Yasin Qarayev:
"Aktyorluq vəfasız
sənətdi..." "Səhnədə şahsan,
başından qızıl tökülür, çölə
çıxırsan, bir kilo ət almağa imkanın
yoxdu..."
Xalq artisti Yasin
Qarayev ağsaqqal aktyorlarımızdandır. O, Gənc
Tamaşaçılar Teatrının səhnəsində
Hüseynağa Sadıqov, Süleyman Ələsgərov, Firəngiz
Şərifova, Osman Hacıbəyov, Rəhilə Məlikova
kim nəhəng sənətkarlarla tərəf müqabili
olub. Həmin aktyorları dahi adlandıran Yasin müəllim
özünü onlarla müqayisədə, sadəcə,
istedadlı aktyor sayır.
Bununla belə, o, Cəlal (S.Vurğun. "Komsomol poeması"), Qulu (S.S.Axundov. "Tamahkar"), Əsəd (C.Məmmədquluzadə. "Danabaş kəndinin məktəbi"), Qarakişi, Əziz (İ.Məlikzadə. "Gəl qohum olaq", "Sağlıq olsun"), Şah (F.Məmmədov. "Sirli dəyirman"), Aşıq, Mahmud (N.B.Vəzirov. "Hacı Qəmbər"), Azər, Əflatun (Elçin. "Mahmud və Məryəm", "Ölüm hökmü"), Mir Cəfər Bağırov (Ə.Əmirli. "Cəza"), Qafar (S.Rüstəm. "Çimnaz xanım yuxudadır") və bir çox başqa yaddaqalan obrazlar yaradıb... Bizimlə söhbətində də Yasin müəllim ötən günləri xatırladı, ömür kitabını vərəqlədi...
- Düz 45 ildi bu sənətin yolçusuyam. Yəqin ki, 45 il bir sənətin dalınca düşən adamın qəlbində, heç olmasa, məhəbbətin işığı, parıltısı olar da bir balaca...
Qaldı sənətə, Bakıya gəldiyim gündən bu sənətin ardınca qaçmışam. Bakıya da 1963-cü ildə gəlmişəm. Azərbaycanın gözəl guşələrinin birində- Şəmkir rayonunda doğulmuşam. İlk sənət yolum da ordan başlayıb. Ona yol da demək olmazdı. Cığır demək olardı. O cığırın ucundan tutmuşam. Çözələyə-çözələyə gəlib Bakıya çıxmışam. Əvvəl Xarici Dillər İnstitutunda ingilis dili fakültəsində oxumuşam. O vaxt Bakıda xalq teatrları dəbdə idi. Onların çoxusuna da gedirdim. "Damğa", "Tibb işçiləri"nə getmişəm. Onlar da yığışıb, mənə İncəsənət İnstitutunun musiqili komediya fakültəsinə getməyi məsləhət gördülər...
- İncəsənət
İnstitutunda hansı sənətkarlardan dərs
aldınız?
- Azərbaycan
teatr tarixində öz sözünü demiş, öz
möhrünü vurmuş korifey sənətkarların
hamısından... Məsələn, Rza Təhmasib Tariyel
Qasımovun da müəllimi olub, bizim də kurs rəhbərimiz
olub. Müxlis Cənizadə dərs deyib bizə. Şəfiqə
Axundovadan dərs almışam. Mən musiqili komediya aktyorluğu
fakültəsində oxumuşam. Rəhilə Cabbarova dərs
deyib mənə. Gülarə Əliyeva fərdi dərs
keçib bizə. O vaxt "Dan ulduzu" İnstrumental
Ansanblını təzəcə yaratmışdı. Öz
evində məşq eləyirdik. "Azərbaycan"
kinoteatrının arxasında evi var idi. Baba Mahmudoğlu
gözəl opera müğənnisiydi. "Leyli və Məcnunda",
Şəfiqə Axundovanın "Gəlin qayası"nda
oynadı. Müğənni Yusif Məmmədov var idi... Nəsibə
Zeynalova ilə -bizim böyük aktrisamız, gülüş
kraliçamızla bir kursda oxumuşuq. O vaxt Nəsibə
xanımın yaşı da çox idi, həm də xalq
artisti idi. Biz
cavan idik.
