"Cahandar ağa düz eləmədi"
...
Razılaşdığımız kimi, saat 11 radələrində
Gəncə Dövlət Dram Teatrının
qarşısında idim. Çətinliklə müsahibəyə
razılıq aldığımdan gecikməmək
üçün vaxtından bir az da qabaq gəlmişdim.
Oğlu ilə görüşüb, atasının
yaşadığı ünvana getdik. Kresloda oturub məni
gözləyirdi. Özümü təqdim edib
görüşdüm. Qarşımda əlində tüfəng
at belində gəzən Cahandar ağa yox, illəri geridə
qoymuş 89 yaşlı xalq artisti Ələddin Abbasov
vardı...
Bu cümlələr
"Lent.az" saytının əməkdaşının
sevimli aktyorumuz Ələddin Abbasovla müsahibəsinin
girişindəndir. Paytaxtdan uzaqda yaşadığından, mətbuatda
az-az görünən xalq artisti ilə söhbət, əlbəttə
ki, həmişə maraqldır. Biz də bu marağı nəzərə
alıb, müsahibəni oxucularımıza təqdim edirik.
"...
Gəncədə də öləcəyəm"
- Necəsiniz, Ələddin
müəllim?
- Yaxşıyam, amma ayaqlarım incidir, yeriyə bilmirəm.
Sözümə baxmır (gülür).
Belə özümü yaxşı hiss edirəm.
- Onda müsahibəyə
başlayaq?
- Nə soruşacaqsan?
- Çox şey. Amma gəlin, lap əvvəldən başlayaq. Yəqin ki, bu suala çox cavab veribsiniz. Necə oldu aktyorluğu seçdiniz?
- Uşaq vaxtı məktəbdən
bizi teatra aparırdılar. Həvəslə
baxardım tamaşalara. Teatrda
"Qaçaq Nəbi", "Qatır Məmməd"i
oynayırdılar. Elə o vaxtdan aktyor sənətini
sevdim. Dedim ki, nə olursa-olsun, mən də aktyor
olacağam. Özü də ən yaxşı
aktyor olacağam. Amma ailəm bu sənətə
qarşı idi. Atam və
qardaşlarım aktyor olmağıma icazə verərdilərmi?
Qətiyyən! Atam öldürərdi məni.
Amma aktyorluğa həvəsim məni teatra
çəkirdi. Qardaşım Moskvada oxuyurdu.
Mənim də bu sənətə həvəsimi,
arzumu bilirdi. Atama məktub yazdı ki,
"icazə ver, Ələddin istədiyi sahəyə getsin.
Beş qardaşıq, hərəmizin bir vəzifəmiz
var. Qoy birimiz də elə sahədə olaq (köks
ötürür)". İndi mənim bu
günümü görsəydilər, deyərdilər ki, aktyorluq
nə gözəl sənət imiş! Doğrudan
da gözəl sənətdir. O zaman yaxşı
baxmasalar da, mən aktyorluğu özümə sənət
seçdim. İlk dəfə 16 yaşımda mənə
bir tamaşada uşaq rolu vermişdilər. Böyüdükcə rollarım da artdı. Ən son 2002-ci ildə İlyas Əfəndiyevin
"Mahnı dağlarda qaldı" tamaşasında
Böyük bəyi oynamışam. İndiyədək
könlümdən nə rol keçdisə, onu da oynadım.
Ürəyimdə qalan obraz olmadı. Cəfər Cabbarlının əsərlərindəki
əsas rolların hamısını oynamışam. Amma atam mənim uğurlarımı görmədi.
1949-cu ildə dünyasını dəyişdi.
Kaş sağ olaydı...
- Harada təhsil
aldınız?
- O zaman Mehdi Məmmədov
Gəncə Dövlət Dram Teatrında studiya
açmışdı. İndiki institutlardan
daha qiymətli idi. Mehdi Məmmədov, Dadaşov, Əşrəf
Yusifzadə dərs keçirdi. 15-16 yaşımda məni də
həmin studiyaya qəbul etdilər, üç il
təhsil aldım. Yenicə studiyanı
bitirmişdim ki, 1941-ci ildə müharibə başladı.
