İntiqam Soltan: "Dərdimizi
deməyə yer tapmırıq"
Bakı Uşaq Teatrı "yeniyetmə"
yaşına çatsa da, hələ də evsizdir...
2001-ci ildə yaradılan
Bakı Uşaq Teatrı Cənubi Qafqazda yeganə peşəkar
uşaq teatrıdır ki, afişalarında
tamaşaçıların yaş həddi göstərilir. Teatrın direktoru İntiqam Soltan hesab edir ki,
uşağa bir şeyi qazandırmaq üçün ilk
növbədə onun nələri sevdiyini öyrənib bilmək
lazımdır və məhz bununla onu sözün
yaxşı mənasında hipnoz etməklə öz istədiyini
təqdim edə bilərsən.
İntiqam müəllimlə
elə rəhbərlik etdiyi teatrda görüşdük,
Bakı Uşaq Teatrının fəaliyyəti,
uğurları və problemləri ilə maraqlandıq.
TANITIM: İntiqam Soltan Ordubadın
Nürgüd kəndində doğulub. 1986-1990-cı
illərdə İncəsənət İnstitutunda dram-kino
aktyorluğu ixtisası üzrə təhsil alıb. 1988-1995-ci illərdə İrəvan
Teatrının, 1995-2002-ci illərdəsə Gənclər
Teatrının aktyoru olub. 2002-ci ildən
Bakı Uşaq Teatrının direktoru və bədii rəhbəridir.
Çəkildiyi filmlər:
"Doğma sahillər" (1989), "Ömürdən uzun
gecə" (1996), "Yanmış körpülər"
(2003), "Girov" (2005), "Əlvida, cənub şəhəri"
(2006), "Əziz dost" (2006), "Milçək"
(2006), "Cavid ömrü" (2007), "Sirat
körpüsü" (2007), "Qara bayram" (2010),
"Dolu" ( 2012), "Həyat varsa" (serial, 2012), "Pərvanələrin
rəqsi" (serial, 2012).
- Biz sizi böyük səhnədən
tanıyıb sevmişdik. Və bir gün
aktyorluqdan Bakı Uşaq Teatrınının direktoru postuna
keçdiniz. Bilirəm ki, bu teatrın fədaisisiniz,
onun inkişafı üçün əlinizdən gələni
əsirgəmirsiniz...
- İrəvan Teatrına
təyinatla getmişdim, lap dəqiq söyləsəm,
teatrın rəhbərliyi bizi diplom tamaşasından
seçmişdi. Sonralar Gənclər
Teatrında fəaliyyətə başladım, yeni yaranan sənət
ocağı kimi kimi diqqətimi çəkmişdi. Hüseynağa Atakişiyevin dəvətilə həmin
teatra gəlmişdim. Əlbəttə ki,
onun kimi bir sənətkarla çalışmaq böyük
bir məktəb keçmək demək idi. Onun haqqında keçmiş zamanda danışmaq
çox çətindir, ancaq nə olur-olsun, ustadla keçən
ömür, eyni məqsəd uğrunda
çalışdığımız illər daim
yaddaşımıza qalacaq. Hərdən mənə
elə gəlir ki, mən bu teatra rəhbərlik etdiyim illərdən
sanki ustadın yolunu davam etdirirəm, onun kimi özümü
hiss etməyə başlayıram, hər bir çətinliyin
öhdəsindən onun kimi müdrikcəsinə gəlməyə
səy göstərirəm. Yaxşı
yadımdadır ki, Gənclər Teatrında
çalışdığım illərdə bütün
bayram tədbirlərində uşaqlarla əsasən mən
işləyirdim. Görünür, bu fəaliyyətim
diqqətdən yayınmayıbmış və odur ki, məni
yeni yaranan Bakı Uşaq Teatrında direktor vəzifəsinə
təyin etdilər.
- Bildiyimə görə, o vaxtlar
Sizin özünüzün yaratdığınız uşaq
teatrı da vardı, onun aqibəti necə oldu?
- Ölkəmizdə uşaq
teatrı olmadığı üçün mən özəl
olaraq uşaq teatrı yaratmışdım - bu, mənim gənclik
illərimdən yaranan bir arzu idi. Etiraf edim ki, mən
ilk dəfə 18 yaşımda teatrın nə olduğunu
bilmişəm. Ucqar dağ kəndində
doğulub böyümüş biri olaraq teatr haqqında
heç bir fikrim yox idi. Bu baxımdan
uşaq teatrı yaratmaqla bu boşğulu aradan
qaldırdım. Sonralar bu işə
dövlət səviyyəsində baxıldı və nəticədə
mənim arzum tam həyata keçirildi - Bakı Uşaq Teatrının
fəaliyyəti belə başladı. İllərlə
çalışaraq teatrı inkişaf etdirdik və
düşünürəm ki, çəkdiyimiz əziyyətlərə
dəyərdi. Hazırda teatrların hər
birində tələbələrim çalışır.