"Arşın mal alan" diplom
tamaşamız olub. Ona Rza Təhmasib quruluş
verib. Rza Təhmasib ilk "Arşın mal alan" filminin də rejissoru olub. İfamızdan çox xoşu gəldi. Tələbə-aktyor
kimi seçilmişəm yəqin... "Arışın mal alan"da mən Vəlini, Nəsibə
xanım xalanı, Baba Mahmudoğlu və Sabir Məlikov
Əsgəri oynayırdı...
- Bəs,
Gənc Tamaşaçılar Teatrına necə gəlib
çıxdınız?
- O vaxt institutda rəhmətlik Nəsibə
xanım dedi ki, "bizdə "Arşın mal alan" hazırlanır. Elə
institutu qurtaranda gedərik teatra, orda öz rolunu oynayarsan".
Elə oldu ki, mən hərbi qulluğa getdim.
Mənim kurs yoldaşım Sabir Sultanov
"Muzkomediya"ya qəbul olundu. Bir ildən
sonra qayıdıb gəldim. İnstitutumuzun
nəzdində tədris teatrı var idi. Mən
hərbi xidmətə gedənə qədər də orda
çalışırdım. Orda
axırıncı kursda oxuyan tələbələrin
çoxu işləyirdi. Az
maaşımız da var idi. Sonra rektorumuz Tahir Hüseynov
çağırıb dedi ki, "Gənc
Tamaşaçılar Teatrında işləmək istəyirsənmi?"
O teatr çox sevdiyim teatrlardan biri idi. Onda Ulduz
Rəfili baş rejissor idi. Məni onun
yanına göndərdi. Həddindən
artıq kübar xanım idi. Gözəl
tamaşalar rejissoru idi. Uşaq
tamaşalarının "allahı" idi. O vaxt mən
gələndə "Şirinbala bal yığır"
tamaşasının məşqi idi. Məşqin
qurtarmasını gözlədim sonra məni qəbul elədi.
Yoxladı. Teatrda
"Hacı Qəmbər" tamaşası gedirdi. Orda da Aşıq Vəlini oynayan aktyor işdən
çıxmışdı. Onun yerinə
oynayası oldum. Səsimi yoxladılar, bəyəndilər
və götürdülər. Mən ondan
sonra çox baş rollar oynadım. "Sınaq pillələri",
"Atama deyəcəyəm" tamaşalarında... "Ovod" tamaşasında çıxıb
kütləvi səhnələrdə oynayırdım.
Orda Yusif Vəliyev, Süleyman Ələsgərov, Osman
Hacıbəyov, Firəngiz Şərifova oynayırdı. Biz təzə gəlmişdik- Azər Mirzəyev,
Gülşən Qurbanova və mən. Fiziki
gücümüz, emosiya var idi. Yusif
Əzimzadənin "Unutmayın" tamaşası qoyuldu.
Azərə baş rol verdilər -Əli
Dadaşovu. Gənc qvardiyaçılar var
idi. Onlardan birini mənə verdilər.
O da baş rol idi. Sonra Ağakişi Kazımov Səməd
Vurğunun "Komsomol" poemasını İskəndər
Coşqunun ssenarisi ilə səhnələşdirdi. Orda
mənə Cəlal obrazını verdi.
Bizə qədər o tamaşada Cəlalı Firdovsi Naibov,
Humayı Xuraman Hacıyeva, Gəray bəyi Yusif Vəliyev də,
Osman Hacıbəyov da oynayırdı. Elə
bil ki, Ağakişi Kazımov təzə bir məktəbin
bünövrəsini qoydu. Bir gün Yusif Vəliyevlə,
bir gün Osman Hacıbəyovla səhnəyə
çıxırdım. Bu, yaxşı metod idi...
- İndi səhhətiniz belə ağır rollar
oynamağa imkan verir?
- 68 yaşım var. Təbii ki, bu
yaşda olan insanların səhhətində nə
nöqsanlar varsa, məndə də var. Qan-damar sistemi
yaxşı işləmir. Cərrahiyyəyə də
ehtiyacım var...
-
Yaşamaq çətindi deyirsiniz, bu nə ilə
bağlıdı?
