"Kinoya çəkilmək yadıma düşmürdü..."
Bu gün sevimli
aktyorumuz, respublikanın əməkdar artisti Azər Mirzəyevin
60 illik yubileyidir.
Azər Əlibala
oğlu Mirzəyev 1952-ci il
may ayının 12-də Zərdab rayonunda müəllim ailəsində anadan olub. Atasının
işi ilə əlaqədar olaraq sonradan ailəsilə
Sabirabad rayonuna
köçən Azər orta məktəbi
burda başa vurub və 1968-ci ildə SSRİ xalq artisti Ədil İsgəndərovun
rəhbərliyi altında "Azərbaycanfilm"in nəzdində
fəaliyyət göstərən kino aktyorluğu studiyasına qəbul olunub. 1970-ci
ildə buranı bitirəndən sonra sənədlərini
İncəsənət İnstitutunun dram və kino aktyorluğu fakültəsinə verib və qəbul olunub.
İncəsənət İnstitutunda
respublikanın xalq artisti,
professor Rza Təhmasib
və Fikrət Sultanov kimi
korifey sənətkarlardan akytorluq
sənətinin sirlərini öyrənib.
1974-cü ildə bu ali məktəbi bitirəndən sonra təyinatla Azərbaycan Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrına göndərilən Azər
Mirzəyev o gündən indiyədək bu teatrın səhnəsində neçə-neçə
gözəl obrazlar yaradıb.
Kinodan ötrü sinov getməmişəm...
- Azər müəllim, siz Ədil
İsgəndərovun kino aktyorluğu
studiyasında oxumusunuz, amma
kinoya çəkilməmisiniz...
- Kino aktyorluğu
studiyasında oxuduğum illərdə
"Yeddi oğul istərəm",
"Gün keçdi"
və bir sıra filmlərdə bizdən
kütləvi səhnələrdə istifadə ediblər. Amma ondan sonra
İncəsətən İnstitutunun dram və kino aktyorluğu fakültəsini bitirsəm də,
heç bir filmdə
çəkilməmişəm. Görünür,
rejissorlar məni arzulamayıblar. Düzünü desəm, heç
mən də kinoya çəkilməkdən
ötrü sinov getməmişəm.
Şübhəsiz, hər bir aktyor çox istər ki, yaxşı kinoda ondan da istifadə etsinlər.
Amma bir iş də var ki, filmin necə
çıxacağı barədə əvvəlcədən düzgün mühakimə yürütmək
olmur. Dgər tərəfdən, işim o qədər çox olurdu ki, kinoya çəkilmək
yadıma düşmürdü.
- 40 ilə yaxındır ki, səhnədəsiniz.
Bu illər ərzində teatr
sizə nə verdi?
- Teatr, ondan
nə qədər götürə bilmişəmsə, o qədər də verib.
İstər teatr, istərsə də televiziya səhnəsində Azərbaycan teatr sənətinin qüdrətli sənətkarları
ilə birlikdə işləmişəm, bir
studiyanın və bir səhnənin
ab-havasını udmuşam. Bunun özü böyük qazancdır. Teatr
özü bir məktəbdir.
Hər tamaşadan bir
şey öyrənirsən. Ümumiyyətlə,
mən deyərdim ki, teatr
həyatın güzgüsüdür...
Rejussura yerində
çapalayır, aktyorlar
xırdalaşıb
- Sizcə, səhnədə bu qüdrət hardandır?
- Səhnədə tamaşa göstərilməyəndə,
orda həyat olmur və
onun əl içi boyda olduğu bilinir. Səhnə o zaman qüdrətli olur ki, tamaşaçını müəyyən
zaman çərçivəsində real həyatdan ayırıb, möcüzələr
aləminə apara bilir.
Teatr onda qüdrətli
olur ki,
tamaşaçı inanır, özünü
səhnədə hiss edir.
Əgər tamaşaçı inanmırsa, o
zaman teatrın qüdrəti ölür. Azərbaycanda teatr
həmişə böyük olub. Əgər hansı aktyorsa
"bu gün Azərbaycanda
teatr sənəti zəifləyib"
deyirsə, günahı elə aktyorlarda axtarmaq lazımdır. Bizim
bu saat
dramaturgiyamızda zəiflik əmələ gəlib, rejissurada yerində çabalamaq
var. Aktyorlarımızın özləri
də kiçilib, xırdalaşıblar.
Əgər mən desəm ki, teatr, ümumiyyətlə, inkişafdan
dayanıb, doğru olmaz.
Bütün sənət sahələri inkişaf etdiyi kimi o da
inkişafdadır.
Jurnalist olmaq istəyirdim...
- Aktyor olmağınız
ailənizdə problem yaratmayıb
ki?
- Mənim
ailəmdə heç
vaxt sənətimlə
bağlı problem olmayıb.
Nəzərinizə çatdırım
ki, bizim nəsildə aktyorluq sənətini seçən
yeganə adam
mən idim, indi artıq bacım oğlu da bizim teatrın
aktyorudur. Amma heç vaxt
elə bir dilemma qarşısında qalmamışam
ki, bu sənəti
seçim, ya seçməyim? Əslinə qalsa, mən jurnalist olmaq istəyirdim, hətta rayon
qəzetində məqalələrim
də çap olunurdu. Ancaq universitetə sənədlərimi
verəndə məlum
oldu ki, mənim bu sahədə
2 illik iş təcrübəm olmalıdır.
