"Mənə Qarabağla bağlı əsər
lazım deyil"
Seyran Səxavət:
Evdə arvaddı, uşaqdı, nəvədi - bunlar anti-ədəbiyyat
ünsürlərdir...
"Mənə
Qarabağın bir kəndi lazımdı. Ədəbiyyat
mövzusu deyil Qarabağ, artıq ədəbiyyat
mövzusundan çıxıb..." Yazıçı Seyran
Səxavət "Kulis.Az"a müsahibəsində belə
deyib. Müsahibəni təqdim edirik.
- Adətən
yazıçılar yaradıcılığa şeirlə
başlayırlar. Sizdə isə deyəsən əksinə
olub, elə nəsrlə də başlamısız.
- Bəli.
Yaradıcılığa hekayə ilə, nəsrlə
başlamışam. Hardasa 6-cı, ya da
7-ci sinifdə oxuyurdum. Bir hekayə
yazmışdım. Qazaxıstanda xam
torpaqlar deyilən yer vardı. Konkret
ünvan göstərməmişdim, amma guya bizim kənddən
bir oğlan ora işləməyə gedir. Orda da bir qızı sevir. Qız
da bundan imtina eləyir. "Qaz-21"
alıb gəlir, sonra qız buna yalvarır. Hind kinosundan
da aşağı bir şey... Belə avara bir
hekayə yazmışdım. Məktəb
direktorumuz da ədəbiyyat müəllimi idi. Ona göstərdim. O da elə şeylər
yazmışdı ki... Nə bilim, əsər bədii
cəhətdən zəifdir. Heç mən
bilmirdim bədii cəhət nə olan şeydir. Nə bilim mücərrəddir, nə bilim
melodramadır, mən belə şeyləri bilmirdim. Amma direktor bilirdi ki, bizim məktəbdə belə sözlər
keçmirlər axı. Bunu bilə-bilə mənə
belə dedi. Sonra nə isə hiss elədim ki, bu xoşagələn
deyil, başladım şeir yazmağa. Çırpıntılar,
vurnuxmalar idi. Kənd uşaqları şəhər
uşaqlarına baxanda tez cücərirlər. Hər cəhətdən. Lap elə
sevgi cəhətdən də. "İki arzu"
adında sevgi şeiri yazmışdım, bizim rayonda o vaxt
"Qızıl Araz" qəzeti çıxırdı,
orda çap olundu. Onda deyəsən 8-ci
sinifdə oxuyurdum. Altına da imza qoymuşdular:
Yağlıvənd kənd orta məktəbinin 8-ci sinif
şagirdi Seyran Xanlarov. Xoşlarına gəlmişdi.
Bu, hekayədən min dəfə yaxşı
idi də. Şeirdə belə deyir:
Sual verdi
sevgilim
Bir gün üz tutub mənə,
Nədir arzun həyatda
Cavan
oğlan, desənə?
Dedim həyatda
yalnız
İki arzum var, ay
qız:
Biri sənət
dağının
Zirvəsinə ucalmaq,
Biri də ki, səninlə
Ömür
sürüb qocalmaq.
- Yazmağa həvəsin
yaranmasında yəqin mühitin də böyük təsiri
olub...
- Yox-yox, qətiyyən.
Bilirsiniz, mühit deyəndə mühit
böyük anlamdır da, elə deyil? Tutaq
ki, bizim kənddə elə bir mühit olsa bizim kəndin
hamısı yazmalıydı. Mühit məsələsi
sıradan çıxır, düzdümü? Mühit vacibdir, siz dediyiniz kimi. Amma
mühit o vaxt vacib amilə çevrilir ki, adamın
özünün içində də nəsə olur. Mən onda heç nə bilmirdim, eləcə
yazırdım da. Heç nə bilmədən,
ədəbiyyatın janrlarından xəbəri olmadan. Məsələn, mən kənddən həmişə
yazılarımı göndərirdim Yazıçılar
İttifaqına. Ordan da bizim direktorun dediyi
məzmunda cavab gəlirdi ki, əsərləriniz bədii cəhətdən
zəif olduğu üçün çap edə bilmirik.