- Yaşamaq, əlbəttə,
çətindi. Bu, qətiyyən maddi durumla
bağlı deyil. Mən həmişə
deyirəm ki, yaşamağın özü çətin bir
şeydi. Elə-belə yox, sənətkar
kimi yaşamaq lazımdı. Deyək ki, mən
xalq artistiyəm. Bu gün siz gəlib mənim bir
tamaşama- "Sarıköynəklə Valehin
nağılı"na
baxırsınızsa, bu mənim üçün çox məsuliyyətlidi.
300-500 nəfərin qarşısında mən
məsuliyyət daşıyıram. Bu
anı yaşamağın özü çətindi.
- Bu əsərdəki
mənfi obrazı, necə oldu ki, sizə həvalə elədilər?
- Məndə elə xasiyyət
yoxdu ki, mənfi, müsbət -roldan narazı qalım. Pyesi oxuyuram, o rol məni tutursa və yaxud da daxilimdə
nəsə bir hazırlıq varsa, onda mən
razılığımı verirəm. Bəhram Osmanovla
hələ 10-15 il qabaq Əli Əmirlinin
"Cəza" tamaşasında işbirliyim olub. Orda mənə baş rollardan birini həvalə eləmişdi.
Mircəfər Bağırovun prototipini. Adam öz oynadığını tərifləməz.
Mənə elə gəlir ki, çox uğurlu
tamaşalardandı.
- Elə
olub ki, xoşunuza gəlmədiyi üçün sizə
tapşırılan roldan imtina edəsiniz?
- Min dəfə olub. Oluram pis adam, pis kişi, pis aktyor. Rejissorların
çoxusunda olub. Elə dostluq elədiyim
insanlar da olub onların arasında. Demişəm
ki, bu rol mənim deyil, ay qardaş. Mən
bu rola köklənmirəm. Mənə Moskvadakı
aktyorlardan misal gətiriblər...
Mən həmişə
özümə tənqidi yanaşmışam. 20-30 il qabaq mənim AzTV-də çəklişlərim
olub. Əksəriyyəti də, görürəm
ki, tamaşaçılar tərəfindən bəyənilib,
sevilib. Bir də görürsən ki,
görüşlərimiz olanda, o tamaşaları yada
salırlar. Əlbəttə, adama xoş
təsir edir. Amma mən təzədən o tamaşalara
baxanda, deyirəm ki, bunu belə yox, gərək bu cür
oynayaydım... Hətta o tamaşalara baxa bilmirəm.
Düşünürəm, o nədi eləmişəm,
niyə elə eləmişəm? O nə sifət idi, o
nə mimika idi? O nə jest idi mən elədim? Bu
nə sərt danışıq tonu idi?
-
Ürəyinizdən rejissorun sizi görmədiyi hansısa
rolu oynamaq keçir?
- İndi, inanın,
yox. Amma qabaq olub. Mənim
sənət müəllimim rəhmətlik Hüseynağa
Sadıqov həmişə tövsiyə eləyirdi ki,
"İki ağanın bir nökəri"ndə"
Turpazino rolunu oynayım. Deyirdi ki, "o
rolu verəcəm sənə. Tamaşanı
da özüm qoyacağam". Vaxtilə də
o rolu özü oynamışdı. Mən
mətbuatda onun haqqında oxumuşam. Çox
gözəl də oynayıb. Bu arzu məndə
var idi. Elə oldu ki, o, yaşa doldu,
tamaşanı qoymadı. O rolda cəldlik, gənclik
olmalıdı. Mən də yaşa doldum.
Ona görə də ürəyimdən o rolu
çıxardım.
-
Qocalıq barədə düşünürsünüz
heç?
- Müəllimim
Müxlis Cənizadə həmişə ad günü eləyəndə
gəlib kinayə ilə deyirdi ki, "insan ölümünə
bir addım da yaxınlaşıb, onu bayram eləyir".
Bu qalıb xatirimdə. Elə
bu fikirlə də yaşayıram. Düzdü,
illəri yaşamaq lazımdı. Onun
özü də uğurlu bir şeydi ki, yaşa dolasan,
yaşaya biləsən. Yetmiş, səksən... Bu yaxşıdı. Amma hər halda addım o yana gedir...
