"Muğamı balam kimi sevirəm"
Onun xanəndəlik sənətində
ilk uğuru "Mirzə Hüseyn" muğamı olub. Daha
sonra peşəkar səviyyədə
hazırladığı, muğamların ən mürəkkəbi,
böyük nəfəsə və diapozona malik olan
"Rast" muğamı xanəndəlik sənətində
pasportu oldu. Bu uğurlu ifadan sonra o, "Bayatı Qacar",
"Hümayun", "Rahab" muğamlarını da ifa
etdi və lentə alınaraq Azərbaycan Televiziyasının
qızıl fonduna daxil edildi. Onu da qeyd etmək lazımdır
ki, bu muğamlar əsasən kişi xanəndələr tərəfindən
ifa edilmişdir. Xanəndə onlarla xalq mahnıları, təsnif,
aşıq musiqisini və görkəmli bəstəkarların
xalq üslubunda yazdıqları əsərlərini də ifa
etmişdir. 6 audio-video kompakt diskləri işıq üzü
görüb.
Beləliklə müsahibim Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin muğam
kafedrasının baş müəllimi, əməkdar artist Bəsti
Sevdiyevadır.
- Muğam daima dünya musiqişünaslarının,
sənətsevərlərin diqqət mərkəzində olub.
Düzdür, bir vaxtlar o da çətin günlərlə
üzləşmişdi, ancaq məhz sizin kimi
ifaçıların sayəsində muğamımız
çətinlikləri arxada qoya bildi...
- Mənimlə bu səpkidə müsahibə
hazırlayan olmayıb. Bu baxımdan düşünürəm
ki, yaralı yerimə toxundunuz... Məlum hadisələr
dediniz, yadıma o çətin günlər düşdü.
90-cı il
hadisələrindən sonra Azərbaycanda yaşanan
böhran tarixə yazılmasa belə, hafizələrdən
heç bir zaman silinməyəcək. O çətin günlərdə
bütün sahələrdə olduğu kimi Azərbaycan musiqi sənətində
də çox böyük çətinliklər
yaranmışdı, xüsusilə muğam janrında. O qədər
problemlər yaranmışdı ki, hər kəs sadəcə
öz başının hayında idi, muğamı heç
yada salan yox idi. Ancaq mən bir an olsun belə muğama laqeyd
münasibət bəsləmədim. Hətta məni
qınayanlar çox idi, deyirdilər ki, "muğamı
düşünmək sənə qalıb?" Məni
qınayanlara etiraz edərək deyirdim ki, insanın iradəsi,
vətənpərvərliyi məhz belə çətin
günlərdə sınanır, əgər Azərbaycanda hər
kəs çalışdığı sahədə laqeydliyə
qarşı çıxarsa, o zaman az bir zamanda mövcud olan
bütün problemlərin öhdəsindən gələ bilərik.
Bildiyiniz kimi, 1989-cu ilin məlum hadisələrindən sonra
ilk çətinliklər duyulmaqda idi. Məhz o çətin ildə mən
ansamblla Vyetnama solo-konsert üçün getdim. Vyetnamın bir neçə
şəhərində konsert proqramı ilə
çıxışlar etdik. İnandırım
sizi ki, konserti Qarabağ şikəstəsi ilə
başlayıb, Qarabağ şikəstəsi ilə bitirirdik.
1990-cı ildə Lütfiyar İmanovla Almaniyaya
konsert proqramı ilə çıxış etməyə
getdik. Konsertin 1-ci hissəsini muğam
janrı ilə başlayır, 2-ci hissəsini vokalla davam
etdirirdik. Lütfiyar İmanov dünya
şöhrətli vokal ustası idi. Rəhmətlik
vətənə, xalqa, millətə aid o qədər
mahnılar ifa edirdi ki, salonda olan tamaşaçıların həyəcanla
ayaq üstə bizi alqışladıqlarını sadəcə
görmək lazımdı. Almaniya səfərindən
sonra Türkiyəyə getdik, daha sonra dünyanın bir
neçə ölkəsinə səyahət etdik. O
çətin illərdə qastrol səfərlərinin əksəriyyətinə
Lütfiyar İmanovla getdim. Onu da qeyd edim ki,
lütfiyar İmanov mənim müəllimim olub. Müəllim-tələbə əcnəbi ölkələrdə
Azərbaycanın ən çətin musiqi janrlarını
çox yüksək səviyyədə təbliğ
etmişik.
- Əslində, sizlərin o çətin illərdə
qastrol səfərlərində iştirak etməyiniz riskli
olduğu qədər həm də təbliğat xarakteri
daşıyırdı...