Özü də böyük konvertdə gəlirdi.
O vaxt üçkünc əsgər məktubları olurdu. Bizim kəndin poçtalyonu vardı, oğlu mənimlə
oxuyurdu. Adı Qaçay idi. Orta səviyyəli şagird idi. Poçtalyon
hər dəfə o konverti mənə verəndə deyirdi ki,
ala, Qaçayın boyunu yerə soxum. Yəni,
Qaçaya niyə belə məktub gəlmir də. Konvertin çölü kəndi
yandırırdı, içi də məni (gülür).
Amma mən elə parta-part göndərirdim.
- Ədəbi mühitdə
parlamağınız nə vaxta təsadüf etdi?
- Deməli, 1964-cü
ildə universitetin ( Azərbaycan Dövlət
Universiteti, indiki Bakı Dövlət Universiteti - red) şərqşünaslıq
fakültəsinə qəbul oldum. O vaxt ora qəbul olmaq
çox çətin məsələ idi. Mərkəzi Komitənin,
Nazirlər Sovetinin uşaqları üçün bron bir
fakültə idi. Təsəvvür edin, o
fakültəyə ildə 7 nəfər qəbul olurdu. Çox çətin idi. Məsələn,
ədəbiyyat fakültəsinə 60-70 nəfər qəbul
olurdu. Amma bura 7 nəfər. Ora düşdüm. Amma bir bəxt
amili də var.
Elə
bilirdim ki, başqa bir ölkədə oxuyuram. Azərbaycan sektoru idi, amma mənimlə
oxuyanların hamısı rusca danışırdı. Elə bil ki, bizim şərqşünaslıq
fakültəsinin dövlət dili rus dili idi. Mənə çox pis gəlirdi,
darıxırdım. Bir-iki kəndəvoy
uşaqlar var idi, onlarla ünsiyyət qururdum. Onlardan biri də Aydın Abdullayev idi. Sonra Milli Məclisin deputatı oldu. KQB-nin polkovniki oldu ərəb şöbəsində.
Böyük ədəbiyyatşünasımız, çox
xeyirxah bir kişi, şair Qasım
Qasımzadə onun bacısının əri idi. Sentyabr
ayı idi, bununla söhbət edirdik, dedim,
mən şairəm. Şeir yazıram yox e,
şairəm. Dedi, oxuyaq şeirlərini. Dedim,
oxuyaq. Bunun xoşuna gəldi. Qasım Qasımzadə ilə danışdı.
Dedi, belə bir adam var.
İnanırsınız, 6-7 ay uzandı Qasım müəllimgilə
getmək. Bizim fakültə ilə Qasım
müəllimin evinin arası heç 300 metr olmazdı. Hüsü Hacıyev küçəsində,
yazıçıların binasında yaşayırdı.
Axırı bir gün getdik. Həmin ərəfədə "Kirpi"
jurnalında Qasım müəllimin dostluq şarjı
çıxmışdı, onu bığlı, çox zəhmli
göstərmişdilər. Dedim, ay allah,
mən necə gedəcəm ora. Axırı
getdik, manqalda kabab bişirirdi. Nə isə
şeirləri oxuduq. Dəqiq
yadımdadır, hinduşka kababı bişirirdi
(gülür). Qasım müəllim də kənd
adamı idi, allah ona rəhmət eləsin.
O üç nəfərə kömək edib. Üçü
də demək olar ki, ədəbiyyatda qaldı. Onlardan biri Ramiz Rövşəndir. Nüsrət Kəsəmənlini də mən
apardım özümlə sonra. Və mən.
Şeirləri oxudu, xoşuna gəldi. O
vaxt yaşlı yazıçılar gənclərə
uğurlu yol diləyirdilər və şəkli, onun
haqqında yazı, şeirlər verilirdi. "Gənclər"
qəzetində çap olundum. Ondan sonra məni
televiziyaya çağırdılar. "Ulduz"
jurnalında şeirlərim çıxdı. Sonra "Azərbaycan" jurnalına yol
açıldı. Belə-belə, tale pis
olmadı.
