"Mən
bir ifaçı olaraq muğamın unudulduğunu
görmədim"
Gülyanaq Məmmədova:
"Seçim qarşısında qalsam, ailəmi seçərəm"
90-cı
ilin əvvəllərində, yəni, ölkədəki
böhranlı vaxtlarda sənətə gələn gənc
ifaçıların arasında səsinə güvənən
gənc bir xanım daima tamaşaçının diqqətində
dayanırdı. O çətin günlərdə əksəriyyət
çətinliklərə dözməyərək sənətdən
müvəqqəti də olsa uzaqlaşsalar da, çətinliklərin
insan həyatında böyük rol oynadığını əsas
götürən Gülyanaq Məmmədova son ana qədər
ustad sənətkarlarla birgə mübarizə apararaq
muğamı qorumağı, muğamı yaşatmağı
bacardı.
Müğənni
ilə solisti olduğu Mahnı Teatrında
görüşdük. Konsert proqramına
hazırlaşırdı, ancaq müsahibə
üçün bir saat vaxt ayırmışdı. Bir
saatlıq söhbət əsnasında fikrimizi əsasən
muğam ifaçılığına yönəltdik.
"Muğamın
yaşamasında az da olsa, bizim
də rolumuz oldu"
- Gülyanaq xanım, bir neçə
il əvvəl musiqimizin ən çətin janrı olan
muğam sanki unudulmuşdu. O çətin illərdə bir
qism muğam ifaçıları sənətə xəyanət
etmədi, son ana qədər mübarizə apararaq muğamı
yaşatmağa səy göstərdi. Onların arasında siz
də vardınız...
- Mən bir ifaçı olaraq
muğamın unudulduğunu görmədim. Səbəbi isə
o idi ki, həm uşaqlıq illərindən muğamın
aludəsiydim, həm sənətkarlarımızla birgə
mübarizə meydanında idim, eyni zamanda, televiziyada təqdim
olunan "Kamerton" proqramında Kamil Vəzirov, Gülyaz
xanım və mən muğam
ifaçılığını incələməyə
başladıq. Bu proqramı bir növ tədris kimi təqdim
edirdik. Yəni, muğamı hissə-hissə oxuyurduq, eyni
zamanda, onun incəliklərini başa salırdıq. Təbii
ki, xalqın sevgisini, marağını nəzərə alaraq
proqramı daha rəngarəng qurmağa
çalışırdıq. Əslində, muğam bizim
milli sərvətimizdi, kökümüzdü, dədə-baba
musiqimizdi. Belə olan halda muğamı necə unuda bilərdik?!
Sadəcə, yaranan qarışıq durum insanları problemlərlə
üz-üzə qoyduğu üçün bir qədər
biganəlik yaranmışdı. Muğam ifaçıları
nə qədər çətin olsa da, hər biri istər
ayrı-ayrılıqda, istərsə də bərabər
muğamı yaşatdılar. Təbii ki, biz də onlarla birgə
bu mübarizədə rol oynadıq və demək olar ki, qələbə
çaldıq. Əgər fikir vermisinizsə, artıq son illərdə
muğam festivalları mütəmadi keçirilir. Bizdən fərqli
olaraq indiki gənc ifaçılar üçün kifayət
qədər geniş imkanlar yaradılıb.
- Yəni, indiki gənc
ifaçılar bir növ hazıra sahib oldular...
- Haqlısınız. Biz nəsil
daha çox əziyyətlər çəkdik. Bildiyiniz kimi,
biz muğamı olduğu kimi, yəni, dədə-babadan necə
miras qalıbsa, o cür ifa edirik. Doğrudur, trio şəklində
də ifalarımız olub, amma daha çox ansamblla ifa
etmişik. Çox vaxt tamaşaçılar soruşur ki, niyə
muğamlarımızı dəsgah şəklində trio ilə
oxumuruq? Biz izah etməyə çalışdıq ki, eyni
işi görürük. Dəyişiklik demək də
düzgün olmazdı, amma muğamı ansamblla
oxumağın özü də bir dəyişiklikdir. Bizim
bütün çətin muğamları ifa etdiyimiz çəkilişlər
var, hələ tələbə vaxtı mən
"Şahnaz" muğamının ən gözəl
ifaçısı kimi tanınırdım, Həbib Bayramovun
ansamblı ilə birgə çıxışlarımız
var ki, hamısında da muğamlar ifa etmişik. İlk dəfə
muğama klip çəkdirən də biz olmuşuq. Bəs
bu gördüyümüz işlər bir daha sübut etmirmi
ki, muğamdan bir an olsun belə, ayrı qalmadıq? Əksinə,
muğamın yaşamasında az da olsa, bizim də rolumuz oldu.
