Dediklərim, demədiklərim
Sərbəst esse-poema
Ağacları qurumaya qoymayaq,
ağaclar quruyanda nəfəsi
kəsilir,
yavaş-yavaş can verir bu zaman ağaclar;
ya yeri onu dar
eyləyir,
ya suya həsrət qalıb.
Ağacları kəsməyin,
Bu, qəfil faciədir,
gəlir
ağacların başına
qəfil
ölümlər kimi.
Ağacların nəfəsini kəsməyin,
bəlkə onların nəfəsidir
bizi yaşadan?!
Ağaclar adam kimidir,
amma adam kimi
ağlamaqdan vaz keçir.
Ağacların altından, yanından
keçən
suyun şırıltısına baxmısınızmı?!
Nəğməyə oxşayır onun şırıltısı.
Çünki adamlar ona rəng qatmayıb,
ona görə suyun şırıltısı
nəğməyə oxşayır.
Yəqin
adamlar bacarmır ona əl vurmağı.
Yarpaqlar
da danışa bilir
xəzan
olana qədər.
Baxmayaraq,
xəzanlar da xışıldayır,
yəqin
yarpaqların ruhu hələ
canlarından çıxmayıb.
Yarpaqlar
danışanda, quşlar
bir az
aralıda dayanır,
ta ki, yarpaqlar sözünü qurtarsın,
Höcət eləməyin vaxtı
deyil,
ən yaxşısı aralıda
dayanmaqdı.
Qartallar
qayaların üzərində
məğrur görünür.
Qartallar
elə böyük deyil,
sadəcə, sərçədən böyükdürlər.
Bir də qayaların üstündə olanda,
hamı
böyük görünür.
Amma bu, qayaların böyüklüyüdür.
Sənin
səsin qayalara düşəndə
qayalar
da sənə səs qaytarır.
Əslində, bu, qayaların
sənə salamıdır.
Həm də qayaların böyüklüyüdür,
hamının salamını alır.
Bunlar mənim bildiyim və dediklərimdir.
Amma demədiyim o qədər nəsnə var ki...
Məsələn, mən hələ
demirəm ki,
nəyə görə mənim
üçün yerin
altı da,
üstü də eynidir.
Çünki heç biri mənlik deyil.
Mənim
yerim göylərdədir,
ona görə göylərə
baxıram.
Göylərdəki yerim hansı qatdadır,
bunu hələ demirəm.
Ancaq onu deyirəm ki,
niyə
sən yatanda işığı söndürürsən?
Gözün qamaşır deyə?
Bu da bir bəhanədir,
sadəcə, sən işıqda
yaşamağa
öyrəşməmisən.
Ona görə günəşin
işığından
qaçırsan.
Günəşin altında niyə
sevinmirsən?
O günəşi ki, Allah sənə
pay verib.
Allah dünyaya verdiyi işığı söndürmür,
sən isə bir otağa
işığı çox
görürsən.
Kim zülmətdə parlayır
ki?
Yarasaların gözü görmür,
günəşi axtarır,
sənin
gözün ola-ola
öz nurunu söndürürsən...
Bunlar mənim bildiklərim və
demək
istədiklərimdir.
Lakin insanın bilmədiyi və
mənim
demədiyim
o qədər nəsnə
var ki...
Məsələn, mən deyirəm
ki,
çaylardan hoppanmaq elə bir hünər deyil.
Hünərin var, çayın qabağını
kəs
Həzrəti Musa kimi.
Sən bilirsən, Həzrəti
Musa bizim yurddan çıxıb?!
Mən heç vaxt caydan hoppanmıram,
əgər çayın qabağını
kəsə bilmirsənsə,
hoppanmağın mənası yoxdur.
Çay
öz yolu ilə gedəcək,
amma çayın yolunu dəyişmək olar...
Deyəsən, mənim də
oçağım Kəbədir,
hər gün başına dolanıram,
soyuqdur,
istidir,
Bu Kəbə mənimdir.
Görəsən, İbrahim peyğəmbər
öz Kəbəsini necə qurub?
Bəlkə elə o Kəbə
də mənim yurdumdadır?
Eh, mənim yurdum da elə Kəbədir.
Bilirsənmi, İbrahim peyğəmbər də
bizim bu yurddan çıxıb...
Əgər belə deyilsə,
niyə İbrahim peyğəmbərin
atasının adı Azərdir?
Adəm
peyğəmbər də
cənnətdən
bizim yurda enmişdir.
