"Özümü
"bakılı balası" sayıram"
Məşhur pianoçu
Nikita Yujanin: Buzovna toylarında muğamı eşidib onu yaddaşıma yazmışam...
Hazırda Finlandiyada yaşayan
tanınmış musiqiçi
Nikita Yujanin 1939-cu ildə
Bakı şəhərində
anadan olub, fortepiano ixtisası üzrə ilk musiqi təhsilini Azərbaycanda alıb. Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının (Bakı
Musiqi Akademiyası)
fortepiano şöbəsinə daxil olan Yujanin
sonradan ali
musiqi təhsilini Leninqrad (Sankt-Peterburq-İ.H)
Konservatoriyasında davam
etdirib. Musiqi ifaçılığı üzrə
doktor, fəlsəfə
doktoru elmi dərəcələrinə yiyələnən
professor Yujanin 20 ildən
artıq Sankt-Peterburq Konservatoriyasında kafedra müdiri, fortepiano fakültəsinin
dekanı vəzifəsində
çalışıb.
O, uzun illər Qnesinlər adına
Moskva Musiqi Akademiyasında, habelə Finlandiya, Yaponiya və Almaniyanın konservatoriya və universitetlərində də
dərs deyib. Həmyerlimiz
eyni zamanda bir sıra nüfuzlu
beynəlxalq müsabiqələrin
münsiflər heyətinin
üzvü olub.
Onun tələbələri sırasında
20-dən artıq Beynəlxalq
müsabiqə laureatları,
ABŞ, Rusiya, Fransa və s. ölkələrin
konservatoriya və universitetlərində çalışan
professor və yüksək
fəxri adlara layiq görülən (həmçinin YUNESKO-nun "Sülh
naminə incəsənət
xadimi") musiqiçilər
var.
Nikita Yujanin dünyanın bir sıra ölkələrində,
o cümlədən ABŞ, Yaponiya, Rusiya, Almaniya, Finlandiya, İtaliya, Çin, Asiya ölkələri, Şərqi Avropa, Latın Amerikası, Afrikada simfonik orkestrlərlə çıxış
edərək solo konsertləri
verib, ustad dərsləri, simpozium,
festival və müsabiqələr
təşkil edib. Yujanin bir sıra beynəlxalq
müsabiqə və festivalların, o cümlədən
"Rahmaninov International Competitions and
Festivals USA Los Angeles"in bədii
rəhbəridir.
Onunla bir təsadüf
nəticəsində tanış olduq. Yujanin köhnə Bakının
canlı ensiklopediyasıdır.
Uzun illər xaricdə yaşasa da, Bakını unutmayıb.
Söhbətimiz maraqlı
alındı, ümid
edirəm ki, oxucularımıza da maraqlı olacaq...
- Mənim babamla nənəm bolşeviklərdən
qaçıb ötən
əsrin 20-ci illərində
Bakıya köçüb.
Qohumlarımızın bəziləri hətta
Şanxaya da gedib çıxıb.
Atam
Aleksey Maxovekski filosof,
SSRİ Elmlər Akademiyasının
həqiqi üzvü olub. Onu dəfələrlə Moskvaya yüksək vəzifələrə dəvət
etsələr də, atam Bakıda qalmağa üstünlük
verib. Əslində, doğru addım
atıb, çünki
onun Moskvadakı dostlarının əksəriyyətinin
Stalin axırına çıxdı.
Atam yeganə akademik idi ki, kommunist
partiyasının üzvü
olmayıb. Mən 20 yaşıma
qədər Bakıda
yaşamışam. Rəşid Behbudov
"Akademiklər binası"nda
qonşumuz olub. Akademik ailəsində böyüsəm də, məhəllə uşaqları
ilə aram
yaxşı olub. Mən özümü əsl
"bakılı balası"
sayıram. Bakı küçəsində
böyümək uşağı
mətinləşdirir, mübariz
edir. Bir məsələ də var ki,
o dövrün Bakısı
tamam başqa aləm idi. Mən demək olar ki, 30 ildir, dünyanın
bütün şəhərlərində
olmuşam. Mən o dövrün
Bakısı kimi şəhərlə heç
yerdə rastlaşmamışam,
o, sanki ayrıca bir planet idi. O dövrdə Bakı uşaqları özlərini
millətə görə
ayırmırdılar, biz sadəcə
"bakılı" idik.
