"Riyaziyyatı sevmədiyim üçün aktyor
oldum"
Füzuli Hüseynov: Və məni səhnə
maşinistliyindən aktyor ştatına keçirdilər...
Müsahibimiz Akademik Milli Dram Teatrının əməkdaşı, tanınmış aktyor Füzuli Hüseynovdur. Bir vaxtlar bu teatrda qoyulan əksər tamaşalarda əsas rolları ona tapşırardılar. Hətta Həsənağa Turabov kimi nəhəng aktyor öz rollarını ona həvalə edərdi. Səhhətində yaranan problemlə əlaqədar bir müddət səhnədən kənarda qalsa da, onun təbirincə desək, səhnənin ağ ciyərərinə işləmiş tozu onu yenidən teatra qaytardı.
- Fizuli müəllim, özünüzdə aktyor olmaq arzusunu nə vaxt hiss etdiniz? Bildiyimə görə, riyaziyyatı sevməməyiniz sizi İncəsənət Universitetinə gətirib...
- (Gülür) Deyəsən, rəhmətlik Vaqif Həsənoğludan eşitmişəm, deyirdi ki, istedadsız adam olmur. Adam var oğru kimi çox istedadlı olur, adam var riyaziyyatçı kimi, kiminin gözəl səsi olur, kimisi də aktyor kimi fitri istedada malik olur. Mənim uşaqlıqdan tarixə meylim güclü idi. Amma ali məktəblərin arasında, siz demişkən, təkcə Mədəniyyət və İncəsənət İnstitutunda riyaziyyatdan imtahan yox idi deyə, oranı seçdim. Bəli mən riyaziyyatı sevmədiyim üçün aktyor oldum. Əslində, bu o demək deyil ki, məhz ali məktəbə girmək xatirinə sənədlərimi İncəsənət Universitetinə vermişəm. Xeyr, böyük qardaşım həmişə kino və teatrla bağlı jurnallar alıb saxlayırdı. Mən də qardaşım evdə olmayanda, onun otağına girib jurnallara baxırdım. Amma qardaşım nədənsə həkimliyə üstünlük verdi. Mənsə tərsliyimə saldım, dedim ki, aktyor olacağam. Evdəkilər razı olmurdular. Çox dedilər ki, bu sənət mənlik deyil, bu sənətdə yalnız valideynləri aktyor olanlar irəli gedə bilirlər. Mən də xasiyyətcə çox tərsəm, fikirləşdim ki, qabiliyyət imtahanından keçə bilməsəm, sənədlərimi başqa ali məktəbə verərəm. Qabiliyyət imtahanından uğurla keçdim, yazılı imtahandan kəsildim. Amma ikinci il qarşıma məqsəd qoydum ki, İncəsənət Universitetinə mütləq girməliyəm. Və girdim də. Atam rəhmətlik çox sevinirdi. Biləndə ki, artıq tələbəyəm, dedi ki, "sənə hər şey qurbandı". Sonra maşının açarını mənə verdi ki, "götür, bu maşın sənindi". O dövrdə də "Qaz-21" ən samballı maşın sayılırdı. Dərslər başlayana qədər bir ay ərzində mən də dostlarımı yığırdım maşına hər gün gedirdik yeyib-içməyə. Axırda atam dözmədi, açarı əlimdən aldı. Bəlkə də bu müddətdə bir avtomobilin pulunu xərcləmişdim. Dedi ki, bu gedişlə sən nəinki institutu qurtara, heç oxuya da bilməyəcəksən. Mən də incimişdim, axı sonbeşik idim...
- Sizin neftçi olmaq şansınız da olub deyəsən...
- Bəli olub, bu məlumatlar sizdə
haradandır? Mən Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinə sənəd verdiyim birinci il
bayaq da dedim ki, imtahandan kəsiləndən sonra valideynlərimin
təkidi ilə sənədlərimi AZİ-yə (Dövlət
Neft Akademiyası-İ.H) verdim. Deyəsən, orada bir nəfər
tanış da tapmışdılar ki, qəbul
olunmağıma kömək eləsin. Baxmayaraq
ki, riyaziyyatdan zəif idim, həmin fəndən "4"
aldım. Sonra gördüm ki, o biri
imtahanları tapşırtdırıblar, özüm imtahana
girmədim. Çünki ora qəbul
olunmaq istəmirdim. Aktyorluq fakültəsi
məni çox valeh eləmişdi.