- Təbii ki, bu bir təbliğat idi. Lütfiyar
müəllim deyirdi ki, konsert bəhanədir. Yeri gəlmişkən, biz konsert proqramlarının
ilk hissəsini rəsmi hissəyə həsr edirdik. Yəni öncə Azərbaycan haqqında geniş
bilgilərlə çıxış edərək təbliğat
aparırdıq və bununla da haqq səsimizi dünyaya
çatdırmaq üçün apardığımız
mübarizənin ilk addımını atmış olurduq.
Onu da qeyd edim ki, bu barədə indiyə kimi mətbuatda
danışmamışdım, sadəcə yeri gəldi
danışdım. Demək istədiyim
odur, o çətin günlərdə boş dayanmadıq,
hadisələrin nə zaman sakitləşəcəyini
gözləmədik, mübarizə aparanların tərkibinə
qatılaraq biz də mübarizəmizi öz sahəmizdə
davam etdirdik.
- O çətin illər artıq arxada qaldı, artıq
həyatımızda köklü dəyişikliklər
baş verib...
- Hər anın öz hökmü olduğu kimi hər
ilin, hər dövrün də öz hökmü var.
Hazırda dövran dəyişib, əcnəbi ölkələrə
səfərlər asanlıqla başa gəlir. Azərbaycan
müstəqil ölkə olaraq dünyada tanınmağa
başladı, artıq biz dünyaya sovet vətəndaşı
olaraq deyil, müstəqil Azərbaycanın vətəndaşı
olaraq gedirik, ölkəmizi, millətimizi təbliğ edirik.
İnanın ki, əvvəllər Azərbaycanın
adını nə qədər hallandırsaq belə
tanıyan yox idi, "ora haradır" deyə çoxlu
suallar verirdilər, ancaq hazırda Azərbaycan adı gələndə
artıq söhbətin hansı ölkədən getdiyini
alqış səsləri ilə bildirirlər. Bu, məni çox sevindirir. Çünki
Azərbaycan tanınmağa layiq bir ölkədir. Hələ də unutmuram əcnəbi ölkələrin
birində Qarabağ şikəstəsini elə təblə
oxumuşdum ki, ingilis ayaq üstə qalxaraq həyəcanla əl
çalmağa başladı. Bəlkə
də sadəcə bir sözü başa düşdü,
beşini başa düşmədi, ancaq muğam onu həyəcanlandırdı,
xüsusilə də Qarabağ şikəstəsi. Bu
kimi məqamlar məni kövrəldirdi...
- Sizə elə gəlmirmi ki, əvvəlki illərlə
müqayisədə hazırda Qarabağ yanğısı bir
qədər sanki sönükləşib...
- Mən əslən Şamaxılıyam, həyat
yoldaşım Qarabağlıdır. Ancaq biz hər birimiz
Qarabağlı olmalıyıq, özümüzü o
torpaqların övladı kimi hiss etməliyik ki, heç
olmasa torpaqlarımızın düşmən tapdağından
azad olunmasında az da olsa rol oynaya bilək.
- Musiqi sahəsində gördüyünüz işlər
Azərbaycan musiqi tarixinin səhifələrinə
yazılıb. Kifayət qədər təbliğat
xarakterli konsert proqramları ilə dünya ölkələrində
çıxışlar etmisiniz, bildiyim qədərilə hələ
də mübarizəniz davam edir. Xalq sizi xalq artisti kimi
tanıyır, ancaq hələ də əməkdar artist olaraq
qaldığınızı eşidəndə, doğrusu,
çox təəccübləndim...
- Doğru eşitmisiniz. Məndən 15 il
sonra bu sənətə gələnlər artıq xalq
artistidir, prezident mükafatçısıdır, əksəriyyəti
evlə təmin olunublar. Belə götürəndə
baxırsan ki, bu sənətdə ciddi bir iş belə
görməyiblər. Hələ də başa düşə
bilmirəm ki, nəyə görə ölkəmiz, millətimiz
üçün fədakarlıq edənlər kənarda
qalır, ancaq heç bir iş görməyənlər hər
şeylə təmin olunaraq rahat həyat tərzi
sürürlər.
- Bu haqsızlıq sənətinizə öz təsirini
göstərirmi?
