"Əldə etdiklərimə
görə tara borcluyam"
Əyyub
Quliyev: "Arzum isə Niyazinin ənənələrini
yaşatmaqdır"
Bu gün Azərbaycanın
istedadlı gənclərindən biri, beynəlxalq müsabiqələr
laureatı, dirijor Əyyub Quliyevdən bəhs edəcəyik.
Xalqımız onun lap uşaq yaşlarında atası, ustad
tarzənimiz, xalq artisti Ramiz Quliyevlə birlikdə
çıxış etdiyi konsertləri yaxşı
xatırlayır. O zamanlar ona nəinki tay-tuşları,
özündən yaşca çox böyük olanlar da həsəd
aparırdılar. Çünki Əyyub uşaq olmasına rəğmən
virtuoz ifası ilə dünyanın məşhur
salonlarını təlatümə gətirirdi. Bu gün onun
artıq 25 yaşı var. Bu gün də o, məşhur
salonları idarə etdiyi adlı-sanlı orkestrlərlə
coşdurur...
"Bəlkə də
Ramiz Quliyev kimi bir atam və tar
olmasaydı, böyük səhnələrə
çıxa bilməzdim"
- Əyyub,
eşitdiyimizə görə, yaxın günlərdə xaricə
daha bir səfərə hazırlaşırsan...
- Bəli, ABŞ-ın
Nyu-York şəhərindəki "Karnegi Holl" konsert
salonunda konsert olacaq. Bu, dünyanın ən məşhur
salonlarındandır. Bu salonda ilk çıxış edənlərdən
biri Pyotr İliç Çaykovski olub. Mən sevinirəm ki,
belə bir möhtəşəm salonda çıxış
etmək üçün məni dəvət ediblər. Həmin
salonda çıxış edəcək ilk azərbaycanlı
dirijor olduğum üçün böyük bir məsuliyyət
hissi və həyəcan keçirirəm. Bu konsert fevralın
24-də baş tutmalıdır. Konsertə Sankt-Peterbuqda yerləşən
"Musiqi olimpi" Fondunun xətti ilə dəvət
olunmuşam. Bu fond hər il dünyanın məşhur konsert
salonlarında layihələr təşkil edir. Bu təşkilatla
mənim əməkdaşlığım artıq bir neçə
ildir ki, davam edir. 2008-ci ildə də "Musiqi olimpi"
Fondunun təşkil etdiyi bir neçə festivalda iştirak
etmişəm. Hətta festivallardan birində "Dinləyici
simpatiyası" mükafatına da layiq
görülmüşəm. Həmin konserti "Musiqi
olimpi" ABŞ-ın məşhur "Kolumbiya" şirkəti
ilə birgə təşkil edir.
Nyu-York Simfonik
Orkestrinin iştirakı ilə keçiriləcək bu
konsertin adı isə "6 ulduz"dur. Yəni, konsertdə mənimlə
birlikdə son 2-3 ildə müxtəlif müsabiqələrin
laureatı olan musiqiçilər solist kimi iştirak edəcəklər.
Konsertdə Çaykovski, İohan Ştraus, Rimski-Korsakov kimi klassiklərlə
yanaşı, dahi bəstəkarımız Qara Qarayevin əsəri
də ifa olunacaq. Bu əsəri məhz mənim xahişimlə
proqrama daxil etdilər.
- Sən lap
uşaqlıqdan atanla birlikdə bir çox konsertlərdə
çıxış etdiyindən, belə deyək də,
gözümüzün qabağında böyümüsən.
Biz sənin atan kimi tarzən olacağını
düşünürdük. Dirijor olmaq arzusu səndə
haradan yarandı?
- Dirijor olmağım o
demək deyil ki, həmin sehrli çubuq bizi tarın cazibəsindən
uzaq saldı. Mən əldə etdiklərimə görə
- Ramiz müəllim
söz düşəndə deyir ki, "Mən Əyyuba
zülm etmişəm, ona uşaq olmağa imkan verməmişəm..."
Bu barədə sənin fikrini öyrənmək maraqlı
olardı...
- Bu, həqiqətən
belə olub. Lakin mən bu işi Ramiz müəllimin sərt
diktəsilə etmirdim. Öz içimdə musiqiyə
böyük həvəsim olub. Sadəcə, biz tez-tez birlikdə
konsertlərdə çıxış etdiyimizdən, demək
olar ki, vaxtımın böyük hissəsi bu işə sərf
olunurdu. Ümumiyyətlə, bütün görkəmli
musiqiçilərin uşaqlığı ağır
keçib. Paqaninini atası çubuqla döyə-döyə
gündə 7-8 saat skripkada çalmağa məcbur
edirmiş. Amma mən atamın dediyi kimi "uşaqlıq
keçirmədiyim" üçün təəssüf
hissi keçirmirəm. Əslində, bunun mənim
formalaşmağımda böyük təsiri olub. Uşaq
vaxtı çəkdiyim zəhmət olmasa idi, bəlkə də
indi qazandığım uğurlar olmazdı. Bununla
yanaşı, şəxsən mən uşaqlığıma
yenidən qayıtmaq istəməzdim. Çünki o əziyyətləri
yenidən yaşamaq istəmirəm. Bəzən əziyyətdən
bezirdim. Ramiz müəllim sənətin fanatı olduğu
üçün mənim musiqiçi kimi yetişməyimə
sərt nəzarət edirdi. Amma yenə deyirəm, bu sənəti
mən sevərək seçmişəm. Atam mənə nəyisə
məcburi etdirməyib. Deməyib ki, "bu işi kənara
qoy, get tarla məşğul ol". Əziyyət də olsa,
bezdirici də olsa, özüm bu işi görürdüm.
