Arif Buzovnalıya vida
Mən
yox olmaqdan qaçıb, yoxluqçün ünvan
olmuşam...
Arif
Buzovnalı
Azərbaycan
ədəbiyyatı 22 noyabrda ağır bir itki ilə üzləşdi.
Şair, qəzəlxan, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin Xəzər (Bakı) bölməsinin sədri, klassik
poeziya ənənəsinin müasir dövrdə
yaşadılmasına özünəməxsus töhfə
vermiş Hacı Arif Buzovnalı haqq dünyasına
qovuşdu.
Arif
Buzovnalı müasir Azərbaycan ədəbiyyatında klassik
şeir estetikasını, xüsusilə, əruz vəznini, qəzəl
janrını, ədəbi məclis ənənəsini
yaşadan və inkişaf etdirən Bakı şairlərindəndir.
Onun poeziyasında sevgi və eşq, vətənpərvərlik,
dini, irfani düşüncə, ictimai-tənqidi baxış
klassik poetik sistem daxilində yüksək bədii ifadəsini
tapmışdır. Şair Azərbaycan poeziyasında ilk dəfə
sərbəst əruzu tətbiq etməsi ilə də ədəbi
prosesdə yeni mərhələ açmışdır.
Hacı
Arif Buzovnalı yalnız fərdi
yaradıcılığı ilə deyil, həm də təşkilatçı
fəaliyyəti ilə seçilirdi. 2011-ci ildən Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin üzvü olan şair,
2016-cı ildə təsis edilmiş Xəzər
Yazıçılar Birliyinin, 2017-ci ildən isə
"Poeziya klubu"nun sədri kimi klassik poeziya ənənəsinin
müasir mühitdə yenidən formalaşmasına xidmət
etmişdir. Onun ətrafında toplaşan gənc şairlər
- Elsər Qədri, Kamal Hüseynzadə, Vəlixan Vəli,
Zaur Rəxşan və başqaları qəzəl və
klassik forma üzərində yeni yaradıcılıq istiqamətləri
açmış, ustadın yaratdığı poeziya
mühiti XXI əsr Azərbaycan şeirində mühüm
hadisəyə çevrilmişdir.
Arif
Buzovnalının yaradıcılıq irsi zəngindir.
"Ömrün ötən anları", "Mərifətdən
həqiqətə", "Səhərimə nə qalıb
ki?", "Xəzərim", "Sarı güllər",
"Vadi", "Qəzəllər" kimi kitabları, eləcə
də "Xətai və Füzuli... Düşüncələr",
"Nəsimi bir baxışda", "Qırx qəzəl
- Qırx şərh", "Çün "əhsəni
təqvim" idi" kimi məqalələri onun həm
şair, həm də ədəbiyyatşünas təfəkkürünə
malik olduğunu təsdiq edir. Xüsusilə, "Xəzər
Təzkirəsi"nin tərtibi müasir dövrdə klassik
şeir məktəbinin sənədli şəkildə
qorunması baxımından mühüm elmi-ədəbi hadisə
hesab olunur.
Arif
Buzovnalının poeziyasında Cənubi Azərbaycan
mövzusu xüsusi yer tutur. Şair Təbrizi "şəhərlər
şahı", "Şərqin rəşadət rəmzi"
kimi təqdim edir, otuz milyon soydaşımızla bağlı
milli yaddaşı dirçəldir, ictimai şüurun
formalaşmasına töhfə verirdi.
2020-ci
il Vətən müharibəsində qazanılmış qələbə
onun poeziyasında yeni mərhələ yaratmış, həsrət
notlarının yerini zəfər, qürur və dirçəliş
ruhu tutmuşdur. "Zəngəzurdan məktub" kimi
nümunələr bu dəyişimin poetik ifadəsidir.
Hacı
Arif Buzovnalının yaradıcılığı ənənə
ilə çağdaş düşüncənin sintezidir. O, əruzun
rəməl, müzare, həzəc, müctəs, münsərih
və xəfif bəhrlərindən ustalıqla istifadə
etmiş, eyni zamanda heca və sərbəst vəzndə
şeirlər yazaraq poetik əhatəsinin genişliyini
nümayiş etdirmişdir. Bu xüsusiyyətlər onun həm
klassik məktəbin davamçısı, həm də
yenilikçi sənətkar olduğunu göstərir.
