"Teatr mənim
ömrüm-günümdür" Ağakişi Kazımov-75
Ağakişi
Kazımov: "Yeni teatr üçün öncə
tamaşaçı yaratmaq lazımdır"
Akademik
Milli Dram Teatrının quruluşçu
rejissoru, əməkdar incəsənət xadimi, xalq artisti,
professor Ağakişi Kazımovun qarşıdan yubileyi gəlir.
75 yaşı ərəfəsində Ağakişi müəllimlə
görüşərək təbriklərimizi
çatdırdıq, cansağlığı,
yaradıcılıq uğurları arzuladıq, həm də
milli teatrımızın bu günü və gələcəyi
ilə bağlı suallarımıza cavab istədik.
- Ağakişi müəllim, 55 ildən
artıqdır həyatınızı teatrla
bağlamısınız, onlarla tamaşaya quruluş
vermisiniz. Mən Sizi teatrsız heç təsəvvürümə
gətirə bilmirəm...
- Teatr mənim
ömrüm-günümdür, 56 illik təcrübəm var.
Öncə aktyor kimi fəaliyyətə başlamışam,
sonra təhsilimi davam etdirərək rejissorluq sənətinin
sirlərinə yiyələndim. 1969-cu ildə
hazırladığım diplom işim - Cəfər
Cabbarlının "Aydın" tamaşası Kazanda
keçirilən "SSRİ xalqlarının dramaturgiyası
RSFSR teatrlarının səhnəsində" müsabiqəsində
1-ci yeri tutmuşdu. Rusiyadan qayıtdıqdan sonra Sumqayıt teatrında
direktor-baş rejissor kimi çalışdım. Daha sonra
Opera və Balet Teatrına dəvət olundum, Şəfiqə
Axundovanın "Gəlin qayası"nı dövrün
görkəmli sənətkarları Nəzakət Məmmədova,
Arif Babayev və Rübabə Muradova ilə səhnəyə
hazırladım. Dövlət Akademik Milli Dram teatrında Nodar
Dumbadzenin "Darıxma ana" tamaşasına quruluş
verdikdən sonra Musiqili Komediya Teatrında Seyfəddin
Dağlı və Cahangir Cahangirovun "Təzə gəlin"
operettasını səhnəyə
hazırlamışdım.
Gənc Tamaşaçılar Teatrına dəvət
olunduqdan sonra 20 il bu teatrın səhnəsində onlarla
tamaşa hazırladım. Gənc Tamaşaçılar
Teatrının Moskvaya ilk qastrol səfərində,
bu teatra "Şöhrət" ordeni, onun
aktyorlarının əksəriyyətinə fəxri
adların verilməsində mənim böyük rolum olub.
Bütün bu işləri Azərbaycan teatrı naminə təmənnasız
etmişəm. Ancaq bu məni bir qədər incitdi ki, Gənc Tamaşaçılar
Teatrında gördüyüm işlərdə mənim
adım hallandırılmır.
- Rejissorlar həmişə bir qədər
arxa planda qalır...
- Doğrudur, rejissor işi arxa planda olur,
odur ki, rejissor da arxa planda qala bilər. Ancaq mən hiss etdim ki,
bu arxa plan məsələsi qəsdən həyata
keçirilir. Şikayət üçün demirəm, mən
daima işimlə məşğul olan bir insanam. O ərəfədə
məni Aşqabada "Hacı Qəmbər"i tamaşaya
hazırlamağa dəvət etmişdilər. Bu dəvətdən
bir neçə ay öncə biz Aşqabadda "Hacı Qəmbər"
tamaşasını böyük uğurla təqdim
etmişdik. Görünür, tamaşanı bəyəndikləri
üçün Aşqabad teatrının səhnəsində
də ona quruluş verməyimi istəmişdilər. Eyni
zamanda, sovetlər dönəmində İrəvanda Azərbaycan
Dövlət Dram Teatrında 5 tamaşa, həmçinin bizim
Akademik Milli Dram Teatrında bir xeyli tamaşa
hazırlamışam. Rejissor kimi bir neçə il
Almaniyanın Köln və Düsseldorf şəhərlərində
də çalışmışam.
Bu iki şəhərin bir teatrı var -
Türk Dövlət Teatrı. Orada "Arşın mal
alan"ı türk dilində hazırladım. Tamaşa bəyənildiyi
üçün sonralar da bir neçə dəfə dəvət
alaraq sifarişli tamaşalar hazırladım. Lakin həmin
teatrın rəhbəri qəzada həlak olduğu
üçün teatr başsız qaldı və mən də
geri dönməli oldum. Bəhs etdiyim teatrda dövlət xətti
ilə çalışırdım.