Uşaq olsam da, bu əziyyətin sonradan
böyük-böyük nailiyyətlərə yol
açacağını başa düşürdüm.
"Yalnız
azərbaycanlı qızı ilə ailə quracağam"
- İl boyu demək
olar ki, xarici qastrollarda olurdun, müəllimlər hörmət
edirdilərmi?
- Orta məktəb
müəllimlərim həmişə mənə dəstək
olublar. Əslində, mən orta məktəbdə də
yaxşı oxuyan şagird olmuşam. Qastrollara görə dərs
buraxsam da, verilən tapşırıqları yerinə
yetirmişəm. Özümə deməsələr də,
müəllimlərim mənim adlı-sanlı konsert
salonlarında çıxış etdiyimə görə fəxr
edirdilər.
- Xaricə gedəndə
oradan özün üçün nə gətirirdin?
- Atam xaricə gedəndə,
mənə oyuncaqlar alıb gətirirdi. O dövrdə
Bakıda elə oyuncaqlar satılmırdı. Özüm hansısa
ölkəyə gedəndə isə yalnız evdəkilər
üçün hədiyyə alırdım. Bir də mənim
xaricdən gətirdiyim əşyaların arasında getdiyim
ölkənin tarixini, mədəniyyətini özündə əks
etdirən suvenirlər var. Suvenir yığmağı
xoşlayıram.
- Əyyub, çox
ölkədə olmusan, hansı daha çox xoşuna gəlib
və ya əksinə, xoşlamamısan?
-
Xoşlamadığım ölkə yoxdur. Getdiyim ölkələrin
arasında eləsi yoxdur ki, oradan pis əhval-ruhiyyə ilə
qayıdım. Təbii ki, hər yerin mənfi və ya
müsbət cəhətləri var. Misal üçün,
Avropanın elə ölkəsi var ki, bizim
anladığımız mənada mətbəxi yoxdur. Bir-iki tərəvəzi
doğrayıb bir yerə yığırlar, bir az da mayonez
qatırlar, adını da qoyurlar milli yemək. Lakin
İtaliyanın, İspaniyanın yeməkləri mənim
xoşuma gəlir.
- Bəs hansı ölkənin
qızları daha çox xoşuna gəlir?
- Şəxsən mənə
görə Şərq ölkələrinin qadınları
daha incə, gözəl, cazibədar olurlar. Ümumiyyətlə,
incəsənət əhli gözəlliyə qarşı həssas
olur və onu qiymətləndirməyi bacarır... Bəzi
ölkələr var ki, həqiqətən oranın
qızları daha istiqanlı, temperamentli olurlar... Misal
üçün, italyanlar. Amma mən Azərbaycan
qızlarını dünyanın heç nəyinə dəyişmərəm.
Əlbəttə, xarici orkestrlərlə əməkdaşlıq
edərkən orada çalışan bir çox gözəl,
səmimi qızlarla tanış olmalı olursan. Misal
üçün, Barselonada olanda, orkestrin solisti çox
gözəl xanım idi. Lakin mən hələ ki,
yaradıcılıq əlaqəsinin böyüyüb daha səmimi,
şəxsi müstəviyə keçməsinə imkan
vermirəm. Bununla belə, həmin xanımlarla dostluq əlaqələrim
indi də davam edir... Evdə də buna çox normal
baxırlar.
- Yəqin evdən xəbərdarlıq
almısan ki, "azərbaycanlı qızından
başqası olmaz..."
- Bizim evdə nəyinsə
qəti formada qadağan olunması məsələsi olmur. Hər
kəs öz fikrində sərbəstdir. Amma mən evlənsəm,
yalnız azərbaycanlı qızı ilə ailə
quracağam. Bu işdə mən milliliyin tərəfdarıyam.
Çünki çox sərbəst həyatı olan,
başqa dinə mənsub birisi ilə ailə qurmaq,
düşünürəm ki, mənə sonradan problemlər
yarada bilər.
- Bu gün gənclər
arasında dirijora az-az rast gəlinir. Səncə, bu nə ilə
bağlıdır, gənclər buna nə üçün
maraq göstərmirlər?
- Bu gün, ümumiyyətlə,
klassik musiqiyə maraq azdır. Sağ olsunlar, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi klassik musiqi sahəsində kifayət qədər
iş görür, festivallar, konsertlər, müsabiqələr
təşkil olunur, xaricdən adlı-sanlı sənətkarlar
Bakıya dəvət olunurlar. Ona görə də bu gün gənclərin
kifayət qədər imkanı var ki, filarmoniyaya gedib xarici
dirijorun iş üslubu ilə maraqlansın. Amma klassik musiqiyə
tələbatın az olması hələ ki, gəncləri
başqa istiqamətə yönləndirir. Bir ara hamı
şou-biznesə maraq göstərirdi. Muğam sinfini bitirənlər
qavalı qoyub pop musiqisinə üz tuturdular. Bu gün isə əksinədir,
hamı xanəndə olmağa, tar və kamançaya maraq
göstərir. Əslində, burada efir amili də var.
Televiziyada klassik musiqiyə yer az ayrılır. Həm də
dirijor sənətini tədris edənlər azdır. Mənə
elə gəlir ki, bu gün müxtəlif yerlərdə fəaliyyət
göstərən dirijorları bir kafedrada cəmləşdirməyin
vaxtı çatıb.
İltifat
Ekspress.-
2010.- 13-15 fevral.- S. 19.