"Xatirə"
rədifli qəzəlin məqtə beyti Arif
Buzovnalının poetik özünüdərkini və sənətə
münasibətini ən dolğun şəkildə ifadə edən
nümunələrdəndir:
Arifin canı qəzəldir, canını qurban dedi,
Hər sözü qalsın sizə bu canfədadan
xatirə.
Bu beyt yalnız poetik bir deklarasiya
deyil, şairin yaradıcılıq fəlsəfəsinin,
həyat mövqeyinin və sənətə sədaqətinin bədii manifestidir. Arif Buzovnalı poeziyanı sadəcə ifadə vasitəsi kimi deyil, varlığının
mahiyyəti, nəfəsi
və mənəvi dayağı kimi qəbul edir. O, "canını qurban" deməklə, sənət
uğrunda fədakarlığını,
sözə bağlılığını,
poeziyanın onun üçün yaşamağın
özü olduğunu
bəyan edir. Bu misralarda şairin gələcək nəsillərə
ünvanladığı mənalı
bir vəsiyyət də gizlənir: dünya fani olsa da, şairin sözü, qəzəlləri
xatirə olaraq oxucuların qəlbində
yaşamağa davam edəcək. Bu beyt Arif Buzovnalının ədəbi ömrünün
simvolik yekunu kimi dəyərləndirilə
bilər.
Şairin
"Apardı" rədifli
şeirinin misraları
bu gün, elə bil özünün
dünyadan köçməsini
əvvəlcədən xəbər
verirmiş kimi səslənir:
Fələk yelə verdi insan karvanın,
Hərəsin bir yana çəkib apardı.
Bir ömür rəngbərəng
bəzədi onu,
Sonda ağ əskiyə büküb apardı.
Və sonda ürəkləri titrədən həmin kədərli etiraf:
Arif, sən də öldün, başladı
adət,
Bir az qurdalanıb getdi cəmaət,
Bircə
çadır qaldı
yasdan əlamət,
Onu da sahibi söküb apardı.
Bu misralar onun poeziyasının
acı taleyini, dünyanın faniliyi ilə bağlı poetik fəlsəfəsini
əks etdirən sanki bir vida
sözüdür.
Bakı
ədəbi mühitinə
bələd olanlar bilirlər ki, hal-hazırda
Buzovnada klassik şeir, irfan və təsəvvüf mövzusunun iki bilicisi var: Hacı Soltan Əlizadə və Hacı Arif Buzovnalı. Artıq Hacı Arif haqq dünyasına
qovuşub və onun yoxluğu həm Bakı ədəbi mühiti, həm də bütövlükdə Azərbaycan
ədəbiyyatı üçün
böyük boşluq
yaratdı. İndi bütün
yük və məsuliyyət Hacı Soltanın çiyinlərində
qaldı.
Bu gün klassik irfani şeirlə bağlı mürəkkəb
mövzularda dolaşıq
suallar ortaya çıxanda cavabı yalnız, ya Hacı Soltan, ya da Hacı Arif verir. Onlar
klassik poeziyanı universitet auditoriyalarında
yox, birbaşa mənbəyindən, köklərindən
öyrənmiş, hər
sözün, hər misranın ruhunu dərindən qavramış,
irfani düşüncə
və təsəvvüfi
zənginliyi gənc nəslə ötürmüşlər.
Hacı
Arif Buzovnalının
vəfatı Azərbaycan
ədəbiyyatı üçün
böyük itkidir. O,
klassik poeziya ənənəsinin qorunması,
yaşadılması və
yeni məzmunla zənginləşdirilməsi
sahəsində xidmətlər
göstərmiş, yaratdığı
məktəb və yetişdirdiyi şagirdlər
vasitəsilə özünün
mənəvi və ədəbi ömrünü
davam etdirəcəkdir.
Azərbaycan poeziyasının yaddaşında
onun səsi qəzəl ahəngi ilə yaşamağa davam edəcək.
Allah rəhmət eləsin! Ruhu şad olsun!
Vüsalə MUSALI
Ədəbiyyat
qəzeti.- 2025.- 28 noyabr, №45-46.- S.8.