- Amma
Yazıçılar Birliyinə üzvlüyünüz
çox gecikdi. Qəbul etmirdilər, ya
özünüz istəmirdiniz?
- Sırf ərincəklik
idi. O vaxt Cabir Novruz baxırdı o işlərə. Gördüm ki, artıq uşaqlar hamısı
üzv olublar. Getdim Cabir müəllimin yanına, dedim, mənə
də anket verin. Dedi ki, sən üzv deyilsən ki? Dedim, yox. Yazıçılar
İttifaqında, "Ədəbiyyat" qəzetində
işləyirdim e, ancaq üzv deyildim. Həvəs
göstərməmişəm. Kimdənsə
gedib zəmanət almaq lazım idi. Məsələn,
3 yazıçı sənə zəmanət verməli idi ki,
SSRİ Yazıçılar İttifaqına üzv keçməyə
layiq bilirik. Bax, belə şeylərin dərdindən
gec üzv oldum.
- Sizin vaxtınızda
necə, regionçuluq problemi vardı Yazıçılar
Birliyində?
- Düzü, mən elə
bir şey hiss eləməmişəm. Görməmişəm
ki, Qazaxdandırsa belə olmalıdır, nə bilim Gədəbəydəndirsə
elə olmalıdır. Amma mafioz elementlər
vardı da. Bizim kimi uşaqlar bizdən 20
yaş böyük yazıçıları, adlı-sanlı,
qurşaqdan xirtdəyəcən orden-medallı adamları nə
tənqid edə, nə də bir söz deyə bilərdik.
Nadir hallarda onlar haqda nəsə demək
olardı. 64-cü ildə Bakıya gəlmişdim.
Onda eşitdik ki, Yazıçılar
İttifaqında dava olub. Mehdi Hüseyn də
rəhmətə gedib kabinetində. Biz də
getdik ora. Bizim üçün maraqlı
idi kimlər gəlir yasa.
- Dediniz ki,
orden-medallı yazıçıları tənqid etmək
olmazdı. Heç elə
yazıçıları tənqid etmək keçib ürəyinizdən?
- Yox, mən heç
vaxt tənqidlə məşğul olmamışam. Mən işləmişəm teatr-kino şöbəsində.
Musiqidən yazmışam, kinodan
yazmışam, ən çox da teatrdan yazmışam. Məsələn, iki tamaşa haqqında
yazılarıma görə o tamaşalar dayandı.
- Hansı tamaşalar?
- Biri
Ostrovskinin "Müdriklər" dramı idi, Əşrəf
müəllim vardı, o qoymuşdu. Çox
uğursuz bir tamaşa idi. Bir də Ramiz Fətəliyevin
"Vəkil neyləsin" adlı bir tamaşası haqda
çox sərt bir yazım vardı. Hətta
orda soyutma bir toyuq qoymuşdular, toyuğa da bıçaq
vurmuşdular. Bütün tərtibat bundan
ibarət idi. Ondan sonra tamaşalar
dayandı. Bilmirəm, mən
yazdığıma görə dayandı, yaxud başqa səbəbə
görə.
-
"Qızıl teşt", "Büst" pyesləriniz
tamaşaya qoyulub.
- Üç pyesim
gedirdi eyni vaxtda.
- Əsərləriniz
tamaşaya qoyulması təklifi kimdən gəlmişdi?