Əgər belə deyilsə,
dünyanın hansı
xalqı
insana adam deyir?
Nuhun gəmisi hardadır?
- Bizim yurdda - Ağrı dağında...
Odlar diyarı həm də
peyğəmlərlər diyarıdır.
Nəyə görə bizim
çaylar ancaq
Xəzərə axır?
Çünki Xəzərin yolu
elə Kəbəyə
doğru gedir.
Xəzərin dalğaları bizə
nə deyir?
Xəzər özünü dalğalarla
qoruyur.
Əgər dalğalar olmasaydı,
Xəzərin suyunu qurutmuşdular.
Siz meşəyə gedəndə
canavardan,
aslandan qorxursunuz.
Görürsünüz, nə qədər meşəni
Xəzər udub?!
Siz meşəyə gedəndə
qorxmayın,
çünki siz orada qonaqsınız.
Kaş,
hər yerdə insanları canavarlar,
aslanlar kimi qarşılayaydılar.
Onda çaylarımız da Xəzərə
doğru
tələsməzdi.
Xəzərin də suyu gedib Kəbəyə çatardı.
Biz gedirik meşəyə, bir də
ağaclardan tullanmaq üçün.
Onda biz meşələrin şahından
icazə
alırıqmı?
Axı bu ağaclara onlar cavabdehdir.
Hələ demirəm ki, mən
ağacdan tullananda
ağaclar bir az balacalaşır.
Yəqin
ağaclar məndən
böyük görsənmək istəmir.
Mən ağacdan tullananda
ağacdələn də səs çıxarmır,
bircə
quşlar cəh-cəh
vurur.
O da yəqin mənə görə yox...
Hərdən düşünürüəm ki, insandan aciz nə
var;
bəzən bir həşərat
sancmasından da
insan ölür.
Təkəbbür insanın gücsüzlüyüdür,
insan torpağı xışlayanda
güclüdür,
çünki torpaqda öz izini qoyur.
Bəzən torpağı xışlamağa
da
ehtiyac qalmır,
çünki daşlarda da bizim
izimiz çoxdur.
Görmürsən Qobustanda adımız
daşlarla yazılıb?
Daşlar
bir az torpaqdan
fərqlidir;
daşlar
torpaqdan ayrılıb,
öz taleyinin sahibi olsun.
Heç
nədən asılı
olmayan bir tale.
Bircə
qayalara söykənsin
daşlar...
Heç
fikirləşirsən
torpağı, meşələri udan
dəniz
niyə
daşlara, qayalara dəymir?
Ona görə daşlar, qayalar
sahilin qırağındadırlar.
Daşlar,
qayalar dənizin
quyruğunu tapdalamır.
Dənizi
saxlayım...
Bir az da özümdən danışım.
Özümdən danışanda mən
hələ
demirəm ki, Vətən məni
niyə çox sevir.
Ona görə yox ki, mən də
Vətəni çox sevirəm.
Təkcə ona görə yox,
ona görə, mən dünyaya Vətənin
duaları ilə gəlmişəm.
Eh, məni böyütməyə
Vətən nə
qədər şeytan daşlayıb,
şeytanı quyularda gizlədib...
Mən deyirəm ki, şeytan nəyə görə
mənə bu qədər düşməndir?
Təyyarələrin göydə uçması
nə deməkdir?
Göyün onlara nə aidiyyatı var?
Elə bunun özü şeytan əməlidir.
Vaxt gələcək, atlar təyyarələri ötəcək.
Ona görə atları yəhərləyib
hazır
saxlayın.
Atlardan muğayat olun,
çünki atlar hər şeydə təmənnasızdır;
hətta
ölməkdə də.
Deyirlər, kimlərsə dünyanı
idarə edir,
inanmayın belə söhbətlərə,
onlar sadəcə, şeytanın
dediklərini edirlər.
Ya da ki,
şeytanın qulluğunda
dayanırlar.
Hələlik Allah dünyaya baş
qoşmur,
ya da ki,
az baş qoşur.
Dünya
Ona külli-kainatda
sonuncu həlqədir.
Hər şeyin öz vaxt var,
qiyamətə nə qalıb
ki...
Qudurğanlıq, təkəbbür dünyanın
bəlasıdır.
Bu bəlaya dualar da kar etmir,
dünya
öz-özünün evini
yıxacaq.
Hər şeyin öz vaxtı var,
qiyamətə nə qalıb
ki...
