75
illik yol...
Ədəbiyyatımız,
Birliyimiz…
və
“Ədəbiyyat qəzeti”miz
Bu il Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin və onun orqanı "Ədəbiyyat
qəzeti"nin yetmiş beş yaşı tamam olur. Keçən əsrin 30-cu illərinin ortalarından
başlayaraq Azərbaycanın ədəbi təsərrüfatına
rəhbərlik edən Yazıçılar Birliyi kimi "Ədəbiyyat
qəzeti" də bütün ictimai-siyasi, ideoloji problemlərə
baxmayaraq möhtəşəm bir tarix
yaşamışdır. Xalqımızın
bu möhtəşəm yaradıcılıq tarixini, təbii
ki, hərfi- hərfinə qəbul etmək (və davam etdirmək)
mümkün deyil, ancaq ondan imtina eləmək də
yaddaşsızlıq (və ağılsızlıq)
olardı. Totalitar rejimin məmurları ideoloji
basqılarının reallaşmasında həm ədəbi
təşkilatı, həm də ədəbi orqanı bir
vasitəyə çevirməyə cəhd etmişlər. Azərbaycan Yazıçılar Birliyindən də,
"Ədəbiyyat qəzeti"ndən də həm 30-cu illərin
repressiyalarının hazırlanmasında, həyata
keçirilməsində istifadə olunub, həm də
repressiyalara məruz qoyulub. 50-ci, 60-cı illərdə bədii-ictimai
həyatın yumşalmasının, 70-ci illərdə
canlanmasının şahidi, 80-ci, 90-cı illərdə
isə milli azadlıq hərəkatının, müstəqilliyin
carçısı olub. Beynəlmiləlçilərlə
millətçilərin, radikallarla liberalların, əqidəlilərlə
əqidəsizlərin, yaşlılarla gənclərin,
mövqelilərlə mövqeyə can atanların… nəhayət,
istedadlılarla istedadsızların mübarizə meydanına
çevrilən Yazıçılar Birliyinin (və onun
orqanının) kifayət qədər zəngin bir
ömür yaşadığını heç kim inkar edə
bilməz…
Mən nəinki
təəssüflənmirəm, hətta fəxr edirəm ki,
həyatım son iyirmi beş ildə Yazıçılar
Birliyi, xüsusilə "Ədəbiyyat qəzeti" ilə
bu və ya digər dərəcədə bağlı
olmuşdur…
Vaxtından əvvəl namizədlik dissertasiyası
müdafiə edib Azərbaycan (indiki Bakı) Dövlət
Universitetinin əyani aspiranturasını bitirəndən sonra
mənə universitetdə işləmək üçün
yer tapılmadı. Ona görə də elmi rəhbərim
professor Tofiq Hacıyevin məsləhəti (və təbii ki,
köməyi ilə)
Elmlər Akademiyasının Dilçilik
İnstitutunda müvəqqəti işə düzəldim.
İnstitutun o zaman kiçik elmi işçisi (indi isə
elmlər doktoru) Hüseyn Əsgərov əsgərliyə
getdi, iki ildən sonra qayıdacaqdı və öz yerimi tapana
qədər bu iki il də mənə kifayət idi. "Ədəbiyyat
və incəsənət" qəzeti ilə tələbəlik
illərində başladığım, aspirantlıq
dövründə isə davam etdirdiyim əlaqəm Akademiyada
çalışdığım ilk aylardan daha da genişləndi.
Qəzetin baş redaktoru, görkəmli şair, xeyirxah insan Nəriman
Həsənzadənin bir çoxları kimi mənə də
hüdudsuz qayğıkeşliyi olmasaydı, yəqin ki, bu əlaqə-əməkdaşlıqdan
söhbət gedə bilməzdi…
O, məni
tələbəlikdən tanıyırdı. Əsasən
şeir kitablarına yazdığım resenziyaları məmnuniyyətlə
dərc edir, hələ o qədər də mükəmməl
olmayan mülahizələrimi tərifləyirdi. Adımın altında yazılan "ADU-nun tələbəsi",
"ADU-nun aspirantı", "filologiya elmləri namizədi"
ifadələri bir-birini əvəzlədikcə Nəriman
müəllim nə qədər ürəkdən sevinirdisə,
yazılarıma tələbkarlığı bir o qədər
də artırdı. Və mən də bu tələbkarlığın
səviyyəsinə qalxmaq, qayğıya layiq olmaq istəyirdim.
