"Bu həyat ondan baş açanlarındır"
"2006-cı ildən xalq artistiyəm. "Qızıl dərviş"
Prezident mükafatı
almışam. Artıq qocalmışam,
yetmiş bir yaşım var. İstəyirəm
Prezident təqaüdü
alım, ömürlük
təqaüd. Müraciət eləmişəm. Ev istəyirəm,
heç olmasa birotaqlı olsun. Üç otaq istəmirəm, bir otaq istəyirəm.
Yeni Suraxanıdan gündə gedib-gəlmək olmur.
Üç avtobus dəyişirəm.
Bu il qar
yağdı, üç
dəfə yıxıldım,
yaxşı ki, ayağım qırılmadı.
Altmış beş yaşımdan
teatrdan çıxardıblar,
müqavilə ilə
işləyirəm. Yaşlı insanam,
əlbəttə, bu illər yuxu kimi görünür.
Bu gün sabaha ümidlə yaşayıram..."
Sevimli
aktyorumuz Ağaxan Salmanlının istəkləri
çoxdur, iradları
da az
deyil, amma sabaha ümidlə baxır. Aktyorların təbiəti belədir: səhnə nikbin olmağı tələb edir. Gülüş ustalarımızı səhnədən izləyənlər
onların həyatda mövcud olan problemlərindən xəbərsizdirlər.
Kim deyərdi ki, Ağaxan Salmanlı kimi xalq artisti
problemlərin əlindən
bilmir ki, haraya qaçıb canını qurtarsın...
- Ağaxan
müəllim, nə olub ki, qocalıqdan
belə bəhs edirsiniz, yaşın nə fərqi var ki?
- Adamı
ruhlandıran sözdü...
- Az qala hamıya "cavan oğlan" deyə müraciət edirsiniz, maşallah siz də cavansınız...
- Məqsədin
məni ruhlandırmaqdısa,
məncə, bacardın...
- Bu yaxınlarda
qəzetlər 130 yaşlı
bir nəfərin həyatından yazmışdılar.
Atası 150 il
yaşayıbmış, 130-150 yaşla müqayisədə
70 yaş orta yaş sayıla bilər...
- Əslində, yaş məsələsi heç
yadıma belə düşmür. Bəzən ətrafdakılar
yadıma salmasa, heç yadıma düşməz. Soyuq qış
günlərındə ayaqlarımın
hərəkətinin zəifləməsi
yaşımı yada salır. Məncə, bu məsələdə
genlər də rol oynayır. Atam 76 yaşda, anam 80 yaşda "stop-kran"ları
çəkiblər. İndi
bilmirəm məndə
"stop-kadr" nə
vaxt olacaq... Hər halda imkan daxilində
çalışıram hər
günümü mənalı
keçirim, fəaliyyətdən
qalmayım, xüsisilə
gənclərə hər
mənada yardım əlimi kəsməyim.
İstər məsləhətlərlə, istər maddi və mənəvi cəhətdən. İndiki gənclərin
maddi imkanı olmasa da, tamaşalara
dəvət olunmaq istəklərini çox bəyənirəm. Mənim dəvətlərimin
onları sevindirməsi
məni də sevindirir. Mən bu işi böyük həvəslə
görürəm. Hərdən eləsi olur ki, özünü teatr həvəskarı kimi göstərsə də, bu dəvətdən
istifadə edə bilmir. Məncə bu nadanlıqdır.
Qaldı ki, yaş məsələsinə,
çox-çox illər
əvvəl əl cizgilərimlə yaşımı
təyin etmişdilər
- 90 il yaşayacağımı
söyləmişdilər. Ancaq bu, o qədər də vacib deyil.
Çünki əl cizgilərinin
göstərdiyi başqa,
talenin yazdığı
başqadır. Odur
ki, gəl, bu məsələni biz də açıq saxlayaq...
- Yaş
həm də böyük təcrübədir,
yaşadıqlarınız, gördükləriniz həyatınıza
hansı formada təsir edib?
