Türkiyə
mətbuatında
Şairlərin həyatı və ölümü
"Divan
şairləri" yaramaz
bizə,
Yoxdur uyarlığı zəmanəmizə.
Fikrətin oğlu da vaz keçdi dindən,
Getdi öz yurdundan, öz vətənindən.
Hamid əsərləri batı
təqlidi,
Akif də, Fazil də bir dindar
idi.
Bu parçanı 84 yaşında
həyatla vidalaşan
Azərbaycanın milli
şairi Bəxtiyar Vahabzadənin "Əcdada
borcumuz" adlı şerindən götürmüşük. Yaşadığı dövrdə Azərbaycanın
müstəqillik qazanması
və Türkiyə ilə hər baxımdan münasibət
qura bilməsi üçün böyük
qeyrət göstərən
və bu yolda hamıdan artıq əmək sərf edən bir şairin ölümü hər iki ölkədə böyük yanğı ilə qarşılandı.
Bu mətamə Türkiyə tərəfindən
də qatılanlar çox oldu.
Bəxtiyar Vahabzadənin 1959-cu ildə
yazdığı "Gülüstan"
adlı poeması Azərbaycanın bugünkü
müstəqilliyinə xidmət
edirdi. Əlli ildən bəri dəyərli şeirləri,
yazıları və çıxışları ilə
Azərbaycanın istiqlalına
xidmət göstərən,
bu məmləkətin
Türkiyə ilə mənəvi, maddi bağlantılarını gücləndirməsini
bütün varlığı
ilə istəyən şair hər iki ölkənin qüdrətli söz sənətkarları sırasındadır.
Onun çıxışlarında iki
xalqın bir və qardaş olduğu, "Bir millət, iki dövlət" olduğumuz
tez-tez vurğulanmışdır. Bəxtiyar Vahabzadə
1961-ci ildə ilk dəfə
Türkiyəyə gəldikdən
sonra bu iki ölkə arasındakı ədəbi-mədəni
əlaqələrin ilk körpüsünə
çevrilmişdir. İndi
həmin əlaqələrin
bu şair tərəfindən əkilən
"ağaclarının" meyvələri ortada…
"Əcdada borcumuz"
adlı şerində
milli mədəniyyətimiz
və şerimizin ənənəvi dəyərləri
diqqəti çəkir. Qırğız
Çingiz Aytmatov, qazax Muxtar Şaxanovun
yanında azəri yazarlardan Anar və Elçin kimi onun da
sovetlər dönəmində
yetişən bir çox şair və yazıçılar
arasında türklük
şüuruyla əsər
yaratdığını bilirik.
Dini duyğularla yaşanan həyat baxımından onun islamdan uzaq
gəncliyi olmuşdur. Bunun səbəbləri
həm əsərlərində,
həm də çıxışlarında aydın
ifadə olunmuşdur.
Osmanlı varislərinin böyük
dövlət qurmaq şüurunu bir tarix və mədəniyyət
mirası olduğunu tez-tez diqqətə çatdıran Vahabzadə
Azəri türklərinin
Rusiya və İran tərəfindən
istiqlaldan məhrum edildiyini də söyləməkdən çəkinməmişdir. Azəri türklərinin
başqalarından yardım
gözləmək və
yad himayəsinə sığınma alışqanlığının
da zəif bir cəhət olduğunu vurğulamışdır.
Bəli, millətin öncül şairləri yalnız belə edər. Onların həyatının
və ölümünün
mənası var, çünki bu həyat və ölüm yalnız özləri üçün
deyil, millətinin varlığı, mənimsəyəcəyi
şüur və icra edəcəyi missiyanı da təmsil etməkdədir.
Bəxtiyar Vahabzadəyə qədər
onun yazıb-söylədiklərini
söyləyən başqa
şair və yazarlar çıxsaydı,
əlbəttə, Azərbaycan
bu gün daha yaxşı bir vəziyyətdə olardı, Qarabağ üzündən Azərbaycanın
başına gələn
fəlakət və qətliam yaşanmazdı.
Göründüyü kimi, şeir diliylə Mehmet Akifə bənzəyən, millət
üçün sərt
söyləmələri ilə
də Nəcib fazili xatırladan Bəxtiyar Vahabzadə millətinə bağlılığı
və aldığı
mükafatları ilə
Azərbaycan üçün
həqiqətən milli
bir simvoldur. Haqqında söz açdığımız
və sözündən
bir qismini iqtibas etdiyimiz şerindəki ifadələri
ilə Akif və Nəcib fazilə də heyran olan Bəxtiyar
Vahabzadə Azəri türkləri arasında çox gərəkli olan duyğu və düşüncələri
öz poeziyasına gətirmişdir.
Bəxtiyar Vahabzadə yalnız xalqının dərdlərinə
yox, onun mədəni miraslarına
da sahib çıxmışdır. Səməd Vurğun
kimi özündən
əvvəl yaşamış
bir azəri şairinin həyat və yaradıcılığı
haqqında yazdığı
monoqrafiya ilə filologiya elmləri doktoru elmi dərəcəsini
almışdır. Dövlət tərəfindən verilən
xalq şairi fəxri adını və bir çox
mükafatları qazanmışdır.
İranlı azəri şair
Şəhriyar ilə
birlikdə Türkiyədə
ən çox tanınan azəri şair Vahabzadə olmuşdur. O, Türkiyəni
sevmiş, türk ziyalıları da onu sevmişdir. Qırxa qədər şeir kitabından bir qismi və üç
cildlik xatirələri
də Türkiyədə
yayınlanmışdır.
1980-ci ildə Azərbaycan
MEA-nın müxbir üzvü seçilən
Vahabzadə bütün
ömrü boyu məzunu olduğu Bakı Dövlət Universitetində dərs vermişdir. 1980-2000-ci illər
arasında beş
dəfə millət vəkili seçilmişdir.
Ona rəhmət, azərbaycanlı
dostlara da başsağlığı diləyirik.
Şairlərin həyatı qədər
ölümünün də
dərs verdiyi bilinməlidir.
"Vakıt",
23 şubat 2009
Azəri türkcəsinə uyğunlaşdıranı:
A.CƏMİL
Ədəbiyyat qəzeti.-2009.-1
may.-S.7.