Müəllimimin böyük ustadı - Mir Cəlal Paşayev - 115
İnsan oğlu
yaranışdan təsəlli
axtarışındadır. Ömür boyu tapır-itirir, itirir-tapır...
Zamanın sürət
həddindən şikayətçi
olsa da, yaddaş imarəti zamana söykənir. Məsafə
çoxaldıqca xatirələr
zənginləşir. Bəzən
düşünürəm ki, nə yaxşı, kənddə anadan olmuşam. Mənə görə, kənd yaddaşın daimi xatirə qovluğudur. Şəhərin "havası"
o deyil. Kənd yaddaşı, kənd yaşantıları daşların
yaddaşında qorunur.
Sürətin çoxluğu
çox şeyin azlığına səbəbdir.
Kəndlə bağlı
xatirələrim çoxdur.
Bu xatirələrin içində
müəllimlərimlə bağlı olanlar qırmızı xətt kimidir. Müəllimlərimdən
ikisinin işıqlı
xatirəsini yada salacam
bu yazıda. Onlardan birini görmüşəm, birini
isə oxumuşam. Oxuduğum müəllimim,
həm də gördüyüm müəllimimin
müəllimi - böyük
ustadı olub.
Azərbaycan dili və ədəbiyyat müəllimim Abbas Əhmədov...
Abbas müəllimi xatırlayarkən,
hər dəfə düşünürəm ki, o, sadəcə, bir ixtisasın təhsilini almış insan deyildi. Həyatda müəllim olmağın
təhsilini almışdı.
İnsan nə qədər mütəvazi
və işıqlı
ola bilərdisə, Abbas müəllimdə
də bu keyfiyyətlər o qədər
idi. Biz onunla, həm də qonşu idik. Məktəbdə gördüyümüz
sahmanlı ziyalı gündəlik həyatda
da o ölçüdə qalırdı.
Kənd qonşularının
bir-birinə tam başqa
doğmalığı olur.
Bu doğmalıqdan doğan
səmimiyyət uşaqları
bir başqa cür doğmalaşdırır,
ailələrə "sənin
uşağın", "mənim uşağım"
bölgüsü bu münasibətin fonunda görünməz olur. Odur ki, uşaqlar üçün qonşu evi də öz
evi kimi olur. Bu doğmalığın
verdiyi üstünlüklə
dərsdən sonra, çox vaxt Abbas müəllimgilə keçərdim.
Adətən də müəllimimi səliqəli
və sadə geyimdə evinin bir otağında qurduğu kitabxanasında oturmuş görərdim. Gəldiyimi gördükdə
eynəyinin üstündən
təbəssüm edər,
baxışları ilə
irəli gəlməyə,
kitablara baxmağa dəvət edərdi. Günlərin birində kitablara baxarkən müəllimimin məzun albomunu - "vinyetka"sını
gördüm. Ağ-qara
şəkillər yanbayan
düzülmüşdü. Abbas müəllim marağımı
görüb mənə
yaxınlaşdı. Bir-bir
müəllimləri haqqında
danışmağa başladı.
Daha bir şəkil göstərib
bir ara susdu.
Eynəyini bir az da yuxarı qaldırıb yenidən dilə gəldi... Onun söylədiyi ad o gündən yaddaşıma
yazıldı... Mir Cəlal
Paşayev... Sonra mən
Abbas müəllimin məsləhəti
ilə "Bir gəncin
manifesti"ni oxuyacaqdım...
Baharı tanıyacaqdım.
Uşaqlıq yaddaşımda
bu əsər elə bir göynərtili
təsir buraxacaqdı
ki, hər yadıma düşəndə Baharın
ağrılarını bütün
varlığımda hiss edəcəkdim.
"Bir gəncin manifesti"
nəhayətsiz ağrısıyla
yeganə əsər olacaqdı ki, Baharın öz doğma qardaşına günlərin
birində nə qədər yaxın olduğu halda, qovuşa bilməməsi acısını yenidən
yaşamayım deyə,
məni o əsərə
təkrar qayıtmağa
imkan verməyəcəkdi.