- Sizin dövrünüz İncəsənət
İnstitutunun ən qaynar vaxtları idi. Amma sizdən sonra elə
bil süstlük yarandı...
- Bizim dövrümüzdə tələbələrə
tam sərbəstlik verilmişdi. Biz istedadlı
təbəqənin son həddi idik. Bizim kursda kimlər
oxuyub: Bəhram Osmanov indi tanınmış rejissordur, Şərif
Qurbanəliyev Az.TV-də, Məmmədsəfa Qasımov
"Yuğ"da, Nahidə Orucova "Muzkomediya"da,
Kişvər xanım, Naibə Allahverdiyeva Gənc
Tamaşaçılar Teatrında, Vaqif Cabbarov İctimai
Televiziyada çalışır... Bəzən
hamı deyir ki, uşaq olub yenidən orta məktəbdə
oxumaq istəyirəm. Amma mən orta məktəbi
bitirəndə həqiqətən sevinmişəm və bu
sevinci indi də duyuram. Amma mən tələbəlik
illərini bir daha yaşamaq istəyirəm. Çox maraqlı tələbəliyimiz olub. Bizim kursdan sonra isə həyatını sırf
teatra bağlamaq istəyənlərin sayı birdən-birə
azaldı. Burada universitetin də
günahı var. Mən heç kimin xətrinə dəymək
istəmirəm. Amma eşitdiyimə
görə, Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində aktyorluq sənətindən dərs deməyən
aktyor qalmayıb. Biz sənəti əsl sənətkarlardan
öyrənirdik. İndi də müasirləşmə
gedir, amma teatr köhnə olaraq qalır. Yeni
janr tapmaq lazımdı. Necə ki, Həsənağa
Turabov Azərbaycan teatrına səhnədə normal insan kimi
danışmağı gətirdi. Ona qədər
romantik, klassik danışıq tərzi hökm
sürürdü. Tofiq Kazımov Azərbaycanda
realist teatr məktəbini yaratdı. Teatr
yeniləşməlidir, yeni məktəb yaranmalıdır.
Tofiq Kazımovun böyüklüyü nədə
oldu? O, Həsənağa Turabov, Fuad Poladov, Amalya Pənahova,
Bəsti Cəfərova, Səməndər Rzayev kimi
aktyorları teatra gətirdi. Yəni bir-birini əvəz
edəcək nəsil yetişdi teatrda. Gəncləri
heç olmasa, yoxlamaq üçün teatra gətirmək
lazımdır. Mən institutu bitirib getdim əsgərliyə
və qayıdandan sonra da teatra gəldim, girdim Həsənağa
müəllimin yanına. Dedim ki, "Həsən müəllim,
mən iki ərizə yazıram, biri işə qəbul
olunmaq barədə, o biri də işdən getmək barədə.
İşdən getmək barədə ərizəmə
imza qoyuram, amma tarix yerini boş saxlayıram. Nə vaxt o yan-bu yan etsəm, tarixini yazıb məni
işdən çıxararsınız. Amma
məni işə qəbul edin. Özüm bilmək istəyirəm
ki, bu peşədə qala bilərəm, ya yox?".
Özümdə inam vardı ki, məni işə
götürəcəklər. Həsənağa
müəllim də özünəməxsus formada "adə,
yer get işinlə məşğul ol. Elə
şey olar? Götür, mənim rolumu oyna" dedi. Və
"Şeyx Xiyabani" rolunu da verdi mənə.
Və sonradan özünü xəstəliyə
vurdu ki, o rolu həqiqətən mən oynayım. Mən də hələ o rolu tam öyrənməmişdim.