Onların hər birinin yolu məhz bu teatrdan
keçib. Bir məqamı xüsusilə qeyd etmək
istərdim ki, Bakı Uşaq Teatrı 2001-ci il aprelin 26-da
Bakı Şəhər İcra Hakimiyyətinin
başçısı Hacıbala Abutalıbovun 260 saylı sərəncamıyla
yaranıb, mənsə 2002-ci ilin mayından direktor təyin
olunmuşam. Ən acınacaqlısı odur ki,
teatrın hər hansı bir problemi olduğu zaman dərdimizi
deməyə yer tapmırıq. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinə müraciət edəndə onlar bizi
Bakı Şəhər İcra Hakimiyyətinə göndərir,
onlara müraciət edəndəsə, bizi Nazirliyə
göndərirlər.
- Deməli, Bakı Uşaq
Teatrının problemləri var, dərdini anladacaq yersə
yoxdur...
- Haqlısınız, teatrın
binası yoxdur, hər dəfə bir yerdə
sığınacaq tapırıq. Bununla belə teatrda
çox qaynar iş sistemi qurmuşuq. Festivallara
qatılır, qastrollara gedirik, aktyorların məşqləri
də öz qaydasında gedir. Məsələn,
sizə sadəcə dekabr ayının ilk həftəsində
nələr etdiyimizdən danışım. Dekabrın
1-də SPİD (QİÇS) qurbanlarının anım
günü münasibətilə Binə qəsəbəsindəki
2 və 17 saylı cəzaçəkmə müəssisələrində
böyüklər üçün bu bəla ilə
bağlı tamaşa oynamışıq. 23 nəfərin
bir gündə 2 cəzaçəkmə müəssisəsində
tamaşaya çıxması, belə bir məsuliyyət
yükünü üzərinə götürməsi
çox əziyyətli bir işdir. Dekabrın
3-ü Beynəlxalq Əllillərin Müdafiə
günüdür və bir gün əvvəl Şağanda və
Sarayda - bir-birindən təxminən 60 km aralıda yerləşən
yerlərdə əqli qüsuru olan uşaqlar
üçün hazırlanmış şou proqramla
çıxış etdik. Dekabrın 3-də
Ramana Gənc Əlillərin Əmək və İstirahət
evində tamaşa təqdim etdik, ayın 4-də yenidən
SPİD-lə bağlı iki tamaşa oynadıq. Dekabrın 5-də gündüz saatlarında
uşaqlar üçün orta məktəbdə tamaşa,
axşam saatlarındasa yenə də bir cəzaçəkmə
müəssisəsindən tamaşa oynamışıq.
Yeri gəlmişkən, bizim müqavilələrimiz var və
il ərzində 15 cəzaçəkmə
müəssisəsində tamaşalarla çıxış
edirik. Yəni, demək istədiyim odur ki, bu hələ
5 gün ərzində olan işlərimizdir. Bir ay ərzində gördüyümüz işlərdən
danışsaq, şahidi olarsınız ki, dincəlmədən
çalışırıq - buna böyük həvəsimiz
var və bezmirik də. Sənət naminə
bütün çətinliklərin öhdəsindən gəlməyə
cəhd edirik.
- Maraqlıdır, bəzi
teatrların binaları yüksək səviyyədə təmir
edilib, yenidən qurulub və hamı islahatlardan, yeniləşmədən
danışır, amma ortalıqda bir iş getmir. Sizin
teatrın isə binası yoxdur, amma işləriniz
qaynayır...
- Qaynar iş sistemində
çalışsaq da, problemlərdən başqa heç bir
şeyimiz yoxdur. Bakı Uşaq Teatrının 70 nəfərdən
ibarət kollektivi var və hazırda Qurban Abbasov adına Mədəniyyət Sarayında məskunlaşıb.
Gördüyünüz bu balaca otaqdır və
digər tərəfdə də balaca bir otağımız
var - ikisinin cəmi 14 kvadratmetrdir. Şəhərin
mərkəzindən 20 km kənarda yerləşirik. Hər ailə övladını bu qədər uzaq
məsafədə tamaşa izləməyə gətirmir.
Burda heç tamaşa göstərmək də
mümkün deyil. Buna görə də
heç ayda bir dəfə də olsa, tamaşa oynaya bilmirik.
Aktyorlarımızın hərəsi
Bakının bir istiqamətində yaşayır və
qış aylarında bura çətinliklə gələ
bilirlər.
- Gerçəkdən gözdən-könüldən
iraqsınız, belə uzaq məsafəni qət edib
tamaşaya baxmaq üçün bir dəfə əziyyətə
qatlaşmaq olar, ancaq ikinci dəfə çətin...
- Teatr həm də mədəni
istirahətdir, ancaq bizim yerləşdiyimiz bu yol, bu məkan
bir fəlakətdir. Nə vaxt müraciət
edirik, yer istəyirik, "yer yoxdur" deyib dururlar. Əslində hamısı bizim problemimizi bilirlər.
