"E-hökumət" portalına giriş sayı 400 minə çatıb
İnformasiya və kommunikasiya
texnologiyalarının inkişaf
etdirilməsi
"Elektron hökumət" portalına daxilolma sayında sürətli artım davam edir. Artıq 230 min nəfər portalın xidmətləri üçün müraciət edib. Bu haqda məlumat "E-hökumət" portalının oktyabr ayına aid olan son buraxılışında yer alıb.
"E-hökumət" portalına daxilolmaların statistik uçotunun aparıldığı tarixdən, yəni 2012-ci ilin dekabrından 2013-cü il oktyabrın 31-nə qədər olan dövrdə portala ümumilikdə 392 845 daxilolma qeydə alınıb. Portala müraciət xidmətə müraciət edənlərin ümumi sayı isə 229 398 nəfər olub. Belə ki, 229 398 nəfər ümumən 392 845 dəfə portala baxıb və 579 643 elektron xidmətə müraciət ediblər. Həmin şəxslər 1 367 846 müxtəlif müraciət səhifələrə keçid ediblər və portala sərf etdikləri vaxt ortalama 4 dəqiqə 44 saniyə olub.
Ümumilikdə bu gün vətəndaşlarımızın portala marağının artması müşahidə olunmaqla yanaşı, təkrarən portala müraciət edənlərin də kütlə nisbəti artmaqdadır. Bu dövr ərzində portala müraciət edənlərin 58,6% yeni istifadəçilər 41,4% isə təkrar müraciət edənlər təşkil edib.
Müqayisə üçün oktyabr ayının statistikasına nəzər salsaq, bu dövrdə portala 33 658 daxilolma qeydə alınıb. Portala müraciət edənlərin ümumi sayı isə 21,7 min nəfər olub. Həmin şəxslər 115 420 müxtəlif səhifələrə keçid ediblər, 78 390 xidmətə edib və portala sərf etdikləri vaxt ortalama 5 dəqiqə 3 saniyə təşkil edib. Oktyabr ayı ərzində portala müraciət edənlərin 51% yeni istifadəçilər, 49% isə təkrar edənlər təşkil edib.
Portala daxil olmaq üçün sadələşdirilmiş kod parol alan istifadəçilərin sayı bu gün 21 500-ə çatıb. Azərbaycanda yaşayan və şəxsiyyət vəsiqəsinə sahib olan istənilən vətəndaş kod-parol əldə edə bilər.
Portalın "Facebook" sosial şəbəkəsində istifadəçilərinin, sayı isə 92 000 nəfər təşkil edir. Portal üzərindən təqdim edilən xidmətlərin sayı 272 ədəd olub.
"Açıq məlumatlar"
mərhələsi başlayır
Bülletenin son buraxılışında yer alan ən maraqlı məlumatlardan biri "Açıq məlumatlar"la bağlıdır. "Açıq məlumatlar"la bağlı portalın son buraxılışında qeyd edilir ki, "E-hökumət" quruculuğu istiqamətində dünyada liderlik edən ölkələrdə artıq yeni tendensiya müşahidə olunmaqdadır. Daha doğrusu, onlar "Elektron hökumət" həllərində yeni mərhələ olan "Açıq məlumatlar"ın tətbiqinə başlayıb. Yeni mərhələ "e-government 3.0" və ya "Open Data" adlanır.
Cənubi Koreya dövləti artıq bu
mərhələyə qədəm qoyan
ölkələr sırasındadır və ölkədə
yeni tətbiqlə bağlı əldə
edilən uğurlu nəticələr göz qabağındadır. "E-government 3.0" və "Open Data" özündə
bir sıra mahiyyətləri ehtiva edir . Belə ki, "Açıq Hökumət"
- hökumət əməliyyatları
üçün yeni sistemdir .
Onun məqsədi ayrı-ayrı şəxsləri
fərdiləşdirilmiş xidmətlərlə təmin
etmək, ictimai məlumatları açıq
şəkildə yayaraq
istənilən sahədə
iş quruculuğuna və yaradıcı iqtisadiyyata dəstək olmaq, eləcə də dövlət qurumları arasındakı
baryerləri aradan qaldırmaqdır. "Açıq Hökumət"
yalnız metodoloci nöqteyi-nəzərdən deyil,
eyni zamanda istifadəçilərin tələblərinə
uyğun olaraq, dəqiq strukturlar əsasında təqdim edilir. Bu struktur
özündə açıq
məlumatlar, paylaşma,
ünsiyyət və əməkdaşlıq prinsiplərini
əks etdirir. Açıq
məlumalar - dövlət
orqanlarının və
yerli hakimiyyət orqanlarının f əaliyyəti
haqqında insane e tərəfindən
dəyişiklik edilmədən
təkrar istifadə məqsədilə avtomatik
emalı təmin edilən, internetdə şəbəkə formatında
yerləşdirilmiş məlumatlardır.