Baş redaktorun (və rəyi mənim üçün həlledici
olan insanın) bəyənmədiyi, çox böyük nəzakətlə
geri qaytardığı yazıları başqa bir yerdə
çap etdirmək ağlıma belə gəlmirdi. Xüsusi
qayğının bir təzahürü də onda idi ki, Nəriman
müəllim mənim maddi vəziyyətimi nəzərə
alıb məqalələrimi əlyazmasında qəbul edirdi.
1987-ci
ilin yayında Qazaxda - kəndimizdə oturub Akademiyadakı
işimin artıq bir-iki aya bitəcəyi, harada nə iş
tapacağım barədə düşünürdüm ki, Nəriman
Həsənzadədən teleqram gəldi. Məni tənqid və
ədəbiyyatşünaslıq şöbəsinə
müdir dəvət edirdi… Kənddən necə
çıxdığım, Bakıya necə gəldiyim
yadımda deyil, onda gördüm ki, redaksiyada, baş redaktorun
kabinetindəyəm. Və dərhal işə başladım…
Sonralar öyrəndim ki, mənim bu təyinatım Nəriman
müəllim üçün o qədər də asan
başa gəlməyib. Hətta İsmayıl
Şıxlını da yola gətirməyə məcbur olub…
İşə başladığım ilk günlərdən
redaksiyanın mühitinə uyğunlaşmağa - baş
redaktor müavini Nadir Cabbarov, məsul katib Ayaz Vəfalı,
şöbə müdirləri Sabir Əhmədli, Davud Nəsib,
Vidadi Məmmədov, Əşrəf İbrahimov, Camal Yusifzadə
kimi müxtəlif xarakterli, bununla belə istedadlı - təcrübəli
qələm
adamlarından öyrənməyə çalışdım.
Mühit kifayət qədər sağlam, işgüzar idi. Qəzetin
tirajı bəzən yüz minə çatırdı,
müəlliflər şəbəkəsi xeyli geniş idi.
Ancaq ədəbi aləmin həmişə olduğu kimi, o
zaman da öz daxili intriqaları, üslub maraqları, çəkişmələri
vardı ki, bunun qarşısını almaq, sadəcə
olaraq, mümkün deyildi… Görünür, baş redaktorun
böyük ictimai-siyasi nüfuzu, heç bir "qrup"a
qoşulmamağı, yüksək mədəniyyəti də dotələb
qüvvələrdə müəyyən narahatlıq
doğururdu.
Nəriman müəllimlə məsləhətləşmələrdən
sonra qəzeti istedadının az və ya çox
olmağına baxmadan bütün yaradıcı gəncliyin
üzünə açdıq, "dəyirmi stol" söhbətləri
keçirərək ədəbi prosesi bütövlükdə
dəyərləndirməyə, ümumi mənzərəni, üslub cərəyanlarını
müəyyənləşdirməyə
çalışdıq, müxtəlif maraqları əks
etdirən materiallar verdik, yeni rubrikalar açdıq. Qəzetdən
bu və ya digər səbəblərə görə kənarda
qalan tənqidçilərə zəng edib əməkdaşlığa
çağırdıq. Müəyyən uğurlar qazansaq
da, bəzi qüvvələr sakitləşmədilər… Və
qəzetin fəaliyyətinin İttifaqda çox gərgin
şəraitdə müzakirəsini keçirməyə nail
oldular. Ancaq ittihamlar məntiqsiz olduğundan müzakirəni
yarımçıq qoyub bir-birləri ilə mübahisəyə
başladılar.
