"Əkbər dostdan qaça bilməz..."
Srağagün Muğam Teatrında
ustad el aşığı Aşıq
Əkbər Cəfərovun
"Nurlar" nəşriyyatında
çap edilmiş
"Söz qanana qurban olum" kitabının təqdimat
mərasimi keçirildi.
Tədbirin aparıcısı professor
Qəzənfər Paşayev
qeyd etdi ki, bu mərasimi
məşhur el sənətkarının anım
günü də adlandırmaq olar: "Aşıq Əkbər
1990-cı ilin 24 avqustunda dünyasını
dəyişib. Burada Azərbaycanın bütün
guşələrindən, o
cümlədən, Təbrizdən
tanınmış ziyalılar,
sənət adamları
iştirak edir. Bu, Aşıq Əkbərə olan xalq sevgisinin coğrafiyasını, əhatəliliyini
göstərir. Sağlığında
öz övladlarının
toy şənliyini Aşıq Əkbərin keçirməsini niyyət
edən, qurbanlar deyən fanatları yüzlərcə idi…"
Aşıqlar Birliyinin sədri, xalq şairi Zəlimxan Yaqub məclisdə bütün dodaqlarda, çöhrələrdə işıq, nur gördüyünü dilə gətirdi: "Bütün bunlar Aşıq Əkbər Cəfərov şəxsiyyətinə, sənətinə el sevgisinin əksidi. O, ömrü boyu gəlin köçürdü, ağır yığnaqlar yola verdi, saz çalıb, söz söylədi. Elə bu məclisi də sazın, sözün bayramı adlandırmaq olar. Aşıq Əkbər xoşbəxt taleli sənətkar idi. Onun sağlığında Tovuz aşıq mühiti öz qızıl dövrünü yaşayırdı. Allah ona yüksək səhnə mədəniyyəti, sadə bir təbiət vermişdi. O, mənim uşaqlığımın və kinolarımın aşığı idi. "Ögey ana", "Böyük dayaq" filmlərində aşığın unudulmaz çöhrəsi, sazı-sözü əbədiləşib. O, səfərlərdə, el məclislərində həmişə Aşıq Əkbər olaraq qaldı. Ona ata da dedilər, ustad da, əmi, dayı, qardaş da. Çünki qəlbində, dilində el hikməti çağlayırdı. Aşıq Əkbər bir sənətkar kimi mələk ömrü yaşadı…"
Sonra əməkdar artist Könül Xasıyeva ustadın ruhunu mahnı ərməğanıyla şad etdi, YAP Tovuz rayon təşkilatının sədri B.Rüstəmovanın tədbirə ünvanladığı teleqram diqqətə çatdırıldı.
Millət vəkili, təqdim olan kitaba yazılmış
"İlahi səsin
möcüzəsi" adlı
ön sözün müəllifi Qənirə
Paşayeva çıxış
edərək dedi ki, Aşıq Əkbər doğrudan da təkrarolunmaz, büllur kimi təmiz, möcüzəli
bir səs sahibi idi: "Kiçik
yaşlarımda saz-söz
mühitində böyümüşəm.
Aşıq Əkbəri
yaxından görməyimi
taleyin töhfəsi hesab edirəm. Onun yaratdığı
"Əkbər gəraylısı",
"Əkbər gözəlləməsi"ni evimizdə qurulmuş saz-söz məclislərində "əhsən"
sədaları altında
o qədər dinləmişəm ki… Biz türkük. Türk insanı saz ruhunun daşıyıcılarıdı.
Biz öz sazımıza sahib durmalıyıq. Bu musiqi bizim tariximizin
yol yoldaşıdı.
Hesab edirəm ki, sazın-sözün bayramına çevrilən bu məclisdə Aşıq
Əkbərin də şad-xürrəm ruhu dolanır…"
Sonra təbrizli aşıq Çingiz Mehdipur "Osmanlı divanisi"ylə aşığın
ruhunu yad etdi.
Tanınmış şair Məmməd
İsmayıl ustad aşığın vaxtilə
onun toyunda çalıb-çağırdığı
günlərin unudulmazlığından,
onun ağsaqqallığından
söz açdı:
"Allahın sirrinə
əl aparmaq olmaz… Kim bilir,
bəlkə də bu gün məclisdə
çalıb-çağıran
bu gözəl aşıqların səsi
elə Aşıq Əkbərin öz səsidi, yenidən qayıdıb gəlib. Evimizin açarı da saz şəklindədi,
saza bənzəyir. Ona görə ki, sazla biz
könüllərin qapısını
açırıq. Aşıq
Əkbər vergili bir aşıq idi, sənətə balabanla gəldi, bir çox mətləbləri balabanda
qandırdı, sonra saza keçdi."