Nə olacaq qiyamətdə?
Bunu mən də bilmirəm.
Bu, mənim işim də deyil.
Amma bilirəm ki, qiyamətin əsas
səbəbkarı dünya olacaq...
Yenə
gələk ağacların
üstünə,
ağaclar da insan kimi nəfəs alır,
amma insan kimi
nəfəs dərməyə imkan
vermirlər.
Bəlkə səhralar da ona
görə qurudur?!
Quru səhralar... heç nə qarşılıqlısız
deyil.
Görürsən, nə canavarların,
nə aslanların ağaclarla işi yoxdur.
Ona görə onlar canavar kimi qalır,
aslan kimi qalır,
canavar kimi ölür,
aslan kimi ölür...
Əvvəllər dağların dəstəyi
ilə
səhralarda da su olmuşdur.
Suyu qıtlığa çıxaran
insan...
Vətənimin dağlarına bax,
hamısı sirlidir, möcüzədir.
Yurdumun bütün dağları
Savalana hesabat verir.
Ona görə Savalan bütün
müqəddəs dağların məbədidir.
Mən niyə Savalanın ətəyində
böyümüşəm?
Bu, Tanrının mənə
lütfüdür.
Hələ də bilmirəm,
ilk dəfə Savalanı görəndə,
onu başı qarlı görəndə
yamaqlı şalvarda, köhnə
ayaqqabıda,
cəmi
on iki yaşında,
ağlım hələ kəsməyən
vaxtlar
bizdən
ayrı düşən,
Savalandan
aldığım doğmalıq
məni
ağuşuna almışdı.
Ömrüm boyu belə nəvaziş
görməmişdim.
Ana nəvazişi görməyən
mən yetimin ruhunu
nədən Savalan bu qədər tilsimləmişdi?
Sanki yetimliyimi də unutmuşdum.
İlk dəfə Savalandan yürüşə çıxmışam
-
elm, təhsil almaq yürüşünə.
Bu yürüş məni Bakıya gətirirdi.
Şah Xətai də Savalanın ətəyindən
yürüşə çıxmışdı
Vətənini bütövləşdirmək üçün.
İlk dəfə Bakıya, Şirvana yürüş
etdi Xətai.
Onunla eyni ormanlardan,
eyni cığırlardan keçmişik.
Ona görə məndə Xətainin ruhu var.
Tomris də Savalana gəlib çıxmışdı,
məndə Tomrisin də qanı var.
Görəsən, haradadır Kirin başı?
Savalan ayrı möcüzədir,
qiyamətdə ona sorğu yoxdur.
Deyəsən, mən çox
yazıram,
ən çox Allahımı dərk etməkdən yazıram.
Dünyanın faniliyindən yazıram.
Nə qədər yazsam da mən "Xəmsə"
yaza bilmərəm.
"Xəmsə" bəşəriyyətin
şah nüsxəsidir.
Qurandan sonra burda bütün
suallara
cavab
var.
Şeyx
Nizami merac şairidir,
Bir gecə yuxuma girmişdi Şeyx Nizami.
Vətənim haqqında onun
xeyir-duasını eşitdim.
Həzrəti Əlini də yuxuda görmüşəm,
O da bizim yurdu çox
sevirmiş.
Bəlkə bu dünya ona görə bu
günə düşdü ki, irfan
ağsaqqalları
yoxa çıxdı?!
Dədə Qorquddan sonra
Nəsimi
kimi Allaha yaxın şairi
Allahsız kimi soydular.
Bundan böyük küfr olarmı?
Xətaidən sonra fatehlik də
urvatdan düşdü.
Sabir Vətənimdə cahillərin
coxluğundan,
xurufatdan
şikayətlənirdi.
Üzeyir
peyğəmbərlərin yolu ilə getmişdir,
Muğam
azandan sonra ikinci
haqq səsidir.
Görəsən, bu yurdun müqəddəsləri, övliyaları
göylərin hansı qatındadırlar?
Tanrı
dərgahında doğma
Qarabağımız
müqəddəsliyin simvoludur.
Çünki Təbrizin, Ərdəbilin,
Dərbəndin qübləsi
Qarabağdan keçir.
Burda murdarlara yer olmamalıdır.
Babək
erməni murdarlığının
və xəyanətinin
ilk qurbanıdır.
Puşkin
erməniyə oğru
deməklə heç
nə
ixtira etməmişdi,
sadəcə, həqiqəti demişdi.