80-ci illərin sonlarında "Ədəbiyyat və incəsənət"
qəzeti (sonra isə "Ədəbiyyat qəzeti")
yalnız bir sıra iddialı ədəbiyyat adamları ilə
deyil, eyni zamanda, yuxarı təşkilatlardakı ədəbiyyat
məsələlərinə lazımınca bələd
olmayan bəzi səlahiyyət sahibləri ilə də mübarizə
aparırdı. Milli azadlıq hərəkatı, sovet-kommunist
idarəçiliyi sisteminin müqaviməti, Ermənistanın
Azərbaycana torpaq iddiaları, imperiya rejiminin xəyanətləri
və s. dövrün reallıqları idi, ölkədə
gedən ədəbi-ictimai prosesə güclü təsir edən
bu reallıqlardan kənarda, əlbəttə, ədəbiyyatı
- ədəbi təsərrüfatı təsəvvür
etmək mümkün deyildi.
Qəzetin
nüfuzu orada çap olunan müəlliflərdən daha
çox baş redaktordan, redaksiya əməkdaşlarının
səviyyəsindən asılı olur…
Redaksiyada
baş redaktordan sonra ən təcrübəli, ədəbiyyata
- mətbuata ən sədaqətli adam, yəqin ki, məsul
katib Ayaz Vəfalı idi. Təmkininə, elmi-ədəbiyyatşünaslıq
mühitindəki nüfuzuna görə ona hörmətlə
yanaşılırdı. Və ədəbi mühitdəki
qalmaqallara ümumiyyətlə qoşulmayan Ayaz müəllim
istənilən problemi fərdi qaydada həll etmək tərəfdarı
idi, ancaq bu cür həll olunacaq problemlər çox az
idi: 60-cılar öz iddialarından əl çəkməmiş
80-cilərin iddiaları başlamışdı; mənim də
iştirak etdiyim çayxana müzakirələrində
60-cılar 70-cilərə, 70-cilər 80-cilərə
qarışmışdı…
"Azərbaycan" jurnalından
"Yazıçı" nəşriyyatına, oradan da
"Ədəbiyyat və incəsənət"ə gəlmiş
baş redaktor müavini olan Nadir Cabbarov istedadına,
özünəməxsus üslubuna baxmayaraq, müəyyən
qədər laqeyd təsir bağışlayırdı.
Publisistika şöbəsinin müdiri Vidadi Məmmədov
sanki qeyri-adi iş görə bilməyəcəyini artıq dərk etdiyindən
daha səmimi idi. Və redaksiya əməkdaşlarının
şəxsiyyəti, yaradıcılıq imkanları,
maraqları barədə olduqca aydın təsəvvürü
vardı…
Nəriman müəllim Vidadi Məmmədovun xətrini istəyirdi,
hərdənbir tənbeh edirdi, o isə adətən ehtiramla,
özü demişkən, "həyalı uşaqlar
kimi" qulaq asırdı. Vidadi Məmmədov da, Nəriman
müəllimin özü də yaxşı bilirdi ki, tənbehin
heç bir əhəmiyyəti olmayacaq. Ancaq Vidadi müəllimin obyektivliyi,
istedadı, ağıllı məsləhətləri,
zarafatları redaksiyaya lazım idi, sağlam əhval-ruhiyyə
yaradırdı.
…Maraqlı
hadisələrdən biri də tanınmış müəlliflərin
öz şeirlərini Davud Nəsibin rəhbərlik etdiyi
şöbəyə yox, birbaşa Nəriman müəllimə
təqdim etmələri idi. Böyük poetik zövqü olan
baş redaktorun saatlarca orta səviyyəli şeirləri (və
şairləri) dinləməyə məcbur olmasını
görmək ağır idi. Nəriman müəllimin,
bir, iki, üç yox, daha çox şerini oxumağı
israrla tələb edən tanınmış bir şairə
"Ayə, məni niyə öldürürsən?" deməsi
yadımdadır… İnsanlarla münasibətdə mədəniyyətə
ən çox üstünlük verən baş redaktorun
yorulanda "bu şairlər olmasaydı, daha yaxşı qəzet
buraxardıq" deməsini də tamamilə təbii saymaq
olardı.