- Gördüklərimin
müxtəlifliyini nəzərə
alsaq, oyatdığı
təsir də müxtəlifdir. Həyatda hər
şey nisbidir. Birinə yaxşı görünən, digərinə
pis, başqa birinə mənasız, dəyərsiz görünə
bilər... Söz vermisənsə, əməl eləməlisən.
Yalanı sevmirəm -dənəm, suyam, nəyəm-buyam... Nadanlıqdan son dərəcə hirslənirəm.
Bəzən yaxşı mənada
verilən, ancaq boş xarakterli tamaşaçı sualları
məni darıxdırır.
Acıqla nəsə eləməkdən
lap zəhləm gedir.
Kiminsə acığına, dediyi acı sözə əvəz axtarmaq, kimisə acılamaq mənlik deyil. Lakin özünü müdafiə
etmənin də tərəfindəyəm. Nadanə başa salmağı özümə borc bilirəm, heç mənə dəxli olmasa belə, yenə də susmaram.
Bu həyatda əziyyət çəkdiyim məqamlardan
biri utancaq olmağımdır. İndiyə kimi də bu
xasiyyətimin əziyyətini
çəkirəm.
"Ayıb bilərlər"
deyə çox vaxt fəaliyyətimi saxlamişam. Həyatda haqq
da, nahaq da çoxdur, amma bu anlayışların
özünə də
yanaşmalar müxtəlifdir.
Ona görə də bu həyat ondan
baş açanlarındır.
- Heç
"dünyaya yenidən
gəlsəydim, nələr
etməzdim" düşüncəsinə
qapılmısınızmı?
- Həyata
yenidən gəlmək
qeyri-mümkün oldugu
üçün mən
heç vaxt belə fikrə düşməmişəm. İncidiyim, küsdüyüm
vaxtlarım olub.
Təbii
ki, belə məqamlarda vəziyyətdən
çixmaq üçün
ən optimal yollar axtarmışam. Amma
dünyaya yenidən gəlsəydim, belə vurardim, belə yıxardım, lap desək
belə qurardım kimi fikirlərə dalmaq Don Kixotluq, bir növ boş
şeydir, baş yormağa dəyməz, məsləhət deyil.
- Həyat
dərya kimidir, gücü olan xilas olur, olmayanı
isə boğulur... Bəziləri həyata belə yanaşır...
- Müdrik
bir deyimdir. Dərya, yəni dəniz - bu, elə yaşadığımız
çalxalantılı dünyadır.
Kim güclüdür, kim ağıllıdır,
hətta fəndgirdirsə,
deməli, dünya onundur. Bu məsələ
bütün genişliyi,
rəngarəngliyi ilə
nagıllarımızda izahını
tapıb. Məsləhət görərdim ki, övladlarımızı, balalarımızı
milli nağıllarımızla
böyüdək.
- Niyə
məhz bizim nağıllarla?
- Başqa
nağıllarla müqayisədə
bizim nağıllarımızda
ibrətamiz, müdrik,
dəyərli fikirlər
dərya qədərdir.
Bu dəryadan mütləq yararlanmaq lazımdır.
- Təəssüf
ki, zəmanə dəyərlərimizi arxa
plana keçirib...
- Sadəcə,
indiki dövrdə deyil, əvvəlki dövrlərdə də belə olub. Əvvəlki dövrlə bağlı
çox oxumuşam.
Yaşadıqlarımı və ətrafımdakılardan
eşitdiklərimi üst-üstə
gəlib, belə nəticə çıxarıram
ki, elə həmişə belə olub. Son 200 illik
tariximizdən çox
misallar gətirmək
olar ki, mütilik, qorxu, ehtiyat bizi sifətdən
çixarib. Nə qoruyub
saxlaya bilmişiksə,
böyük qənimətimizdir.
- Aktyorların
həyatı çox
çətindir, çoxlarını
yalnız səhnədə
xoşbəxt görürsən...