Biz muğamı necə unuda bilərik? Muğam Azərbaycan
musiqisinin ən çətin, eyni zamanda, ən gözəl
janrıdır. Nəinki Azərbaycan musiqisi, eyni zamanda,
dünya musiqisi bizim 7 əsas muğam üstə köklənib.
İstənilən ölkənin mahnısını bir dəfə
eşidən kimi yadda saxlayırıq, çünki muğam
üstə yazılıb. Mən deyərdim, Azərbaycan
xalqı xoşbəxt xalqdır ki, Allah bizə belə
möcüzəli bir musiqi janrı bəxş edib, tarı,
kamanı bəxş edib və biz muğam
ifaçılarına də belə səs bəxş edib.
Bu, möcüzə deyil, bəs nədir?!
- Sizcə, muğam
ifaçılığında təcrübə amili nə qədər
önəmlidir?
- Təcrübə qazanmaq çox
önəmlidir. Təcrübə qazanmaq demək məsuliyətli
olmaq deməkdir. Yəni, bir qədər gənc
yaşlarında sevərək, həvəslə gəldiyin sənətlə
məşğul olarkən o qədər də məsuliyyət
hiss etməyə bilərsən, amma yaş irəlilədikcə
məsuliyyət hissi artmağa başlayır, artıq dünənindən
daha fərqli, daha böyük məsuliyyətlə sevdiyin sənətə
sarılırsan.
İnsan həyatı boyu öyrənir,
getdikcə səhnəni daha yaxşı duymağa
başlayırsan, oxuduğun mahnıları ürəyindən
qidalandıraraq səsinlə tamaşaçılara bəxş
edirsən. Bir az gənc yaşlarda səsin hesabına
oxuyursan, amma yaş artdıqca ürəklə oxumağa
başlayırsan. Yaşın önəmi, təcrübəsi
çoxdur. Əvvəllər səhnəyə
çıxanda, ayaqlarım əsirdi, həyəcandan titrəyirdim.
Doğrudur ki, indi də həyəcan var, amma təcrübə
hər an kömək etdiyi üçün əvvəlki
qorxuları hiss etmirəm. Amma indi bütün tədbirlərin
məsuliyyətini öz üzərimə götürürəm,
həm aparıcı, həm də müğənni kimi
üzərimə düşən vəzifənin öhdəsindən
gələ bilirəm.
Hətta çox vaxt sənətlə
həyatı müqayisə edirəm. Məsələn, mən
17-18 yaşda ailə qursaydım, bəlkə də ailəmin
qədrini bilməzdim. Amma indiki yaşımda ailəmin qədrini
bilirəm, hətta ailəmi hər şeydən üstün
tuturam.
Səhnə fəaliyyətimi bir an olsun, yarımçıq qoymuram"
- Yeri gəlmişkən, artıq
subaylıq illəri arxada qaldı, indi xoşbəxt ailəniz, iki gül balanız var. Bütün bunlara baxmayaraq, yenə də sənətdəsiniz.
Bütün bunlara necə
vaxt çatdırırsınız?
- İnsan
istəyəndə, hər
şeyə vaxt çatdıra bilir, yetər ki, istəyəsən. Doğrudur,
balalarımdan doymuram,
evimdən-eşiyimdən doymuram,
bununla belə, ev işlərimin
çoxunu yarımçıq
qoya bilirəm, amma səhnə fəaliyyətimi bir an olsun, yarımçıq qoymuram. Buna baxmayaraq,
seçim qarşısında
qalsam, ailəmi seçərəm. Doğrudur, sənətim
mənə çox uğur gətirib, Allahın verdiyi bu səslə böyük bir tamaşaçı ordusunun
sevgisini qazanmışam,
dünya görüşüm
artıb və s. Amma ailə ilə sənəti eyni vaxtda idarə
etmək çox çətindir. Vaxt
tapmaq, yorğunluq, yuxusuzluq və s. öz işini görür. Kim desə
ki, subay vaxtı necə çalışırdımsa, evlilik həyatına başladığım andan
da eyni ahənglə
davam edirəm, inanmayın. Səbəbini
deyim, məsələn,
mən subay vaxtı beş
qəzəl əzbərliyirdimsə,
indi bir qəzəli əzbərləməyə
güclə zaman tapa bilirəm. Dəvət olunduğum proqrama qatılmağa bir həftə qalmış qəzəli əzbərləməyə
çalışıram. Əslində, mənim ehtiyatda, yəni beynimdə hər an yeni qəzəllər
olmalıdır. Bildiyiniz kimi,
1993-cü ildən Mahnı
teatrının solistiyəm.