Bayaq dediyim kimi, mənim
qəzetlərdə məqalələrim
çap olunmuşdu, ancaq mən onları yığıb saxlamamışdım. Buna
görə də bu sahəyə üz tutdum. Elə İncəsənət İnstitutunun
ikinci kursunda oxuyarkən televiziyada verilişlər aparmağa
başladım. Bəzən verilişlərin
ssenarilərini özüm
yazırdım. Bununla,
necə deyərlər,
gözümün qurdunu
öldürürdüm...
- Hansı
verilişləri aparırdınız?
- "Xoş
gördük, tələbə",
"Birimiz hamımız",
"Biz romantiklərik", "Sabahın ustaları" və digər verilişlərdə aparıcılıq
etmişəm.
- Keçmiş
illərinizdən danışanda,
adama elə gəlir ki, o illərdən ötrü
darıxırsınız?
- Ümumiyyətlə,
mən konservator deyiləm, həmişə
irəli baxan adamam. Keçmiş öz keçmişliyində
qaldı, nə qədər sevincli və ya kədərli
keçsə də, onu ancaq xoş
təəssüratla xatırlamaq
kifayətdir. Bundan sonra
gələcəyin eşqilə
yaşamaq lazımdır.
Özümü indiki
gəncliklə səsləşən,
ürəyi o ritmlə
döyünən adam kimi hiss edirəm. Amma məni narahat
edən bəzi məsələlər var. Mən
təəssüf edirəm
ki, indiki gənclik o dövrlərdə
birbaşa yayımlanan
canlı verilişlərə
baxmayıb. Mən indi
yayımlanan canlı verilişləri demirəm.
Biz o zamanlar ekrana
çıxanda çox
hazırlaşırdıq. Çünki bilirdik ki, bizim ekranlardan tamaşaçılara dediyimiz
hər bir söz tamaşaçıya
böyük alimlərin,
akademiklərin sözü
kimi təsir edir. Canlı efirə çıxmaq
nəinki aparıcını,
verilişin recissorunu,
operatorunu öz işinə ciddi yanaşmağa məcbur edirdi. İndi biz istəsək də, o günlərə
qayıda bilmərik.
Fəxri ad o zaman şirin olur ki...
- Uzun
illər AzTV-də yayımlanan bir çox verilişlərin
aparıcısı olmusunuz.
Bunların da əksəriyyəti
dövlət tədbiri
olub. Özünüz də 40 ildir
ki, səhnədəsiniz.
Bu illər ərzində,
deyəsən, qazandığınız
"əməkdar artist" fəxri adıdır.
Ümumiyyətlə, sizi dövlət
qayğısından kənarda
qalanlardan hesab etmək olarmı?
- Düzdür,
əgər titullara görə deyirsinizsə,
40 ildə qazandığım
təkcə əməkdar
artist adıdır. Mənim fikrimcə,
bunu soyuqqanlılıqla
qarşılamaq lazımdır.
İnsan
nəyə qadirdirsə,
onu da alır.
Almayanlar
da əvvəl-axır
alacaqlar. Əməkdar artist adını alanda, heç özümün xəbərim də yox idi, zəng
vurub xəbər elədilər. Fəxri ad o zaman
şirin olur ki, buna görə
heç kimə yalvarmayasan, heç kimin qapısına getməyəsən və
özünün də
bundan xəbərin olmaya. Mən elə gəlir
ki, gec də
olsa, həyat hər şeyi öz yoluna qoyur. Ümid ölməməlidir. Bilirsinizmi, istedadlı, özünə güvənən
adam heç
vaxt gileylənməməlidir.
Hərçənd ki, mən özümü o qədər
də istedalı saymıram, amma özümə güvənirəm.
Mən heç vaxt heç kimdən gileylənməmişəm. Digər yandan, 40 illik yaradıcılığım boyu
daima tamaşaçılar
tərəfindən əzizlənmişəm.
Tamaşaçı sevgisini dünyanın
heç bir nemətinə dəyişmərəm.
- Hə
vaxtsa aktyorluq sənətinə gəlməyinizin
peşmançılığını çəkmisinizmi?
- Çox
maraqlı sualdır. Qəribədir, heç vaxt
aktyor olmağımın
peşmançılığını çəkməmişəm, amma
istəmərəm ki,
övladlarım mənim
sənətimin arxasınca
getsin. Düzdür, əgər onların
aktyor olmaq arzuları olsa, mən buna qarşı
çıxmaram. Ancaq onlara
məsləhət görərdim
ki, daha maraqlı sənət seçsinlər. Çünki həyat sürətlə
inkşaf eləyir, bununla əlaqədar yeni-yeni sənət sahələri meydana çıxır. Mənə elə
gəlir ki, onlar iqtisadçı olsalar, daha yaxşı
olar. Çünki Azərbaycan iqtisadiyyatının
böyük gələcəyi
var. Sonra, vəkillik peşəsinin böyük
gələcəyi var. Xaricdə
hər bir ailənin şəxsi vəkili var. Aktyorluq elə peşədir ki, işə nə vaxt gəlib-getməyimizdən
xəbərimiz olmur.
Sizin jurnalistika peşəsi də çox çətindir. Amma hansısa
şirkətin iqtisadçısı
axşam saat 6-da işdən qayıdıb
balalarını başına
yığır.
AYXAN
Ekspress.- 2012.-
12-14 may.- S. 12.