Nəriman müəllimin bir sözü də vardı:
"İstedadlı adamın səhvini kəndir edib onun
boğazına keçirmək olmaz"… Nəriman Nəsənzadə
(və "Ədəbiyyat və incəsənət" qəzeti)
Yazıçılar İttifaqında məhkəməyə
çəkildiyi ərəfədə tanınmış tənqidçilərdən
biri elə
bilmişdi ki, bu, sondur, baş redaktora məktub yazıb onu təhqir
eləmişdi. Müzakirədən sonra isə ikinci bir məktub
yazıb üzr istəmişdi. Bu hadisə mənə
çox pis təsir elədi, dedim ki, məktubların hər
ikisini qəzetdə verək. Nəriman müəllim razı
olmadı…
Qəzetdə işlədiyim 1987-1991-ci illər mənim
üçün böyük bir məktəb oldu: qaynar
yaradıcılıq mühiti, ədəbi mübahisələr,
yerli-yersiz çəkişmələr… və bütün
bunların Azərbaycan tarixinin çox mürəkkəb bir
dövründə baş verməsi izsiz qala bilməzdi. Baş redaktor hər
cür şərait yaratmışdı ki, qəzetdə milli
mənlik, azadlıq, müstəqillik təbliğatı
aparılsın, ölkənin şimalı ilə cənubu
arasında əlaqələr genişlənsin. Elə ona
görə də qəzetin bir neçə səhifəsi ərəb
əlifbası ilə çıxırdı ki, Cənubda da
yayıla bilsin… Türk dünyasının birliyi,
türkçülük ideyaları əsas mövzulardan idi.
Erməni məkri barədə ilk sanballı yazılar dərc
olunmuşdu…
Etiraf
edim ki, Nəriman Həsənzadə baş redaktorluqdan
çıxdıqdan sonra onun yaratdığı sağlam
işguzar mühit yerində qalsa da, bir az qəribsədim. Və
yeni baş redaktor, ilhamlı şair Cabir Novruzun təkidinə
baxmayaraq, yalnız bir neçə ay davam gətirdim…
Neçə illər arzusunda olduğum universitetdə yer
açılan kimi başladım müəllimliyə… Və
"Ədəbiyyat qəzeti"ndə qazandığım təcrübə
həyatda mənə çox kömək oldu… Hər şeydən
əvvəl, ədəbi-ictimai mühiti dərindən
tanıdım, kimin kim olduğunu, hansı ideala xidmət etdiyini, hansı
iradənin sahibi olduğunu öyrəndim. Öz kimliyim barədə
ədəbi-ictimai təsəvvür yaratdım. Çox
yazdım… Yalnız onu deyə bilərəm ki, "Ədəbiyyat
qəzeti"nin yetmiş beş illik tarixində bir-iki müəllif
təsəvvür etmək olar ki, mənim qədər məqaləsi
dərc edilmiş olsun. Və bunların içərisində
müəyyən hissəsi uzun zaman elmi-ədəbi
mühitin diqqət mərkəzində olmuş, müzakirə
obyektinə çevrilmişdir.
Qəzetin
baş redaktoru və iki şöbənin müdiri əslən
qazaxlı idi: Nəriman Həsənzadə, Davud Nəsib və
mən… Bir dəfə böyük şairimiz Hüseyn Arif
redaksiyaya gəldi. Davud Nəsib məni ona təqdim edib dedi
ki, qağa, bizdə şöbə müdiri işləyir,
özü də qazaxlıdı… Hüseyn qağa mənimlə
könülsüz görüşüb nəzakət xatirinə
soruşdu ki, şeir yazırsanmı?.. Dedim:
yox… Davud əlavə elədi ki, tənqidçidir… Qağa
özünəməxsus laqeydliklə "tənqid bekar
şeydi" - dedi. "Şeir yazmırsansa, “Ədəbiyyat
qəzeti”ndə nə işin var"… Təxminən on-on
beş dəqiqədən sonra söhbət gəlib
çıxdı Hüseyn Arifin çoxdan gözlənilən
"xalq şairi" olmaq məsələsi
üzərinə… Və mən dedim ki, qağa, Anar müəllim
bu il sizə "xalq şairi" adı verdirə bilməsə,
Yazıçılar İttifaqı nüfuzdan düşəcək…
Hüseyn Arifi elə kövrələn görməmişdim,
mənə məhəbbət dolu nəzərlərlə
baxıb Davud Nəsibə "bunu qoruyun, böyük tənqidçidi"
- dedi.