- Ömrünüzü teatra həsr
etmisiniz, onlarla tamaşa hazırlamısınız, yüzlərlə
tələbə yetişdirmisiniz. Sözümün canı
var, bu işlərin müqabilində 75 illik yubileyiniz hansı
səviyyədə qeyd olunacaq?
- Dövlət tərəfindən
"xalq artisti fəxri" adına, "əməkdar incəsənət
xadimi" adına layiq görülmüşəmsə,
prezident təqaüdü alıramsa, deməli 75 illik
yubileyimin keçirilməsi də dövlətin diqqətindədir.
İnanıram ki, istər Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyi, istər çalışdığım teatrlar, istərsə
də müəllimi olduğum Mədəniyyət və
İncəsənət Universiteti mənim əməyimi diqqətdən
kənarda saxlamaz.
- Sizin "Özümüzü kəsən
qılınc" tamaşası yalnız Azərbaycanda deyil,
Türkiyədə də böyük səs-küyə səbəb
olmuşdu...
- Türkiyədə
çalışmamışam, ancaq Akademik Milli Dram
Teatrının səhnəsində hazırladığım
Bəxtiyar Vahabzadənin "Özümüzü kəsən
qılınc" tamaşasına Türkiyədən gələn
qonaqlardan. alimlərdən, sənətlə bağlı
adamlardan tutmuş, burda çalışan Türkiyə səfirliyinədək
çox adam baxmışdı.
Əslində, "Özümüzü kəsən
qılınc" tamaşası Türk birliyi, Türk
dostluğundan bəhs edən bir əsər üzərində
qurulduğu üçün türklərin diqqətini cəlb
etmişdi. Sonradan bu tamaşa Türkiyəyə 5 dəfə
rəsmi , 3 dəfə isə adi formada dəvət
almışdı. Türkiyədə vətənpərvərlik
hissi çox güclüdür.
"Özümüzü kəsən
qılınc"ın finalı Nurəddin Mehdixanlının
yaratdığı Mete xan obrazının kiçik monoloqu ilə
bitirdi ki, bu da Türk tamaşaçılarını daha
çox həyəcanlandırırdı.
"Ey Türk, nə qədər ki, sənin
başının üstündə göy var,
ayağının altında torpaq var sənin birliyini heç
kim poza bilməz. Ey Türk, silkələn, ayıl
özünə gəl, sən bir yerdə olanda güclüsən!".
Tamaşanın hazırlığı prosesində final səhnəsi
üçün Türkü birliyə səsləyən mərkəz
nöqtəni axtardığım bir zaman Nurəddin
Mehdixanlı Mete xanın bu fikirlərini mənə göstərmişdi.
Çox sevindim, çünki fikirləşdiyim hər
söz Mete xanın kiçik monoloq şəklində söylədiyi
bu fikirdə var idi. Bəxtiyar Vahabzadə ilə də məsləhətləşdim,
o da bəyəndi və qərara gəldik ki, tamaşanın
final səhnəsində bu fikirlər səslənsin. Məhz
bu final səhnəsi salonu elə coşdururdu ki, bu məni bir
rejissor olaraq sevindirməyə bilməzdi.
- İndi də bizim vətənpərvərlik
mövzusu üzərində qurulan tamaşalara
ehtiyacımız az deyil...
- Mən Azərbaycan Dövlət Akademik
Milli Dram Teatrının rejissoruyam. Milli Teatr milli problemlərə
üstünlük verməlidir. Hazırda bizim ən
böyük problemimiz Qarabağ problemidir. Çox təəssüf
ki, bəziləri Qarabağ
mövzusundan alver formasında istifadə edir, yəni aktual bir
mövzu olaraq yanaşır bu mövzuya. Qarabağ mövzusu
indi aktual deyil, əksinə Qarabağ mövzusu indi
müasirdi, yəni əbədi bir mövzuya çevrilib.
İnşallah Qarabağ torpaqlarını xilas etdikdən
sonra belə biz yenə də Qarabağ mövzusunu təbliğ
etməliyik.
- Hazırda sizi nə
düşündürür, hansı əsərləri səhnələşdirmək
daha çox cəlb edir?