Əməkdar artistlərdən Tünzalə
Ağayeva, Gülyaz Məmmədova mahnı töhfələrini ərməğan
etdilər, professor Müseyib Müseyibov Aşıq Əkbər dünyasının ecazkarlığından
söz açdı.
Professor Məhərrəm Qasımlı
20-ci əsr Amerika musiqisinin böyük nümayəndəsi, professor
Alan Lomenesin Aşıq Əkbər səsinə, avazına olan heyranlığını
önə çəkdi:
"O yazır ki, mən dünyada çox gözəl səslər dinləmişəm,
ancaq Aşıq Əkbərin səsi qədər şaqraq, zil səs eşitməmişəm.
Bu gün bu məclisə gəlməmişdən ustad
aşığın ifasını
yenidən dinlədim və onun sənətinin
böyüklüyünü bir daha dərk
etdim. Onun səsi, ifası havaların özünü
gözəlləşdirirdi. İfa, oxu tərzi
Aşıq Mirzə məktəbindən gəlirdi,
baxmayaraq ki, özü də sonralar bir məktəbə
çevrildi".
Aşıqlardan Ədalət Dəlidağ,
Cahangir, Gülarə Azaflı, İlkin Astanbəyli, Ələsgər
Tağıyev, müğənni
İlkin Əhmədovdan
çonra çıxış
edən yazıçı-publisist Nahid Hacızadə ötənləri
xatırladı: "Onun
adını ilk dəfə 1957-ci ildə tanınmış müğənni
Vəli Məmmədovdan
eşitmişəm. Sonralar
şəxsən tanış
oldum. Aşıq Əkbər təkcə Tovuz mahalına sığışan sənətkar
deyildi, o, bütün Azərbaycanın,
türk ellərinin, Turan dünyasının aşığı idi. Mən ustad aşığın kinoya
çəkildiyi məqamları
görmüşəm".
Tədqiqatçı Məhərrəm Hüseynli
də ustadın sənətkar qüdrətindən
söz açdı, onun əsərlərinin toplanması istiqamətində
gördüyü işlərdən
danışdı.
Tanınmış şair İlyas Tapdıq vurğuladı ki, Aşıq Əkbər saza-sözə, dostluğa sədaqətli, öz sənətinin ustadı olan sənətkar idi: "O, sənətə
öz övladı kimi qulluq etdi.
Aşığın ilk
çıxışlarının aparıcısı olmuşam.
Xatirə şəkillərimizi
əziz yadigar kimi qoruyuram".
Təqdim olunan kitabın redaktoru Bəsti Əlibəyli ustad aşığın yaradıcılıq məziyyətlərindən
ətraflı bəhs
etdikdən sonra folklorşünas alim Elxan Məmmədli "Aşıq Əkbər əvvəl atamla dost idi, sonra
gözəl təsadüf
oldu ki, bu ənənə mənimlə davam etdirildi" - deyə ötənləri
yada saldı.
Gürcüstan Aşıqlar
Birliyinin sədri Osman Əhmədoğlu, Güney Azərbaycanda Aşıqlar Birliyinin təmsilçisi Böyükağa
Əkbərpur, "Söz
qanana qurban olum" kitabının tərtibçisi Bağban
Baba da tədbirdə
ustad aşığın
unudulmaz sənətkarlığından,
ruhumuzun sazda-sözdə var olmasından söz açdılar.
Qələndər və
Şöhrət Kərimovun
çalıb-oxuması
könüllər oxşadı.
Tədbirin sonunda
ustad aşığın
oğlu Arif Cəfərov çıxış
edərək Azərbaycanda
saza-sözə verilən yüksək qiymətdən söz açdı, ölkəmizin
başçısı İlham
Əliyevin, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın bu sahəyə xüsusi diqqət yetirdiklərini vurğuladı, məclisin araya-ərsəyə gəlməsində
xüsusi xidməti olan millət vəkili Qənirə xanıma, professor Qəzənfər Paşayevə,
Mahnı Teatrının
və İctimai Televiziyanın rəhbərliyinə
öz minnətdarlığını
bildirdi: "Hər kəs öz sənətinin qulu, öz sözünün ağası olmalıdı.
Atam belə ömür yaşadı. Həmişə düz çalıb, düz oxudu. Çağdaş ifaçıların da bu yolla getməsini
arzulayıram…"
Sərvaz
Ədəbiyyat qəzeti.-2009.-
4 sentyabr.- S. 6.