- 88-ci ildə mənim
42 yaşım vardı. Mən yaşda
adamın əsərinin "Azdrama"da getməyi
qeyri-mümkün bir şey idi. Bu da təsadüfi
oldu. Repertuarı müzakirə edirmişlər,
yazıçılar, şairlər də dəvət
olunubmuş. Onda mən də
"Ulduz" jurnalında nəsr şöbəsinin
müdiri idim. Tofiq Bayram da bunların
repertuarını söküb də. Tofiq Bayram da
emosional adam idi. Tənqid edib
möhkəm. Həsən Turabov da deyib ki, biz əsər
yazmırıq ha, biz oynayırıq, yazıçılar
yazsın, biz də qoyaq da... O vaxt da mənim "Qızıl
teşt" povestim çıxmışdı. Tofiq Bayram da yaxşı bir məqalə
yazmışdı. Deyib əsər var, zəng
edin, xahiş edin, görüşün, Seyran sizin
üçün pyes yazar.
Oturmuşdum, rəhmətlik
Həsən Turabov zəng elədi, o vaxt da onunla mənim aram çox soyuq idi. Çünki
o vaxt teatrdan tənqidi yazılar yazırdım. Çoxu da onun xoşuna gəlmirdi. Dedi, belə
bir şey var? Dedim, var. Dedi, olar onu biz götürək? Dedim, sürücünü göndər gəlib
götürsün. İki gündən sonra Həsən
zəng elədi ki, biz istəyirik sən bunu pyes edəsən.
Dedim, vallah mən ömrümdə pyes
yazmamışam. Dedi, bu hazır pyesdir də, dialoqlar həddindən
artıq çoxdur. Dedi, görüşək mənim
otağımda, rejissor da gələcək. Getdim
Fatmayı bağlarına, payız idi. Heç
kəs yox idi, tülkülər, çaqqallar, bir də mən.
Odun peçiylə zadıyla. Rejissor da 2-3 dəfə gəldi-getdi. Bəzi şeyləri başa saldı mənə.
Mən heç vaxt pyes yazmamışdım.
12 günə yazdım, gətirdim
"Azdrama"da oxudular. Mikayıl Mirzə
oxuyurdu. Bomba təsir
bağışladı.
Kommunist
Partiyasının, rejimin əleyhinə yazılmış bir əsər
idi. Əsəri tamaşaya çox istedadlı
bir oğlan, cavan Bəhram Osmanov qoydu. Sonra
özünü xeyli xırdaladı. İctimai
baxışa qədər gecə-gündüz teatrda idik.
Əslində ictimai baxışda 50, 70, 100 adam
olmalıdır. Yuxarı-aşağı
hamısı dolu idi. Artıq qadın
"parixmaxer"lərində danışırdılar ki,
belə bir şey var. Sonra da əsəri
sıxışdırdılar. Azərbaycanda
Moskvanın müxbirləri vardı, onlar məni müdafiə
edirdi.
Məni hər
gün Mərkəzi Komitəyə
çağırırdılar ki, filan-filan yerləri
çıxart. Mən də deyirdim ki,
çıxartmayacam. Dedilər, bəs neyləyək?
Dedim, bağlayın tamaşanı.
Evdə
otura bilmirdim, inanırsınız? Bilet,
bilet, bilet. 100-ə qədər tamaşa
anşlaq oldu, yalan olmasın. Buxalteriya
durur, sənədlər var. 10-cu tamaşa idi, ya 9-cu tamaşa,
yadımda deyil. Hakimiyyət dəyişikliyi
oldu. Vəzirov (Əbdürrəhman Vəzirov
- red) gəldi. Buna kimsə nə
demişdi, nə deməmişdi, o da gəldi tamaşaya
baxmağa. Təqdir elədi. Moskva radiosunun müxbiri məndən müsahibə
alırdı. O dedi ki, 1-ci katib sizin tamaşanıza
baxıb. Bu həmişə olmur axı, siz buna
necə baxırsınız? Dedim, teatrın
qapısına gələnəcən 1-ci katibdir, içəri
girdi oldu mənim tamaşaçılarımdan biri. Sonra siyasiləşdirdilər bəzi-bəzi adamlar,
mənim heç vecimə də deyildi. Mən
fəxr edirəm ki, elə bir əsər yazmışam.
İndi kim kimi istəyir tənqid edə
bilir. O vaxt qeyri-mümkün idi.
- İndi
niyə müraciət etmirlər?