- Bu barədə çox fikirləşirəm
və o nəticəyə gəlirəm ki, biz gərək
öz milli, klassik dramaturgiyamızın bu günlə səsləşən
əsərlərini yenidən səhnəyə gətirək.
Xalq yazıçısı Elçini istisna etsək, yeni
dramaturqlar yetişmir, yeni əsərlər yazılmır,
bunlarsız teatr ola bilməz. Artıq teatrda islahatlar
başlayıb, sənət üçün yararlı olanlar
qalacaq, yararsız olanlar gedəcək. İslahat aparmanın əsas
səbəbi də budur. Buna sözüm yoxdur, çünki
bütün dünyada belədir. Bu qərar çıxan kimi
mənə qəzetlərdən birindən zəng edərək
fikrimi soruşdular və mən də yaxşı
baxdığımı söylədim. Yəni bütün
dünyada baş verən islahatların bizdə də
olması heç də pis fikir deyil, əksinə, teatr
yarandığı vaxtdan bu yana daima islahatlar olmuş və
olacaq da. Teatr yarandığı gündən hər zaman
kasıb, çətin şəraitdə fəaliyyət
göstərib, ümumiyyətlə,
sənət çətinliklərdən yaranır. Molyerdən,
Şekspirin dövründən bu
günə qədər, Kardoninin, İvan Volkovun
dövründən bu günə qədər teatr sənəti
hər zaman çətinliklərlə üz-üzə
qalıb...
Bilirsinizmi, yeni teatr yaratmaq
üçün öncə tamaşaçı, yeni
tamaşaçı kütləsi yaratmaq lazımdır. Bu,
söz xatirinə deyilən söz deyil, mən illərlə
bu barədə düşünmüşəm. Öncə
tamaşa üçün satılan biletin qiyməti
ucuzlaşdırılmalıdır. Tutaq ki, biletin birinin qiyməti
1 manat, 50 qəpik qədər ucuz olmalıdır. İkincisi,
teatrın binasının qarşısında, misal olaraq
Akademik Teatrı götürək, axşam saat 22.00-da şəhərin
bütün istiqamətlərində gedən avtobuslar işləməlidir.
Belə olduğu halda inandırım sizi ki, teatra mütləq
axın başlayacaq, tamaşaçı axını.
Artıq Əhmədlidə yaşayan tamaşaçı
teatra gələrkən tamaşa bitdikdən sonra evinə necə
qayıtmanın fikrini çəkməyəcək. Hər il
iki dəfə olmaq şərtilə regionlarda teatr
festivalı keçirilməlidir. Bax bütün bunlardan sonra
yeni teatr, yeni tamaşaçı kütləsindən
danışmaq olar, tamaşaçı mütləq yetişməlidir
və mən tamaşaçı yetişəcəyinə
inanıram.
- Sonda yubileyiniz münasibəti ilə Sizi
təbrik edir, cansağlığı və yeni uğurlar
arzulayırıq. Ürəyinizdə deyəcəyiniz bir
söz qaldımı?
- Mən bu sözünüzü gözləyirdim,
çünki illərdir ürəyimdə saxladığım
bir ideyam var. Əvvəllər Mədəniyyət Nazirliyi
vardı, ancaq hazırda adı dəyişərək Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi ediblər. Sözümün canı var, 15
ilə yaxındır ki, Qobustan, Səda və Nur teatrı
yaratmaq barədə düşünürəm. Səs və
işıq teatrı... bu o deməkdir ki, Qobustanda olan bir məkan
var ki, orada 300-500 nəfərlik yerlərə oturacaqlar yerləşdirib,
açıq havada kiçik tamaşa salonu yaratmaq olar.
İşıq cihazları quraraq qayalar üzərindəki rəsmləri
işıqlandırmaqla, səslə, xüsusi effektlərlə
45 dəqiqəlik tamaşa hazırlayaraq turistlərə təqdim
etmək olar. Bununla həm turistlərin mədəni istirahətini
qurmaq olar, həm yaxşı pul qazanmaq olar, həm də sənət
göstərmək olar. Fikirləşirəm ki,
düşündüyüm bu ideyanı layihə şəklində
işləyərək Mədəniyyət və Turizm Nazirinə
göndərim. Bu, mənim yubiley günündə həyata
keçirmək istədiyim bir arzumdur.
Ulduzə QARAQIZI
Ekspress.- 2010.- 30 oktyabr.- 1 noyabr.- S. 19.