Erməni
dünyada yeganə toplumdur ki,
təpədən-dırnağa hər şeyi saxtadır.
Dəyərlərdən uzaq toplumdur,
hər şeyi oğurluqdur.
Tanrı
onları lənətləmişdir.
Erməni
doğulmaq artıq bədbəxtçilikdir.
Saxtalıq, oğurluq, yalan
bu toplumun
alın
yazısıdır.
Necə
də iyrənc görünür...
Türk
insanlığın zirvəsi,
ədalət carçısıdır.
Türk
dünyaya ağalıq
etməyincə,
dünyada haqq-ədalət olmayacaq.
Bu, İlahi tapşırıqdır.
Turan imperiyalarında ermənilərin
yaşaması
Türkün nüfuzuna ləkə
gətirir.
Çünki məğrurluqla çılızlıq
bir arada ola bilməz.
Əmir
Teymur erməilərin
axırına çıxmadığı
üçün
məzəmmətə tuş gələcəyindən ehtiyatlanmışdı.
Erməni
hətta qul olmağa da yaramır,
çünki qulda da mənəviyyat
olur...
Lakin erməni öz ağasının
dar günündə birinci onu satan məxluqdur.
Bu toplum ancaq fahişəlik
üçün yarayır.
Bunu Karl
Marks demişdir.
Tanrı
türkü böyük
yaratmaqla ermənini
qara daş kimi qarşısına
atmışdır ki,
türk
bilsin ki, ondan böyük Tanrı var.
Bu da bir Tanrının imtahanıdır,
Dünyanın yarısını alan
İsgəndər
bir tarakan sancmasından dünyasını
dəyişmədimi?
Tanrının türklərə buyruğu
tarakanların üstündən keçməkdir.
Mustafa
Kamal Atatürk öz dühasıyla
bütün
İmperialist
dünyasını sarsıtdı.
Nəriman Nərimanov Azərbaycan
ictimai fikrinin,
Türk
dünyasının nuru
idi.
Stalin despotizmi bu nuru
söndürməklə türk dünyasına zərbə
vurmağı düşündü.
Nəriman Nərimanov ilk şəhiddir.
Səməd Vurğun, Üzeyir
Hacıbəyov
diri ikən şəhid idilər.
Heydər
Əliyev müdrikliyin
və
ucalığın zirvəsi idi.
Hətta
düşmənləri də
onun
böyüklüyü qarşısında
mütiləşirdilər.
O, Nərimanovun söndürülmüş
nurunu yenidən alovlandırdı.
İmperiya təlaş keçirirdi,
lakin bu dəfə bu alovu söndürə
bilmədi,
əksinə imperiya bu alovun təsirindən
yanıb
külə döndü.
Qarabağın işğaldan azad
edilməsi
İstanbulun fəthinə bənzəyir.
İlham Əliyev ikinci Mehmetlə eyni
sırada
dayanır.
Hər ikisi İlahi tapşırığı
başa
çatdırdılar.
Mehriban xanım bu yurdda
Tomris xatunun ruhunu dirçəltmişdir.
Tarix təkrarlanır...
Bizim yurdumuza Tomrislər yaraşır.
Düşmənlər səksəkədədirlər,
xəyanət bağışlanmır.
Unutmasınlar Kirin başını,
kim rahat yaşamaq istəyirsə,
türkün ayağını basmamalıdır.
Hətta
Hitler də bunu etiraf etmişdir,
Stalin türkə dilini çıxarsa da,
dili ağzında qaldı.
Gücü ancaq arxadan zərbə vurmağa çatdı.
Dünyanı bölüşdümək istəyənər
türklərə daha çox pay
ayırmalıdır.
Türklərin əcdadları haralarda
olmayıb ki...
Sibirdən Dərbəndə qədər,
Təbizdən Aralıq dənizinə
qədər,
Uyqurustan,
Monqolustandan, Budapeştə
qədər...
Bunlar da
hələ hamısı
deyil.
Erməniyə xoşladığı səhralardan bir məkan
ayrılmalı, bu məkan qapalı olmalı,
insanlıq murdarlanmamalı,
dünya
təmizlənməlidir.
Bunları zaman diktə edir,
bəlkə də Tanrı diktə edir...
Rafiq
ƏLƏKBƏR
Ədəbiyyat qəzeti.- 2024.- 8 noyabr, №43.- S.26-27.