- Onu İsrafildən
(İsrafil İsrafilov, Milli Dram Teatrının direktoru - red)
soruşmaq lazımdır. Mən müraciət
olunan tərəfəm də, edən tərəf
olmadığıma görə mən sizə yalan deyərəm.
Açığı, həm də mən
özüm meyl eləmirəm. İsrafil
elə bizim dostumuzdur. Hətta bir dəfə Mədəniyyət
naziri rəhmətlik, fəlsəfə elmləri doktoru Zakir
Bağırov mənə dedi ki, bəs biz "Qızıl
teşt"i almışıq, necə istəyərik elə
də edərik. 3 min manat da pul vermişdilər.
Dedim, elə şey yoxdur. Əsəri
almısız, qaytarın geri. Peşmançılıq
pulu da məndən. Orda heç bir ixtisar
aparmadım. Məndə qalır. Yəqin ki, AzTV-də də qalar. Qalmaz məndə
var. Orda böyük aktyor heyəti vardı: Kamal Xudaverdiyev,
Yaşar Nuri.
- Belə bir şeiriniz
var:
Bərk-bərk yapışardım
yaxandan,
ələ
keçən yaxan olsa.
Nəsrin yolundan
sapıb,
şeirin
ocaq yerində ayaq saxladım.
- Fakt kimi deyirəm, fəxr
kimi yox, tələbə vaxtı adamın kitabı
çıxar? Tələbə vaxtı mənim
kitabım çıxmışdı. İki
şeir kitabının müəllifiyəm. Sonra mən İrana getdim işləməyə, ilk
hekayəmi, ilk nəsrimi 75-ci ildə yazdım. Ordan göndərdim poçtla "Ədəbiyyat"
qəzetinə. Üzeyir Hacıbəyova həsr
olunmuş yubiley nömrəsində çap olundu. Mənə
elə gəlir ki, nəsr bir az yaş istəyir.
Özünü öymək olmasın, bir dəfə
"Qızıl teşt" kitabının müzakirəsində
Ramiz Rövşən bir söz dedi. Onunla biz universitetə
"dokument" vermək növbəsində tanış
olmuşduq. Yaşıdıq, eyni ədəbi nəsilik.
O vaxtdan da dostuq. O demişdi ki, deməli, şairlərin
xoşbəxtliyindən, nasirlərin bədbəxtliyindən
Seyran Səxavət şeirdən nəsrə keçdi
(gülür). Mənə qəribə suallar
verirlər, nətər oldu şeirdən nəsrə
keçdiniz. Lətifəsi sizdən uzaq.
Dedim, balam, bu şeirin də materialı sözdü, nəsrin
də. Bu bölgülər hamısı şərtidi
(gülür). Mənim üçün ədəbiyyatın
bir dənə janrı var, bir "izm"i var, o da
sözdür. Sözün
gücüdür, üzr istəyirəm, ruslar bunu işlədirlər,
sözün spermasıdır əsas. Bildiniz?
Bu janrlar-zadlar mənlik deyil.
- Anar xatirələrində
yazır ki, 1998-ci ildə Heydər Əliyevin qəbulunda fəxri
adların verilməməyini təklif etdim. Onun
da təklifini Polad Bülbüloğlu və mərhum Yusif Səmədoğlu
dəstəkləyib. Sonra elə həmin
ildə Xalq Yazıçısı fəxri adını
alandan sonra bu adı almayanların onu qınayacağına
görə təklifinin üzərindən xətt çəkib.
Siz necə düşünürsünüz, ədəbiyyat
adamlarına fəxri adlar verilməlidir? Və siz
özünüzü Xalq Yazıçısı fəxri adına layiq bilirsinizmi, bu adla bağlı bir
gözləntiniz varmı?