Üzərindən 20 ildən
artıq vaxt keçməsinə baxmayaraq,
uşaqlıqda oxuduğum
əsərdəki o dərin
kədər bu yazını yazdıqca yenidən yaddaşımda
canlanır. Abbas müəllim
öz müəllimindən
danışdıqca, siması
elə gözəl cizgilər alırdı
ki, sanki sehrli bir nağıl qəhrəmanından bəhs
edirdi. Bəzən həyatda adına təsadüf dediyimiz (təsadüfi heç nəyin olmadığı
qənaətindəyəm) elə nüanslar olur ki, heyrətlənməyə
bilmirsən. Sonra öyrənəcəklərimdən
biri də bu olacaqdı ki, o görkəmli şəxsiyyət
ilk dəfə müəllimliyə
elə mənim anadan olduğum Gədəbəy rayonunda başlayıbmış. İllər
keçəcəkmiş, mənim
də yolum ucsuz-bucaqsız ədəbiyyat
dünyasından düşəcəkmiş
və günlərin birində böyük ustadın oğlu -
professor Hafiz Paşayev ilə
görüş qismətim
olacaqmış. Türk
dünyasının müxtəlif
nöqtələrindən, başqanı olduğum Dünya Gənc Türk Yazarlar Birliyinin etdiyi dəvətlə ölkəmizə
səfərə gələn
qələm qardaşlarımızın
iştirakı ilə
elə Mir Cəlal Paşayevin bir zamanlar yaşadığı,
haqqında söhbət
açdığım əsərin
yazıldığı ocaqda
görüşün baş
tutması da bir qanunauyğunluq idi. Hafiz müəllim mənim əslən Gədəbəydən
olduğumu bilərkən,
atasının ilk dəfə
oraya təyinat almasından, ora haqqında ömrünün
sonunacan necə xoş xatirələr danışmasından, insanların
ona necə yüksək münasibət
bəsləməsindən bəhs
etdikcə, üzündəki
xoş təbəssüm
bir anlıq müəllimimin öz müəllimi haqqında xatirələrini bölüşərkən
üzündə yaranan
təbəssümü xatırlatdı.
Bu, Abbas müəllimin Mircəlal
Paşayevdən sevgi ilə bəhs etdiyi havanın bəlkə oxşarı,
bəlkə də izahsız bir paraleli idi. Kainatda
enerji onsuz da bitmir, sadəcə, şəkil dəyişdirir.
Abbas müəllimi xatırlayarkən
bir maraqlı nüans da mənim yaddaşımda baş qaldırır. Bu sirr deyil ki, insan özünə nümunə
seçdiyi insana bənzəməyə çalışır.
Şübhəsiz ki, uca
bildiyi, dəyər saydığı şəxsdən
istər onun xarakterinə, davranışlarına
da nələrsə keçir.
Bir ömür o nişanələr,
müşahidəsi güclü
olanların diqqətindən
yayınmır. Mir Cəlal
Paşayev şəxsiyyətinin
ucalığı, şübhəsiz
ki, tələbələrinin xarakterinə özündən
nələrsə qatmamış
deyildi. Abbas müəllimdə
olan mütəvazilik,
həlimlik, xeyirxahlıq
kimi keyfiyyətlər
sevgi və minnətdarlıqla bəhs
etdiyi müəlliminin
tələbəsinə verdiyi
pay idi. Abbas müəllim
zahiri görkəmi, geyimi, alicənablığı,
ziyalılığı ilə
də müəlliminə
bənzəyirdi.
Bu il böyük
ədibimiz, ustad Mir Cəlal Paşayevin 115 illiyi tamam olur.
O, ölməz irsi ilə millətimizin düşüncə tarixinə
elə bir möhür vurub ki, yetişən nəsillər
"İtə ataram,
yada satmaram" fəlsəfəsi
və reallığını
həmişə özünə
milli-insani məsələlərdə
mayak biləcək. Bahar obrazı sənətin dili ilə millətin heykəlləşmiş faciəsini
yaşatdıqca, Azərbaycan
gənci millət və onun bütövlüyü
yolunda mütləq o böyük işığa
inanaraq addımlayacaq.
Müəllimlər müəlliminin
işığı özü
cismən olmadığı
dünyada gələcək
nəsilləri aydınladırsa,
ruhu şaddır.
İntiqam YAŞAR
Dünya Gənc Türk Yazarlar
Birliyinin başqanı
Ədəbiyyat qəzeti. - 2024. - 20
yanvar, ¹ 2. - S. 14-15.