İsmayıl
Şıxlı Yazıçılar İttifaqındakı
işindən ayrılandan sonra bir az hövsələsiz
olmuşdu. Üçüncü, ya dördüncü gün
qəzetə yazı göndərəndə fikirləşirdi
ki, beşinci gün çıxmalıdır. Və buna
haqqı da vardı… Bir dəfə Nəriman müəllimə
həmin qaydada hekayə göndərir, beşinci gün
görür ki, çıxmadı. Zəng edib
narazılığını bildirir. Nəriman müəllim
üzr istəyib deyir ki, gələn nömrədə
çıxacaq… Ancaq gələn nömrə Kamran
Bağırovun hansı plenumdasa etdiyi məruzə dərc
olunur. Və bunu qətiyyən nəzərə
almayan İsmayıl müəllim yenidən zəng edir…
Dünyagörmüş, müdrik bir insanın onu elə bil
başa düşmək istəmədiyini görən Nəriman
müəllim küskün bir təmkinlə
"İsmayıl qağa, bu nömrədə Kamran Bağırovun
hekayəsi gedəsi oldu, sizinki gələn nömrə gedər…"
Yadımda
deyil, qəzetin hansı nömrəsini isə "müzakirə"
edib irad tutmuşdular ki, qazaxlıların yazıları
çox çap olunur. Doğrusu, fikir verməmişdik, bir də
baxdıq: Səməd Vurğun haqqında qızı Aybəniz
Vəkilovanın məqaləsi getmişdi… Mirvarid Dilbazinin,
Hüseyn Arifin şeirləri… Bir də nə isə…
Belə
çıxırdı ki, hər regionun öz ədəbi
limiti olmalıdır. Və ondan kənara
çıxmaq olmaz… Nəriman Həsənzadə bu cür məntiqsiz
təzyiqlərin qarşısında cəsarətlə
dayanırdı, yumşaq təbiətinə,
mehribanlığına baxmayaraq, bəzən elə sərtləşir,
qranit kimi möhkəm olurdu ki, məhz həmin məqamlarda mən
düşünürdüm ki, onu heç bir qüvvə
heç zaman sındıra bilməz. Rəhmətlik Əşrəf
İbrahimov deyirdi ki, çoxları Nəriman müəllimi
sadəlövh adam hesab edir, elə bilirlər ki,
qılığına girib istədiklərini edəcəklər,
ancaq o, müəyyən səviyyəyə qədər
aldanar, yaxud aldanmağı bacarar…
Bir dəfə
Nəriman müəllim məni çağırıb bir
yazı verdi, dedi ki, dərdiş, İrandan məktubdur, Rəfiq
Zəka Xəndan gətirib, bir az ciddi bax… Əslini də gətizdir…
Məktubu
Cənubi azərbaycanlı ziyalı Əhməd Azərlu Rəfiq
Zəkaya yazmışdı. Çox keçmədi ki, Rəfiq
müəllim onun əslini də gətirdi. Oxuyub müqayisə
elədim, hər şey yerli-yerində idi… Əhməd Azərlu
Rəfiq müəllimi tərifləyir, İran üslubunda təmtəraqlı
ifadələr işlədirdi. Və yazırdı ki, Rəfiq
müəllim, mən sənin şeirlərini Şəhriyara
oxudum, o qədər mütəəssir oldu ki, ağladı…
Nəriman
müəllim məktubu dərc edib-etməmək barədə
mənim fikrimi soruşmadan dedi: - Dərdiş, bunu vermək
olmaz, ona oxşayır ki, Nizami Gəncəvi mənim şeirlərimi
oxuyub mütəəssir ola, ağlaya…
Rəhmətlik
Rəfiq Zəkanın yaradıcılıq istedadı, milli vətənpərvərliyi
- türkçülüyü ilə yanaşı, belə
zarafatyana işləri də vardı. Dostu Hüseyn Arifə
Türkiyədən "xalq şairi" adı
"almışdı". O da inanmışdı… Və təkidlə
tələb edirdi ki, "Ədəbiyyat qəzeti"ndə
bu barədə məlumat getsin. Hətta
orda-burda deyirdi ki, Nərimanın mənə
paxıllığı tutur, ona görə istəmir…
İş o yerə çatdı ki, hamının hörmət
bəslədiyi görkəmli ziyalımız, filosof-ədəbiyyatşünas
Camal Mustafayev bizə zəng elədi, "böyük
şairdi, yerlinizdi, niyə incidirsiniz?" - dedi. Ona izah
eləyəndə ki, Türkiyədə belə ənənə
yoxdur, qağanı işə salıblar, Camal müəllim
xeyli fikrə getdi və bizimlə razılaşdı.
