"Azdrama"da çox despot şərait
yaradılıb"
İlyas Əhmədov: "Mən burada bu
islahatdan razı qalan adam tanımıram"
Martın
10-da Akademik Milli Dram Teatrı əsaslı təmirdən sonra
qapılarını tamaşaçıların üzünə
açacaq. Həmin gün teatrın səhnəsində
rejissor Mərahim Fərzəlibəyovun İlyas Əfəndiyevin
"Hökmdar və qızı" əsəri əsasında
yeni quruluşda hazırladığı eyniadlı
tamaşanın premyerası olacaq. Teatrın direktoru İsrafil
İsrafilov isə bu tarixi "Azdrama"nın fəaliyyətində
yeni dövrə qədəm kimi qiymətləndirir. Belə
ki, bundan sonra Akademik Milli Dram Teatrında dünya səviyyəsində
fundamental tamaşalar səhnəyə qoyulacaq. Lakin bir məsələ
var ki, uzun illər canını bu teatrın səhnəsində
qoyan bir çox aktyorlar, rejissorlar direktorun nikbinliyini
bölüşməyə o qədər də həvəsli
görünmür. Teatrın aparıcı, adlı-sanlı,
titullu aktyorları bu barədə mətbuat səhifələrində
kifayət qədər çıxış ediblər.
Artıq teatrın gənc əməkdaşları da onlara
qarşı haqsızlıq olduğunu deyirlər. İlyas Əhmədov
da onlardan biridir.
Əvvəlcə
məlumat üçün bildirək ki, İlyas Əhmədov
1999-cu ildə Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin aktyorluq fakültəsinə qəbul olunandan az
sonra Gənc Tamaşaçılar Teatrında aktyor kimi fəaliyyətə
başlayıb. İki ildən sonra rejissor Ağakişi
Kazımovun Bəxtiyar Vahadzadənin əsəri əsasında
quruluş verdiyi "Rəqabət" tamaşasında
Akademik Milli Teatrının səhnəsinə
çıxıb. Artıq 10 ildir, bu teatrın səhnəsində
müxtəlif tamaşalarda oynayır. Bunların arasında
"Notrdam kilsəsinin qozbeli" tamaşasını
xüsusi qeyd etmək lazımdır. Həmin tamaşada
İlyasın yaratdığı "Kvazimodo" obrazı
barədə mətbuat səhifələrində yaxşı
sözlər deyilib. İndi isə İ.Əhmədov teatrdan
getmək qərarına gəlib. Aktyor bu addımını
teatrda özünə qarşı hörmətsizliklə
qarşılaşması ilə izah edir: "Belə
götürəndə, artıq 10 ildən çoxdur ki,
peşəkar səhnədəyəm. Bu illər ərzində
çox çətinliyim olub. Teatrdakı fəaliyyətimi
davam etdirmək üçün gecə növbələrində
çalışmışam. Çünki nənəm də
aktrisa olub, Quba Teatrında çalışıb.
Qardaşım da aktyorluğu oxudu, amma davam eləmədi. Rəhmətlik
Əlabbas Qədirov teatra direktor gələndə dedi ki,
"1 il tamaşalarda iştirak et, xoşuma gəlsə, səni
teatra götürəcəyəm". "Ölüləri
qəbiristanlıqda basdırın" tamaşasında kəndin
lotusu "Nağı"nı oynayandan sonra məni teatra
ştata qəbul etdi. Ştata götürüləndən
sonra həvəsim birə-min artdı ki, nə olur-olsun bu sənəti
davam etdirəcəyəm.
-
"Nə olur-olsun" deyəndə nəyi nəzərdə
tutursunuz?
-
Teatrın pərdə arxasını... Tamaşaçı
yalnız aktyorların səhnədə bir-birinin üzünə
gülümsədiyini görür, amma pərdə
arxasında nələrin baş verməsindən xəbərdar
deyil. Bu da təbiidir, tamaşaçı hansı aktyorun
hansı probleminin olduğunu bilməməlidir. Birtəhər
2011-ci ilə çatdım. Ona qədər "Sevimli xəstə",
"İstanbul tətilləri", "Küləklər
şəhəri", ANS-də yayımlanan "Qaydasız
döyüş" serialında çəkilmişəm.
Amma indi mən ailə saxlamalıyam. Evli deyiləm, ona görə
ki, teatrda çalışan hər aktyor özünə evlənmək
üçün şərait yarada bilmir.
-
Bu gün artıq aktyorlar üçün çox iş yerləri
açılıb. Televiziyalarda seriallar, dublyajlar olur, yeni
çəkilən filmlərin sayı ildən-ilə
artır. Teatrdan kənarda qazanmaq olmurmu?
-
Mən son vaxtadək ABŞ səfirliyində
sürücü və şəxsi mühafizəçi
işləyirdim. İki ay sonra 3 illik müqaviləmin
vaxtı bitirdi, amma mən teatra görə 700 manatlıq
işimi atdım. Hətta dost-tanış o cür işdən
çıxdığıma görə məni danladı. Mən
ora teatr təmirə dayandığı vaxtda işə
düzəlmişdim.
-
Belə çıxır ki, ingilis dilini də bilirsiniz?