Çətinliklə də olsa, tamaşanı
oynadım. Tamaşanın səhəri
günü işə gələndə gördüm ki,
teatrın sərəncamçı direktoru o dövrdə
Ədalət Vəliyev idi, mənə bir təşəkkür
yazıb ki, "Şeyx Xiyabani tamaşasını xilas etdiyinə
görə səhnə maşinisti Füzuli Hüseynova təşəkkür
elan olunsun". Mən elə bu elanı oxuyurdum
gördüm arxadan Həsənağa Turabovun səsi gəldi:
"Gördün, alə, bəs deyirdin oynaya bilmərəm.
Vəssalam, bundan sonra bu rolu sən oynayacaqsan..." Və məni səhnə maşinistliyindən aktyor
ştatına keçirdilər.
- "Yad qızı"
tamaşasında Məzhər rolu həqiqətən də
sizin üçün çox düşərli oldu. Bəzən aktyoru oynadığı rola görə
çox qınayırlar. Rəhmətlik İsmayıl
Osmanlı deyirdi ki, "Yeddi oğul" istərəm filmindəki
Kələntər dayı roluna görə hətta onu vurublar
da...
- Vallah, siz dediyiniz kimi, "Yad
qızı" televiziya tamaşasından sonra küçədə
gəzə bilmirdim. İstər yaşlı bir xanım, istərsə
də cavan qız olsun, yaxınlaşıb deyirdilər ki,
vicdanınız necə yol verdi bir
üzüyə görə sizi sevən bir qızı
küçəyə atdınız. Mən,
inanın ki, izah eləməkdən bezmişdim ki, bu, roldur, mənlik
heç nə yoxdur. "Məzhər"
rolu inanıram ki, kimə həvalə olunsaydı, o da eyni
formada oynayacaqdı.
- Bəs nə üçün məşhurluğunuzun
zirvəsində birdən-birə teatrdan
uzaqlaşdınız?
- 10 ildən çox teatrdan kənarda
qaldım. Bunun da bir neçə səbəbi
oldu. Məni heç vaxt heç nə
küsdürmür. Doğrudur, incidiyim
anlar olurdu. Misalçün, bizim 90-cı
ildə ilk dəfə Türkiyəyə səfərimiz oldu.
"Sevgililərin cəhənnəmdə
vüsalı" və "Bizim qəribə taleyimiz"
tamaşaları ilə getdik Türkiyəyə. İstanbulda tamaşadan əvvəl Türkiyə
mediası üçün bir mətbuat konfransı düzənləndi.
Rəhmətlik Həsənağa müəllim
aktyorlar barədə danışanda, məni xüsusi təqdim
etdi. Dedi ki, "Füzuli teatra gəldiyi az müddətdə
çoxlarının 15 ilə bacarmadığı işlərin
öhdəsindən gəlib, onun gələcəyinə
böyük ümidim var". Bizim bütün
tamaşalarımızı və getdiyimiz yerləri lentə
alırdılar. Tamaşadan sonra bəlkə
də 1000 nəfər əlimizi sıxmaqdan ötrü
növbəyə dayanırdı. Hətta
əlimizi öpmək istəyənlər də
tapılırdı. Qayıdıb gələndən
sonra səfərlə bağlı veriliş hazırlandı.
Lakin məni ümumiyyətlə göstərmədilər.
Halbuki "Sevgililərin cəhənnəmdə
vüsalı" tamaşasında baş rolda
oynayırdım. Hiss etdim ki, burada kiminsə əli var.
Bundan sonra teatr təmirə dayandı. Demək
olar ki, tövlə kimi yerlərdə tamaşa oynamağa məcbur
idik. Mən özümü
kiçilmiş, təhqir olunmuş hiss edirdim. Bundan başqa, həmin vaxtlar səhhətimdə
problem yarandı. Get-gedə səsim
batırdı. Sonra Moskvada müayinədən
keçəndə, dedilər ki, "qida borusunda şiş
var, mütləq əməliyyat olunmalıdır". Mən
də sözün düzü, Moskvada əməliyyat olunmaqdan
çəkindim, çünki tanıdığım bir adam yox, başıma bir iş gəlsə,
meyitimi evə çatdırmağa adam lazımdır, ya yox? Ona görə Moskvadan qayıdıb getdim Türkiyəyə.