- İndi televiziyaya dəvət edirlər sizi?
- Ürəyimcə veriliş olsa,
gedərəm. Yoxsa, gedib kiminsə ailəsinin vəziyyəti
haqqında danışmağı mən özümə təhqir
bilirəm. Adama qayıdıb deyərlər
ki, get öz ailənin dərdini çək. Mən psixoloq, hüquqşünas deyiləm. Mən, sadəcə, aktyoram. Nə
oynamışam yaxşı, pis, gəl, ondan danışaq...
Dəb
düşüb, o verlişlərə hamı gedir. Aktyor yoldaşlarımın o xarakterli verlişlərdə
iştirakı mənim xətrimə dəyir. Orda onu təhqir eləyirlər, elə bilirəm ki,
məni təhqir eləyirlər. Nəyə
lazımdı bu? Eləsi var ki, əsəbiləşib
yorğan-döşəyə düşür. Hərənin
öz həyatı var. Onunla qoy o sahəni bilənlər məşğul
olsunlar...
-
Serialları bəyənirsiniz?
- Çoxusu elə bilir ki,
içimdə bir xılt, bir paxıllıq var. Xeyir, ay
tövbə. O cürə seriala çəkilməkdənsə,
evdə nəvələrlə oturmaq, oynadığım
rollarla məşğul olmaq mənə daha xoşdu.
- Heydər Əliyevlə
görüşünüzü necə
xatırlayırsınız? O görüşdən sonra həyatınızda
çox dəyişikliklər olub...
- 1978-ci ildə Ulu Öndərimiz
Heydər Əliyev mənim həyatımda dönüş
yaratdı. 1977-ci ilin payızında məni fəallığıma
görə teatrda Həmkarlar İttifaqının sədri
seçdilər. Tamaşaçılar da
artıq məni tanıyırdılar. Çünki
AzTV-də, o vaxtki Respublika Sarayında dövlət əhəmiyyətli
konsertlərdə tez-tez Hüseynağa Sadıqovla
çıxışlarım olurdu. Bu konsertlərin
çoxuna Mərkəzi Komitənin 1-ci katibi Heydər
Əliyev də gəlirdi...
1978-ci ilin yaz
ayında o vaxtki "26-lar" rayonunda yerli deputatlara
seçkilər keçirilirdi. Məni və
aktrisa Məsumə Babayevanı nümayəndə kimi
seçki məntəqəsinə göndərdilər.
Orda birdən dedilər
ki, Heydər Əliyev seçki məntəqəsinə gəlir.
Aradan 5-10 dəqiqə keçmiş Heydər
Əliyev ətrafında xeyli adamla salona daxil oldu. Ümumi salamlaşandan sonra mən tərəfə
baxıb, düz qənşərimə gəldi. Elə bil ürəyim xırp eləyib yerindən
qopdu. "Teatrda nə var-nə yox?"
-dedi. Həyəcandan başımı
aşağı salıb tir-tir əsirdim. Başımı
qaldırıb üzünə baxmaq istədim. Gözlərinə baxmaq istəyirdim. Elə bil məni şimşək vurdu. Tez başımı aşağı saldım.
Dedim, "Teatrımızın 50 illik yubleyidir, Moskvaya qastrola
gedirik". "Bilirəm, özüm sərəncam
vermişəm", -dedi. -Bir sərəncam da vermişəm
ki, teatrınızı söküb təzəsini tiksinlər.
Əliş Ləmbəranskiyə
tapşırmışam. O tikəcək".
Özümü toplayıb dedim: "Müəllim, mən
teatrın Həmkarlar İttifaqının sədriyəm. 20
ilə yaxındır ki, bizim işçilərə ev vermirlər. Hamı sənədlərini
geri götürüb. Növbədə 10
adam qalıb". "Aydındır" deyib
yanındakılara baxaraq seçki qutusuna tərəf getdi...
İki gündən
sonra məni "Rayispalkom"a çağırıb 10 dənə
mənzil orderi verdilər. O mənzillərdən biri də
mənim idi. Kirayədə yaşayırdım.
Mənə düşən orderi gətirib həyat
yoldaşıma verib, hadisəni danışdım. O da
"Allah balasını saxlasın" deyib, sevindiyindən
ağladı...