Qeyd etdiyim kimi teatrın cavabdehliyini Bakı
Şəhər İcra Hakimiyyəti daşıyır. Ümumiyyətlə, onun cavabdehliyində bizdən
başqa Bələdiyyə Teatrı da var. Bakı Uşaq
Teatrı Cənubi Qafqazda yeganə peşəkar teatrdır, zənnimcə,
bura belə biganə münasibət göstərmək olmaz.
Teatrlardakı islahatlara gəlincəsə, hesab
edirəm ki, teatrın özünəməxsus idarəçilik
sistemi olmalıdır. Teatrdakı rəhbərlik
prinsipi - rusların dediyi kimi "oynayan məşqçi"
prinsipi olmalıdır. Teatrın direktoru həm
də səhnədə olmalıdır. Çünki
teatr yaradıcı təşkilat olduğuna görə,
teatrın direktorunun yaradıcı olması mütləqdir.
Çox təəssüf ki, bəzi
teatrlarımızda sovet sistemində olduğu kimi direktor və
baş rejissor hər zaman qarşı-qarşıya gəlir.
Maliyyə və möhür direktorda olur,
yaradıcı işlərsə baş rejissorin öhdəsinə
buraxılır. Bu kimi məqamlar da bir
çox problemləri ortaya çıxarır.
- Akademik Milli Dram Teatrında
artıq neçə illərdir baş rejissor yoxdur...
- Onlar yeni-yeni başlayıblar
sovet sistemindən qalma metodlardan uzaqlaşmağa. Ümumiyyətlə, Bədii Şura, baş rejissor
və s. təxminən Stalin dövründə yaranmış
bir sistemdir - hələ də teatrların əksəriyyəti
məhz belə çalışır. Bu
sistem sanki teatrların fəaliyyətini ləngitmək, onu
inkişafdan saxlamaq üçün yaradılıb. Faktiki olaraq belə bir inkişaf mümkün deyil.
Təsəvvür edin ki, baş rejissor deyəcək
ki, "aktyorun ayaqqabısının mıxı
qızıldan olsun", direktorsa "mıxın
üzünü sarı rəngləyək qızıla bənzəsin"
deyəcək. Yəni fərqli, əks
mövqelərdə duracaqlar.
Eyni zamanda, teatrlarda artıq
aktyorlar çoxdur, hətta elə aktyor var ki, ildə bir dəfə
tamaşa oynamağa həsrət qalıb, ancaq bizim aktyorlar
tamaşa oynamadıqları gün az
qalır ki, sevinsinlər. Bu baxımdan, düşünürəm
ki, Bakı Uşaq Teatrında tamam fəqrli iş prinsipi var.
Bizdə bir aktyorun işini digər aktyorlar da bilir. Yəni, ola bilsin aktyorun vacib işi var və digər
aktyorlardan biri mütləq onu əvəz edə bilir. Ancaq digər teatrlarda bir obraza bir neçə dublyor
hazırlanır və bir aktyor daim səhnədə olur, o
biriləri isə hər zaman gözləməli olur.
Bizdə diblyor söhbəti yoxdur, ancaq aktyorların hər
biri digər obrazlara da har an hazır olur. Bundan başqa, bizim teatrtda aktyor aktyorun səhvini
görüb onu xəbərdar edə bilər və bundan kimsə
narahat olmaz. Yəni, mən tərəfmüqabilimin
səhvlərini görüb susmamalıyam, əksinə bu səhvin
qarşısını almalıyıq. Ən
önəmlisi teatrın daxilində intriqa yoxdur. Yeri gəlmişkən, teatrın kollektivi əsasən
gənclərdən ibarətdir, ancaq hər yaşda aktyor var
və hər biri də peşəkardır. 17 yaşdan 65 yaşa kimi aktyorlarımız var və
onların hər birinin teatrımızın inkişfında
payı var.
Tamaşalarımızın
böyük əksəriyyəti uşaqlar
üçündür, 40 faizi isə dolayısıyla
uşaqlar üçündür. Tutaq ki,
narkoman ailəsini canlandıran bir mövzuda istər-istəməz
uşaqlara aid səhnələr də olacaq. Bakı Uşaq Teatrı yeganə teatrdır ki, teatr
daxili festival keçirmişik. "Bir
teatr - bir festival" layihəsi çərçivəsində
ikinci festivalımız olan "Beyənxalq bizim teatr festivalı"
keçirmişik. Hazırda
aktyorlarımızın hər birinin monotamaşası var.
Festivalları öz maliyyə hesabımızla həyata
keçiririk. Yeri gəlmişkən,
narkomaniyaya aid olan tamaşalarımızdan biri Strasburqda 80
ölkənin teatrları arasında ilk üçlüyə
düşüb. Sadəcə uğurlarımızın
bir qismini anlatdım, görülən və görüləcək
o qədər işlərimiz var ki, buna bir qəzet sahifəsi
yetməz...
Ulduzə QARAQIZI
Ekspress.-2014.-24 dekabr.-S.15.