Heyva çiçəyi və ötüb keçənlər
Uşaqlıq illəri Abşeronun
dənizkənarı səfalı
bağlarında keçmişdi.
Özündən bir yaş kiçik bacısı və qonşu bağlardakı yaşıdları ilə
birgə Xəzərin
qırçın ləpəli
sahilində, yalçın
qayalar üstündə
oturar, ətrafdakı
füsunkar mənzərəni
seyr edər, uşaq təxəyyülündəki
xəyallarına bürünərdi.
Ağsaçlı dənizin
dalğaları üstündə
uçuşan bəmbəyaz
qağayılar, sahildəki
balıqçı qayıqları,
tənha əncir ağacı, səmadakı
əlçim buludlar,
qüruba enən günəşin rəngarəng
şəfəqlərindən doğan göyqurşağı,
qövsi-qüzeh ... ona
olduqca sirli-sehrli görünərdi. Əsrar
dolu, möcüzəli
aləmdən, göz
işlədikcə uzanan
mavi ənginlikdən gözünü çəkə
bilməzdi.
Məktəb zamanı gələndə
isə bu şirin xatirələri şagird dostlarına danışmaqdan yorulmazdı.
Dərslərini yaxşı
oxuyur, yüksək qiymətlər alırdı.
Amma üçüncü sinifdə
oxuyan bu ağıllı qızcığazın
fotoşəkli heç
vaxt əlaçıların
lövhəsinə vurulmazdı.
Səbəbini özü
də təndürüst
bilmirdi. Axı, oxusu, yazısı, riyazi biliyi, hazırcavablığı ilə
sinifdəki uşaqların
çoxundan fərqliydi.
Bütün bunlar, birinci sinifdən onlara dərs demiş müəllimini, nədənsə qane etmirdi. Daim özünə
qarşı qısqanc
münasibəti uşaq
fəhmiylə hiss edirdi.
İş elə gətirmişdi ki, müəllimin
əkiz qızları
da bu sinifdə oxuyurdu. O daha çox öz qızlarının "əla"
qiymətlər almasına
can atır, onları yerli-yersiz tərifləyib,
az qala, göylərə qaldırırdı.
Balaca qəhrəmanımız
ədalətsiz yanaşmadan
incik düşür,
narahatlığını daim
içində gəzdirirdi.
Bu əsmər çöhrəli,
iri, qara gözlü, nüfuzedici baxışları olan qızcığaz, həm
də dilli-dilavərdi,
fikrini anlaşıqlı,
sərbəst ifadə
etməyi bacarırdı.
Yaşı az olsa da, haqqı nahaqdan ayıra bilirdi. Sinifdə uşaqlara qarşı ayrı-seçkiliyi, onlara,
elə özünə
də fərq qoyulduğunu görəndə,
az qala, nitqi tutulurdu.
Atasını təzəcə itirdiyi
üçün elə
kövrək, köməksiz
idi ki... O, iş vaxtı baş verən istehsalat qəzasından sağ çıxmamışdı. Bu erkən ölüm ailəni sarsıtmış,
vaxtsız-vədəsiz itkidən
doğan nisgil qız övladların, sanki qol-qanadını qırmışdı. Bacısı
kimi, o da tez-tez yaz buludu kimi
dolub-boşalırdı. Axı,
atası hər iki qızını çox sevirdi. Böyük qızına isə daha çox
bağlıydı. Zarafat
deyildi: kiçik qəhrəmanımız düz
on ildən sonra doğulmuşdu. Ata-anasının
gözünün ilk ovu,
sevinc payıydı.
May ayının ilk günləriydi.
Hər yerdə 1 May -
Dünya zəhmətkeşlərinin
həmrəylik gününə
və nümayişə
hazırlıq görülürdü.
Məktəbdən bildirmişdilər
ki, şagirdlərin bir
qrupunu pioner sıralarına qəbul edəcəklər. Üçüncülərin
siyahısında qızcığazın
da adı vardı. Müəllimləri tapşırmışdı
ki, sabah hər kəs məktəbə gül-çiçəklə gəlsin. Anasına bunu söyləyəndə
etirazla qarşılaşmışdı:
- İndi
gül dəstəsini
haradan alaq? Çiçəksiz olmaz
bəyəm? Bir-iki günə xəzələ
dönəcək, - deyib
sınayıcı nəzərlərlə
qızına baxdı.
- Yox, ay ana, müəllimimiz
deyib ki, mütləq gül dəstəsi gətirin. Bizi pionerə qəbul edən, boynumuza qırmızı qalstuk bağlayacaq qonaqlara verəcəyik.
Mətləbdən hali olan ananın qırışığı
açıldı:
- Qonşu məhəllədəki
bağbanın həyətində
hər cür çiçək var. Deyirlər,
qoca əsl gülüstan yaradıb orada. - Sonra isə pulqabını açıb
qızına əlli qəpik verdi:
- Ovcunda bərk saxla, bala, itirmə.
Bağbandan çiçək
alarsan.
Qəpiklərə diqqətlə baxdı.
İki iyirmi, bir on qəpiyi ovcunda bərk-bərk sıxıb, qonşu məhəlləyə yollandı.