Daha sadə desək, açıq məlumatlar istənilən şəxsin
azad istifadə edə biləcəyi və paylaşa biəcəyi məlumatlardır.
Bu məlumatların yerləşdirilməsindən asılı
olmayaraq, istənilən
şəxs tərəfindən
qanuna müvafiq şəkildə istifadə
edilə bilər.
Açıq məlumatlar dövlət
orqanları tərəfindən
təfərrüatlı şəkildə
elektron -formatda təqdim edilir. Bu məlumat toplusu
şəxsi məlumatları,
ticarət və dövlət sirlərini özündə birləşdirmir.
İnformasiyanın əldə edilməsi
məlumatı təqdim
edən orqanın göstərdiyi tələblərə
uyğun şəkildə
aparılır və öz ilkin formasında
təqdim olunur. Açıq
məlumatlar müəyyən
prinsiplər əsasında
təqdim edilir.
Bu prinsiplərə misal
olaraq aşağıdakıları
göstərmək olar:
* Qeydiyyatsız
istifadə;
* Məlumatın
tamlığı;
* Daim əldə edilən və yenilənən;
* Sadə və rahat istifadə
olunan və yüklənə bilən
format;
* Tələb olunan standartlara uyğunluq.
Məlumatların
açıq formatda yerləşdirilməsinin əsas
funksiyası iş dünyasının, eləcə
də cəmiyyətin
bütün üzvlərinin
maksimal dərəcədə
beynəlxalq, siyasi, sosial və iqtisadi effekt əldə etməsidir.
"Açıq Hökumət"
sisteminin əsasını
"Şəffaf hökumət",
"Tələblərə cavab verən hökumət", "Xidmət-yönümlü
hökumət" anlayışları
təşkil edir.
"Şəffaf hökumət"
- cəmiyyəti hökumətin
fəaliyyətindən xəbərdar
saxlayan, vətəndaşların
gündəlik həyatlarına
təsir edən məlumatları açıq
şəkildə paylaşan,
vətəndaşlarla daim
əlaqədə olan,
vətəndaşların dövlət
əhəmiyyətli işlərdə
iştirakı və onlarla əməkdaşlıq
üçün çoxşaxəli
vasitələr təmin
edən və s. sistem anlayışıdır.
"Tələblərə
cavab verən hökumət" isə nazirliklər arasında baryeri aradan qaldırmaqla, onların strukturlarını təşkilat
əsasında olmaqdan
tələb əsasında
olmağa doğru dəyişərək nəticə
əldə edir.
Bütün məlumatların nazirliklər arasında paylanmasını təmin
edərək hökumətin
əməliyyat sistemini
inkişaf etdirən sistem anlayışıdır.
"Xidmət yönümlü
hökumət" - fərdiləşdirilmiş
xidmətləri təmin
edən, kiçik və orta ölçülü
bizneslərə dəstək
olan, ehtiyacı olan insanlarla üz-üzə əlaqəni
təmin edən, smart
informasiya texnologiyalarını
istifadə edərək
insanların gündəlik
həyatları ilə
sıx əlaqəli xidmət sahələri üçün mobil xidmətlər təmin edən sistem anlayışıdır . "Elektron
hökumət" portalının
operatoru funksiyasını
həyata keçirən
Rabitə və İnformasiya Texnologiyaları
Nazirliyinin (RİTN) Məlumat
Hesablama Mərkəzi
tərəfindən portaldan
və təndaşlara
aid fərdi məlumatlar
üzrə arayış,
lisenziya, sertifi kat və s. rəsmi sənədlərin
(diplomun surəti, kupça, müxtəlif vəsiqələr və
s.) avtomataşdırılmış şəkildə təqdim
olunması və yoxlanılması ilə bağlı elektron xidmət hazırlanmışdır.
Hal hazırda xidmətin reqlamenti və hüquqi qüvvəsini tənzim ləyən qaydaların hazırlanması üzərində
işlər aparılır.
Xidmətin hazırlanması
üçün Azərbaycan
Respublikasının "Fərdi
Məlumatlar haqqında"
Qanununun 7-ci maddəsinin
7.1.3 bəndi, "İnformasiya
əldə etmək haqqında" Qanununun
38-ci maddəsinin 38.6.6-ci bəndi
və Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
2013-cü il tarixli 5 fevral 813 nömrəli fərmani ilə təsdiq edilən "Elektron hökumət" portalı haqqında Əsasnamə"nin 1.2-ci bəndləri
əsas götürülmüşdür.
