Oxumaq qarmon çalmaqdan
çox-çox asandır...
Cavanşir
Məmmədov: "İndi oxumaq gündəlik yeyib-içmək
kimi bir şey olub"
Tanıtma:
Cavanşir Məmmədov 1954-cü ildə musiqiçi ailəsində
anadan olub. Atası, respublikanın əməkdar
artisti İrşad Məmmədov dəf çalan olub. 40 il sənətdə
olmuş bu insan dahi sənətkarlarımızla- Şövkət
Ələkbərova, Sara Qədimova, Həbib Bayramov, Əbülfət
Əliyev, Zeynəb Xanlarova və Rəşid Behbudovla birgə
neçə-neçə ölkəyə qastrollara gedib.
Bir vaxtlar onu qarmonçalan
kimi tanıyırdıq. Qarmonda çala-çala ara-sıra
mahnı da oxuyurdu. Ona görə də onun qarmonu kənara
qoyub müğənnilik etməsinə heç kim təəccüblənmədi.
Beləliklə,
müsahibimiz tanınmış müğənni, əməkdar
artist Cavanşir Məmmədovdur. Əslində,
müğənniliyə instrumental ifaçılıqdan gələnlərin
sayı-hesabı bilinmir. Amma bir məsələ
var ki, belələrinin arasında özünü
yaxşı müğənni kimi sübut eləyənlər
də var. Cavanşir Məmmədovu da bu qismə aid etmək
olar. Müğənni haqqında bizim demək
istədiklərimiz bu qədərdir. Qalanını
isə o, özü deyəcək.
-
Cavanşir müəllim, deyəsən, toylara lap erkən
yaşlarınızdan getmisiniz.
- 1973-cü ildən qarmon əlimdə
toylara getmişəm. 24-25 ildir, qarmonu kənara
qoymuşam, müğənni kimi fəaliyyət göstərirəm.
Amma əslinə qalsa, mən 1983-cü ildən oxumağa
başlamışam, 4 il qarmonla
özüm-özümü müşayiət etmişəm. 1987-ci ildən isə qarmonu
yığışdırıb qoydum qırağa.
- Oxumaq
həvəsinə necə düşdünüz? Hansı yanğı sizi buna məcbur elədi?
- Bu, yanğı deyil, sadəcə
istedaddır. Kim buna yanğı deyirsə, mən
onunla razılaşmıram. Səslə
bağırmaq arasında çox böyük fərq var. Mən
deyərdim, indiki dövrdə oxumaq qarmon çalmaqdan
çox-çox asandır. Amma əvvəllər
belə deyildi. O vaxtlar qucağımda qarmon olanda
oxumağa cürət eləmirdim. Çünki
oxumaq sənəti çox çətindir, insandan
böyük cəsarət tələb edir. Yəni Tofiq
Quliyev, Cahangir Cahangirov kimi bəstəkarların əsərlərini
Şövkət Ələkbərova, Gülağa Məmmədov,
Əlibaba Məmmədov, Əbülfət Əliyev, Akif
İslamzadə kimi sənətkarlardan sonra oxumaq, bu
mahnılara yaxın getmək mümkün deyildi. İndi oxumağı o qədər
ucuzlaşdırıblar ki, hər ailədə bir müğənni
var. Kimi dindirirsən, oxuyur. İndi oxumaq
gündəlik yeyib-içmək kimi bir şey olub. Kimin ürəyi nə vaxt istəyir, oxuyur. Özü də soruşan yoxdur ki, niyə oxuyursan?
-
Bunun səbəbini siz nədə görürsünüz?
- Vallah, mən bunun səbəbini
açıqlayan deyiləm. Bu barədə dəfələrlə
danışmışam və buna görə özümə
kifayət qədər düşmən qazanmışam.
Bunu özünüz araşdırın. Bizim böyük sənətkarlarımız var,
hansılara ki, xalqımız öz musiqisini etibar eləyib,
onlardan soruşun. Mən isə bu barədə
daha danışmaq istəmirəm.
- Düzdür,
"günahları var" yox e, böyük sənətkarlar
buna görə cavab verməlidirl - Sizə elə gəlmirmi ki,
bayağı oxuyanların meydana çıxmasında məhz
yaşlı sənətkarların da günahı var? O mənada
ki, "əşi, oxuya-oxuya düzələcək" deyə
bir vaxtlar başlarını sığalladıqları
"istedadlar"ın sonradan meydan sulamalarına imkan
yaradıblar...