- Açığı,
mən bu adı heç kimdən gözləmirəm. Amma istəyərdim. Bilirsiniz, nəyə
görə? Eşitdiyimə görə
Xalq Yazıçısı olana həm ayda 1000 manat pul verirlər,
həm də mənzil-zad. Amma belə o mənə
heç zad eləməyəcək. Əkrəmə
(Əkrəm Əylisli - red) və ya başqalarına Xalq
Yazıçısı adı verəndə dəyişmirlər,
ağılları artmır ki? Mən səmimi
adamam, istəyərəm, ancaq bir şərtlə. Bu ad nə istedadımı artırır, nə də
azaldır. Ev adama mane olmur, mənim
heç Bakıda evim yoxdur. Olanım,
qalanım ancaq Mərdəkandadır. Belə
götürəndə heç umacağım-zadım da
yoxdur. Yeddi arxa dönənimi
tanıyıram. Onların evləri də
olub, eşikləri də. Və mənim
ulu babam Hacı Murad xan heç vaxt Yazıçılar
İttifaqından heç nə almayıb. Onun nəvəsi kimi mən də heç nə istəmərəm.
Yenə deyirəm, o şərtlə istəyərəm ki, ev də olsun, pul da versinlər.
- Bəzi
yazıçılarımız sosial şəbəkələrdə,
mətbuatda Azərbaycan xalqının şairlərə,
yazıçılara layiq olduğu qiyməti verməməyindən
şikayətlənirlər. Buna münasibətiniz
necədir?
- Qısaca deyəcəm. Azərbaycan
xalqı onlara qiymət vermir deyən yazıçılara-mən
demişəmsə mənə də aiddir, amma mən deməmişəm-,
deyə bilərəm ki, Azərbaycan xalqı mənim aləmimdə,
mən baxan tərəfdən belə görükür, hələ
özünə qiymət verib qurtarmayıb. Özünə
qiymət verib qurtarmayan bir şey
ziyalısına-filanına necə qiymət versin? Özünə
qiymət verə bilməyən, istər yaxşı mənada,
istər pis mənada ondan qiymət ummağın özü
belə sadəlövhlükdən bir qədər
aşağı bir şeydir. Qısası bax budur.
- Ümumiyyətlə,
siz yazıçının dolanışığını
necə görürsünüz?
- Gəlin ayırmayaq. Mən adamların
dolanışığını cəmiyyətin
normallığı ilə əlaqələndirirəm.
Hamı üçün şərait yaradılmalıdır
ki, adamlar dolansın. Və dövlətdən heç bir
umacağı olmasın. Əslində də belə
olmalıdır. Şərait olmalıdır ki, normal cəmiyyət
olsun. Mən bir düymə dükanını da saxlaya bilmərəm.
- Hansı kitabları
oxumanız haqda sizdən açıqlama alırdıq. Dediniz ki, mən yazı yazanda kitab oxumuram. Bunu necə əsaslandırırsınız? Bəzi yazıçılar deyir ki, oxuya-oxuya
yazıram.
- Elə deyənlər
yəqin dahidirlər. Malı-mala qatmaq olmaz e.
Loru dildə deyirəm. Oxumaq tamam başqa
şeydir, yazmaq isə tamam başqa bir şey. Əgər bunlar bunu edirlərsə, desinlər də
onu necə edirlər. Elə şey olar?
Yazmaq bilirsən nətərdi mənim aləmimdə?
Əslində yazmaq intim bir şeydir. Onun arasına başqa bir şey qatmaq olmaz axı.
Necə olur mən həm oxuyuram, həm
yazıram. 2-3 əsəri paralel yazmaq, bu,
mənə çatmır. Belə şeylər
əllaməçilikdir, orijinal görünmək
üçündür.
Bir şey
də deyim. Evdə arvaddı, uşaqdı,
nəvədi - bunlar anti-ədəbiyyat ünsürlərdir.
Səsin çıxmağıyla, mətbəxdə
boşqabın dınqıldamağıyla, hər şeyiylə.
Lap yuxuna girməyiylə, inandırım sizi.