Bağbanın qapısının
çaxçaxını vurub
gözlədi. İçəridə
görəcəyi çiçəkləri
bir anlıq göz önünə gətirdi. Elə bu an ayaq səsləri
eşitdi. Ucadan səslənən "Kimsən
orda?" sədasıyla
qonşu həyətdəki
itlərin hürüşməsi
bir-birinə qarışdı.
Əlində su şlanqı və vedrə tutmuş, ayağına rezin çəkmə geymiş
bağban qapıda göründü:
- Nə lazımdır, balaca? - deyə xəbər aldı.
- Anam əlli qəpik verib, mənə gül satarsınız?
Üzündə təbəssüm sezilən
çalsaçlı bağban
bu utancaq qıza və əlindəki qəpiklərə
nəzər saldı:
- Axı, səndə otuz qəpikdir...
Qızcığaz iyirmi qəpiyin
birini itirdiyini indi başa düşdü. Ağlamsınaraq:
- Vallah, indicə ovcumdaydı, yəqin yerə düşüb, -
dedi.
Bağban
başını buladı.
O, sıralanmış qızılgül
kollarının arası
ilə irəliləyib,
balaca müştəriyə
çiçək seçmək
istəyirdi. Amma üstü
ən gözəl butalar, qönçələrlə
dolu kollardan yan keçir, elə bil, şux,
təravətli çiçəkləri
dərməyə əli
gəlmirdi. Birdən nə fikirləşdisə,
ətrafdakı heyva ağacının açıq
çəhrayı çiçəklərə
bürünmüş bir
neçə budağını
kəsib qıza verdi.
"Pulu alın, zəhmət olmasa", - deyib ovcundakıları bağbana uzadanda gözlərinə inanmadı.
Əlində cəmi iyirmi qəpik qalmış, on qəpiyi də salıb itirmişdi. Həyəcandan
əlləri titrəyirdi,
sanki oğurluq üstündə tutulmuşdu.
Düşünürdü ki, bağban baba, yəqin onun pulu itirməsinə
inanmır. Səsi titrəyə-titrəyə: "Mən qəpikləri, həqiqətən, itirmişəm,
məni bağışlayın,"
- dedi.
Bağban
üz-gözünü turşudub,
ayırdığı heyva
çiçəklərini saralmış qəzet parçasına bükərək
onu yola saldı. Yolboyu gülləri sinəsinə
sıxıb əzizləyirdi.
Heyva çiçəkləri
elə zərif və incə idi ki... Bəyazla çəhrayının qarışığından
yaranmış bu əsrarəngiz gözəllik
göz qamaşdırırdı.
Evə çatanda anası artıq işə yollanmışdı, həmin
gün ikinci növbədə çalışacaqdı.
Gülləri divar-divara
yaşadıqları qonşu
qadına verib suya qoymasını xahiş elədi. Çəkinə-çəkinə:
- Kaş səhərədək
çiçəklər elə
bu gözəllikdə
qalaydı, yoxsa, onu danlayarlar.
Anası
səhər tezdən
qonşunun gətirdiyi
solğun çiçəkləri
görəndə dodaqaltı
mızıldandı: "Axı,
deyirdim ki, xəzələ
dönəcək..."
Qızının müəllimi və
şagirdlərlə birgə
sahil bağına yollandılar. Müəllim
təravətini itirmiş
heyva çiçəklərini
görəndə narazı
nəzərlərlə qızcığaza
baxıb dodağını
büzdü. Sonra isə
uşaqların gətirdiyi
güllərdən bir
neçəsini ona verdi.
Musiqi ilə müşayiət olunan mərasim başladı. Pioner qalstuklarını qollarından
asan məktəblilər
and içib, təntənəli
şəkildə bu uşaq təşkilatının
sıralarına üzv
olurdu.
Tanınmış simalar - yazıçılar,
alimlər uşaqları
salamlayır, təbrik
edirdilər. Sinəsi
orden-medallı əmək
qəhrəmanı saçlarına
ağ bant vurmuş qızcığaza yaxınlaşıb
bir şeir söyləməsini istədi.
Cingiltili uşaq səsiylə söylədiyi
"Vətən" şeiri
hamını heyran etdi. Əmək qəhrəmanı məktəbli
qızın başını
tumarlayıb ona ağızdolusu "Əhsən!"
dedi. Az öncə şagirdlərin ona verdiyi rəngarəng gül dəmətini qızcığaza bağışladı.
Ağ qızılgüllərdən
bağlanmış bu
iri gül dəstəsini qucağında
güclə saxlayırdı.
Mərasimi işıqlandıran
fotomüxbirlər onun
orden-medallı əmiylə
şəkillərini çəkdilər.
Bu fotoların bəzədiyi
qəzetlər ertəsi
gün məktəbdə
əldən-ələ gəzirdi.
"Onu hamı tanıyacaq!" fikriylə
qanadlanırdı. İndi müəllimi
də ona tamam başqa nəzərlərlə baxırdı.
Həmin günün sevincini uzun müddət yaşasa da, aradan illər keçsə də, atılmış heyva çiçəklərini hər
dəfə kövrək
hisslərlə xatırlayırdı.
Zemfira Məhərrəmli
Ədəbiyyat qəzeti. - 2024.- 27 yanvar,
№3.- S. 4.