Cavab verməlidirlər ki, bu xalqın musiqisini niyə
pis günə qoyurlar? Nəyə görə bu gün musiqimizin
başına bu cür oyunlar açılır, amma
yaşlı sənətkarlar səslərini
çıxarmırlar? Yalnız imkan
düşəndə ya ekranda, ya da qəzetlərə
müsahibə verəndə bu barədə
danışırlar. Xeyr, belə
mübarizə aparmaq olmaz. Yaşlı sənətkarlar
özləri bu cür müğənniləri mühakimə
etməlidirlər. Amma onlar elə bil
mühakimə etməkdən qorxurlar. Və
onlar qorxandan sonra belə vəziyyət yaranmalıdır da.
Dövlət sənə xalqın musiqisini etibar etdiyinə
görə xalq artisti adını, müxtəlif imtiyazlar, ev, maşın, hətta prezident təqaüdünə
qədər verib, sən də danışmayandan sonra kim
danışmalıdır ki?! Bəlkə səhv
danışıram? Siz jurnalistlər səhv iş
görəndə və ya yazıda səhvlər gedəndə,
yəqin ki, redaktor sizi danlayır, tənbeh edir,
bacarmayanları da işdən çıxarır. Biz müğənnilərin də redaktorları
yaşlı sənətkarlardır, xalqın musiqisinə
cavabdeh onlardır. Onlar indiyə qədər
kimi məhkəməyə veriblər? Hansı
dırnaqarası bəstəkarı mühakimə eləyiblər
ki, bu nə mahnıdır?
- Gəlin,
bu məsələni qoyaq bir kənara, artıq olan olub. Bəs
yaranan problemi aradan qaldırmaq üçün, sizcə, nə
etmək lazımdır?
- Lazım olanları etmək
üçün ilk növbədə gərək əsl azərbaycanlı
olasan. Xalqını, millətini ürəkdən
sevəsən. Sevənlər var, yəqin
ki, sadəcə olaraq qabağa düşməyə çəkinirlər.
Çünki heç kim özünü
pis eləmək istəmir.
-
Axı, söhbət xalqın mənəviyyatından, minillərin
süzgəcindən keçirilib bu günümüzə
çatdırılan milli musiqisindən gedir...
- Yəqin belə
çıxır ki, milli-mənəvi dəyərləri
yavaş-yavaş yaddan çıxarırıq. Gürcülər də bizim kimi millətdir,
görün onlarda belə şey varmı? Onlar öz milli musiqilərini hər şeydən əziz
tuturlar. Ya da ruslar və ya türklər
olsun- milli musiqilərini qoruyub saxlayırlar. Mən həmişə peyk antennası ilə
türk kanallarına baxıram. Heç
görmədim ki, türk kanalları xarici musiqiləri səsləndirsinlər.
Haçan baxırsan, öz müğənnilərini
göstərirlər. Bu yaxınlarda mən
bir toy məclisində oldum. Toy sahibi ləzgi
idi. Qonaqların əksəriyyəti azərbaycanlı
olsalar da, bir-iki nəfər ləzgiyə görə
Dağıstandan ləzgi musiqiçilər gətirtmişdi.
Millətin musiqisini belə sevərlər.
Yoxsa, bu gün hansı telekanalı
açırsan, xarici klip göstərirlər, hansı
restorana və ya şadlıq evinə gedirsən,
görürsən ki, xarici musiqi səsləndirilir. Xarici musiqi oxumaq olar, amma necə deyərlər, əvvəl
məscidin içi, sonra çölü. Yəni ilk növbədə öz musiqimizi təbliğ
etməliyik.
-
Musiqimizdə yaranan digər problem də dırnaqarası bəstəkarların
sayının günü-gündən artması və
çoxlu bayağı mahnıların yaranması məsələsidir.
Bu gün müğənnilər ərəb, fars
və ya digər xarici musiqi ladları üzərində
yazılan musiqilərə üstünlük verirlər. Bunun qarşısını necə almaq olar?