Təcrübəmi deyim, mən bir yerə gedəndə
bir ay ümumiyyətlə, heç nə etmirəm,
inanın. Elə bil ki, döyüşə
gedəcəm, idman eləyirəm ki, stolda oturanda
yuxulamayım. Gedirəm yazı stolunun
qabağında diz çökürəm, əlimi
qaldırıram, sonra ruh yüksəkliyi ilə otururam stola.
Elə olur ki, 10 gün, 15 gün birinci cümləm
gəlmir. Əsas da birinci cümlədir.
On cildlik roman yazırsansa, onların içində
naz ilə sallana-sallana gələn o birinci cümlədir.
Qalanları ona baxıb gəlir, elə bil rəhbərdi,
nədir. Çox vaxt da birinci cümlə
qüsurlu olur. Çünki sən
sözü aparırsan orda. Bir adam
olaraq, bir vücud olaraq, o sözü sən aparırsan. Ondan sonra əsl yazı, əsl ədəbiyyat
başlayır. Artıq söz səni
aparır. Biri var adam sözü
apara, bu həmişə qüsurludur, etibarlı deyil. Amma söz hara apardısa onun əlindən tutub
haracan desən getmək lazımdır. Pis yerə aparmaz.
- Bir oturuma nə qədər
yazırsınız?
- Belə bir şey deyim
sizə. Bəlkə heç kim bunu deməyib.
Deməli, mənim xəttim dünya
yazıçıları içində ən pis xətlərdən
biri sayılmalıdır. Nə qədər
romanlarımı, povestlərimi yazıq makinaya
"diktovat" etmişəm. Çünki
heç kəs oxuya bilmir. "Daş evlər"
romanını yazanda mən belə bir şey hiss elədim.
Makina vərəqi yoxdu, iki intervalla bir vərəqədən
9 səhifə çıxdı. Sonra mən
fikir verdim ki, romanın ən yaxşı yerləri,
özümün xoşuna gələn yerləri o ən
sıx yazılan yerlərdir, görükür elə
özüm də sıxılmışam. Bu birmənalıdır. Elə
olub ki, bütün günü oturmuşam nəsə
yazmağa, amma heç nə yazmamışam. O cümlə
gəlməyib. Xüsusilə birinci cümlə.
Elə olub 26 saat işləmişəm. Yəni, sutkanı da keçib. Bu
səndən asılı olan bir şey deyil ki. Gərgin işləyəndə bir "buxanka"
qara çörək, yarım "palka" kolbasa mənə
bir ay bəs edir. Bir də kofe, siqaretim
olsun. İşləyən vaxt adam
yemək də istəmir. Yazı prosesinə yeməyi-zadı
qatmaq olmaz.
- Qarabağ mövzusunda
yazan yazıçılar adətən olanları, ya həddindən
artıq şişirdirlər, ya da daha humanist
yanaşırlar. Bu mövzuda yazan bir
yazıçı kimi necə
düşünürsünüz, bu cür əsərlər
necə yazılmalıdır?
- Bəlkə də
mövqeyim düz deyil. Mən neçə illərdir
ki, bu mövqedəyəm ki, Qarabağ haqqında ən
yaxşı əsəri Ali Baş Komandan yazmalıdır,
Müdafiə Nazirliyi yazmalıdır. Mən
realistəm. Mənə əsər lazım deyil, mənə
Ağdam lazımdı, Şuşa
lazımdı, torpaq lazımdı. Özü də
bəyəm biz döyüşdən imtina eləmişik?
Qüdrətli ordumuz var, zəhmət çəkib
alsınlar torpaqları. Bəlkə də
obrazlıdır, Səfər Əbiyev roman yazandır?
Fantaziyam da var, sabah bir azərbaycanlı
obrazı yaradım, getsin Yerevandan vursun Leninakandan
çıxsın. Darmadağın eləsin
hamısını. Mənə bu lazım
deyil, Qarabağın bir kəndi lazımdı. Ədəbiyyat mövzusu deyil Qarabağ,
artıq ədəbiyyat mövzusundan çıxıb.
Ekspress.-2013.-31 avqust-2
sentyabr.- S.29-30.