-
Bəli, bilməsəm məni ora işə götürərlərmi?
-
Əgər elədirsə, nə üçün xaricdə fəaliyyət
göstərən aktyor agentliklərinə SV-nizi göndərmirsiniz?
Türkiyədə dəfələrlə qastrolda olmusunuz,
orada, məncə, sizin kimi aktyordan imtina etməzdilər.
Karateçi, özü də ingilis və rus dillərində
səlis danışır...
-
Bu teatra görə. Akademik Milli Dram Teatrı mənə
çox doğmadır.
-
Bəs onda nə üçün ayrılırsınız
teatrdan?
-
İnanın, o qədər problem var ki, hansından
başlamağı bilmirəm. Əsas problem odur ki, bu teatrda
çox despot şərait yaradılıb. Mən bu teatrda az
pulla çalışmağa razı olmuşam, 5 il gecə səhərəcən
taksi sürmüşəm ki, oradan qazandığım pulla həm
ailəmi dolandırım, həm də aktyorluq edə bilim.
Tamaşadan çıxıb taksi sürürdüm səhərəcən
şəhərdə. Bəzən müştəri
qapını açıb, maşına minib məni görəndə
tez düşür, elə bilir ki, əyləncəli
veriliş çəkirik, gizli kamera var. Neyləməliyəm,
yeni müqaviləyə görə ayda 200 manat almalıyam?
Sizcə, mən, burada qalıb işləmək
üçün gecə-gündüz taksiçilik edən
bir adam kimi, indi nə üçün çıxmaq fikrinə
düşmüşəm? Bu gün teatrda elə mühit
yaradılıb ki, mənə sərf etmir. Kənardan
çoxlu aktyor gətiriblər. "Yuğ" Teatrının
bütün kollektivini köçürüblər
"Azdrama"ya. Bütün əsas rolları da onlara veriblər.
Mən səhər saat 9-dan axşam 9-a qədər burada məşq
edirəm ki, nədi-nədi, çıxıb bir kəlmə
söz deyəcəyəm... Əvvəllər imkan
yaradılırdı ki, dublyaja gedək, filmlərə gedək.
Görəndə ki, bütün baş rolları kənardan
gətirilən aktyora verirlər, çox pisimə gəlir.
Aktyor həssas olur, onu pulla sındırmaq olmaz, amma belə
şeylər adamın sənətə marağını
azaldır.
-
Aktyor rejissordan asılıdır. Bəlkə, o aktyorları
tamaşaların rejissorları tələb edib?
-
Rejissordan soruşanda ki, "nə üçün kənardan
aktyor gətirirsiniz", cavab verir ki, "rol
bölgüsündən xəbərim yoxdur".
-
Axı İsrafil müəllim dəfələrlə deyib ki,
rolları tamaşanın quruluşçu rejissoru
bölüşdürür...
-
Mən soruşduğum rejissor da deyir ki, teatrın rəhbərliyi
bölüşdürür. Gün ərzində cəmisi
yarım saat fasilə verilir, yemək yeməyə də vaxt
tapmırıq. Bir günə 3 məşq salınır. Mən
3 tamaşada iştirak edirəm. "Hökmdar və
qızı"nda Hüseynqulu xan, "Lənkəran
xanının vəziri"ndə ərizəçini oynayıram.
Bu boyda əziyyətin qabağında aldığımız
da qəpik-quruşdur. Mən özümdən başqa 4 adam
saxlayıram. Nə kinoya çəkilməyə, nə də
dublyaja getməyə imkan verirlər. Bu saat xəstəyəm,
amma dərman almağa imkanım yoxdur. Normal rol versələr,
dərd yarıdır. Səhnədə butafor əvəzi rol
verirlər, buna görə də bütün
günümüz sərf olunur. Bu hörmətizlikdir. Ona
görə də, İsrafil müəllimə
yaxınlaşıb dedim ki, mən belə şəraitdə
işləyə bilmərəm. Dedi ki, bizdə iş şəraiti
budur, istəyirsən qal, istəmirsən, premyeranı təhvil
ver, get. Məni yandıran odur ki, ABŞ səfirliyindəki
işimi itirdim. İt də getdi, ip də.
-
Ümumiyyətlə, teatrda vəziyyət, İsrafil müəllimin
islahatilarına münasibət necədir?
-
Bu gün teatrda hamı gərgindir. Aktyorlar 2-3 nəfər bir
kənara çəkilib xısınlaşırlar. Özümə
qarşı hörmətsizliyi düşündükcə
dözə bilmirəm. Aclığa da dözdüm,
taksiçilik də etdim ki, sənətimi dava etdirim. Bəli,
"moyka"da işlədim, maşın təkəri də
qaraltmışam. Amma aktyoru bu vəziyyətə salmaq
düzgün deyil. Dedilər ki, islahat olacaq, aktyor
üçün sırf sənətlə məşğul
olmaq üçün şərait yaradılacaq. Bu idi islahat?
Mən burada bu islahatdan razı qalan adam tanımıram. Mən
elə bilirəm ki, bu gərginlikdən cəmiyyətin də
xəbəri var.
İLTİFAT
Ekspress.-2011.-26-28 fevral.-S.18.