- Bunun qarşısını almaq
üsullarını mən deyə bilmərəm. Siz Ərəbistanda, Türkiyədə və ya
İranda olanlardan soruşun ki, onlar orda Azərbaycan musiqisi
eşidiblərmi? Dünyanın heç
bir ölkəsində xalq öz musiqisini qoyub, yad millətin
musiqisinə qulaq asmır. Ancaq turistlərin
çox getdiyi ölkələrdə belə şeyə rast
gəlmək olar. Biz xarici ölkəyə
gedəndə həmin ölkədə yaşayan millətin
mahnılarını öyrənirik. Məsələn,
mən Almaniyaya qastrola gedəndə iki alman mahnısı
öyrənirəm. Lap Yaponiya olsun, fərqi yoxdur,
mütləq həmin ölkənin mahnılarından
bir-ikisini öyrənməliyəm. Ancaq öz
musiqimi qoyub, yad musiqini niyə oxumalıyam ki?!
Mən fikir vermişəm,
xaricilər, ya da orda yaşayan azərbaycanlılar bizim
musiqini bizdən çox sevirlər. Onlar
"Arşın mal alan"ı əzbərdən
bilirlər. Siz cavansınız, 20 ildən sonra
görəcəksiniz ki, Azərbaycan musiqisindən əsər-əlamət
qalmayıb, eşidəndə gözləriniz dolacaq.
-
Axı istedadlı gənclərimiz çoxdur.
- Onlara imkan veriləcək ki?! O
boyda konsertlər keçirilir, Bir özəl kanallardan
soruşun ki, bu millətin bunlardan başqa müğənnisi
yoxdur? Nə qədər restoranlardan reklam verərlər?
Bu müğənnilər restoranda sutkaya 30-40
manata oxuyurlar, amma toya gələndə, 10000-15000 dollardan dəm
vururlar. Bilmirəm bu qiymət fərqləri
nədən yaranıb? İkisi də
restorandır, orda da disklə oxuyursan, burda da. Orda da gəlib 20 dəqiqə oxuyursan, burda da. İntəhası, millətimiz hələ
ayılmayıb deyə, bunu hiss edə bilmir. Belə çıxır ki, aldananda bu millətə
ləzzət eləyir. Vallah, elə kasıb toylarına
getmişik ki... Mən toylarda fərq
qoymamışam ki, "bu, elitar toydur, bu, kasıb toyudur".
Toy qarpız kimi şeydir, əvvəlcədən
onun haqqında bir söz demək çətindir. Kasıb toyuna niyə getməməliyik ki,
özümüz də kasıbıq da. Varlı
adamın uşağı heç vaxt çalıb-oxuyan
olmur. Bir mənə göstərin
görüm, hansı nazirin və prokurorun oğlu
musiqiçidir? Amma prokuror musiqiçi olub
-rəhmətlik Ələkbər Tağıyev. Deməli musiqi çox böyük qüvvədir.
Mənim vəzifədə olan dostlarım
çoxdur. Onların arasında elələrinə
rast gəlmişəm ki, fortepianoda gözəl ifa edir. Və ya yaxşı səsi var. Yəni
istedadlıdır, amma öz yaxınları üçün.
-
Neçə övladınız var?
- Bir oğlum, bir qızım var. Hər
ikisi BDU-nun beynəlxalq hüquq fakültəsini bitiriblər.
Oğlum həm də mənim ansamblımda
qarmon çalır. Özü də mənim
ən etibarlı davamçımdır. Qarmonda
gözəl çalır.
-
Sizin albomlardan biri "Qısqanıram" adlanır. Bu,
xasiyyətinizdən irəli gəlir, yoxsa?..
- Xeyr, albomda korifey sənətkarımız,
ustad xanəndə Əlibaba Məmmədovun
"Qısqanıram" mahnısı var, adını da o
mahnıdan götürdük. Əlibaba müəllimin
300-dən çox mahnısı var. Əksəriyyətini təsnif
adı ilə oxuyurdu. SSRİ vaxtında eləydi.
O vaxtlar həm də sənətkarlar abır-həya
saxlayırdılar. Ancaq indi belədir də,
daha neyləyək. Buna hələ min
şükür, yenə deyirəm, 20-25 ildən sonra bundan da
betər olacaq. Heyf bu millətin musiqisindən,
heyf bu millətdən.
AYXAN
Ekspress.-2013.-12-14
yanvar.-S.-19.