Mənim
günümün əsas
hissəsi bu teatrda keçib, dayanmadan, yorulmadan məşqlərdə iştirak
etmişəm. İndi isə
vaxtımın əsas
hissəsi ailəmə
sərf olunur.
- Bəs ailəli sənətkara Mahnı Teatrı nə dərəcədə
dəstək verir, yəni güzəştlər
varmı?
- Əlbəttə,
teatrımızın direktoru
Kazım Qasımov ailəli sənətkarlara
çox hörmət
edir. Yoxsa səhnə fəaliyyətimi
necə davam etdirərəm? Hər
an bir ana
olaraq hörmət görürəm. Buna baxmayaraq, mən də çalışıram
ki, işimə məsuliyyətlə yanaşım,
konsert proqramlarına vaxtlı-vaxtında qatılıram,
çıxışlar edirəm,
məşq proseslərinə
bacardıqca qatılıram.
Əgər bunları da
etməsəm o zaman sənətimi necə yaşada bilərəm?
Hətta
teatrımızda hazırlanan
konsert proqramlarının
aparıcılığını da çox vaxt
özüm edirəm,
bir sözlə, bacardıqca bütün işlərimi görməyə
çalışıram.
- Tamaşaçılar
o fikirdədir ki, Gülyanaq Məmmədova
səviyyəli sənətkarlar
sırasındadır...
- Bu səmimiyyətə
görə təşəkkür
edirəm.
- Sağ olun, amma səviyyəli
tamaşaçı bugünkü
şoulardakı eybəcərlikləri
qəbul edə bilmir...
- Bilirsinizmi, qalmaqalla, dedi-qodu ilə bu sənətdə
heç bir iş görmək olmaz. Ustadımız Kamil Vəzirov
həmişə tövsiyə
edir ki, efir xatirinə qalmaqala getmək sənəti gözdən
salmaq deməkdir.
O deyir ki, əgər sənin səsin varsa, o zaman səni daima proqramlara dəvət edəcəklər,
sənin tamaşaçı
ilə ünsiyyət
yaratmana telekanallar kömək edəcək.
Biz hər zaman
ustadımızın məsləhətlərini
dinləyirik, gördüyünüz
kimi, qalmaqallı proqramların heç birinə qatılmırıq.
Təbii
ki, bizi də o tipli proqramlara dəvət edirlər, ancaq biz qaçırıq, qəbul
etmirik. Sənətkara sənətilə bağlı suallar verilməlidir, sənətkar
efirdə sənətindən
danışmalıdır.
- Necə bilirsiniz, sənətinizi inkişaf etdirməkdə
pedaqoq kimi fəaliyyət göstərməyiniz
də rol oynadımı?
- Artıq bir neçə ildir ki, Azərbaycan
Dövlət İncəsənət
və Mədəniyyət
Universitetində muğam
kafedrasında muğamdan
dərs deyirəm, eyni zamanda, Mədəni-Maarif
Texnikumunda da dərs deyirəm. Ümidverici tələbələr çoxdur,
ancaq sonrakı prosesdə tələbələrim
bu sənəti hansı formada davam etdirəcəklər,
ona artıq özləri qərar verəcək. Mən bir
müəllim kimi üzərimə düşən
vəzifənin öhdəsindən
layiqincə gəlməyə
çalışıram, ən
azından muğamın
bütün sirlərini
tələbələrimə öyrədirəm. İnanıram ki, onların arasından layiqli sənətkarlar yetişəcək.
Ulduzə QARAQIZI
Ekspress.- 2010.- 5-7 iyun.- S. 19.