- Haqsızlıqlar daxili aləmimə öz mənfi təsirini
göstərsə də, sənətimə heç bir təsiri
ola bilməz. Əksinə,
belə haqsızlıqları görərkən sənətimə
daha çox sarılıram, haqsızlıqlara sənətimlə
cavab verirəm. Muğam mənim
canımdır, qanımdır, mən vokal üzrə təhsil
almışam, ancaq muğamla nəfəs alıram. Muğamı balam kimi sevirəm, həmişə
deyirəm ki, mənim iki yox, üç balam var, ilkim
muğamdır. Çünki
övladlarım doğulmamışdan əvvəl mənim
üçün muğam var olub.
- Təsadüfi deyil ki, siz Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində muğam
kafedrasının baş müəllimisiniz...
- Yəni, muğamın təbliğatıyla sadəcə
konsert salonlarında, səhnədə məşğul
olmuram, eyni zamanda muğam dərsləri verirəm, onlarla tələbələrim
var. Bizim dövrün tələbələrindən fərqli
olaraq indiki muğam dərsləri alan tələbələr
üçün bütün şərait yaradılıb və
təbii ki, muğama axın da güclənib. Səs imkanları
geniş olan bu sənətdə öz sözünü
mütləq deyəcək. Həm də bir müəllim
olaraq etiraf edim ki, sadəcə həvəs xatirinə deyil,
canıyla-qanıyla muğama bağlı olan tələbələr
var ki, onların muğam ifaçılığının sirlərini öyrənmək
üçün gecəni-gündüzə qatırlar.
- Muğam ifaçılığında hər zaman
güclü səs sahibi olaraq tanındınız. Deyilənlərə
görə, tələbələriniz, xüsusilə tələbə-qızlar
sizə görə məhz muğam
ifaçılığını özlərinə peşə
olaraq seçirlər.
- Doğrudur. Mənim ailəm, övladlarım hər
zaman örnək olub. Mən cəmiyyət üçün,
millətim üçün gözəl balalar
yetişdirmişəm, eyni zamanda sənətimlə hər
zaman örnək olmuşam. Təbii ki, bunu görən
insanlar ürəklə övladlarını mənə həvalə
edirlər. Universitetdə dəfələrlə tələbə-qızlar
mənə yaxınlaşır, mənimlə məsləhətləşirlər,
mənə bənzəmək istədiklərini bildirirlər.
Bundan böyük xoşbəxtlikmi olar?! Bütün bunlara
görə susaraq oturmuşam, sadəcə sənətimlə
məşğul oluram. Onsuz da hamı məni xalqın artisti
kimi tanıyır. Bu adi bir titul deyil, xalqın artisti olmaq
böyük fəxrdir. Xalqın seçdiyi olmaq, xalqın dəstək
verdiyi sənətkar olmaq, xalqın muğam
ifaçılığına gələn uşaqlarına sənətkarlığın
sirrini öyrətmək, bütün bunlar hamısı
böyük şərəfdir.
- Bildiyim qədər, yaxın zamanlarda fəxri
adların növbəti təqdimatı olacaq. İnanıram
ki, bu dəfə mütləq layiq olduğunuz fəxri ada
sahib olacaqsınız.
- Yenə də təkrar edirəm ki, bir muğam
ifaçısı olaraq mənim üçün önəmli
olan muğamın yaşamasında, inkişafında, tədris
olunmasında rol oynamaqdır. Ancaq görəndə ki, fəxri
adlar da sənətkarların həyatında, fəaliyyətində
böyük rol oynayır, o zaman bu haqsızlıq, dediyim kimi
daxili aləmimə təsir edir. Xalqın sənətkarı
maddi sıxıntı çəkməməlidir. Sənət
adamlarının əksəriyyəti el şənliklərinə
gedir, maddi problemlərini el şənliklərindən
qazandıqları pulla həll edirlər. Mən el şənliklərinə
getmirəm, çox az hallarda qohumların,
tanışların dəvətiylə el şənliklərinə
gedirəm. Ancaq bu da sadəcə kimsəni qırmamaq
üçün atdığım addım olur, yəni
maddiyyat rol oynamır. Ancaq iki övlad böyüdürəm,
qapı döyəcəyəm, qapımı döyəcəklər.
Mən də istəyirəm ki, övladlarımın maddi
sıxıntısı olmasın, mən də istəyirəm
ki, övladlarım kimsənin yanında utanmasın, mən də
istəyirəm ki, evimə gəlin gətirdiyim zaman ona ürəyim
istəyən şəraiti yarada bilim, mən də istəyirəm
ki, qızıma elçi gələndə onları ürəyim
istəyən kimi qarşılaya bilim. Bütün bunların
hamısı maddi gücə bağlıdır...
ULDUZƏ QARAQIZI
Ekspress .-2012.- 1-3 sentyabr.- S. 19.