun tənhalığına müdaxilə
etdiyim üçün
narahat olurdum, salamlaşıb ayrılmaq
istəyirdim. Amma Vaqif
bəyin isti, məhrəm münasibəti
buna imkan vermirdi. Bir dəfə yenə
bulvar kənarında gəzişirdik, gördüm
ki, qol saatını
əlində tutub, arabir saata baxır.
Soruşdum ki, Vaqif bəy, saatı qolunuza taxmağı xoşlamırsınız,
deyəsən...
Dedi,
"qoluma saat bağlayanda ürəyim sıxılır, amma vaxtı da bilməliyəm.
Ona görə arada baxıram". Vaqif Bayatlı bütün ruhuyla, varlığı ilə vaxta ram olmayan, vaxtın buxovundan azad bir şairdir. Onun bütün şeirləri,
sanki vaxtdan kənarda doğulur, bu şeirlər müəyyən bir vaxt üçün deyil, bütün zamanlar üçündür,
zamanüstü şeirlərdir.
"Heç vaxt zamana uyğunlaşmaq, bir an da olsa,
beynimdən keçməyib.
Mənim
üçün zaman
anlayışı yoxdur.
Mən hər an insan düşüncəsinin, zamanın
ayaqları dəyməyən
torpaqlarda var-gəl etməkdəyəm. Boş vaxtlarımda
zamanı özümə
uyğunlaşdırıram" ("Ən gülməli ölü" kitabından).
Zamanı özünə uyğunlaşdırmaq
hər şairə müyəssər olmur. Vaqif Bayatlı
o sirri tapmış şairdir. Çox tez-tez onun bu
şeirini xatırlayıram
və dilucu öz-özümə pıçıldayıram:
Şükür,
İlahi, şükür,
Min ildi, milyon ildi
Bağlayıb yollarımı
Bir-birinin
ucuna,
Gəlib
çatdım axırı,
Sənin
dar ağacına,
Kəndirin dartıldıqca
boynum dincəlir,
Allah,
Boynum dincələn görüb
Tez vururlar boynumu,
Çiynim dincəlir, Allah.
Şükür,
şükür, çox
şükür,
Sən yenə göy üzündən
yerə enirsən, İlahi.
dünya gözümdə
söndükcə
sən görünürsən,
İlahi.
Bu şeirin
ifadə etdiyi həqiqətə yetişmək
üçün bütöv
bir ömür yaşamaq lazım gəlir. Dünyadan uzaqlaşdıqca Tanrıya yaxınlaşır
insan. Dünyadan daha çox,
Tanrını sevir.
Tanrını sevən insanlar
çoxaldıqca dünya
da xilas olacaq. Amma dünyanın heç bir şairi bu həqiqəti Vaqif Bayatlı qədər mükəmməlcəsinə,
poetik ustalıqla ifadə edə bilməyib.
Bizə
bu Sevgini bəxş etdiyiniz üçün Sizə minnətdarıq, Ustad!
Kənan HACI
Ədəbiyyat qəzeti 2024.- 18 may, ¹18.- S.5.