- Aktyor
həyatının çox
kəskin fərqlənən
iki üzü var: ağ
və qara. Ağ üzünü tamaşaçı
görür, qara üzünü isə aktyor özü yaşayır, əgər
buna yaşamaq demək olarsa. Lap dəqiq desək,
aktyor yaşamır, sürünür. Tamaşaçıların
bundan xəbəri yoxdur, kənardan ağ üzünə
vurulurlar, sonra da gec olur.
Aktyorun həyatı ta qədimlərdən həmişə
acılı, çətin
olub. O sovet ideologiyasi idi ki, aktyorlar təbliğat
üçün ona çox lazım idi. Ona görə
bir qədər diqqət mərkəzinə
çəkilmişdilər guya...
- Milli
teatr çətinliklərdən,
problemlərdən yaxa
qurtara bilmir...
- Məncə Azərbaycan teatrı axtarışlarını
daha gərgin, daha canfəşanlıqla
davam etdirir, bir sözlə, yaşamaq uğrunda mübarizə aparılır.
Bu günlərdə teatra aid təşkil olunan tədbirlər, teatrı qorumaq uğrunda cəhdlər daha tutarlıdır.
Bunu mən sizə yarım əsrdən artıq səhnə təcrübəsinə malik
olan bir şəxs kimi deyirəm. Ancaq bu başqa məsələdir ki, bizə verilən imkandan nə dərəcədə faydalana
bilirik. Yəni bacarırıqmı, həmin səviyyəyə
çatdira bilirikmi özümüzü? Bu, çox önəmli bir sualdır. Ötən əsrin əvvəlinə
nəzər yetirək.
Heç
nə olmaya-olmaya nələr yaratdılar.
O dövrün sənətkarları
əsl sənət əsərləri ortaya qoydular. İndi nə olub bəs? Bütün şərait yaradılıb:
binalar yüksək səviyyəli, zəngin dramaturgiya var, maddi imkanlar da var. Bəs nə qalır, nə çatmır? Sadəcə
yaratmaq. Düşünürəm ki, teatrı bu vəziyyətdən ancaq yaradıcı insanlar çıxara biləcək.
- Gerçəkdən
də, teatrlarımızın
binaları son dərəcə
müasir dəbdə
təmir olunublar, müasir avadanlıqlarla təchiz olunublar, amma problem teatrın içi ilə bağlıdır...
- Tamamilə
səninlə həmrəyəm.
Yaradıcılığa gələndə eynilik, təkrarlanma, millilikdən uzaqlıq, məncə, bu xüsusiyyətlər əsrin
bəlasıdır. Bu
hallar incəsənətin
başqa növlərində
də özünü
büruzə verir.
Çıxış yolu yaradıcılıqda
və bir daha yaradıcılıqdadır.
- Azərbaycanda
hər zaman güclü aktyor məktəbi olub və yeni-yeni istedadlı aktyorlar yetişib. Amma indi aktyorlar arasında elə xoşagəlməz rəqabət
var ki... Belə rəqabətə necə
münasibət bəsləyirsiniz,
özünüz belə
oyunların qurbanı
oldunuzmu?
- Dediyiniz
o eybəcərlikləri mən
teatrlarda görmürəm.
Tamaşaların səviyyələri
müxtəlif ola bilər, zəif ola bilər,
ancaq eybəcər tamaşaların şahidi
olmadım. Doğrudur, bəzi telekanallar
ifrata varır, xüsusilə də komediya janrlı verilişlərdə, seriallarda.
Məncə onlar tamaşaçını
artıq bezdirib qaçırdıblar əcnəbi
kanallara. İndi həsrətdəyik
öz kanallarımızda
hazırlanacaq səviyyəli,
ədəbli, ruhumuza yaxın, sırtıq yox, incə yumorlu seriallara. Mən nikbinəm və inanıram ki, onlar da
qayıdacaqlar haqq yoluna, əsl sənət yoluna!
ULDUZƏ
QARAQIZI
Ekspress.- 2012.-
14-16 aprel.- S. 18.