- Uşaqlıq
dostlarınızla əlaqə
saxlayırsınızmı, onların arasında bu günün məşhurları varmı?
- Paris Universitetinin professoru Marek Drabenski, Zöhrab Adıgözəlzadə,
Leonid Qusman mənim məhlə uşaqlarım
olublar. Bundan başqa daha
bir nəfərin adını çəkmək
istəyirəm - Vaqif
Mustafazadə, onunla eyni musiqi məktəbində
oxumuşuq və konservatoriyada ikimiz də məşhur musiqiçi Şaroyevin kursunda təhsil almışıq. O da Sankt-Peterburqdan qaçıb gələnlərdən
idi. Professor Şaroyev istedadlı pianoçu idi. Vaqif çox vaxt dərsə gəlməz,
evdə gecə-gündüz
pianoda caz çalırdı. Professor Şaroyev də onun xətrini çox istəyirdi, dərsə gəlməyəndə
göz yumurdu, deyirdi ki, əşi,
eybi yoxdur, onsuz da o çox
istedadlıdır, qoy
gedib cazını çalsın... O dövrdə
heç kəs cazla maraqlanmırdı. Amma mən onunla bir çox tələbə gecələrində
"geam-session"a çıxmışam.
İnsanlar məni klassik
musiqinin ifaçısı
kimi tanıdıqlarından
hərdən Vaqifin əsərlərini çalanda
təəccüblənirlər. Mən bir məsələni xüsusi vurğulamaq istəyirəm. O dövrdə
Bakı incəsənət
sahəsində SSRİ-də
çox irəli getmişdi. Müxtəlif
sahələrdə yeniliklərlə
burada yaxından tanış olmaq imkanı vardı. Misal üçün, Moskvada heç kəs Bakıdakı kimi rahatlıqla caz və dodekafoniya
çala bilməzdi, bu janrda əsər
bəstələməyə imkan yox idi.
Yeniliyə həvəsi olanlar
burada istədiklərini
edə bilərdilər.
20 ildən sonra
yenidən Bakıya qayıdanda həmin atmosferlə qarşılaşdım,
heç nə dəyişməyib.
- Bayaq dediniz ki, dünyanın
böyük-böyük şəhərlərində
fortepiano ifaçılığını
tədris edirsiniz. Dərslərinizdə Azərbaycan musiqisindən
istifadə edirsinizmi?
- Bu gün çox sevindirici haldır ki, Azərbaycan musiqisi dünyada səslənir. Mən Azərbaycan deyəndə
yalnız şimalı
nəzərdə tutmuram.
Azərbaycan xalqının özünəməxsus
musiqisi var. Saçi adlı yaponiyalı tələbəm var və mən ona Qara Qarayevin,
Fikrət Əmirovun, Firəngiz Əlizadənin
əsərlərini öyrətməklə
Azərbaycan musiqisini anlatmağa çalışıram.
Mən klassik Azərbaycan bəstəkarlarının əsərlərini
çox gözəl bilirəm, müasirlərdən
də Firəngiz Əlizadənin əsərlərinə
valehəm. Bundan başqa
onu da deyim
ki, nəinki klassik bəstəkarlar, hətta Azərbaycan muğamlarını həm
gözəl bilir, həm də dərslərimdə tədris
edirəm. 10 il biz Buzovnada yaşamışıq və
mən oranın toylarında muğamı eşidib onu yaddaşıma yazmışam.
- Azərbaycan musiqisinə xaricdə münasibət necədir,
ona ekzotik musiqi kimi yanaşırlar,
yoxsa professional?