Bu tip xidmətlərin hazırlanması,
texnoloci imkanların təqdim edilməsi və bu texnologiyadan
digər xidmət təminatçıları tərəfindən
müxtəlif fərdi
məlumatların, rəsmi
sənədlərin verilməsində
istifadə edilməsi
nəzərdə tutulmuşdur.
Həmçinin "Fərdi məlumatlar
haqqında" qanuna əsasən, vətəndaşın
razılığı əsasında
ona aid fərdi məlumatların bu məlumatları tələb
edən quruma ötürülməsi servislərinin
təqdim edilməsi də nəzərdə tutulub.
Açıq məlumatlar - "e-government
3.0" istiqamətində ilk xidmət kimi təqdim ediləcək fərdi məlumatlar haqda arayışların verilməsi xidməti özəl sektorda da bir sıra
xidmətlərin sadələşməsinə
imkan verəcək.
Nəticədə isə vətəndaş
və özəl sektor məmnunluq, rahatlıq, şəffaflıq,
operativlik əldə etmiş olacaq. Beləliklə, istifadəçilər
www.e-gov .az portalına
daxil olaraq, müvafiq xidmətin göstərilməsi və
yoxlanılması xidmətlərindən
istifadə edə biləcəklər.
DSMF yeni xidmətlər
tətbiq
edəcək
"Elektron
hökumət" portalı
vasitəsilə elektron
xidmətlərindən ən
çox istifadə edilən qurum Dövlət Sosial Müdafiə Fondudur
(DSMF). Bu ilin 9 ayında DSMF tərəfindən
təqdim olunan elektron xidmətlər əhalinin ən çox müraciət etdiyi xidmətlər sırasında yer alıb. "Elektron hökumət" portalının
(www.e-gov .az) statistikasına
əsasən, bu ilin 9 ayında əhalinin daha çox yararlandığı
elektron xidmətlər
sırasına "Pensiya
kapitalı barədə
məlumat", "Məcburi
dövlət sosial sığortasına cəlb
olunan gəlirlər və ödənilmiş məcburi dövlət sosial sığorta haqqı barədə məlumatın əldə
edilməsi", "Pensiyaçı
tərəfindən məlumatların
əldə edilməsi",
"Pensiya kalkulyatoru",
"Sığortaedənin uçot nömrəsinin öyrənilməsi" adlı
xidmətlər daxildir.
İlk 9 ayda fondun "Elektron hökumət" portalına inteqrasiya olunan elektron xidmətlərindən 95 701 nəfər
şəxs istifadə
edib və hazırda DSMF "Elektron hökumət" proqramının
ən fəal iştirakçılarından biridir.
DSMF "Elektron hökumət" portalı
ilə yanaşı, fondun saytı
(www.dsmf.gov.az) vasitəsilə də əhaliyə müxtəlif elektron xidmətlər göstərməkdədir.
Cari ilin 9 ayında bu xidmətlərdən ən
çox istifadə olunanları, "Sığortaedənin
DSMF orqanlarında məcburi
dövlət sosial sığortası üzrə
rüblük (illik) hesabatların elektron formada hazırlanması üçün proqram təminatı" və
"Məcburi dövlət
sosial sığorta haqqı üzrə sığortaolunan haqqında
məlumatın toplanması
üçün proqram
təminatı" adlı
elektron xidmətlər
olub. Qeyd olunanlardan əlavə,
54 679 nəfərdən çox
vətəndaş bilavasitə
fondun saytı vasitəsilə bu xidmətlərdən yararlanıb.
Bu ilin ikinci
yarısından etibarən
isə Şərqi Avropa və MDB məkanında ilk dəfə
olaraq Azərbaycanda vahid mərkəzdən avtomatlaşdırılmış pensiya təyinatı tətbiq olunmaqdadır.
Bu elektron xidmət
pensiyaçıların ən
çox müraciət
etdiyi xidmətlərdən
biridir və artıq 3 ay ərzində
558 nəfərə bu
sistem vasitəsilə
pensiya təyinatı aparılıb. Dövlət orqanlarının elektron xidmətlər göstərilməsinin
təşkili məqsədilə
həyata keçirilən
tədbirlər çərçivəsində
DSMF-nin əhaliyə təqdim etdiyi elektron xidmətlərin sayı 21-ə çatdırılıb.
İlin sonuna kimi bir
sıra yeni xidmətlərin "Elektron
hökumət" portalına
inteqrasiya olunması nəzərdə tutulur.
Vasif CƏFƏROV
Ekspress.-2013.- 15 noyabr.- S.9.