Elə həmin il avqust ayının 27-də
məni də müharibəyə apardılar. 1945-ci
ildə müharibədən qayıdandan sonra yenə gəlib
teatrda işlədim. Başqa işlər
də vardı. Amma mənim yerim teatr idi.
- Neçənci ildən
Gəncə Dövlət Dram Teatrında işləyirsiniz?
- 1939-cu ildən. Mən Gəncə Dövlət Dram Teatrından
başqa yerdə işləməmişəm. Bakıya getməyi çox təklif etdilər, Adil
İsgəndərovun vaxtında da çağırdılar,
amma getmədim. Doğma şəhərimdən
hər zaman ilham almışam. Dedim yox, Gəncədən
ayrılmaram. Burada doğulmuşam,
böyümüşəm, oxumuşam, evlənmişəm,
müharibəyə getmişəm, elə Gəncədə də
öləcəyəm.
-
Oynadığınız hansı rol sizə daha
yaxındır?
- Aydın. Bir dəfə teatrımızda "Aydın"
tamaşası səhnəyə qoyulmuşdu, mən də
Aydını oynayırdım. Tamaşaya
baxmağa Bakıdan Cəfər Cabbarlının həyat
yoldaşı Sona xanım və Şəfiqə Axundova da gəlmişdi.
Antraktda Sona xanım yanıma gəlib, məni
qucaqlayıb öpdü. Dedi: "Sağ ol, oğlum. Cəfərimin
yazdığı "Aydın"ı sən
yaratdın".
Aydın mənim
ən sevdiyim obrazdır. 1966-cı ildə
oynadığım roldur, amma hələ də əsəri
başdan-ayağa əzbər bilirəm. Gecə
məni oyadıb soruşsanız ki, "Aydın"ın
ikinci pərdəsini de, əzbər söyləyərəm.
- Böyük
oğlunuzun adı da Aydındır...
- Elədir. İki oğlum, bir qızım var. Kiçik
oğluma Oktay, nəvələrimə isə Gültəkin,
Cahandar, Ziyad adlarını qoymuşam. Hamısı
oynadığım rolların adıdır. Cəfər Cabbarlı
yaradıcılığını çox sevirəm, gözəl
dramaturqdur.
"Adamın anasını
belə ağladarlar"
- Bəs necə oldu,
Cahandar ağa obrazına çəkildiniz?
- Heç inanmazdım
ki, Cahandar ağanı oynayacağam. 1969-cu il
idi. Tiflisdə qastroldaydım. Filmin rejissoru Hüseyn Seyidzadədən teleqram
aldım ki, "təcili Bakıya gəl". Əvvəl inanmadım ki, məni Cahandar ağa
roluna çəkələr. Elə bir
böyük rol üçün mən balaca aktyor idim. İkinci teleqramı kinostudiyanın direktoru Adil
İsgəndərovdan aldım. Bakıya
getdim. Sınaq çəkilişi oldu,
günorta saat 2-də baxış keçiriləcəkdi.
Mən də rejissorun kabinetində oturmuşdum.
Birdən içəri İsmayıl
Şıxlı girdi. Rejissora dedi ki, "Ay Seyid, bu boyda
Azərbaycanda Cahandar ağanı oynayacaq adam
tapmadın?" Rejissor məni göstərib dedi ki, bu
oğlan oynayacaq. İsmayıl Şıxlı
mənə birtəhər baxıb, narazı getdi. Günorta saat 2 oldu, hamı sınaq çəkilişinə
baxmaq üçün toplaşdı. 30-32
nəfər də Bədii Şuranın üzvləri
vardı. Baxan hər kəs
oynamağımı bəyəndi. İsmayıl
Şıxlının da çox xoşuna gəlmişdi.