"Ədəbiyyat
qəzeti"ndə işlədiyim illər bütöv bir
ömrə bəs edəcək qədər şirin xatirələrlə
doludur…
Şairliyi
ilə yanaşı çox səmimi, üzügülər
insan olan Tofiq Mütəllibov bir dəfə hövlnak bizim
şöbəyə gəlib soruşdu ki, Nəriman müəllimin
yanında iclas var, ya yox? Dedim, bilmirəm, nə olub? Dedi ki,
şübhələnmişəm... Mən onun yanında
olanda kimsə zəng eləsə, deyir ki, iclasdayam, sonra
danışarıq. İndi zəng elədim ki,
görüşmək istəyirəm, mənə də həmin
sözləri dedi…
Nəriman
müəllimin özü isə deyirdi ki, mənim
işim-peşəm Tofiq Mütəllibovdan üzr istəməkdi.
Elə təkliflər eləyir ki, yox deyə bilmirəm, amma əməl
eləmək də mümkün olmur. Qalıram üzr istəyə-stəyə…
Nəriman
müəllimlə Tofiq müəllim çox şirin
söhbət elədiyi bir məqamda təmsil ustamız Hikmət
Ziya gəlir baş redaktorun otağına. Salam-kəlamdan
sonra baş redaktordan qabaq Tofiq Mütəllibov soruşur ki,
Hikmət, nə yaxşı gəlmisən? Hikmət müəllim
cavab verir ki, Nəriman müəllimlə
danışmışıq, bu gün şeirlərimi oxuyub
göndərməlidir mətbəəyə… Sən demə,
Tofiq müəllim baş redaktoru təzəcə razı salıbmış
ki, haraya isə getsinlər. Odur ki, bərk dilxor olur.
Dodağının altında deyir ki, Nəriman müəllim
mənim şeirlərimi mətbəəyə oxumadan göndərir…
Hazırcavab Hikmət Ziya onun sözünü kəsib:
"Düz eləyir da! Oxusa, göndərməz axı…"
Baş
redaktor yalnız redaksiyada deyil, ədəbi-mədəni,
ümumən ictimai aləmdə də harmoniya tərəfdarı
idi. Kiminsə incidilməsinə dözə bilmirdi, ancaq onu
incidirdilər. Və belə hallarda çox zaman
haqsızlığa dözürdü ki, bəlkə, kimsə
günahını başa düşə…
Xətrimə
dəyiblər yenə, qadası,
Xətrim,
bilirsənmi, sığal istəyir.
Mənim
ürəyimdə ilham ağrısı
İlhamsız
kəslərdən macal istəyir…
Nəriman
müəllim redaksiya əməkdaşlarının,
yaradıcı adamların nazı ilə oynaya bilirdi. Və
onları daxildən gələn bir səmimiyyətlə, ən
gərgin vəziyyətlərdə belə səsini
qaldırmadan "A Nadir! A Vidadi!.." deyə
çağırırdı, ancaq mənə "Dərdiş!"