- Mən yenə də Saçidən danışmaq istəyirəm.
O, məni öz Allahı sayır... Saçi bilir ki, mən
musiqi sahəsində hər şeyi bilirəm. Mən Azərbaycan musiqisini
ona başa salanda, görürəm ki, yaxşı başa düşmür.
Çünki bu musiqi onun ürəyindən gəlmir, onun üçün yaddır.
Amma Bakıya gəlib Azərbaycanı tanıyandan
sonra görürəm
ki, yaxşılığa
doğru dəyişiklik
var. Azərbaycan musiqisini
başa düşmək
üçün mütləq
Azərbaycanı görmək
lazımdır.
- Azərbaycan muğamının dünyanın
hər tərəfində
digər janrlar- simfonik musiqi, pop, rep kimi insanlar tərəfindən
qəbul edilməsi, sevilməsi üçün
nə etmək lazımdır? Bəli, muğam YUNESKO-nun Qeyri-Maddi İrs siyahısına salınıb,
böyük-böyük səhnələrdə
ifa olunur və alqışlanır.
Amma bu, qlobal miqyasda kütləvi musiqiyə çevrilməyib. Bizlər
klassik musiqini öyrənməyə çalışırıq,
digər millətlər
də onu peşəkar musiqi kimi öyrənmək istəyərlərmi?
- Əslində mən
də bu barədə fikirləşirəm.
Bunun ən yaxşı nümunəsi kimi Vaqif Mustafazadənin musiqisini göstərmək
olar. Vaqif caz musiqisi bəstələyirdi, amma
o cazı muğamla sintez etdi. Ona görə də hamı tərəfindən
qəbul olunur, sevilirdi. Fikrimcə, bu əla variantdır. Ona görə
də, vaxtı boş yerə itirmək lazım deyil, bu istiqamətdə
işlər görülməlidir.
Muğamı ifa edərkən
onun içindəki yanğını musiqiçi
öz ifası, adi bir hərəkəti,
baxışı ilə
hiss etdirməlidir. Mənim skripkaçı
tələbəm var-
Cavad Tağızadə,
o, Almaniyada muğam ifa edəndə hamı heyran qalırdı. Çoxları məndən bu əsərlərin not yazısını
istəyirdi. Firəngiz xanım
Əlizadənin əsərləri
muğamlardan bəhrələndiyi
üçün bütün
dünyanı fəth
edir. Bu gün
Avropa musiqisi artıq ölüb, ona təzə qan lazımdır, bu da muğamdır.
Mənim
düşüncəmə görə, Azərbaycan muğamı Şərq musiqisinin özəyi, cövhəridir. Mən fəlsəfə
elmləri doktoruyam, şərq musiqisini tədqiq etmişəm.
100 il bundan
əvvəl Şərq
Qərbdən öyrənirdisə,
artıq əksinədir,
Qərbi öyrətməyə
başlayıb. Nəinki musiqidə,
indi bütün sahələrdə Şərq
Qərbi geridə qoyub. Ona görə də,
çox eksperimentlər
etmək lazımdır.
- Muğamlarımızdan
hansını bilirsiniz?
- Demək olar ki, hamısını.
- Ən
çox hansı muğamı xoşlayırsınız?
- Yaxşı ifa olunan bütün musiqilərə qulaq asmağı xoşlayıram.
- Bakıda qohumlarınız varmı?
- Bacım Bakıda
yaşayır. Ona görə
də, mən Bakıya uzun illərdən sonra qayıtsam da, özümü yad deyil, buranın insanı kimi hiss etdim. Mənim babamın, nənəmin,
valideynlərimin, ümumiyyətlə
bütün qohumlarımın
məzarları buradadır.
Bu səbəbdən milliyyətcə
fin olsam da, özümü azərbaycanlı
sayıram.
AYXAN
Ekspress.-2013.-27-29
aprel.-S.11.