Məni qucaqlayaraq öpüb dedi: "Bağışla məni,
oğlum".
Hətta
Leyla Bədirbəylidən soruşdular ki, "necədir
Cahandar ağa?" Dedi ki, "vallah nə deyim? Belə bir kişinin arvadı rolunu oynamaq pis
olmaz" (gülür). Onu da deyim ki, məndən
əvvəl 6 nəfəri sınağa çəkmişdilər.
Beləcə, 47 yaşımda Cahandar ağanı oynadım...
- Cahandar ağa sevilən
obraz olsa da, ailəli bir qadını
qaçırdığı üçün qınayanlar da
var. Bəs, Ələddin Abbasov Cahandar ağanı
qınamır ki?
- Cahandar ağa Allahyardan
heyf alırdı. Ona göstərdi ki, adamın
anasını belə ağladarlar. Sonra
qaçırdığı qadın da onu sevdi. Amma Cahandar ağa düz eləmədi. Başqasının arvadını da
qaçırmaq olar? Yenə də pis kişi
deyildi. Qonaqpərvər idi, adamlığı
vardı, kəndə gələn qonaq onun evində
çörək kəsməsə, qoymazdı getməyə.
- Cahandar ağada
xoşlamadığınız başqa nə var?
- "Köpək
oğlu, özününkü olsa öldürməzdin",
deyib nökərə sillə vurmağı (Ələddin
müəllim bu cümləni elə aktyorluqla dedi ki, sanki
filmi canlı izləmiş oldum. 89 yaşı olmasına
baxmayaraq, hələ də "Cahandar ağa"da
eşitdiyimiz əzəmətli səs tonu aktyorda qalıb). Adama deyərlər, "yekə kişisən, o qədər
ilxısı olan da bir daylağa görə nökərə
sillə vurar?" Cahandar ağa
yaxşı hərəkət etmədi. Ona
yaraşmazdı...
- Cahandar ağa
bacısını bağışlamadı. Bağışlamağını
istəyərdiniz?
- Yox. Namus
məsələsiydi. Cahandar ağa
bağışlamazdı. Əsərdə
sonluq elə deyil. Cahandar ağa
bacısını güllə ilə vurur, sonra qucaqlayıb
ağlayır. Filmdə isə rejissor suda
boğdurdu.
- Siz hansı sonluğun tərəfdarısınız?
- Güllədənsə,
elə suda ölüm yaxşıdır. Nə
qədər olsa, bacısı idi. İnsanın
öz əlilə bacısını öldürməyə
ürəyi gəlməz. Mən filmdə
bəzi epizodlarda rejissordan narazı qaldım. Məsələn, Allahyar gözündən vurulanda,
güllə hara gedir? Güllə gözə dəyirsə,
beyni dağıtmalıydı...
Başqa
narazılıqlarım da var idi...
- Bəs
narazılıqlarınızı rejissora deyirdiniz?
- Yox, demirdim.
"Rafaellə
Coşquna baxıram,
istedadlıdırlar, güldürməyi bacarırlar..."
- Ən sevdiyiniz aktyor kim olub?
- Böyük sənətkar
Ələsgər Ələkbərov. "Böyük
dayaq" filmində Rüstəm kişini oynayan aktyor. Elə böyük sənətkar bir də olmayacaq.
- Daha çox dramatik
rolların ifaçısı kimi tanınırsınız. Komik rollarınız da olub?
- Olub. "Həmişə
təmizlikdə", "Kişilər"
tamaşalarında komik rollar da oynamışam. Aktyor gərək hər obrazı
canlandırmağı bacarsın. Rollar
müxtəlif olub. "Koroğlu", "Torpaq, dəniz,
od, səma", "Mən ki gözəl deyildim" və
başqa 20-dən çox filmdə oynamışam. Teatrda isə 300-dən çox rolum olub.