deyirdi… Hünərin vardısa, bu nəzakətin, bu hörmətin
qarşısında ərimə…
…Bir dəfə
gördüm ki, Vidadi Məmmədov dəhlizin o
başından - baş redaktorun otağı tərəfdən
gülə-gülə gəlir. Bildim ki, nə isə var,
dayandım. Yaxınlaşıb dedi ki, Nəriman
müəllimlə söhbət edirdik, birdən içəri
Umud Rəhimoğlu girdi (Umud bir-iki ay idi ki, Vidadi Məmmədovun
şöbəsinə işə
götürülmüşdü), Nəriman müəllimə
dedi ki, son nömrələrdə mənim yazım
çıxmayıb, xahiş edirəm bu nömrədə
çıxsın: birdən oxucularım elə bilər ki,
deməyə sözüm qurtarıb…
İldə
bir yazısı çıxan, ya çıxmayan Vidadi Məmmədov
üçün gənc Umud Rəhimoğlunun oxucuları
qarşısındakı qeyri-adi məsuliyyəti tamamilə
anlaşılmaz idi.
Ancaq Nəriman
müəllim Umudun bu narahatlığını tamamilə
ciddi qəbul eləmişdi…
Qəribə
hallar da olurdu…
Üsyankar
şairimiz Xəlil Rza iri həcmli bir məqalə gətirmişdi.
Böyük sənətkara dedim ki, məqaləni ixtisar eləsin.
Haradasa otuz-qırx səhifə idi… xahiş elədi ki,
materialın hamısı getsin. Qaldım naçar. Xəlil
Rza gedəndən sonra təcrübəli dostlarımdan biri
dedi ki, Xəlil Rzada ölçü hissi yoxdur, özün
ixtisar elə... Bilməyəcək… Məqaləni on səhifəyə
endirib çap elədik. Xəlil Rza gəldi, təşəkkürünü
bildirdi, sonra da əlavə etdi ki, "igid, sən də
deyirdin həcmi böyükdür, elə bu nömrədə
ondan da böyük yazılar var"…
Mən hər biri ilə xoş münasibətlərimiz
olan iş yoldaşlarımızı - Sabir Əhmədlini, Əşrəf
İbrahimovu, Vidadi Məmmədovu, Davud Nəsibi, Kamilə Neməti,
Qafar Namazəliyevi həmişə ürək ağrısı
ilə xatırlayıram, onların çoxu həyatdan
çox tez getdilər… Təskinliyimiz isə odur ki, bu dünyada özləri barədə
gözəl təəssürat qoydular. Çox yerdə, o
cümlədən də "Ədəbiyyat qəzeti"nin
səhifələrində…
Necə
deyərlər, "kənar"dan gəlmiş rəhmətlik
Cabir Novruzdan sonra qəzetə böyük yazıçı,
mərhum Sabir Əhmədli rəhbərlik etdi. Hazırda isə bu yüksək missiyanı on illərlə
qəzetin ağırlığını çiynində
daşımış şair-ədəbiyyatşünas Ayaz Vəfalı
uğurla həyata keçirir… Azərbaycanın dövlət
müstəqilliyi qazanması, Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinə və ədəbiyyata, o
cümlədən də "Ədəbiyyat qəzeti"nə həmişə xüsusi ehtiramla yanaşan
ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin yenidən hakimiyyətə
gəlməsi ilə böhran dövrünü arxada qoyan qəzetimiz
özünün yetmiş beş yaşını ədəbiyyatımızın
gələcəyinə böyük ümidlərlə qeyd
etməyə hazırlaşır… İstedadlı gənclərin
gəlişi, keçmiş əməkdaşlara ehtiramla
yanaşılması bir daha göstərir ki, "Ədəbiyyat
qəzeti" bizim hamımızın qəzeti, Azərbaycan
Yazıçılar Birliyi bizim hamımızın Birliyi
olaraq qalır. Məndə belə bir hiss var ki, bizim
hamımızın yaşı Yazıçılar Birliyinin,
"Ədəbiyyat qəzeti"nin yaşı qədərdir…
Və onlar nə qədər yaşayacaqsa, bizim
ömrümüz də o qədər uzun olacaq…
Nizami CƏFƏROV
Ədəbiyyat qəzeti.-2009.-24
iyul.-S.3.