Anamın əmisi oğlu Türkiyədə həkim
işləyirdi. Türkiyəyə getməmişdən
əvvəl Həsənağa müəllimin yanında oldum
və ona işdən çıxmağım barədə ərizə
verdim.
- İşdən niyə
çıxırdınız ki?
- Çünki xəstəliyim
uzunmüddətli müalicə tələb edirdi. Həm də təmirin sonu görünmədiyi
üçün orda-burda tamaşa oynamaqdan bezmişdim.
Guya teatr təmir olunurdu... Nə isə, ən
yaxşı dövrlərimizi itirdik. Allaha
şükür, şiş bədxassəli
çıxmadı. Analizlər göstərdi ki, bir az geciksəydim, bədxassəli şişə
çevriləcəkdi. Buna baxmayaraq dedilər
ki, hər 3 aydan bir yoxlanmalıyam. Bu yoxlamalara görə
iki il yarım İstanbulda yaşadım,
demək olar ki, Türkiyənin çox hissəsini gəzdim.
- Orada nə işlə məşğul
olurdunuz?
- Əsasən
kommersiya işləri ilə məşğul olurdum. Rusiyadan ağac gətirirdik.
- Əgər
yaxşı biznes qurmuşdunuzsa, niyə qayıtdınız?
- Bir məmləkətə
alışmaq üçün gərək orda doğulasan. Mənim yaşımın elə dövrü idi ki,
Türkiyəyə alışmağım çox çətin
idi. Blimirəm, yaşaya bilmədim. İmkanlarım da yaxşı idi, hər şeyi
atdım, getdim Rusiyaya. Təxminən 10 ilə
qədər orada yaşadım. Çünki
Türkiyə ilə müqayisədə Rusiyada yaşamaq mənim
üçün daha rahat idi. Bu müddət
ərzində burada bəzi filmlərə çəkildim,
televiziya tamaşalarında rol aldım.
- Necə oldu teatra yenidən
qayıtdınız?
- Məni teatra Mərahim Fərzəlibəyov
qaytardı. Mərahim müəllim məni həqiqətən
inandırdı ki, sən bu teatrın səhnəsinin
neçə il tozunu udmusan, yenidən o toz
ağciyərərinə gedən kimi hər şey əvvəlki
kimi olacaq.
- Türkiyədə olanda teatr və
ya kinoyla bağlı təkliflər aldınızmı?
- Teatrla bağlı olmadı, amma
kino ilə bağlı oldu. "Ölülər"
filmində "İsgəndər" roluna çəkilən
rəhmətlik Yılmaz Durunun adamları bir dəfə gəldilər
yanıma. Mən "Ölülər"
filmində bir epizodik rola çəkilmişəm. Oradan Yılmaz Duru ilə tanışlığımız
vardı. Əvvəlcə öyrəndim
ki, qonorarımız nə olacaq. Dedilər,
"Azərbaycanda nə alırdınızsa, burada da onu
alacaqsınız". Dedim ki, çəkilmirəm. Yəni, yerli aktyorlarla bizim aramızda fərq
qoymaları mənə pis təsir etdi.
- Bu gün il ərzində
istehsal olunan yerli filmlərin sayı artıb və digər tərəfdən
ölkədə serial istehsalı günü-gündən
böyüyür.
- Mən film və serialla bağlı çoxlu təkliflər alıram. Amma hələ də nə samballı ssenari ilə rastlaşmışam, nə də samballı rejissordan dəvət almamışam. Hərdən dost-tanışların xahişi ilə bir-iki xırda rola çəkilməklə kifayətlənirəm. Çəkilərik də, hələ nə yaşımız var ki...
İltifat
HACIXANOĞLU
Ekspress.-2013.- 21-23 dekabr.- S.19.