- Ələddin müəllim,
bir az da şəxsi həyatınızdan
danışaq. Nə vaxt ailə qurdunuz?
- Yoldaşımla da
teatrda tanış olmuşam. Tamara bizim teatrda kassir işləyirdi. 1946-cı ildə evləndik. Bizim
ailəmiz teatra bağlıdır. Böyük
oğlum teatrda rəssam işləyir, nəvəmin biri Kukla
Teatrında, o biri isə Gəncə Dövlət Dram
Teatrında aktyordur. Kiçik oğlum
aktyor olmasa da, bəzi tamaşalarda rol oynayır.
- Nəvənizin aktyorluq
istəyini necə qarşıladınız?
- Dedim, yaxşı aktyor
olacaqsansa, ol. Bir neçə dəfə
baxmışam tamaşalarına. Öz
üzərində çalışır. Tənqid etdiyim, məsləhət verdiyim də olur.
Deyirəm səhnədə səlis danış, sözləri
tam tələffüz et. Aktyor
elə danışmalıdır ki, tamaşaçı
cümlənin son sözünü də aydın eşitsin.
- Bugünkü gənc
aktyorlar sizi qane edir?
- Qane edən də var,
etməyən də. Cavan aktyorlar var: Rafaellə Coşqun. Baxıram onların çıxışlarına.
İstedadlıdırlar,
tamaşaçıları güldürməyi bacarırlar.
Ən çox da "Arşın mal alan"
filmindən bir səhnəni oynamaqları xoşuma gəlir. Reklam üçün çəkilib, ancaq
yaxşı oynayıblar.
- Amma qadın rolları
ifa etdiklərinə görə onları tənqid edənlər
də var. Siz qadın rolu oynayardınız?
- Mən yox. O vaxt mənə
qadın rolu versəydilər, qaçardım teatrdan. Kişi niyə qadın rolu oynayır?
- Bəs indiki
tamaşaçılar haqqında nə deyərdiniz?
- Əvvəlki
tamaşaçılar yoxdur. Heyf o
tamaşaçılara. Teatra böyük
həvəslə gəlirdilər. Bilet
tapmayanda, kulisə gəlib aktyorlara yalvarırdılar. Həmin
vaxt teatrın kassası gündə 2 dəfə
açılırdı: günorta, axşam. Elə
olurdu ki, biletlər günortadan satılıb
qurtarırdı, axşam kassa açılmırdı.
- Xanəndələrdən
kimləri dinləyirsiniz?
- Mənsum İbrahimovu,
Arif Babayevi və Alim Qasımovu. Bu
üçünü bir-birindən ayırmaram. Üçü də gözəl oxuyur. O
gün Mənsum yenə oxuyurdu, dinlədikcə dinləmək
istəyirsən. Mənimki muğamatdı.
-
Peşmançılığınız olubmu?
- Yox. Elə
bir ciddi peşmançılığım olmayıb. Bəzən öz oynadığım rollardan
narazı qalmışam. Oynamışam,
sonra özüm izləyəndə, "gərək belə
yox, elə oynayardım" dediyim olub. Aktyor
gərək özünə qarşı tənqidi
yanaşmağı bacarsın.
- Qarşıdan 90 illik
yubileyiniz gəlir. Yubileyinizin necə
keçirilməsini istəyərdiniz?
- Mən bilmərəm. Hökumət, teatr necə istəyir, elə də
keçirər. Mayın 5-nə qədər
qeyd etməyi planlaşdırırlar. Bakıda
keçiriləcəyini bilmirəm, amma Gəncə Dövlət
Dram Teatrında qeyd olunacaq. Deyilənə
görə, yubileyə "Cahandar ağa" da qonaq gələcək.
Mən olmayacağam, oğlum Oktay qrim edib,
bığ-saqqal yapışdıranda, "Cahandar
ağa"ya çox bənzəyir. Həmin filmdən
bir epizod oynayacaq...
Ekspress.-
2011.- 3 noyabr.- S. 23.