Heydər Əliyev
olmasa, itib-batmışdım. Yəqin ki, kənddə
klub müdiriydim...
-
Rejissor və aktyor qıtlığı hiss edirsinizmi indi
teatrda?
- Mən qıtlıq deməzdim, əksinə,
aktyorların da rejissoların da sayı yaxın
keçmişimizdə olanlardan xeyli çoxdur. Təbii ki, dövrü-qədimdən teatrda aktyorlar
say hesabı ilə rejissorlarımızdan çox olublar.
Məsələn, 70-ci illərdə bizim teatrda
40-45 aktyor vardısa, bu gün onların sayı 95-dir. Onda da
teatrda 3-4 rejissor vardı, elə indi də. Deyə bilərsiniz ki, indi Yusif Vəliyev, Firəngiz
Şərifova, Süleyman Ələsgərov, Hüseynağa
Sadıqov səviyyəli aktyorlar yoxdur axı. Bilirsiniz, bunun üçün vaxt, zaman
lazıdır. Amma korifeylərimizin yolunu davam eləyən
Elşən Rüstəmov, Qurban İsmayılov,
Şövqü Hüseynov, Naibə Allahverdiyeva, Nübar
Novruzova, Elşən Carxanlı, Nəsibə Eldarova, Gülər
Nəbiyeva və neçə-neçə ümidverən
istedadlı gənclərimiz var.
Aktyor-rejissor Nicat
Kazımov Bakının bütün teatrlarında tamaşalar
hazırlayır, diplomlar, mükafatlar qazanır.
Bilirsiniz ki, bizim teatrın təməli
1927-ci il mart ayının 15-də
"Fırtına" tamaşası ilə qoyulub. Mən o tamaşada oynayan Məmmədağa
Dadaşov, Süsən Məcidova, Məxfurə Yermakova, Kərim
Həsənovla işləmişəm. Kərim Həsənov,
Hüseyn Sultanov, Ulduz Rəfilinin quruluş verdiyi
tamaşalarda oynamışam. 30-cu ildən teatra gələn
Hüseynağa Sadıqov, Süleyman Ələsgərov, Firəngiz
Şərifova, Osman Hacıbəyov, Rəhilə Məlikova və
öz layiqli adlarını teatr tarixinə yazmış sənətkarlarla
tərəf müqabili olmuşam...
Son 15-20-il ərzində
Azərbaycanın kino və teatrı ağır itkilərlə
üzləşdi. Gəncədə, Naxçıvanda,
Bakıda teatrlar, kinostudiya nəhənglərimizi itirdi. Üzr istəyirəm, uşaq ana bətnində 9
aya yetişdiyi kimi, yaxşı tamaşanın da, kinonun da,
rejissorun da, aktyorun da yetişmesi üçün müəyyən
vaxt lazımdı.
-
İndi hansı arzularla yaşayırsınız?
- Nəvələrim var, onları həddindən artıq çox istəyirəm. Nə qədər Allah ömür versə, onlara kömək etmək istəyirəm. Onları cəmiyyətə yararlı insanlar kimi böytümək istəyirəm.
- Nəvənizin sizin yolunuzu davam
etdirməsini istərdinizmi?
- Yasin adlı balaca bir nəvəm
var. Bura gəlir. Onu bütün aktyorlar
tanıyır. Nəvəm bütün
tamaşaları əzbər bilir. Deyir, mən
aktyor olacağam. Amma mən nəvəmin
aktyor olmasını istəməzdim. Çünki
bu, çox çətin yoldu. Bu, həm şərəfli
sənət, peşədi, həm də, vəfasızmı
deyim... Bir də görürsən,
alqışlar olur, alqış yağışının
içindəsən. Səhnəyə
çıxırsan, şahsan, başından qızıl
tökülür, çölə çıxırsan,
heç bir kilo ət almağa imkanın yoxdu... Səhnədən düşdün,
çıxdın küçəyə, milyonların, minlərin
içində itib-batırsan. Heç bilinmir kimsən...
Namiq
MƏMMƏDLİ
Ekspress.-2014.-27-29 dekabr.-S. 20.